Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-26, 18:36
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glokk18
Vad menar du med "i en ecstasy"? E är egentligen en ren MDMA tablett, men när de blev olagligt så blev de som med allt annat, kvaliten sjunker. Därför pressas vissa tabbar med 50% mdma och 50% av något annat skit, men kan fortfarande säljas för högt pris. Och just blandningen mdma/affe är inte så bra.

Ja, det är väl ingen hemlighet att många Ecstasy-tabletter innehåller amfetamin. Sen hur mycket tjack det är kan ju skilja sig. Tycker inte jag fick så mycket klarhet i frågan genom ditt svar, det du beskrev är väl något de flesta E-tomtar känner till.
Citera
2011-02-26, 18:52
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Hur kan det vara neurotoxiskt att blanda amfetamin och mdma, när det är precis det som blandas i en ecstasy? Aldrig förstått det, kan någon förklara.
Vad menar du egentligen?
Det är som att fråga varför det finns grit weed när det är farligt att andas in glasfiber.
Citera
2011-02-26, 18:56
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
Vad menar du egentligen?
Det är som att fråga varför det finns grit weed när det är farligt att andas in glasfiber.

Vet inte vad "grit weed" är för något.. Skit samma. Det jag menar är att Ecstasy ju allt för ofta nu för tiden innehåller amfetamin. Ett konstaterande, jag tror ingen kan förneka. Men samtidigt varnas man för att till exempel dra en lina amfetamin under ett ecstasy-rus för att det skulle vara neurotoxiskt. Känns lite kontraproduktivt.
Citera
2011-02-26, 19:00
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Vet inte vad "grit weed" är för något.. Skit samma. Det jag menar är att Ecstasy ju allt för ofta nu för tiden innehåller amfetamin. Ett konstaterande, jag tror ingen kan förneka. Men samtidigt varnas man för att till exempel dra en lina amfetamin under ett ecstasy-rus för att det skulle vara neurotoxiskt. Känns lite kontraproduktivt.
Grejen är ju att det inte tas hänsyn till det faktat, ungefär som att mcpp är förbannat toxiskt, vilket alla vet, och ändå pressas det såna piller.
Drogproducenter är inte känslomässigt engagerade, det är liksom något av en förutsättning eftersom de flesta droger är skadliga.
Citera
2011-02-26, 19:35
Medlem
PhineasTFreakearss avatar
Det finns ju en massa skitpiller där ute men det finns också kemister som tillsätter saker i piller för att de ska bli bättre och inte för att späda ut dom.
De flesta tar ju E när de är ute och dansar. Men om jag tar ren MDMA vill jag inte dansa. Jag vill vara naken på golvet och fascineras av texturen på min matta. Lägger jag till tio procent amfetamin så funkar det bättre att klubba. Att majoriteten av E:na innehåller tjack beror inte på att kemisterna snålar. Det är vad folk vill ha.

Fem nypor kärlek
En nypa dans
en halv nypa tanke
en nypa skönhet

Mästerkockar kan ha tjugo-trettio ingredienser när de lagar mat. Det är INTE för att späda ut potatisen.
Citera
2011-02-26, 20:00
Medlem
glokk18s avatar
Citat:
Ja, det är väl ingen hemlighet att många Ecstasy-tabletter innehåller amfetamin. Sen hur mycket tjack det är kan ju skilja sig. Tycker inte jag fick så mycket klarhet i frågan genom ditt svar, det du beskrev är väl något de flesta E-tomtar känner till.

Jag skrev mitt svar baserat på din fråga, lär dig att formulera dig på rätt sätt så kanske du får ett svar som passar. Sen att du skriver att de flesta E nuförtiden pressas med amfetamin är bara skitsnack. Hur många batchar har du testa?

