2013-12-19, 20:02
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tkt-Eagle
07:20 http://play.radio1.se/catchup/9434 Jari

Jag kan inte lyssna på den just nu, men är det nått speciellt? Tycker Jari bara har blivit tråkigare och tråkigare sista halvåret.
Citera
2013-12-19, 22:06
Medlem
Jag älskar Radio1, dock tycker jag de är lite fula när de skyller allt på regeringen och licenskostnaden.

Vad jag förstått betalar de 3 700 000 per år i licens, visst det är mycket! Men hur mycket kostar radio1 utöver det ? Aschberg pratade häromdagen att "projektet" kostat ~60 miljoner hittills. Innan det har jag för mig att jag hört 120 miljoner, dock kanske det var vad MTG betalade totalt för licenserna (osäker).

Hursomhelst om Aschbergs siffror stämmer 50 mille / 2,5 år = 20 miljoner per år i kostnad så är ju knappast licensavgiften på 3,7 M det största problemet.

Med så stora kostnader lär de ändå inte gå + även om licensen är gratis.

Det känns bara lite som att de skyller allt på regering/politiker men är det verkligen där skon klämmer? Med tanke på reklamutbudet så lär de knappast gå + även om licensen är gratis. Dock ska erkännas att de också klagar på att de är en lokalstation men jag förstår inte hur det rättfärdigar kritiken mot politikerna.
Citera
2013-12-19, 23:10
Medlem
Aschberg är en egen klass för sig och interjun idag med Lasermannen var super. Sportkillen är också bra men resten kan fara åt helvete.

Det värsta är när dom själva tror att dom är oumbärliga och något som står över alla andra. Fan vad skönt det ska bli att slippa höra den gälla rösten och snorandet från galningen Eva Rusz-

Cissi i all ära blev bättre då hon slutade med sitt genusskit men ack så jobbig att lyssna till. Det fanns inget stopp och nu är det skönt bara att det är över för deras del-

Det dom inte fattat på stationen är att folk vill lyssna på folk som ringer in. Istället har dom tagit åt sig äran och trott att det var dom själva som var nöjet och det intressanta i kanalen. Idioter.

Hoppas att det kommer tillbaka ett program som folk får ringa in till men fan inte med kvacksalvare (Rusz), pruttgubbar(Fylking) eller överaktiva(Cissi Wallin) som inte ens kan sortera bort stammisarna. Så djävla sjukt tråkigt att lyssnat till dessa som IngeGerd och Jarri vilka borde söka hjälp. Hoppas dom brinner upp nu när dom inte kan ringa och störa oss som ville höra andra prata också. Aschberg är den ende som inte fått stationen att likna ett dårhus.
Citera
2013-12-20, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Aschberg är en egen klass för sig och interjun idag med Lasermannen var super. Sportkillen är också bra men resten kan fara åt helvete.

Det värsta är när dom själva tror att dom är oumbärliga och något som står över alla andra. Fan vad skönt det ska bli att slippa höra den gälla rösten och snorandet från galningen Eva Rusz-

Cissi i all ära blev bättre då hon slutade med sitt genusskit men ack så jobbig att lyssna till. Det fanns inget stopp och nu är det skönt bara att det är över för deras del-

Det dom inte fattat på stationen är att folk vill lyssna på folk som ringer in. Istället har dom tagit åt sig äran och trott att det var dom själva som var nöjet och det intressanta i kanalen. Idioter.

Hoppas att det kommer tillbaka ett program som folk får ringa in till men fan inte med kvacksalvare (Rusz), pruttgubbar(Fylking) eller överaktiva(Cissi Wallin) som inte ens kan sortera bort stammisarna. Så djävla sjukt tråkigt att lyssnat till dessa som IngeGerd och Jarri vilka borde söka hjälp. Hoppas dom brinner upp nu när dom inte kan ringa och störa oss som ville höra andra prata också. Aschberg är den ende som inte fått stationen att likna ett dårhus.

