Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-01-20, 00:57
Medlem
snwks avatar
Lite nyfikna frågor, under hösten förra året så upptäckte jag E och körde rätt friskt i början. Skulle gissa på att jag kanske dragit i mig runt 30 knappar totalt sedan mitten av 2014.

När jag läser runt så ser jag dels texter om hur liknande mängder har lett till depressioner medans andra hävdar att det inte är så stor fara. Efter min lilla period här nu så tänker jag helt klart tag det lugnt med liknande droger men anledningen till detta inlägg är att jag inte själv märker att jag skulle vara låg eller deprimerad.

Det är ju självklart bra och man kanske kan tycka att jag svarar på min egna fråga, men det jag undrar är vilken skada som möjligtvis kan ha skett efter denna period samt hur det borde kännas om man haft ett påtagligt missbruk som i sin tur har lett till skador i serotoninreceptorerna.
Citera
2015-01-20, 02:26
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snwk
Lite nyfikna frågor, under hösten förra året så upptäckte jag E och körde rätt friskt i början. Skulle gissa på att jag kanske dragit i mig runt 30 knappar totalt sedan mitten av 2014.

När jag läser runt så ser jag dels texter om hur liknande mängder har lett till depressioner medans andra hävdar att det inte är så stor fara. Efter min lilla period här nu så tänker jag helt klart tag det lugnt med liknande droger men anledningen till detta inlägg är att jag inte själv märker att jag skulle vara låg eller deprimerad.

Det är ju självklart bra och man kanske kan tycka att jag svarar på min egna fråga, men det jag undrar är vilken skada som möjligtvis kan ha skett efter denna period samt hur det borde kännas om man haft ett påtagligt missbruk som i sin tur har lett till skador i serotoninreceptorerna.
Skador som uppstått till följd av MDMA visar sig först på lång sikt, i alla fall om jag ska tro på de redogörelser från personer som vittnar om skador som jag tagit del av. Fysisk ångest och depression är väl symptom man brukar få läsa om i sådana fall. För mer direkta reaktioner från kroppen krävs det nog riktigt vårdslöst bruk – dagligt bruk under en längre veckoperiod t.ex. Inget jag tror du behöver oroa dig för, även om du helt klart bör se över din konsumtion av serotonerga droger. Party safe!
Citera
2015-01-20, 04:57
Bannlyst
Citat:

Depressioner och sånt visar sig efter ett långt tag, det är inget som kommer direkt.
Jag har märkt att psyket tar rätt mycket stryk av E, har flera vänner som fått psykoser m.m. men då snackar vi om stora doser och folk som kört varje vecka 2-3 dagar i sträck, det är rätt svårt att märka sånt och det märks ofta när de gått för långt och man får en psykos eller sitter på psyket.

Man ska iaf ha respekt för drogen då det kan fucka upp psyket rätt rejält om man överdriver och tar det ofta.
Citera
2015-01-20, 09:18
Medlem
Citat:

Största problemet är att man kan inbilla sig att man är deppig, orkeslös med mera. Eller att man helt enkelt lägger sina bakslag på MDMAt. Då är det farligt, inbilla sig att det är kört, att man förstört hjärnan.
Det är tack vare all information som finns som risken ökar markant, men hade den inte funnits så hade man kanske brukat varje helg och ändå blivit dum i huvet
Citera
2015-01-20, 09:48
Medlem
lemon99s avatar
Jag blir nedstämd 2-4 dagar efter att jag tagit e, detta är inte ovanligt då serotoninnivåerna är låga och hjärnan jobbar med att återställa balansen. Desto mer jag har tagit, desto längre tid tar det innan det känns bra igen så klart. Detta kallas ofta för "tuesday blues" eller "suicide tuesdays", för att efter en helg på e så är serotoninnivåerna som allra lägst på tisdagen. Att äta ordentligt, mycket frukt och juice, umgås med vänner och motionera hjälper en hel del.
Citera
2015-01-21, 17:11
Medlem
KaptenBrunos avatar
Spillt vatten på Mdmat

Tjenixen! Har städat ur vardagsrummet med min inneboende och i härvan råkade han spola vatten på en påse med krossade kristaller!

Klarar sig innehållet tro? Det har läckt in en och halv droppe vatten sån allt är inte blött. Gör man bäst i att rulla ikväll eller kan man spara? Jag hade tänk ha det till sommarn nämligen
Citera
2015-01-21, 17:15
Medlem
Se till att det torkar, då borde allt vara lugnt.
Citera
2015-01-21, 17:39
Medlem
KaptenBrunos avatar
Åhkej tackar!
Citera
2015-01-21, 18:02
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Spillt vatten på Mdmat infogad.

/Mod
Citera
2015-01-24, 13:18
Medlem
Någon som har koll på hur E funkar ihop med antidepressiva?!

Sämre?! Bättre?!

Hit me!
Citera
2015-01-24, 22:57
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woop2014
Någon som har koll på hur E funkar ihop med antidepressiva?!

Sämre?! Bättre?!

Hit me!

Undvik att blanda med SSRI.
Citera
2015-01-24, 23:46
Medlem
Tänkte inte blanda... Mer om man pausar från doktorns ordination typ en vecka innan man ska poppa... Finns risken att effekten av E blir sämre?!

Ny på det här med antidepp så därför jag undrar lite.

Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality
Undvik att blanda med SSRI.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in