2012-10-11, 15:13
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimax00
Då är vi inte överens. Tycker verkligen de har bra gäster, typ Puma, hur många våga ta in henne?? Nyhetsmorgon?? Då sätter ju nästan alla som är över 30+ kaffet i halsen.

Jag har fått uppfattning att Shabbe blir arg för "rätt" saker, och håller med det kvinnliga könet.
Vem blir inte arg av rasism? eller förnedrad kvinnosyn?

Vilka är dessa hemska gäster? Vilka är hediahoror(på tal om förnedrad kvinnosyn)?

Och gör som jag när det inte passar, Stäng av

Hon var med i Nyhetsmorgon i lördags eller om det söndags. Väldigt otippat att se henne där och prata porr på morgonkvisten. Agneta Sjödin intervjuade henne.

Shabbe hör man ju väldigt lite ifrån numera.
Citera
2012-10-11, 18:53
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Shabbe hör man ju väldigt lite ifrån numera.

Hon läser med stor sannolikhet denna tråden och tar till sig kritiken. Jag har väl inget emot henne men hon tillför inte mycket i det hon säger. Men som tidigare konstaterats har hon andra huvudsakliga uppgifter och är ingen side-kick a la Kim Kärnfalk.
Jag tror heller inte att Aschberg ska ha en side-kick, han regerar på egen hand.

Jag kan rekommendera alla att titta på Min sanning på SVT play, 1 timmes intervju med Robban. Jag gillar Robban skarpt och den intervjun förstärkte det.
Citera
2012-10-11, 21:14
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Hon läser med stor sannolikhet denna tråden och tar till sig kritiken. Jag har väl inget emot henne men hon tillför inte mycket i det hon säger. Men som tidigare konstaterats har hon andra huvudsakliga uppgifter och är ingen side-kick a la Kim Kärnfalk.
Jag tror heller inte att Aschberg ska ha en side-kick, han regerar på egen hand.

Jag kan rekommendera alla att titta på Min sanning på SVT play, 1 timmes intervju med Robban. Jag gillar Robban skarpt och den intervjun förstärkte det.

Instämmer med allt du skriver. Nog sagt.
Citera
2012-10-11, 21:26
Medlem
Tjennstroums avatar
Gillar verkligen hans program, speciellt när han lyckas få in riktigt bra gäster som den där nazisten, Henrik Fexeus, killen från Lyxfällan m.fl. Är väl inte lika impad av stammisarna eller Shabbe, med dem blir det alltid väldigt förutsägbart. Bäst när Aschberg får ta plats och intervjua folk. Hoppas han håller på ett bra tag till.
Citera
2012-10-11, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ramrod
Radio 1 var ett nytt grepp när dom startade men redan nu känns det som dom går som en loop. Aschberg kör pr för Expo och förlöjligar eller klipper av dom som är av annan åsikt och kan framföra det på ett någorlunda intelligent sätt. Punchskallar låter han få fritt spelrum så han kan göra bort dom. Eva Rusz eller vad hon heter använder sin del till pr för sina böcker och sin mottagning. Hon anser sig veta bättre än alla pga att hon skrivit en bok om saken. Sen att hon bara sammanställer forskarresultat betyder inte att hon har forskat fram resultatet, vilket hon verkar tro. Om Gert kan man säga mycket men i mina ögon är han den mest ärliga av gänget. Han är som han är och försöker inte vara något annat heller. Kärnfalk! ja vad säger man. Hon verkar leva i någon utopisk villfarelse att världen är som området utanför sin bostad i Tyresö alt som en turnébuss i Säffle. Cissi Wallin verkar rätt vettig först, men ju mer man lyssnar på henne så inser man att hon har ett munläder som åkt till jobbet en kvart före hennes hjärna. Det hon säger på Måndag motsäger hon på Onsdag. Hon kan säga att hon inte generaliserar men sitter hela programmet och generaliserar i något ämne tillsammans med ja-sägande bisittare för att i sista meningen av programmet säga "alla behöver inte va så" och på det sättet anse sig ha friskrivit sig för att ha generaliserat. Kritik kan hon inte ta, utan då är det kritiskt för att hon är Kvinna ung eller något annat ovidkommande. Att det skulle vara för att hennes idé är tokig p.g.a. okunskap eller brister hos henne är otänkbart. Så länge hon får medhåll på Twitter av sina polare så är hon Hen of the world. Sammanfattningsvis så startade Radio 1 något bra men håller inte i längden med samma personer, utan behöver förnya sig för att överleva. Att vara kontroversiell är roligt ett tag, men när man gör det endast för att få uppmärksamhet blir det Anna Anka av hela skiten.
Du har faktiskt helt rätt. Sitter och lyssnar på reprisen av C.W. just nu. Det slår en verkligen att hon verkar rätt så vettig till en början, men efter x antal program så kan man fan inte låta bli att tycka att hon är rätt så motbjudande. All kritik hon får är helt obefogad (enligt henne), hon klagar varje program på att folk lägger på när hon kopplar fram deras samtal (trots att typ 20 pers har försökt förklara för henne att det inte är de som lägger på, utan det är telefonväxeln) och hon säger alltid "NEH NU LA DE PÅ", hon nämner i nästan varje program att hon tjänar mycket pengar och blir sur när folk påpekar det och hon är så jävla dålig på att hantera de som ringer in, hon vägrar i princip att lägga på när dessa jävla tråkiga idioter ringer in och pratar i 3 minuter.
Citera
2012-10-13, 08:12
Medlem
MartyFeldmans avatar
Jarri är alltid kul.
Citera
2012-10-13, 17:39
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Det där är ju faktiskt direkt felaktigt. Jag gick snabbt över gästerna under detta året och det är få TV-personligheter och ännu färre dokusåpafigurer.
Det måste vara svårt att hitta intressanta gäster för 5 sändningar i veckan men jag tycker de lyckas rätt bra. Dessutom är Radio1 en liten kanal vilket gör att det är svårt att få dit toppolitiker, tyvärr. De har väl haft 4-5st genom tiderna.

