Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
http://www.resume.se/nyheter/radio/2013/10/22/radio-1-laggs-ner/
Det var väl inte oväntat. De lyckades aldrig fylla något behov eller göra något intressant som saknades. Det lönar sig inte att göra budgetradio.
Vad är problemet i radio1 då.
1. Nyhetsuppdatering varje halvtimme. Hela dagen. Det är jobbigt lyssna på.
2. Programledare som i vissa fall är tråkigare än inringarna.
3. Program som blir intressant av en lyssnare endast om en diskussion uppstår exakt vid en kanalsökning.
4. De trogna lyssnarna och inringarna har oftast inget vettigt att komma med.
Sedan går det diskutera alla programledarna. Fylking som alltid håller tungan rätt i mun, annars blir han avstängd. Kim som är med i programmet bara för att hålla koll på senila pensionären. Eva Rusz hyllade jag här för några veckor sedan. Men jag insåg snabbt att majoriteten av hennes svåra akuta fall kom från stammisarna. Så hon borde ta och boka möte med dessa och verkligen skicka de på utredning för psykisk ohälsa än att sitta och leka engagerad när hon egentligen inte orkar bryr sig.
Cissi Wallin som journalist, bara det uttrycket är ett skämt. Kindmark, Steen och resten av gänget som ingen har hört talas om, eller lyssnat väldigt lite på är inte ens värt att ta upp. Kindmark kanske har sportintresserade som orkar lyssna på honom ibland, men mellan 18-19, då tror jag nog de flesta sportintresserade tar och utövar/tittar på deras intresse än att höra om det på radio. De andra utgör väldigt liten del i radio1. Skulle kanske vara bra att byta ut någon vettig podcast som repris på dagarna istället för CW eller ER.
Sedan har vi kungen Aschberg. Killen som "räddar" hela radio1. Vad är det han räddar? Inte ett skit! Han är nog en bidragande del till att folk blir trötta på att lyssna. Samma inringare, tråkiga nerknarkade stammisar, onödiga, tråkiga gäster. De få gångerna han får bra gäster i programmet så avbryter han gästerna väldigt mycket. Och som många påpekat redan så förlöjligar han ofta inringare som har andra åsikter eller kommer med påstående som kan vara intressanta, men som han inte tycker om. Bästa radiokanal 2 år i rad. Om det är så dålig radio i Sverige att en problemkanal som radio1 får priset så vill jag inte ens lyssna till resten!