2006-06-21, 14:10
Medlem
Ninjalittles avatar
Hur är det att röka cannabis innan man käkar E? På vilket sätt förändrar det upplevelsen? Jag gjorde det senaste, och fick ett väldigt konstigt rus. Har käkat E två gånger, och tillfälllet innan blev också ganska konstigt, inte så mycket som folk beskriver det. Börjar misstänka att min hjärnkemi spökar lite. Kan tourettes syndrom förändra upplevelsen av E?

Kan också vara att jag överdoserat båda gånger...
Citera
2006-06-21, 19:38
Medlem
Blue_berrys avatar
Jag har ju bara käkat en gång, dom tände en spliff mitt under mitt rus (bara jag som käkade) och jag var med på ett hörn såklart, tyckte bara att det smakade underbart gott men ingen förändring
Citera
2006-07-08, 15:21
Medlem
flosSs avatar
Tjena!

Ville bara dela med mig mina erfarenheter om SSRI och E. Jag kakar Efexor Depot "SSRI" sedan 2 ar tillbaka. Som sagt ta inte SSRI samtidigt som E for det hander i princip ingenting, du mar mer skit an bra sa spar pengarna.

Haller dock inte med att man maste halla upp i veckor med SSRI innnan man kan fa ett raket rus igen pa MDMA. 2 dygn innan behover jag halla upp for effekt om jag ska kora igang pa den tredje dagen.

MVH
Citera
2006-07-09, 01:55
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flosS
Tjena!

Ville bara dela med mig mina erfarenheter om SSRI och E. Jag kakar Efexor Depot "SSRI" sedan 2 ar tillbaka. Som sagt ta inte SSRI samtidigt som E for det hander i princip ingenting, du mar mer skit an bra sa spar pengarna.

Haller dock inte med att man maste halla upp i veckor med SSRI innnan man kan fa ett raket rus igen pa MDMA. 2 dygn innan behover jag halla upp for effekt om jag ska kora igang pa den tredje dagen.

MVH

Kul att du delar med dig av erfarenheten!

Jo, det har delvis rätt i det du säger - men vi får ha i åtanke att olika SSRI har olika halveringstid. Det borde jag kanske klargöra lite tydligare (hellre för länge än för kort tid - resonerade jag).
Citera
2006-07-09, 05:05
Medlem
flosSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Kul att du delar med dig av erfarenheten!

Jo, det har delvis rätt i det du säger - men vi får ha i åtanke att olika SSRI har olika halveringstid. Det borde jag kanske klargöra lite tydligare (hellre för länge än för kort tid - resonerade jag).

Ja det ar sant. Det finns ju en del olika SSRI. Hittade lite bra info pa mdma.net om SSRI

citat:

"Alas, adopting a prophylactic SSRI regimen isn't a realistic long-term option for frequent MDMA users either, or at least not if they intend to continue using their hugdrug of choice. This is because a sustained regimen of SSRIs largely blunts MDMA's empathogenic and entactogenic effects. SSRIs inhibit the binding of MDMA to the serotonin transporter. Thus pre-treatment with SSRIs prevents MDMA-triggered serotonin-release; and this in turn reduces dopamine-release in the striatum. Some SSRI users who like to rave nonetheless continue to take MDMA. They consume abnormally high quantities of pills to gain the desired E-like effect. At this dosage range, the persistence of metabolite-induced MDA-like states of consciousness the next day is not unexpected. In practice, the after-effects are often modulated by cannabis and alcohol."

Tack for en riktigt bra Ecstasy FAQ btw

MVH
Citera
2006-07-09, 13:35
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flosS
Ja det ar sant. Det finns ju en del olika SSRI. Hittade lite bra info pa mdma.net om SSRI

citat:

"Alas, adopting a prophylactic SSRI regimen isn't a realistic long-term option for frequent MDMA users either, or at least not if they intend to continue using their hugdrug of choice. This is because a sustained regimen of SSRIs largely blunts MDMA's empathogenic and entactogenic effects. SSRIs inhibit the binding of MDMA to the serotonin transporter. Thus pre-treatment with SSRIs prevents MDMA-triggered serotonin-release; and this in turn reduces dopamine-release in the striatum. Some SSRI users who like to rave nonetheless continue to take MDMA. They consume abnormally high quantities of pills to gain the desired E-like effect. At this dosage range, the persistence of metabolite-induced MDA-like states of consciousness the next day is not unexpected. In practice, the after-effects are often modulated by cannabis and alcohol."

Tack for en riktigt bra Ecstasy FAQ btw

MVH

Tack för informationen! Ska se om jag får tid att sammanfatta den på svenska.
Citera
2006-07-14, 11:12
Medlem
blanda e med benso, hur funkar det? flunitrazepan då
Citera
2006-07-15, 09:04
Medlem
Får väll posta här ist.

Hur är det att inta E två dagar i rad? Tog E för första gången igår med en skapligt mycket tjack, tagit tjacket innan.

Kommer man få ett shysst rus om man tex tog ett par knappar ikväll igen, givetvis utan tjack. Visste inte att tjacket slog bort effekten på E såpass mycket.
Citera
2006-07-15, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eru färsking
Får väll posta här ist.

Hur är det att inta E två dagar i rad? Tog E för första gången igår med en skapligt mycket tjack, tagit tjacket innan.

Kommer man få ett shysst rus om man tex tog ett par knappar ikväll igen, givetvis utan tjack. Visste inte att tjacket slog bort effekten på E såpass mycket.

adå de funkar bara att ta nått piller mer än igår.. men mer än 2 dar irad tycker ja inte man ska köra.
Citera
2006-07-15, 16:54
Medlem
Tycker inte man ska köra alls dagen efter, Uppehåll minst 3 månader
Citera
2006-07-18, 17:45
Medlem
har ett litet problem..

de senaste gångerna ja tatt E har ja fått röda fläckar i ansiktet som tar typ 4-5 dar innan dom försvinner och där de röda är(mest runt munnen)lossar massa skinn som om man hade snustorrt skinn.
en kompis trodde att det var exem.

vad kan det bero på?

de gånger det hänt har jag vart full när ja tatt knapparna och slarvat med vatten drickandet, så ja funderar på om det kan vara nån slags uttorkning/överhettning?

va tror ni?
Citera
2006-07-18, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dutten
har ett litet problem..

de senaste gångerna ja tatt E har ja fått röda fläckar i ansiktet som tar typ 4-5 dar innan dom försvinner och där de röda är(mest runt munnen)lossar massa skinn som om man hade snustorrt skinn.
en kompis trodde att det var exem.

vad kan det bero på?

de gånger det hänt har jag vart full när ja tatt knapparna och slarvat med vatten drickandet, så ja funderar på om det kan vara nån slags uttorkning/överhettning?

va tror ni?
Du är allergisk mot något i knapparna. Därför får du utslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in