Men gurkan. Usch så du säger. Lite kärlek i juletid nu.
Citera
2013-12-20, 11:25
Medlem
Jag blir så tröööööööööööööt på kvällstidningar.Aftonbladet skriver om att Kim Kärnfalk ska skilja sig .Att skriva om att radio 1 läggs ner och varför är inte intressant.
Massmedia i Sverige är under all kritik!

För jävligt att det är sista dagen med den bästa radiokanalen!
Hoppas ni kommer tillbaka inom snar framtid
Citera
2013-12-20, 15:45
Medlem
Robert_Goatses avatar
Snart är det slut, hoppas RA inte säger något om den dyra licensen eller att regeringen inte ställer upp och digitaliserar.
Någon räknade alldeles åt helvete fel alt överskattat reklamintäkterna innan de drog igång.
Citera
2013-12-20, 18:33
Medlem
Jaha, då var det slut på livesändningarna.

Kommer nog att bli lite tomt efter ca 2 ½-år med Radio 1.
(Vet att play finns kvar, men det blir inte riktigt samma sak).

Tycker att konceptet är klockrent, men konstellationen kanske inte var den bästa.
Med tanke på vissa programledare.

En tanke som slog mig igår, var när Gert brann av mot Trafikverket och sjabblet med trängselskatterna.
Det är bra att vissa ämnen belyses, men Gert kanske ska lyssna lite på vad motparten säger och inte bara gapa och skrika.
Gubben verkar inte ha något tålamod.
Kan vara en bidragande orsak att reklamintäkterna inte blev vad var tänkt att det skulle bli.
Skulle jag köpa reklam, så skulle jag nog tänka mig för både en och två gånger innan jag köpte reklamtid.

Sedan var det antingen en inringare eller om jag läste det någonstans:
"Varför lägger man ner ett vinnande koncept? Vinner pris 2 år i rad som bästa radiostation m.m."
Kan inte vara bara ekonomin eller den icke "utlovade" satsningen på digitala radionätet......

Kim ska bli programledare för "Karlavagnen i P4" efter nyår, då har inte P4 många lyssnare kvar snart.
Hon kommer nog att få mycket mothugg, om de inte censureras innan de kommit fram.

Hoppas Radio 1 kommer tillbaka snart, mycket snart.
Citera
2013-12-20, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma60
Jaha, då var det slut på livesändningarna.

Sedan var det antingen en inringare eller om jag läste det någonstans:
"Varför lägger man ner ett vinnande koncept? Vinner pris 2 år i rad som bästa radiostation m.m."
Kan inte vara bara ekonomin eller den icke "utlovade" satsningen på digitala radionätet......

Kim ska bli programledare för "Karlavagnen i P4" efter nyår, då har inte P4 många lyssnare kvar snart.
Hon kommer nog att få mycket mothugg, om de inte censureras innan de kommit fram.

Hoppas Radio 1 kommer tillbaka snart, mycket snart.

Kim passar nog bra på SR då hon alltid är 100% korrekt och (antagligen) skenhelig. Sjukt ändå att det satsas så mycket på SR och ändå har de ingen pratkanal. Med sitt monopol borde de ju ha en skyldighet att tillgodose alla önskemål. Dock skulle pratradio i SRs regi suga k-k.

Nu tror jag inte att licenskostnaden är största problemet för radio1, dock borde det få plats med 3-4 ggr så mycket kanaler i etern. I andra länder jag besökt har det varit radio med typ 0,3 Mhz skillnad. Alltså kanaler på typ 90 90,3 90,6 90,9 91,2 osv...

Problemet för radio-1 är nog att de har för stora overhead-kostnader... Aschberg pratade om totalkostnader på 20 M per år... Fan det är ju nästan 2 mille per månad, räcker till en jävlans massa anställda. En pratradio borde kunna drivas ganska billigt...
Citera
2013-12-20, 21:41
Medlem
Handsekreterarens avatar
Jag gillade Radio1 när det startade, det var lite nytt och inte så politiskt korrekt som P1.

