2012-10-09, 14:45
Bannlyst
Jari måste få mer tid, jävla stjärna.
Citera
2012-10-09, 19:54
Medlem
Cuprums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Nu är karem igång med sina teorier igen, jag orkar fan inte med den mannen, har aldrig hört nån svamla så mycket. Han tror ju på sina fabler också, helt otroligt! Och Robban ska låtsas vara seriös, undrar om han njuter av det.

Nån som tänkt på hur tyst shabbe är numera, jag har lyssnat på i stort sett alla avsnitt, tidigare hördes hon ganska ofta, nu pratar hon kanske nån min varje program, ibland ringer tittare in och frågar var shabbe är, då sitter hon ju där men ingen har hört henne. Jag tror inte hon trivs på jobbet längre, antingen några personliga problem eller så är det robban hon vill bli av med. Dom enda gångerna hon bryter in är när hon får klaga på nåt, hon verkar väldigt bitter. Visst håller ni med?

Jag tror faktiskt att Karem inte alltid är seriös med sina teorier. Han är jävligt anti-religiös och ibland verkar de som att han fiskar efter uppmärksamhet eller reaktioner genom att spinna olika konspirationsteorier som främst berör religion. Som idag att han påstår att man gillar horor i Islam och Hinduism är mer satir än någonting annat. Förut ringde han inte lika ofta, och nu varje gång han ringer förväntas han komma med någon ny konstig teori, och han spelar gladeligen in i den rollen.

Den här gången hade han en poäng också, Koranen har ju de här med att belöna muslimer med 72 oskulder, är inte de hor?
Citera
2012-10-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuprum
Jag tror faktiskt att Karem inte alltid är seriös med sina teorier. Han är jävligt anti-religiös och ibland verkar de som att han fiskar efter uppmärksamhet eller reaktioner genom att spinna olika konspirationsteorier som främst berör religion. Som idag att han påstår att man gillar horor i Islam och Hinduism är mer satir än någonting annat. Förut ringde han inte lika ofta, och nu varje gång han ringer förväntas han komma med någon ny konstig teori, och han spelar gladeligen in i den rollen.

Den här gången hade han en poäng också, Koranen har ju de här med att belöna muslimer med 72 oskulder, är inte de hor?
Vad förvånade musslorna ska bli om det är 72 manliga oskulder.
Citera
2012-10-10, 11:53
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BV56
Aschberg är definitivt inte dum i huvudet! Klart det finns människoraser lika väl som det finns raser hos alla andra djurarter. Vi har en djurskyddslag och en diskrimineringslag. Som exempel med tam/husdjur kan jag berätta att en lantbrukare är skyldig att följa lagen sköta om alla djur lika väl och t ex beronde på djurens storlek, art finns det även regler om hur de ska beredas utrymme i stallarna o s v. Detta gäller även små husdjur som kaniner, hamstrar, fåglar o s v. Alltså olika art/storlek=olika lagregler. Människor har enligt vår lagstiftning rätt till lika behandling och lika rättigheter oavsett ras, storlek, religion, etnicitet, sexuell läggning o s v. Jag kan ju inte uttala mig om vad Aschberg tänker eller tror men jag är övertygad om att det är det han vill få fram och tror att alla förstår, vilket antagligen de flesta också gör.

Rent biologiskt finns det numera bara en människoras, övriga raser dog ut för tusentals år sedan. Färgvarianter finns, men det är inte samma sak. Alla nu levande människor tillhör nominatrasen (den ras arten är döpt efter) Homo Sapiens Sapiens.

Många andra djur har däremot raser, det är mycket vanligt bland fåglar och andra flyttande djur. Däremot är det vi kallar hund- och kattraser inte heller egentliga raser, utan bara varianter av samma ras.

Re: Radio 1 så är det numera den enda kanal jag står ut med att lyssna på. Känner numera igen och kan namnge samtliga fyllegubbar, rättshaverister och strålkärringar så fort de yttrar en stavelse. Det vore onekligen kul att råka gå förbi "Lisa" eller "Lennart" på gatan och känna igen dem på rösten .

Men kicka Fylking igen, permanent den här gången. Hans program har aldrig varit så bra som när han var avstängd över sommaren. Och Cissi Wallin och hennes polare Simon är nog de mest självupptagna douchebags som någonsin suttit bakom en mikrofon - lägg märke till att de enbart pratar om sig själva och att gästerna får säga max tre ord i rad innan de avbryter med någon anekdot från sina egna, värdelösa liv.
Senast redigerad av Rickenbacker69 2012-10-10 kl. 11:56.
Citera
2012-10-10, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Vad heter Gerts nya sidekick?

