2011-04-14, 18:42
Medlem
Lyssnade på Radio1 idag igen på Aschberg som vanligt och till min förvåning så handlade det om otrogenhet och det satt två tjejer i etern och basunerade ut om att de absolut inte ville veta om deras kille hade varit otrogen. Hela det här konceptet med Victoria Milan tycker jag är bra, men de kan väl ha lite mer variation på gästerna?

Någon politiskt korrekt etnolog och en boss för VM i Sverige. För övrigt ganska intetsägande diskussioner, någon rolig polack som ringde in efter ett tag och frågade vad hennes morsa och farsa tyckte om det här med att hon stod bakom en "otrogenhetssajt".

Aschberg levererar det mest intressanta och samtidigt det mest ointressanta skit jag någonsin hört.
Citera
2011-04-15, 13:26
Medlem
Svejks avatar
Det gick (som väntat) relativt raskt för Federley att lyfta upp den gamla striden mot sexköpslagen. Camilla Lindberg (oberoende liberal) och Hanna Wagenius (CUF) var gästerna i studion. Valet av gäster är väl inte överraskande; de som med hedern i behåll kan attackera sexköpslagen är i dagsläget bara kvinnor och HBT-personer.

Man anar dock ett romantiserande i fjärran, eller ett svagt förskönande i alla fall, och just avsaknaden av heteromän i debatten fortsätter att vara en nöt som få vill öppna. Här finns mycket att ventilera men Federley kommer säkerligen att lyfta upp ämnet igen.

Ett hyfsat lyckat program trots allt. Federley som från de första stapplande stegen verkar få allt mer fart som radiopratare och programledare.

Programmet finns att lyssna på här.
http://catchup.radio1.se/catchup_radio.php?id=1796&category=28&type=audio
Citera
2011-04-15, 15:59
Medlem
Försökte lyssna på Cissi Wallins program om nedladdning där hon hade några inkvoterade brudar med sig, pallade inte ens en minut och stängde av eftersom att det var så jävla värdelöst. Förstår inte varför de ska ha brudar med på Radio1 bara för att de ska och inte för deras kompetens?
Citera
2011-04-15, 20:56
Medlem
Waenns avatar
Sitter som standard station i min bil just nu, mest för att när jag kör hem så brukar Aschberg vara igång.
Är väl inte så intressanta ämnen de diskuterar egentligen men väldigt kul när Aschberg väljer en sida i diskussionen och drar dryga kommentarer till både gäster och speciellt de psykfall som ringer in.

Lite mer underhållande än att lyssna på de jobbiga skåningarna på p3 som inte kan spotta ut snusen när de ska diskutera eller 10-20 låtars repeat på samtliga andra musikkanaler (inklusive Rockklassiker, Vinyl och andra stationer där man borde ha ett gigantiskt musikbibliotek att välja på)

Tycker dock att det är ett bra initiativ, lyssnar helst inte på SR då jag inte betalar någon avgift.
Citera
2011-04-16, 19:59
Medlem
Lyssnar på Schulman just nu och han växlar hårt mellan att vara politiskt korrekt och politiskt inkorrekt, har dock aldrig hört honom snacka så politiskt inkorrekt förut. Skönt att höra.
Citera
2011-04-21, 20:55
Medlem
Lyssnar på Aschberg och funderar över en sak... Lennart "Hoa Hoa" Dahlgren är väl den sista fronten för riktig karlakarl? För att inte tala om att han inte är särskilt politiskt korrekt eller uppdaterad i den "nya" världen. Till och med Aschberg blir skakis inför honom.
Citera
2011-04-21, 21:12
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Lyssnar på Aschberg och funderar över en sak... Lennart "Hoa Hoa" Dahlgren är väl den sista fronten för riktig karlakarl? För att inte tala om att han inte är särskilt politiskt korrekt eller uppdaterad i den "nya" världen. Till och med Aschberg blir skakis inför honom.

Dock var han affischnamnet för pappaledighet en gång i tiden och det var ju rätt progressivt och modernt.
Citera
2011-04-21, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Dock var han affischnamnet för pappaledighet en gång i tiden och det var ju rätt progressivt och modernt.

Jo, men jag antog att de flesta förstod vad jag menade med "det nya".
Citera
2011-05-07, 22:42
Medlem
Försökte att lyssna på Cissi Wallin om näthatet. Totalt värdelöst.
Citera
2011-05-08, 14:37
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Jo, men jag antog att de flesta förstod vad jag menade med "det nya".

Tänkte inte så mycket på att du skrev "det nya" utan syftade mer på det du skrev om att han var en karlakarl. Nu menar jag naturligtvis inte att den som tar ut pappaledighet inte skulle kunna vara det men när han gjorde det så sågs det fortfarande som lite fjolligt så jag bara menade att han inte är fast i något klassiskt machotänkande vilket naturligtvis är bra.
Citera
2011-05-09, 09:40
Medlem
[EcO]s avatar
Nej usch, det finns nog med pratkärringar på andra radiostationer, vi behöver ingen ny "pratradio".
När man åker ut och jobbar vill man gärna ha något trevligt dunkdunk i bilen, inte någon gaggig gammal tant som gnäller om allt.
Citera
2011-05-12, 17:24
Medlem
Lyssnar på Aschberg nu där det är Per Ström vs. Hanna Fridén där Per lägger fram en hel del fakta medan Fridén kommer med noll fakta överhuvudtaget. Hon låter ganska rabiat men öppnade faktiskt för det här med att män dömdes hårt för att vara pedofiler förut.

Ganska intressant program men hittills har det varit Per Ström vs. Cissi Wallin 1-0 till Per och samtidigt så är det 1-0 till Per mot Hanna Fridén.

Och för en gångs skull hade den rabiata kärringen som ringer in från Östermalm en hel del poänger förutom när hon flummade iväg och avbröt deltagarna.

Tycker för övrigt att det är jävligt att Aschberg sitter och skrattar i livesändning åt våldet mot män och förvränger saker och ting till sin fördel lite då och då? Det är fan bedrövligt, nog för att det är hans program men något får det väl vara?

Förutom att han tystar den del inringare när det kommer upp något lite känsligare så... ja.. han tar inte den "andra sidan" som kämpar för männen på allvar.
Senast redigerad av Urgrund 2011-05-12 kl. 18:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in