Och för att svara på varför knarkkungarna bankar dina skit e med affe kan jag inte direkt svara på
Citera
2011-02-26, 20:05
Medlem
Akratess avatar
Kan någon svara mig om det är bra grejer jag fått?
Har ett Rosa Hjärta, storleken är ungefär som storleken på FM1r och svagt rosa.
Dom som tagit den säger att dom blir speedade och får en "trippig" känsla.
Äre MDMA eller något liknande?
Citera
2011-02-26, 20:19
Medlem
PhineasTFreakearss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glokk18
Jag skrev mitt svar baserat på din fråga, lär dig att formulera dig på rätt sätt så kanske du får ett svar som passar. Sen att du skriver att de flesta E nuförtiden pressas med amfetamin är bara skitsnack. Hur många batchar har du testa?

Och för att svara på varför knarkkungarna bankar dina skit e med affe kan jag inte direkt svara på
glokk18 Du skrev nyss i en annan tråd att man kunde sova efter 1-2 efter ett amfetaminintag. Oavsett om du medvetet ljuger eller bara gissar saker och framställer det som fakta är båda reegelbrott och tydliga tecken på att du inte är så erfaren som du vill ge sken av. Att sedan ha attityd när du blir ifrågasatt är bara jobbigt. När folk ställer frågor här så kanske du inte är den som är mest lämpad att svara?
Citera
2011-02-26, 21:29
Medlem
elgecys avatar
såja ta en E och var glad istället för att ha sån tråkig internet-attityd
Citera
2011-02-27, 14:21
Medlem
Hade min debut på mdma igår, 250 mg vit/bruna kristaller. Tog så pass hög dos pga rekommendation från min kompis som testat samma batch vid flertalet tillfällen.

Mellan ca 40 - 60 min efter intag stegrade upp till peaken och jag hade sedan det underbart i 3 timmar följt av ungefär en timmes behaglig nergång till hyffsat normalt sinnestillstånd (med en del positiva effekter kvar..).

Det hela var intensivt med mycket mer visuella inslag än vad jag hade förväntat mig. Väldigt färggrant där alla färger drogs ut till långa streck (speciellt vid rörelser) och det verkligen lyste om alla ting omkring mig. Starkt välbehag. Dom ofrivilliga ögonrörelserna. Spontant så kände jag för att dansa hela tiden från peaken till nergången. Timmarna flög fram lite snabbare än jag hoppats på men är ändå väldigt nöjd med upplevelsen.

Några frågor till er som är mer vana brukare av substansen:
Hur vanligt är det att färger och linjer "dras ut" (och att det lyser om allting för den delen)?
Hur vanliga är dom ofrivilliga ögonrörelserna?
Käkspänningarna var mildare än jag förväntat mig. Hur kraftiga brukar dessa vara?
Jag kände ingen som helst lust att lägga mig ner, ej heller att det var speciellt mycket skönare att beröra saker. Är detta normalt?

Med dom uppgifterna ni fått, tror ni att jag träffade optimal dos? höjning/sänkning? Fråga mig om det behövs mer information för att avgöra.

Tack på förhand

Edit: Bombade
Senast redigerad av dyngpropp 2011-02-27 kl. 15:02.
Citera
2011-02-27, 15:42
Medlem
schmekets avatar
En instickare bara.
Provade MDMA igår för första gången, och planerar att idag prova E för första gången, är det smart?
Citera
2011-02-27, 19:29
Medlem
schmeket:

Det vore dumt. Vänta en månad eller tre och låt hjärnan återhämta sig/fylla på serotoninivåerna.
Ju oftare du tar mdma/E desto större är risken för att du förstör receptorerna/minnet/drar på dig en långvarig depression. Lyckas du med det så kommer du inte ens kunna ha roligt när du käkar mdma.

Glöm inte att äta nyttigt och få i dig rikligt med antioxidanter(t.ex. C och E vitamin) både före och efter användandet för att förhindra skador.

Ät 5-htp om du vill påskynda uppbyggningen av serotoninlagren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in