Att man sen släpper in vänsterfeministdårar som Cissi Wallin gjorde att jag lessnade. Samma politiska korrekthet som P1, men utan någon som helst kvalitet.

Jag kommer inte gråta mig till sömns över att Radio1 läggs ner.
Citera
2013-12-20, 23:31
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan

Alla är ju så jävla korkade och har inget spår av bildning.Hur kan du gilla Kindmark? Han svamlar ju bara. Aschberg har i alla fall vett att hantera sin obildning och så fattar han ju vissa saker p.g.a sin ålder. Idag sade Kindmark att han inte kunde sätta sig in i vad som händer i Nordkorea för att det är för långt bort. Alla på kanalen känns som människor som skulle vara en mardröm att hamna jämte på en middag, eller pub eller vad som helst. Det skulle vara omöjligt att föra en intelligent konversation med någon av dem.
Citera
2013-12-21, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pex666
Kim passar nog bra på SR då hon alltid är 100% korrekt och (antagligen) skenhelig. Sjukt ändå att det satsas så mycket på SR och ändå har de ingen pratkanal. Med sitt monopol borde de ju ha en skyldighet att tillgodose alla önskemål. Dock skulle pratradio i SRs regi suga k-k.

"Jag håller med idg på den punkten, tänkte inte så långt."

Nu tror jag inte att licenskostnaden är största problemet för radio1, dock borde det få plats med 3-4 ggr så mycket kanaler i etern. I andra länder jag besökt har det varit radio med typ 0,3 Mhz skillnad. Alltså kanaler på typ 90 90,3 90,6 90,9 91,2 osv...

"Fattas kanske pengar till OS?!?! J.Kindmark var tydligen inte så bra att han får vara med...
De kanalerna som ligger så tätt är kanske inte så starka, utan sänder bara lokalt.
Vissa av SR´s sändare går en 20-25 mil vid gynnsamt väder."

Problemet för radio-1 är nog att de har för stora overhead-kostnader... Aschberg pratade om totalkostnader på 20 M per år... Fan det är ju nästan 2 mille per månad, räcker till en jävlans massa anställda. En pratradio borde kunna drivas ganska billigt...

"Är väl allt som MTG betalar in till staten de vill ha bort.
Läste igår om SBS, den andra stora aktören på privat radio, Mix Megapol m.m. kommer också lämna tillbaka 2 frekvenser efter nyår.
De tycker också att avgifterna är för stora.
Hörde "Kent" en inringare som hade ställt på Lena Adelson varför vissa tidningar får presstöd?
Det var ca 500 miljoner om året som betalas ut, medans radio får betala drygt 120 miljoner/år."

Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Alla är ju så jävla korkade och har inget spår av bildning.Hur kan du gilla Kindmark? Han svamlar ju bara. Aschberg har i alla fall vett att hantera sin obildning och så fattar han ju vissa saker p.g.a sin ålder. Idag sade Kindmark att han inte kunde sätta sig in i vad som händer i Nordkorea för att det är för långt bort. Alla på kanalen känns som människor som skulle vara en mardröm att hamna jämte på en middag, eller pub eller vad som helst. Det skulle vara omöjligt att föra en intelligent konversation med någon av dem.

"Kindmark ska ju åka Vasaloppet endast iförd en kroppsstrumpa, så han har väl tankarna där..."
Citera
2013-12-21, 19:04
Medlem
Hörde på Åklagarna nu-(lördag 22-12-2013).
Sanna avslutarmed att man skall hålla utkik på Radio1´s hemsida.
"För man vet inte vad som kommer", var det kryptiska hon sa.

Är det någon som vet något mera?

Kommer de att fortsätta via nätet?

Det kommer SBS Radio göra för de 2 kanaler de lägger ner på FM-bandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in