Det är inte alls felaktigt och det borde du veta om du följer programmet. Finns det någon dokusåpa som inte varit representerad? Du måste ha gått igenom det väldigt snabbt. För inte så länge sen var det lyxfällan där programledaren blev uppbragt när någon ringde in och påstod att mycket i programmet var fejk. Att det är mycket mediafolk kan ju vem som helst se och de har ju inget av substans att tillföra. Eller så är det någon halv eller helkändis som kommit med någon ny bok. Det är ju en kommersiell kanal så det är inte så märkligt, men ändå lite synd när den tid man har till sitt förfogande (runt två timmar utan reklam och nyheter) verkligen öppnar för fördjupning och att komplicera ämnen som blir förenklat behandlat annars.

Det märks ju även med politiker. En dryg halvtimme med Göran Hägglund är ju faktiskt mycket med radiomått mätt. Det som jag gillade med Trita Parza var att han är ett relativt okänt namn som var med enbart för sina kunskaper. Likaså infektionsläkaren.

Citat:

Tanken är väl att hon ska hålla reda på när det är reklam och sånt, men det missar ju Robban rätt ofta ändå. Hon skrev en gång att hon sett tråden men slutat läsa den för att hon blev så ledsen.

När det gäller Min sanning så är ju konceptet som sagt så tramsigt bajsnödigt (vilket Robban även berättade om) och dessutom var intervjuaren (Thomas syster) en gammal kollega så det var ju mest ännu en simtur i mediaankdammen.
Citera
2012-10-13, 18:03
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Det är inte alls felaktigt och det borde du veta om du följer programmet. Finns det någon dokusåpa som inte varit representerad? Du måste ha gått igenom det väldigt snabbt. För inte så länge sen var det lyxfällan där programledaren blev uppbragt när någon ringde in och påstod att mycket i programmet var fejk. Att det är mycket mediafolk kan ju vem som helst se och de har ju inget av substans att tillföra. Eller så är det någon halv eller helkändis som kommit med någon ny bok. Det är ju en kommersiell kanal så det är inte så märkligt, men ändå lite synd när den tid man har till sitt förfogande (runt två timmar utan reklam och nyheter) verkligen öppnar för fördjupning och att komplicera ämnen som blir förenklat behandlat annars.

