Citat:
Ursprungligen postat av flows
Tack för ditt inlägg! Först och främst vill jag påpeka att den olustiga känslan jag åsyftade var när man medicinerade SSRI samtidigt som man intog Ecstasy. Det är dock inget som jag har källa på utan från empiriska erfarenheter från olika folk.
Dessvärre går det ju inte att editera sina inlägg längre därav kan jag inte uppdatera med informationen. Även om källa skulle vara högst intressant på det sistnämnda du berättar om.
Varsågod. Jag kände bara för att räta upp litet.
Empiriska erfarenheter är inte en oäven källa. Folk på Zoloft, Cipramil m. m. brukar inte uppskatta tramadol heller, vad jag har hört hittills. SSRI fuckar upp drogerna.
Vill du ha en källa på det sistnämnda? Tyvärr är nemesis divina inte vetenskapligt belagd, så människans ofullkomlighet och Försynens onda vilja är helt empiriska erfarenheter...
Skämt å sido: Sök på serotoninergt syndrom eller kanske helst på "the trigger zone + serotonine" på google eller surfa runt på Wikipedia, om det önskas information om den aktuella problematiken. Man behöver ju inte vara sådant boskap, att man inte kan räkna ut effekterna av MDMA + SSRI (mer frigjort serotonin + mindre återupptaget serotonin) utan att snudda vid generella effekter av serotoninergt syndrom... Lägg till sökordet MAOI, om det är där, som skon klämmer.
Serotonin förekommer normalt bara i små mängder, och det blir bevisligen kaos av för mycket i triggerzonen, vilket sker vid för höga nivåer, då signalsubstanserna tenderar att åka runt i omlopp innanför blod-hjärnbarriären. Ööööverstimulans =