2013-10-23, 12:19
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Spelar väl ingen roll hur många priser de får när det bara är några få journalister och hipsters som lyssnar, de finansierades ju av reklam.

Nej det spelar uppenbarligen ingen roll hur många som lyssnar, men som sagt .. tråkigt att det läggs ner.
Citera
2013-10-23, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rafi-IBR
Fan va göttigt. Fan va mysigt. Fan va grymmast!! Nu blir Eva Rusz, Cissi wallin och Shabnam Mahmoudkhan ARBETSLÖSA

Robert Ascberg reder sig.
Gert Fylking pensionerar sig.
Johan Kindmark erbjuds nytt jobb
.

Nu blir allzååå Eva Rusz, Cissi wallin och Shabnam Mahmoudkhan ARBETSLÖSA
Cissi wallin kommer söka socialbidrag, bli dumpad av sin kille, flytta tillbaka till skithålan Uddevalla och umgås med sina jämlikiga WHITE TRASH SUBBOR! Cissi wallins kille Limpan eller liknande heter han... Han har INGA känslor kvar för fanskapet. Har hört att Limpan slutat ha känslor för sissi wallin pga att hon snackar om hur många k*k*ar som penetrerat hennes va*ina samt för att hon har äcklig hy som är (blek, finnig och slapp)

Nej, de kommer tyvärr inte att bli arbetslösa, Cissi wallin har redan nytt jobb som väntar i New york nästa år, där ska hon göra webb-tv och radio, hon är väl även skribent i metro annars om new york jobbet skulle skita sig. Shabnamn är ung, invandrare och kvinna, kan inte bli bättre, hon kan nog få jobb på SVT/SR imorgon om hon ville, annars verkar hon vara ganska tight med Aschberg, som har många kontakter, hon kommer inte gå arbetslös länge. Eva rusz jobbar väl faktiskt som psykolog, skriven även för aftonbladet, hon har nog sitt på det torra. Bara de okända på radio 1 som riskerar att gå arbetslösa en längre tid.
Citera
2013-10-23, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darwar
Nej, de kommer tyvärr inte att bli arbetslösa, Cissi wallin har redan nytt jobb som väntar i New york nästa år, där ska hon göra webb-tv och radio, hon är väl även skribent i metro annars om new york jobbet skulle skita sig. Shabnamn är ung, invandrare och kvinna, kan inte bli bättre, hon kan nog få jobb på SVT/SR imorgon om hon ville, annars verkar hon vara ganska tight med Aschberg, som har många kontakter, hon kommer inte gå arbetslös länge. Eva rusz jobbar väl faktiskt som psykolog, skriven även för aftonbladet, hon har nog sitt på det torra. Bara de okända på radio 1 som riskerar att gå arbetslösa en längre tid.
Skulle nog ta hennes tv-jobb med en grävskopa grovsalt.
Citera
2013-10-23, 13:29
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Spelar väl ingen roll hur många priser de får när det bara är några få journalister och hipsters som lyssnar, de finansierades ju av reklam.

Och den reklamen var ju väldigt ofta från andra Viasatföretag också. Känns logiskt att de lägger ner. Så många usla programledare som bara spyr känslor omkring sig. Cissi Wallin, Johan Kindmark och Kim Kärnfalk är ju totalt hopplösa människor som inte har någonting att förmedla.

Sedan var ju nivån för låg på allting. Det kändes som att man bara satt i studion utan att ha planerat riktiga program, bara lät folk ringa in för att se vad som skulle hända. Det måste ju finnas lite redaktionellt innehåll också. Sedan är ju de flesta som ringer mest stollar som Historie-Lennart eller Stickan.

Nej det var lite kul ett tag i sin dumhet, men det var länge sedan man tröttnade. Man skulle kunna känna lite skadeglädje över de tre ovan nämnda men de lär dessvärre snabbt få nya överbetalada jobb alla tre.
Citera
2013-10-23, 13:30
Medlem
Skönt att skiten försvinner, kan man inte förnya sig lite under två år går man i graven, inget snack. Enda jag kommer sakna lite är Aschberg. Resten spolar jag ner i toaletten.