VARFÖR DESSA sidekicks?? Ascherg och Fylking bär upp sina program själva utan nån jävla pk-sidekick.

De på Radio1 kallar det "sidekick", om jag har förstått det rätt. Shabbe är oxå producent för programmet, Robban hörs utåt och shabbe fixa i det tysta. Vet inte vem den nya hos Gert är, eller vad han gör.

Har Kim slutat?

Men jag önska med Shabbe i programmet, hon pratar fr lite!!H hon vågar ställa folk mot väggen och ställa rätt frågor. Hon är skärpt och rapp i käften.
Citera
2012-10-10, 16:02
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimax00
De på Radio1 kallar det "sidekick", om jag har förstått det rätt. Shabbe är oxå producent för programmet, Robban hörs utåt och shabbe fixa i det tysta. Vet inte vem den nya hos Gert är, eller vad han gör.

Har Kim slutat?

Men jag önska med Shabbe i programmet, hon pratar fr lite!!H hon vågar ställa folk mot väggen och ställa rätt frågor. Hon är skärpt och rapp i käften.

Nu skämtar du. Hon är ju helt känslostyrd och blir upprörd hela tiden, inte minst när det gäller kvinnor eller rasism. Man kan höra på hennes röst när hon är nära att tappa fattningen. Oftast om mobbning mot tjejer.

Synd att programmet alltför ofta har så hemska gäster. Mest en rad mediahoror och sällan någon som verkligen kan något. Enstaka roliga samtal som Karems, men så mycket mer är det inte.
Citera
2012-10-10, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Nu skämtar du. Hon är ju helt känslostyrd och blir upprörd hela tiden, inte minst när det gäller kvinnor eller rasism. Man kan höra på hennes röst när hon är nära att tappa fattningen. Oftast om mobbning mot tjejer.

Synd att programmet alltför ofta har så hemska gäster. Mest en rad mediahoror och sällan någon som verkligen kan något. Enstaka roliga samtal som Karems, men så mycket mer är det inte.

Då är vi inte överens. Tycker verkligen de har bra gäster, typ Puma, hur många våga ta in henne?? Nyhetsmorgon?? Då sätter ju nästan alla som är över 30+ kaffet i halsen.

Jag har fått uppfattning att Shabbe blir arg för "rätt" saker, och håller med det kvinnliga könet.
Vem blir inte arg av rasism? eller förnedrad kvinnosyn?

Vilka är dessa hemska gäster? Vilka är hediahoror(på tal om förnedrad kvinnosyn)?

Och gör som jag när det inte passar, Stäng av
Senast redigerad av Klimax00 2012-10-10 kl. 16:26.
Citera
2012-10-10, 16:49
Medlem
towbs avatar
Citat:
Då är vi inte överens. Tycker verkligen de har bra gäster, typ Puma, hur många våga ta in henne?? Nyhetsmorgon?? Då sätter ju nästan alla som är över 30+ kaffet i halsen.

Jag har fått uppfattning att Shabbe blir arg för "rätt" saker, och håller med det kvinnliga könet.

Vilka är dessa hemska gäster? Vilka är hediahoror(på tal om förnedrad kvinnosyn)?

Hon var med i Efter Tio här om dagen, fast å andra sidan ser ju ingen det programmet så det funkar väl
Citera
2012-10-11, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Rent biologiskt finns det numera bara en människoras, övriga raser dog ut för tusentals år sedan. Färgvarianter finns, men det är inte samma sak. Alla nu levande människor tillhör nominatrasen (den ras arten är döpt efter) Homo Sapiens Sapiens.

Många andra djur har däremot raser, det är mycket vanligt bland fåglar och andra flyttande djur. Däremot är det vi kallar hund- och kattraser inte heller egentliga raser, utan bara varianter av samma ras.

Re: Radio 1 så är det numera den enda kanal jag står ut med att lyssna på. Känner numera igen och kan namnge samtliga fyllegubbar, rättshaverister och strålkärringar så fort de yttrar en stavelse. Det vore onekligen kul att råka gå förbi "Lisa" eller "Lennart" på gatan och känna igen dem på rösten .

Men kicka Fylking igen, permanent den här gången. Hans program har aldrig varit så bra som när han var avstängd över sommaren. Och Cissi Wallin och hennes polare Simon är nog de mest självupptagna douchebags som någonsin suttit bakom en mikrofon - lägg märke till att de enbart pratar om sig själva och att gästerna får säga max tre ord i rad innan de avbryter med någon anekdot från sina egna, värdelösa liv.

