2013-08-04, 16:30
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rutger9999
Någon som vet när sommaruppehållet är över?

Imorgon.
Citera
2013-08-04, 16:33
Medlem
rutger9999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollin-and-Turning
Imorgon.

Härligt, tack för svaret.
Citera
2013-08-05, 07:55
Medlem
meister2002s avatar
Ursprungligen postat av meister2002
Älskar Radio 1 som kanal -så skönt att lyssna på när man jobbar, i stället för
SSSR/ andra kommersiella kanaler som bara vevar samma listor hela tiden..
Älskar och Älskar, men det var ett trevligt och framåtsträvande alternativ till som du skriver SSSR/ andra kom.kanaler. Håller med till punkt och pricka, det veveas bara om och om igen, samma dj...la låtar.

Morgon med Gert & Kim - alltid lika roligt när Gert är icke-PK
Nja, inte så ofta nu för tiden. Tycker att Kim drar ner programmet.

Svar: Det som är kul ju - när Kim blir så stött för minst lilla icke-pk-sak som Gert säger

Eva Ruez- Vissa ämnen och gäster är intressanta, andra är dötråkiga...
Håller med. Men gillar inte kärringen... Mest svammel hur mycket hon hunnit med och hur många böcker hon skrivit.

Svar: Håller med om det där med att hon berättar om sina utbildningar etc. , men jag tror ER inte gör det för att skryta utan för att det kanske behövs (dock inte jämt..)

Cissi Wallin - stor humor
STOR HUMOR??? Vart då??? Du måste mena henne!!!

Svar: JA, även om hon ibland kan överraska och glimra till och inte vara så paradoxal..

Aschberg - kung! Håller med om att de bästa "avsnitten" var med "Hoa-hoa", Bert Karlsson men även Mannerström!
Yes, He is the King!!!

Skönt att Aschberg har begränsat stammisarnas ringande till 1 gång/program, men det är nog dags att tidsbegränsa dem till 2-3 min...
En del kan de begränsa så att de inte kan ringa in överhuvudtaget...

Svar: spot on!!

Sporten - borde vara 2 timmar, anser jag. Och då kan de dra in "best of" mellan 12-13...
Japp, håller med dig där också.
Citera
2013-08-05, 08:08
Medlem
meister2002s avatar
Japp

Svenne-Pelle/Båtsman och andra alias han använder, har varit ganska krystad sedan ett tag tillbaka..

Lennart är enerverande om han överskrider 2 min eftersom han alltid drar iväg.
Ibland verkar det som om han anser att Radio1 är hans personliga forum/kompisar..

-Inger...så knarkskadad....
-Jarri...samma som Lennart...inte så underhållande längre
-Ingegärd- alltid lika roligt när Aschberg driver med henne
-Bobby- verkar gilla att kasta in brandfacklor då och då
-Karim- sjuk men underhållande dåre
-Uffe - skön gnällspik som har roliga anekdoter när han är på det humöret
-Margit - "ord och inga visor" he he
-SD-Fredrik - saklig och verkar sällan tappa fattningen när han ringer in och diskuterar
-Blind-Patrik- Ja, vi vet att du är blind...men han har humor ibland..
-Aklilo...tja..vad ska man säga annat än *suck*...

fyll gärna på - har säkert missat flera andra stammisar..men de lär ju gå igång idag då "höstsäsongen" drar igång..
Citera
2013-08-05, 12:11
Medlem
Jahapp, då var de igång igen.

Kollade lite på tablån och det var samma som i våras.
Inga nyheter vad jag kunde se, varken tidsmässigt eller programmässigt.

Kanske de har börjat räkna ner till "Close Down"...

Istället för repriserna av Eva & Cissi kl.19-21 och 21-23, kunde de köra Gerts Värld i repris mellan 19-23.
Eva & Cissi går även i repris på natten mellan 02-06.
Senast redigerad av Hemma60 2013-08-05 kl. 12:14.
Citera
2013-08-06, 00:42
Medlem
Jag tyckte att Ruusz sa att hon skulle åka till Västindinen och hoppades på att träffa någon? Eller var det Gambia? Kan det bli ett nytt ämne där ynglingar utnyttjas av gamlingar i hennes radioprogram?

