2011-03-15, 18:31
Medlem
konstigkonsts avatar
Kunde inte hitta tråd, så startar en.

http://radionytt.se/nyheter/?p=7580
http://www.dagensmedia.se/nyheter/radio/article3126438.ece

MTG ersätter alltså Star FM med en pratkanal. Enligt mig är det här det största som hänt svensk radio sedan 1993, när komersiell radio blev tillåtet. Åsikter?
Citera
2011-04-03, 15:54
Medlem
Svejks avatar
Fast är det verkligen så stort att de (MTG i detta fall) vågar bryta sin självvalda enkelspårighet och faktiskt försöker göra riktig radio i motsats till det bakgrundsskval de annars gör?
Men man får väl börja med att säga grattis till att de krälat upp ur sitt dike, tankemässigt i alla fall. Hur slutprodukten landar återstår dock att se.

Försökte få grepp om kanalen och dess utbud men det var lättare sagt än gjort.
Det är tyvärr bara några små delar man kunnat höra lite om, t.ex. Alex Schulmans vision om att bara prata med sig själv i två timmar, Robert Aschbergs plan om att göra ”Ring P1 på syra” och Fredrik Federleys lite mer politiskt provocerande program (det som låter mest intressant).

Väl genomarbetad hemsida: http://www.radio1.se/
Citera
2011-04-04, 10:43
Medlem
100apor.ses avatar
just nu grillas en som tagit emot mutor på SL.
Citera
2011-04-04, 13:33
Medlem
Timjan256s avatar
Roligt att MTG vågar satsa på radio. Det ska bli intressant att följa.
Jag tror på upplägget med åsiktsmedia.
Citera
2011-04-04, 15:14
Medlem
wellpapps avatar
faktiskt riktigt imponerad av både aschberg och schulman.
Citera
2011-04-04, 16:53
Medlem
ShinAkumas avatar
var inte alls så dumt. bilen är mitt kontor så det är bara skönt att ha ytterligare ett alternativ
Citera
2011-04-04, 20:31
Medlem
xurras avatar
Någon som vet om programmen finns som podcast?

Annars är det jävligt värdelöst för oss som har ett jobb och inte bor i Stockholm.
Citera
2011-04-04, 21:27
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xurra
Någon som vet om programmen finns som podcast?

Annars är det jävligt värdelöst för oss som har ett jobb och inte bor i Stockholm.
Jag lyssnade på nätet. bara att gå in på hemsidan.

http://www.radio1.se/
Citera
2011-04-04, 23:44
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkonst
Enligt mig är det här det största som hänt svensk radio sedan 1993, när komersiell radio blev tillåtet. Åsikter?

Aschberg, Schulman, Fylking, Federley, Aro. Och så sport på det.

Nej, det känns mer som man drar ut på det plågsamt debila gaggandet som interpunkterar skitmusiken på RixmixcitymegapolFM 105,6.

Jag rattade just in kanalen på interväven, och nu sitter Schulman och koketterar med att han inte förstår ordet charlatan. Det bådar inte gott.

Varför kan ingen helt enkelt göra ett icke-tvångsfinansierat P1, utan kulturmarxistisk agenda? Kom igen, Axess!

När jag försöker lyssna på Radio 1 (i alla fall nu, med Schulman) så kommer jag på mig själv med att hoppas på ett avbrott med Lady Gaga och negerdunk à la RixmixcitymegapolFM 105,6 bara för att göra plågan något mindre monoton.
Citera
2011-04-05, 10:31
Medlem
konstigkonsts avatar
Tycker Aschberg är på gränsen till löjlig i omgångar, som idag när han tryckte bort en som ringde in för att han kritiserade just Aschberg. Fast, det kanske är hans "grej".
Citera
2011-04-05, 13:43
Medlem
Jimbos avatar
Tycker att dom lyckats rätt bra.
Det här är bara dag två, och redan idag så är det betydligt högre höjd än gårdagen.
Sporten är väl den svagaste länken hittills.

Kul initiativ är det dock!
Citera
2011-04-06, 01:02
Medlem
Softis...s avatar
Jag lyssnade en stund i dag och fick lite känslan av lokalradio(om man ska överdriva lite), men det lär väl bli bättre med tiden. En sak jag störde mig på var den dåliga ljudkvaliteten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in