Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-14, 16:30
Medlem
Ninjalittles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjalittle
Hur länge efter att ha slutat med en SSRI rekommenderar ni att man tar MDMA?

En behandling med 25 mg Sertralin avslutades i onsdags och Sertralin har en halveringstid på 24h. Nu borde dosen som är kvar i kroppen ligga kring 3 mg. Vanlig terapeutisk dos är 50 mg och läkemedlet doseras upp till 200 mg. Men andra faktorer som desensitisering av receptorer spelar nog också in. Är det värt att ta MDMA ikväll eller ska man vänta en till vecka?

Gör inte som jag gjorde - även om du tar lite SSRI så uteblir effekten. Ca 30 minuters extremt mild peak och sen helt tillbaka till baseline efter 1 timme.

Förutsatt att det nu var MDMA jag nu hade och inget annat.
Citera
2011-02-14, 16:35
Medlem
Gafflarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflarn
Vad kan hända om man tar för mycket ecstasy på en gång? Om man skulle ta 2 eller 3 istället för en alltså? Börjar man må dåligt eller vad kan hända?

Citat:
Ursprungligen postat av munchies
Det troliga är väl att du spyr en eller ett par gånger och sen mår bättre efter ett tag. Själv brukar jag börja svettas som fan också innan det händer. Har även upplevt viss paranoia och förvirring när det blivit för mycket av det goda.

Okej, har tagit ecstasy 2 gånger nu och har aldrig fått jättebra effekt, visst har jag känt av det men inte så bra som det ska vara, de jag tog det med blev mycket mer påverkade än mig trots att jag väger mindre än dem. Det mest troliga är väll att jag fått för lite för att få bra effekt? Alltid bara tagit 1.
Eller är det så att 1 är för mycket och därför mår jag inte så bra?
Citera
2011-02-14, 16:49
Medlem
Ninjalittles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflarn
Okej, har tagit ecstasy 2 gånger nu och har aldrig fått jättebra effekt, visst har jag känt av det men inte så bra som det ska vara, de jag tog det med blev mycket mer påverkade än mig trots att jag väger mindre än dem. Det mest troliga är väll att jag fått för lite för att få bra effekt? Alltid bara tagit 1.
Eller är det så att 1 är för mycket och därför mår jag inte så bra?

Röker du cannabis innan? Det kan paja ruset helt och hållet för vissa, för mig bl.a. Total skillnad mellan de gånger jag kört med och utan cb. Och om du får för mycket MDMA så blir du helt väck, så det låter snarare som att du fått för lite isåfall. Du tar inga mediciner?
Citera
2011-02-14, 21:40
Medlem
Gafflarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjalittle
Röker du cannabis innan? Det kan paja ruset helt och hållet för vissa, för mig bl.a. Total skillnad mellan de gånger jag kört med och utan cb. Och om du får för mycket MDMA så blir du helt väck, så det låter snarare som att du fått för lite isåfall. Du tar inga mediciner?

Tar inga mediciner. Har rökt cannabis innan medan jag väntat på att ecstasyn ska slå men inte i så stora mängder. Får prova att låta bli att röka och ta 2 nästa gång och hoppas på magi =)
Senast redigerad av Gafflarn 2011-02-14 kl. 21:44.
Citera
2011-02-23, 15:32
Medlem
Den har fragan har sakert stallts tidigare, men skulle behova snabbt svar. Tog e for forsta gangen igar och var en underbar upplevelse. Ar dock ratt sliten idag och kanner mig ratt tom. Jag ar dock sjuukt sugen pa att ha en till kvall som igar. Kommer baksmallan bli annu varre imorgon isf? Och hur lang tid brukar det ta innan det gar over?

peace
Citera
2011-02-23, 15:37
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundberg
Den har fragan har sakert stallts tidigare, men skulle behova snabbt svar. Tog e for forsta gangen igar och var en underbar upplevelse. Ar dock ratt sliten idag och kanner mig ratt tom. Jag ar dock sjuukt sugen pa att ha en till kvall som igar. Kommer baksmallan bli annu varre imorgon isf? Och hur lang tid brukar det ta innan det gar over?

peace
Serotoninförrådet i din skalle är rätt tömt nu och behöver tid till att återhämta sig, därför en dum idé att ta ecstasy redan dagen efter en session. Läs första sidan av denna tråd, går betydligt snabbare än att vänta på svar här bak, lovar.
Citera
2011-02-23, 16:00
Medlem
Vänta åtminstone ett par dagar. Helst en vecka eller mer innan du brassar på igen.
Citera
2011-02-23, 16:43
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundberg

peace
Första gången jag provade för snart två år sedan så körde jag MDMA två dagar i rad, var då på en psytrancefestival i skogen och knapparna hette "blå armani" riktigt fina grejor, tror det blev 12st under loppet av två dagar.

Nyfrälst är ordet och jag kan förstå din känsla och längtan efter att göra det idag igen. Om du gör det så kommer du få riktigt bra effekt åter igen. Serotoninförrådet blir inte tomt efter första sessionen och permanenta skadeverkningar är inget att tala om.

Du har inte hunnit utveckla tolerans eller fått nedreglerade serotoninreceptorer ännu. Det tar enligt egen erfaranhet två månaders helgbruk innan man börjar tappa effekt.

De två första dagarna jag tog ecstasy går att likställa rent effektmässigt, någon deprission drabbades jag heller inte av. Att ta MDMA två dagar i rad när det kommer till ditt framtida bruk är dock någonting jag starkt avråder ifrån.

Dock är det väldigt individuellt när det gäller droger, alla människor är unika. Jag har aldrig känt mig "tom" dagen efter MDMA, trots att jag tagit det 35-40 gånger. Känner mig snarare utvilad och nöjd dagen efter.

Mvh
Hysteria
Senast redigerad av Hysteria90 2011-02-23 kl. 16:55.
Citera
2011-02-26, 01:59
Medlem
Det kanske redan står någonstans men hur känns det att sova på E?
När jag har rökt CB så kan jag få konstiga drömmar om jag går och lägger mig hög.
Så hur är era drömmar" när ni sover på e? om ni nu har gjort det.
Citera
2011-02-26, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drefon
Det kanske redan står någonstans men hur känns det att sova på E?
När jag har rökt CB så kan jag få konstiga drömmar om jag går och lägger mig hög.
Så hur är era drömmar" när ni sover på e? om ni nu har gjort det.

sover inte på E
Citera
2011-02-26, 18:21
Medlem
elgecys avatar
Hur kan det vara neurotoxiskt att blanda amfetamin och mdma, när det är precis det som blandas i en ecstasy? Aldrig förstått det, kan någon förklara.
Citera
2011-02-26, 18:28
Medlem
glokk18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Hur kan det vara neurotoxiskt att blanda amfetamin och mdma, när det är precis det som blandas i en ecstasy? Aldrig förstått det, kan någon förklara.

Vad menar du med "i en ecstasy"? E är egentligen en ren MDMA tablett, men när de blev olagligt så blev de som med allt annat, kvaliten sjunker. Därför pressas vissa tabbar med 50% mdma och 50% av något annat skit, men kan fortfarande säljas för högt pris. Och just blandningen mdma/affe är inte så bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in