Det märks ju även med politiker. En dryg halvtimme med Göran Hägglund är ju faktiskt mycket med radiomått mätt. Det som jag gillade med Trita Parza var att han är ett relativt okänt namn som var med enbart för sina kunskaper. Likaså infektionsläkaren.
.
Som sagt, du har fel. Lyxfällan är ju inte en dokusåpa. Den faller under begreppet reality. Men även om du klumpar ihop doku och reality är det inte speciellt många program som behandlar det ämnet. Titta tillbaks 1 år i tiden så hittar du inte speciellt många tv-personligheter.
Sen har de haft ex.vis. Leif Mannerström och Tina Nordström där men de pratade inte ens 3 minuter om deras TV medverkan i de programmen. De var främst där som kockar.
Så tyvärr, jag är ledsen att säga det men du har noll koll på detta...
Citera
2012-10-13, 21:55
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Som sagt, du har fel. Lyxfällan är ju inte en dokusåpa. Den faller under begreppet reality. Men även om du klumpar ihop doku och reality är det inte speciellt många program som behandlar det ämnet. Titta tillbaks 1 år i tiden så hittar du inte speciellt många tv-personligheter.
Sen har de haft ex.vis. Leif Mannerström och Tina Nordström där men de pratade inte ens 3 minuter om deras TV medverkan i de programmen. De var främst där som kockar.
Så tyvärr, jag är ledsen att säga det men du har noll koll på detta...
Om du på allvar vill tramsa om distinktioner mellan olika former av skräptv så är det upp till dig. Den solklara sanningen är ändå att merparten av g ästerna är kommersiella mediekändisar. Det skulle nog t.o.m din halstarrige idol Lennart hålla med om.
Citera
2012-10-13, 22:02
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Om du på allvar vill tramsa om distinktioner mellan olika former av skräptv så är det upp till dig. Den solklara sanningen är ändå att merparten av g ästerna är kommersiella mediekändisar. Det skulle nog t.o.m din halstarrige idol Lennart hålla med om.

Åter igen har du helt fel..TV folket är inte i majoritet bland gästerna. Läs på för fan..Kolla på gästlistan så inser du att du är till åtlöje..

Lennart må vara en jobbig person men han kan sin historia, fan ge dig nu!

Punkt för fan!
Citera
2012-10-15, 18:47
Medlem
rutger9999s avatar
Dryckesspel!

Drick en klunk varje gång...
  • Shabbe berättar att appen inte fungerar.
  • Historie-Lennart inleder samtalet med "Hej Robban och Shabbe, intressant ämne hörredu, jag erinrar mig...".
  • Historie-Lennart tycker att dagens ämne "är väldigt intressant" och går omgående off-topic.
  • Historie-Lennart frågar vad dagens gäst heter.
  • Historie-Lennart citerar Dagens Nyheter.
  • Shabbe låter uttråkad.
  • Robban kallar en skämtare för skämtare.
  • Robban säger åt Shabbe att hon dagdrömmer istället för att lyssna på programmet.
  • Robban påtalar för Ingegärd att hon minsann ätit middag med kungen.
  • Karem kommer med en ny galen teori som han som vanligt inte har källhänvisning till.
  • Karem snackar ner islam/muslimer.
  • Jarri snackar om något ovidkommande.
  • Jarri pratar om sex, sprit eller knark. Eller en kombination av dessa.
  • Fredrik drar en röd tråd mellan dagens ämne och invandring.
  • Ingegärd gör sig ovän med Robban.
  • Ingegärd lovar att aldrig någonsin i resten av sitt liv ringa igen. Drick två klunkar om hon ringde och påtalade detta även igår.
  • Uffe pratar om invandrarmammor som bor på hans gård.
  • Jan pratar om vägbygget intill huset.
  • Jan frågar vad dagens ämne är.
Citera
2012-10-15, 20:38
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rutger9999
Dryckesspel!

Drick en klunk varje gång...
  • Shabbe berättar att appen inte fungerar.
  • Historie-Lennart inleder samtalet med "Hej Robban och Shabbe, intressant ämne hörredu, jag erinrar mig...".
  • Historie-Lennart tycker att dagens ämne "är väldigt intressant" och går omgående off-topic.
  • Historie-Lennart frågar vad dagens gäst heter.
  • Historie-Lennart citerar Dagens Nyheter.
  • Shabbe låter uttråkad.
  • Robban kallar en skämtare för skämtare.
  • Robban säger åt Shabbe att hon dagdrömmer istället för att lyssna på programmet.
  • Robban påtalar för Ingegärd att hon minsann ätit middag med kungen.
  • Karem kommer med en ny galen teori som han som vanligt inte har källhänvisning till.
  • Karem snackar ner islam/muslimer.
  • Jarri snackar om något ovidkommande.
  • Jarri pratar om sex, sprit eller knark. Eller en kombination av dessa.
  • Fredrik drar en röd tråd mellan dagens ämne och invandring.
  • Ingegärd gör sig ovän med Robban.
  • Ingegärd lovar att aldrig någonsin i resten av sitt liv ringa igen. Drick två klunkar om hon ringde och påtalade detta även igår.
  • Uffe pratar om invandrarmammor som bor på hans gård.
  • Jan pratar om vägbygget intill huset.
  • Jan frågar vad dagens ämne är.

HAHA klockrent

Fan nu är det ju så att ja lyssnar på podversionen, men än så länge efter semestern (som Aschberg hade) så har jag inte hört kattmålerskan Karin Nordlander, har ni det?
Ingejärd har jag inte heller hört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in