Det stämmer säkert som du skriver angående människan. I vårt land har alla rätt till lika behandling och ska inte diskrimineras p g a att man är brun eller beige. Bra!

Det du skriver om Cissi och Cimon håller jag delvis med om. Båda talar mycket om sig själva. Cissi gör det fem ggr i veckan och Cimon bara en. Cissi avbryter och har en överlägsen, mästrande ton medan Cimon låter folk tala och framstår som mycket mer sympatisk, sansad och tolerant. Dessutom verkar Cissi aldrig kunna stå för vad hon säger utan säger emot sig själv hela tiden "XXX är så och så... jag säger inte att alla XXX är så och så men dom kan bli... om dom skulle bli som jag tror att dom kan bli så... därför borde det vara förbjudet att... jag säger inte att det ska förbjudas men... man kan göra undantag för sånt som jag har förståelse för... men i princip är jag emot att...".

Fylkings utbrott i hans program om "aggressiva" hundar här om dagen gjorde mig orolig. Han var ju själv fruktansvärt aggressiv och skrek och gormade. Hans argument var dåligt underbyggda och t o m fördomsfulla. Jag tycker inte det blev särskilt bra radio. Pinsamt för honom och Kim!

Nu blev visst det här om alla utom Aschberg.
Senast redigerad av BV56 2012-10-11 kl. 12:32.
Citera
2012-10-11, 13:09
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av towb
Hon var med i Efter Tio här om dagen, fast å andra sidan ser ju ingen det programmet så det funkar väl

Jo, det stämmer. Hon var med i efter tio.
Citera
2012-10-11, 13:32
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:

Mediahoror har ju inget kön. (ungefär som posthoror på FB) Det är alltså människor som bara är kända för att vara i media eller vilja vara det. Puma Swede var ju i massor med medier. Även i efter tio som ju har en väldigt gammal tittarskara De flesta gäster i Radio 1 är ju figurer från dokusåpor: Arga snickaren, arga kocken, arga bibliotekarien etc.

De få gånger programmet verkligen har haft kunniga gäster som Trita Parza, eller infektionsläkaren för något år sedan, så framträder ju styrkan i att ha så mycket tid till sitt förfogande som man har. Tyvärr är det alltför sällan sådana gäster, utan ofta känns det mest som smygreklam för nästa dokusåpa, inte sällan på någon av MTG:s egna kanaler. Alltså hur seriöst är det att lyssna på "Erik och Mackan" eller någon från "hollywoodfruar"

Shabbe har ju väldigt svårt att hålla sig lugn i vissa frågor, vilket Robban ibland också har ganska kul åt. Ett roligt exempel var när hon ifrågasatte Hanna Widerstedts motiv att prata om att hon gillar sex. "Så meningen är att tjejer ska börja snacka som dräggiga killar då!"
Robban svarade lugnt "men det är väl ingen som har sagt."

Hon blir ju ofta upprörd utan att ta reda på fakta också. Sedan framstår hon ju som mycket yngre än hon är.

Skulle som sagt vara roligare om de hade gäster med mer tyngd, för då kan ibland Robbans stil vara till en fördel. Kultur och sport förstår ju ingen av dem något av, (Märktes i programmet med Vilks) men när politiker har varit med har det ofta varit bra, bland annat med Jimmie Åkesson.
Citera
2012-10-11, 14:44
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
a De flesta gäster i Radio 1 är ju figurer från dokusåpor: Arga snickaren, arga kocken, arga bibliotekarien etc.

De få gånger programmet verkligen har haft kunniga gäster som Trita Parza, eller infektionsläkaren för något år sedan, så framträder ju styrkan i att ha så mycket tid till sitt förfogande som man har. Tyvärr är det alltför sällan sådana gäster, utan ofta känns det mest som smygreklam för nästa dokusåpa, inte sällan på någon av MTG:s egna kanaler. Alltså hur seriöst är det att lyssna på "Erik och Mackan" eller någon från "hollywoodfruar"

Det där är ju faktiskt direkt felaktigt. Jag gick snabbt över gästerna under detta året och det är få TV-personligheter och ännu färre dokusåpafigurer.
Det måste vara svårt att hitta intressanta gäster för 5 sändningar i veckan men jag tycker de lyckas rätt bra. Dessutom är Radio1 en liten kanal vilket gör att det är svårt att få dit toppolitiker, tyvärr. De har väl haft 4-5st genom tiderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in