Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Det där är ju faktiskt direkt felaktigt. Jag gick snabbt över gästerna under detta året och det är få TV-personligheter och ännu färre dokusåpafigurer.
Det måste vara svårt att hitta intressanta gäster för 5 sändningar i veckan men jag tycker de lyckas rätt bra. Dessutom är Radio1 en liten kanal vilket gör att det är svårt att få dit toppolitiker, tyvärr. De har väl haft 4-5st genom tiderna.
Det är inte alls felaktigt och det borde du veta om du följer programmet. Finns det någon dokusåpa som inte varit representerad? Du måste ha gått igenom det väldigt snabbt. För inte så länge sen var det lyxfällan där programledaren blev uppbragt när någon ringde in och påstod att mycket i programmet var fejk.

Att det är mycket mediafolk kan ju vem som helst se och de har ju inget av substans att tillföra. Eller så är det någon halv eller helkändis som kommit med någon ny bok. Det är ju en kommersiell kanal så det är inte så märkligt, men ändå lite synd när den tid man har till sitt förfogande (runt två timmar utan reklam och nyheter) verkligen öppnar för fördjupning och att komplicera ämnen som blir förenklat behandlat annars.
Det märks ju även med politiker. En dryg halvtimme med Göran Hägglund är ju faktiskt mycket med radiomått mätt. Det som jag gillade med Trita Parza var att han är ett relativt okänt namn som var med enbart för sina kunskaper. Likaså infektionsläkaren.
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Hon läser med stor sannolikhet denna tråden och tar till sig kritiken. Jag har väl inget emot henne men hon tillför inte mycket i det hon säger. Men som tidigare konstaterats har hon andra huvudsakliga uppgifter och är ingen side-kick a la Kim Kärnfalk.
Jag tror heller inte att Aschberg ska ha en side-kick, han regerar på egen hand.
Jag kan rekommendera alla att titta på Min sanning på SVT play, 1 timmes intervju med Robban. Jag gillar Robban skarpt och den intervjun förstärkte det.
Tanken är väl att hon ska hålla reda på när det är reklam och sånt, men det missar ju Robban rätt ofta ändå.

Hon skrev en gång att hon sett tråden men slutat läsa den för att hon blev så ledsen.
När det gäller Min sanning så är ju konceptet som sagt så tramsigt bajsnödigt (vilket Robban även berättade om) och dessutom var intervjuaren (Thomas syster) en gammal kollega så det var ju mest ännu en simtur i mediaankdammen.