Citat:
Ursprungligen postat av
snwk
Lite nyfikna frågor, under hösten förra året så upptäckte jag E och körde rätt friskt i början. Skulle gissa på att jag kanske dragit i mig runt 30 knappar totalt sedan mitten av 2014.
När jag läser runt så ser jag dels texter om hur liknande mängder har lett till depressioner medans andra hävdar att det inte är så stor fara. Efter min lilla period här nu så tänker jag helt klart tag det lugnt med liknande droger men anledningen till detta inlägg är att jag inte själv märker att jag skulle vara låg eller deprimerad.
Det är ju självklart bra och man kanske kan tycka att jag svarar på min egna fråga, men det jag undrar är vilken skada som möjligtvis kan ha skett efter denna period samt hur det borde kännas om man haft ett påtagligt missbruk som i sin tur har lett till skador i serotoninreceptorerna.
Depressioner och sånt visar sig efter ett långt tag, det är inget som kommer direkt.
Jag har märkt att psyket tar rätt mycket stryk av E, har flera vänner som fått psykoser m.m. men då snackar vi om stora doser och folk som kört varje vecka 2-3 dagar i sträck, det är rätt svårt att märka sånt och det märks ofta när de gått för långt och man får en psykos eller sitter på psyket.
Man ska iaf ha respekt för drogen då det kan fucka upp psyket rätt rejält om man överdriver och tar det ofta.