VEM gör förresten CW ett jobb i NYC för att göra webb-tv? Detta är nog snarare hennes önskedröm tror jag.
Citera
2013-10-23, 13:35
Medlem
Lugna favoriter, Banditradio ligger väl närmare nedläggning än radio 1.Åsiktsradio är inte populärt i alla läger trots att vi lever i en demokrati.Jag vill inte tro att någon med stor tyst makt inte vill ha en åsiktsradio.Det här känns inte ok...............
Citera
2013-10-23, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olah27
Jag tycker att Radio 1 borde ha sänt över hela sverige så hade nog dom haft fler lyssnare.
Dom säger ju att dom är sveriges nya pratradio fast dom bara sänder i Stockholm.
App-live
Dator-live
Podcast- repris
Jag bor inte i Stockholm.
Citera
2013-10-23, 13:48
Bannlyst
Haha Cissi drar ut på vilka spännadne planer hon har. Mytoman
Citera
2013-10-23, 13:59
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesar Johansen
Tja jag vet inte. Jag tycker att det var ett riktigt bra koncept att folk ringde in och tjatade. När jag väl hittade kanalen för några månader sedan blev jag hooked direkt. Och jag vill lägga emfas på ordet "hitta". Jag bor inte i Stockholm, jag hade ingen aning om att kanalen fanns innan jag ramlade över en länk.

MTG:s problem var snarare 1) bristande marknadsförning 2) att kanalen inte var rikstäckande. De satsade för fegt, och nådde därför inte ut. Hade de gått ut stenhårt nationellt för att sälja in konceptet, är jag övertygad om att de hade lyckats. Sen kan jag hålla med om att vissa programledare skulle kunna ha bytts ut. Jag tror Aschberg, Wallin och Fylking hade funkat att ha kvar, men resten borde ha bytts ut - de är inte färgstarka nog.

Det är inte nödvändigt med färgstarka eller intressanta programledare. Det går att komma långt med bra programkoncept. Det har man inte haft. Man borde gjort något där man försökte koppla ihop liveradio med podutgivning. Inget av deras program finns högt bland mest nedladdade poddar Itunes.

Jag hittar inga exakta uppgifter på hur många nedladdningar varje avsnitt har men: Värvet har ungefär 8 miljoner nedladdningar på ungefär 90 avsnitt och ökar med 750 000 i månaden (http://www.gradvall.se/artiklar.asp?entry_id=1018). Det går att göra pratradio som är kommersiellt gångbar.

Det går sedan att göra något om man hittar intressanta personer. De kunde hittat sin podduo.
Filip och Fredriks podd lär ha över 100 000 lyssnare i veckan.
Alex och Sigges podd har också över 100 000 nedladdningar i veckan.

Jag läste att man ska starta ett filmprogram med Hans Wiklund. Det är inte TV3 och året är 1993. Deras sportprogram fyller inget tomrum utan handlar om ungefär samma sak som i alla andra sportmedier. Man är fast i gammalt tänk och saknar fantasi.
Senast redigerad av mishima 2013-10-23 kl. 14:02.
Citera
2013-10-23, 14:38
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Lugna favoriter, Banditradio ligger väl närmare nedläggning än radio 1.Åsiktsradio är inte populärt i alla läger trots att vi lever i en demokrati.Jag vill inte tro att någon med stor tyst makt inte vill ha en åsiktsradio.Det här känns inte ok...............

Inte ok? Vad yrar du om? Får inte ägarna lägga ner en kanal som går med förlust? Vars reklam mest kom från andra MTG-företag?
Citera
2013-10-23, 14:46
Medlem
frantiks avatar
Det var väl en skön nyhet. Slippa dessa fjantar i radio!
Men egentligen är tanken på en pratradio väldigt bra. Jag förstår bara inte hur man verkligen kan fista ett sånt koncept så fruktansvärt mycket.
I början var allt ganska bra. Eller det fanns ett programs
Som lockade åtminstone mig, sportvärlden. Det var podcastkänsla över det. Dom kunde fått sin Filip och Fredrik där i Kindmark och Lissoll.
Men så ändrar man i tablån och lägger ner vissa program. Så att det till slut såg ut som idag. Och det är därför det läggs ner. Det handlar inte om att dom
inte skulle kunna öka lyssnarantalet. Det handlar om dålig tablå, dåliga program och programledare och det faktum att VARENDA program var ett ring in program. Fruktansvärt segt att lyssna på.

Jag förstår inte hur man kan göra något så enkelt som pratradio dåligt. Jag hade gjort det utan problem.
Jag vet precis hur jag skulle gjort.
Citera
2013-10-23, 15:10
Bannlyst
Nu pratar det om fiaskot på Aschberg och hur Energy gick över till andra sidan.
Hoppet om digitaliseringen av marknaden som fortfarande inte skett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in