Skönt att semestern inte är slut än så jag slipper höra malandet från stammisar och programledare. På jobbet åker radion på direkt eftersom lyteskomik kan stimulera och få tiden att gå. Lyssnade även på repriserna innan semestern och insåg hur otroligt korkade Cissi Wallin och ludret Ruusz är.
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-08-06 kl. 00:50.
Citera
2013-08-06, 02:51
Medlem
Är det bara jag som får avbrott hela tiden? "BUFFRAR" grr!
Citera
2013-08-06, 10:10
Medlem
Läste detta på Radio1´s Twitterruta:

@kimkarnfalk kan inte ha höga studieskulder, resonemangen håller inte direkt ihop. Måste vara bättre och ha en begåvad människa i studion
Retweetad av Kim Kärnfalk

Får väl hålla med.
Citera
2013-08-06, 11:11
Medlem
Nyss ringde Rafi in och kritiserade Eva Ruusz . Han bad henne sluta skryta och höja sig själv till skyarna. Sen ifrågasatte han hur hon kan sitta och hjälpa folk med relationer när hon inte klarar av sina egna. Snyggt jobbat och tanten fick svårt att försvara sin roll som äktenskapsmäklerska. Självklart tyckte dock Eva Ruusz att hon klarar av sina äktenskap bra.

Rafi är min hjälte som gör det jag själv skulle vilja göra. Fegar tyvärr och kommer aldrig ringa dit. Längtar redan till nästa gång Rafi ringer, men hon kommer nog skrika att det är paus om hon hör att det är han. Även om det precis varit en sådan.

Åsiktspersonerna på radio1 använder reklampauserna som ett slags skydd när dom riskerar att avslöjas vilka pajasar dom är. Aschberg tillhör dock inte den gruppen.
Citera
2013-08-06, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Nyss ringde Rafi in och kritiserade Eva Ruusz . Han bad henne sluta skryta och höja sig själv till skyarna. Sen ifrågasatte han hur hon kan sitta och hjälpa folk med relationer när hon inte klarar av sina egna. Snyggt jobbat och tanten fick svårt att försvara sin roll som äktenskapsmäklerska. Självklart tyckte dock Eva Ruusz att hon klarar av sina äktenskap bra.

Det var bra gjort. Missade tyvärr det.
Stämmer, hur kan hon ge råd när hon har 4 (tror jag) kraschade äktenskap bakom sig.
"I och för sig hon har ju erfarenhet och kan på sätt ge tips hur man inte ska leva."
Citera
2013-08-06, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma60
Det var bra gjort. Missade tyvärr det.
Stämmer, hur kan hon ge råd när hon har 4 (tror jag) kraschade äktenskap bakom sig.
"I och för sig hon har ju erfarenhet och kan på sätt ge tips hur man inte ska leva."
Värt att genomlida en avlyssning på reprisen för att höra Rafi. För övrigt låter programmet som en repris från tidigare med samma inringare och malande programledare.

Ruusz har varit gift 3 ggr. Den första var otrogen på bröllopsdagen med hennes väninna och försvann. Sen gifte hon sig med samma snubbe 2 ggr efter att han lovat att ändra sitt beteende. Att en så otroligt skicklig expert går på sådant dravel visar på okunskap.

Båda f.d makarna är uthängda i radion och man skulle gärna vilja höra deras version också.
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-08-06 kl. 11:47.
Citera
2013-08-06, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Värt att genomlida en avlyssning på reprisen för att höra Rafi. För övrigt låter programmet som en repris från tidigare med samma inringare och malande programledare.

Ruusz har varit gift 3 ggr. Den första var otrogen på bröllopsdagen med hennes väninna och försvann. Sen gifte hon sig med samma snubbe 2 ggr efter att han lovat att ändra sitt beteende. Att en så [b]otroligt [b] skicklig expert går på sådant dravel visar på okunskap.
Får ta det ikväll om jag hinner, annars får jag leta på det i playen.
Annars är det väl bara att gratulera henne.
Att hon tjänar pengar på svammel och okunskap, dels på radion, dels på sina böcker, (betvivlar att de säljs i någon större upplaga).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in