Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-05-24, 14:09
Bannlyst
Lite off här men...

"Det finns många som väljer att ta E med sina närmsta kompisar och bara umgås vilket kan ta vänskapen till oanade höjder."

Har aldrig testat E förut, men menar ni att man börjar ha sex med sin vän eller? haha eller är jag helt ute och cyklar nu?
Citera
2006-05-24, 17:07
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Amfetamin frisätter dopamin, som är belöningssubstansen par preference, och *noradrenalin (vilket ökar koncentrationsförmågan och så småningom metaboliseras till *adrenalin, som höjer beredskapen genom att bl. a. påöka hjärtrytmen samt frigöra enzymet cAmp, vilket ger en blodsockerhöjning genom omvandlingen av fett till glukos -- jmfr insulin, som motsatt omvandlar glukos till fett).
Jag är själv en ivrig tjackpundare på daglig basis sedan ett par år, och anser inte pulvret som någonting orsakande ett vagt "något" eller "en olustig känsla"; dock förstår jag med naturlig självklarhet den besvikelse, som en glad e-are måste känna vid den stegrade nykterheten och förbättrade körförmågan, när vederbörande önskat sig en festlig yra tillika (mindre motiverad) empati liksom (knappt befogade) ömhetskänslor inför första bästa eller största mesta. Det är ju enklare att köpa vaket från början.

[...]

När det blir trångt om saligheten, tränger sig dopaminet in via SERT och äts upp av MAO (PacMan) och bryts ned till giftiga substanser (PacMan-BAJS), för att du har knaprat för många E eller blivit alltför kärleksfull för att vara evolutionärt framgångsrik, eftersom för mycket serotonin innebär för litet ångest och för mycket förnöjsamhet för att vara livsbejakande i längden. Därför får du bajs i synapserna, vilket artar sig som depression.

MAO-hämmare borde vara ett alternativ för att kringgå eländet, men icke sa nicke, emedan alltför mycket serotonin i triggerzonen ger dig kramper och dödliga anfall, ty Gud är ond och människan ofullkomlig...

Tack för ditt inlägg! Först och främst vill jag påpeka att den olustiga känslan jag åsyftade var när man medicinerade SSRI samtidigt som man intog Ecstasy. Det är dock inget som jag har källa på utan från empiriska erfarenheter från olika folk.

Dessvärre går det ju inte att editera sina inlägg längre därav kan jag inte uppdatera med informationen. Även om källa skulle vara högst intressant på det sistnämnda du berättar om.
Citera
2006-05-25, 04:33
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Tack för ditt inlägg! Först och främst vill jag påpeka att den olustiga känslan jag åsyftade var när man medicinerade SSRI samtidigt som man intog Ecstasy. Det är dock inget som jag har källa på utan från empiriska erfarenheter från olika folk.

Dessvärre går det ju inte att editera sina inlägg längre därav kan jag inte uppdatera med informationen. Även om källa skulle vara högst intressant på det sistnämnda du berättar om.

Varsågod. Jag kände bara för att räta upp litet.

Empiriska erfarenheter är inte en oäven källa. Folk på Zoloft, Cipramil m. m. brukar inte uppskatta tramadol heller, vad jag har hört hittills. SSRI fuckar upp drogerna.

Vill du ha en källa på det sistnämnda? Tyvärr är nemesis divina inte vetenskapligt belagd, så människans ofullkomlighet och Försynens onda vilja är helt empiriska erfarenheter...

Skämt å sido: Sök på serotoninergt syndrom eller kanske helst på "the trigger zone + serotonine" på google eller surfa runt på Wikipedia, om det önskas information om den aktuella problematiken. Man behöver ju inte vara sådant boskap, att man inte kan räkna ut effekterna av MDMA + SSRI (mer frigjort serotonin + mindre återupptaget serotonin) utan att snudda vid generella effekter av serotoninergt syndrom... Lägg till sökordet MAOI, om det är där, som skon klämmer.

Serotonin förekommer normalt bara i små mängder, och det blir bevisligen kaos av för mycket i triggerzonen, vilket sker vid för höga nivåer, då signalsubstanserna tenderar att åka runt i omlopp innanför blod-hjärnbarriären. Ööööverstimulans =
Citera
2006-05-25, 15:23
Medlem
chilli__s avatar
en liten fråga här..har även sökt men inte hittat något svar..jag kanske är för dum trots allt
men men :en polare och jag hade tänkt att prova E. Vi har aldrig tagit något annat än hasch/weed.
vi har EN kille som kan ficksa till oss men han påstår att man inte ska "börja" med E och att han inte tror att vi kommer må bra utav det..han påstår att han som har "tjackat" osv men ändå har han lite svårt för E.
tycker ni att man borde "förbereda" sig med någon lättare drog eller äre bara att köra på?
Citera
2006-05-25, 16:22
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chilli__
en liten fråga här..har även sökt men inte hittat något svar..jag kanske är för dum trots allt
men men :en polare och jag hade tänkt att prova E. Vi har aldrig tagit något annat än hasch/weed.
vi har EN kille som kan ficksa till oss men han påstår att man inte ska "börja" med E och att han inte tror att vi kommer må bra utav det..han påstår att han som har "tjackat" osv men ändå har han lite svårt för E.
tycker ni att man borde "förbereda" sig med någon lättare drog eller äre bara att köra på?

Ni har ju redan provat det lättare; dvs cannabis.

Sen så gillar ju inte alla samma droger och det borde eran kran veta om. Bara för att han inte klarar av ecstasy betyder inte det automatiskt att du inte gör det.
Citera
2006-05-25, 16:23
Medlem
chilli__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Ni har ju redan provat det lättare; dvs cannabis.

Sen så gillar ju inte alla samma droger och det borde eran kran veta om. Bara för att han inte klarar av ecstasy betyder inte det automatiskt att du inte gör det.
okej tack så mycket.
Citera
2006-05-25, 16:47
Medlem
chilli__s avatar
nu säger han att vi ska ta metamfetamin istället..är det något att prova?
Citera
2006-05-25, 16:48
Medlem
WaRs avatar
Citat:

Jag tror att det är ganska svårt att snea på E. Möjligtvis kan ATn bli lite jobbig.
Citera
2006-05-25, 16:57
Medlem
flowss avatar
Citat:
nu säger han att vi ska ta metamfetamin istället..är det något att prova?

Det avgör du själv. Men det börjar luta åt att du ska starta en ny tråd.
Citera
2006-06-09, 23:06
Bannlyst
Äh...hum *harkel harkel*. Är lite pinsamam frågor, men okej: Kan man säga att Ecstasy är som ett sorts uppåt"tjack"...man blir väl piggare av det med? Och...det är väl det som är det mest förekommande av centralstimulantior det vanligaste att få tag på?
Citera
2006-06-09, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bromsbandet
Äh...hum *harkel harkel*. Är lite pinsamam frågor, men okej: Kan man säga att Ecstasy är som ett sorts uppåt"tjack"...man blir väl piggare av det med? Och...det är väl det som är det mest förekommande av centralstimulantior det vanligaste att få tag på?

Hehe.. det är nog den svåraste centralstimulanta drogen att få tag i mkt lättare med amfetamin och koks tex..

Amfetamin är finns i varje gathörn nästan.. E får man mer leta efter och det går åt jävligt fort när det väl finns några..
Citera
2006-06-09, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av godeman
Hehe.. det är nog den svåraste centralstimulanta drogen att få tag i mkt lättare med amfetamin och koks tex..

Amfetamin är finns i varje gathörn nästan.. E får man mer leta efter och det går åt jävligt fort när det väl finns några..

Ahaa okej, hehe, tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in