2013-09-23, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smackyhead
Efter att ha lyssnat på radio1 under sommaren till nu måste jag hålla med dig. Cissi snackar ju bara om sig själv. Sen pratar hon om att hon vill ha barn och sin JÄVLA snubbe hela tiden! Jag funderar på att gå hem till hennes kille och säga "kan inte du sätta på kärringen ordentligt nu så vi slipper höra hennes jävla gnäll på radion varje dag?!" I ett radioprogram som är tillägnad åt lyssnares åsikter är hennes käft den som hörs mest. Hon klarar dessutom inte av när någon inte har samma värdering som henne. Men när typ pedoPhilip ringer in och börjar snacka om sitt jävla skitointressanta liv så är det en kvart som går åt honom. SKAPA EN HOMOKANAL DÅ!

Edit: Hatar hennes "du, tack för ditt samtal", borde besvaras med "Du, det var mest du som skötte snacket"

Edit 2: Lyssnade på hennes program idag. Med operabögen som gäst. Till och med HAN fick nog av Cissi! Fatta hur jobbig du måste vara som person om inte ens supergayrightaktivisten orkar med henne längre.

Ska försvara Ewa lite. Hur hon är som psykolog vet jag ju inte. Och hennes nya bok har jag ingen lust att läsa. Hon är inte den bästa att ge tips till desperata inringare, men hon är ändå trevlig och försöker vara så pedagogisk så mycket hon bara kan. Jämför med Cissi, tycker jag Ewa inte alls är självupptagen och skrytsam. Bara lite pretentiös, precis som alla andra jävla psykologer eller läkare brukar vara. Det ingår i deras yrke typ?
Men det viktigaste är att hon LÅTER LYSSNARNA RINGA IN och PRATA. De som ringer in pratar även om riktigt grova grejer som är intressanta att lyssna på. Bara idag ringde det in en brud som snacka om hennes barndom och pappan som var riktigt äcklig mot henne. Det bara hon som får in såna samtal.

Du kanske inte är vaken så tidigt till Gerts Värld, men Kim och Gert är riktigt sköna att lyssna på medan du äter frukost (skiter på toan) .

Edit: Skönt att veta att Radio1 åtminstone inte stödjer rassehororna i Sverige. Gert ibland, men han blir PK direkt tack vare Kim, vilket är riktigt roligt att lyssna på. Som när han sa "Det finns väl ingen som har sett en Rom jobba". Kim flippaaaaaaaaaaa, hahahaha!

Det är ju stor skillnad mellan Eva och Cissi. Dels ålder och livserfarenhet, dels utbildning och framför allt i karaktär.

Idag var Cissi värre ego än nånsin. En gäst som var inbjuden till radio1 för att berätta om sitt arbete och liv och CW envisas med att hela tiden flika in saker om sig själv! Jag kramade skämskudden
Senast redigerad av BV56 2013-09-23 kl. 22:59.
Citera
2013-09-24, 07:42
Medlem
Rafi-IBRs avatar
Följande avser Radio 1 sändningarna måndag 23 september 2013

Rafi ringde till Aschberg och börja snacka ziggisar vs judar och bostadshyrning men Aschberg sa att han skulle ha "rast" dvs paus och fimpade honom. Tror aldrig jag hört Rafi ringa in utan att bli fimpad av Aschberg. Skulle vara intressant om hade fått fortsätta det där med bostadsyrning osv men det fick vi inte. Tidigare har Rafi sagt att han röstar på SD och uppmanade alla andra göra det. I detta samtal sa han att han gillar judar, men tror om han inte blev fimpad skulle jämföra zigenare och judar och varför Sverige favoriserar den ena gruppen.

Sensation 1:
Jari ringde in till Fredrik Steen hundcoachen! Måste varit första gången, vilket är en sensation enligt mig

Sensation 2:
Valle ringde till Ewa Rusz (lyssnade på reprisen). Det är 2a gången jag hörde Valle. Han erkände att han var aggressiv som ung, mobbade och ville bara ifred från struligt hemförhållande. Han smällde till en mobbade och blev därefter poppis sa han. I fredags när han ringde Ashberg 2 ggr så klagade han på massa grejer och var en "stolt plankare" men med Ewa lät han balanserad, ärlig och ödmjuk vilket är en klar skillnad från förra gången jag hörde honom.

Sensation 3:
Många i Sverige har beröringsskräck och tror att det är förtal om de använder ord som:
"zigenare" istället för "romer"*
"Neger" istället för "svart"
"Städare" istället för "lokalvårdare"
"Fånge" istället för "fängelsekund"
""Handikappad" istället för "person med "funktionshinder"
"Sopgubbe" istället för "renhållningsarbetare"
"Pizzabagare" istället för "pizzabiträde"

*Flera inringare till Aschberg igår var själva zigenare/romer eftersom det handlade om "Romer-listan"
Dessutom detta med registrering med på både TV4 nyheterna och SVT där flera zigenare/romer intervjuades. Gissa vad de själva använde för benämning..... Just det de sa ZIGENARE.

Nu undrar jag eftersom jag bevittnat dylika saker massor med gånger där svarta kallar varandra för "Nigger" eller "Neger" och även ibland "Yo, sand Nigger"
turkar kallat varandra "turkjävel
syrianer kallar varandra "svartskalle

JAG UNDRAR:
Om en svartskalleinvandrare (känd eller okänd) säger jävla svartskalle till mig, är det lagligt eller hets?
Om jag gör detsamma är det straffbart på samma sätt som att kåken vit svensk skulle säga "jude" "neger" "turk" eller "svartskalle"

jag är ju svartskalle och invandrare så då säger personen bara sanningen, dvs ett konstaterande, är ett konstaterande brottsligt i Sverige idag?

Tror ingen har svaret men jag tycker det är sjukt att man inte kan kalla saker för dess rätta, Vd säger Svenska Akademien och föreningen om bevarande av ord och uttryck? Språket urlakas och tappar stinget om man använder nästintill intetsägande, mjuka ord istället som det sr brukligt förr, T ex "Negerboll" som min fru ofta bakar *mums*
Citera
2013-09-24, 08:07
Medlem
Rafi-IBRs avatar
Citat:
Efter att ha lyssnat på radio1 under sommaren till nu måste jag hålla med dig. Cissi snackar ju bara om sig själv. Sen pratar hon om att hon vill ha barn och sin JÄVLA snubbe hela tiden! Jag funderar på att gå hem till hennes kille och säga "kan inte du sätta på kärringen ordentligt nu så vi slipper höra hennes jävla gnäll på radion varje dag?!" I ett radioprogram som är tillägnad åt lyssnares åsikter är hennes käft den som hörs mest. Hon klarar dessutom inte av när någon inte har samma värdering som henne. Men när typ pedoPhilip ringer in och börjar snacka om sitt jävla skitointressanta liv så är det en kvart som går åt honom. SKAPA EN HOMOKANAL DÅ!

Edit: Hatar hennes "du, tack för ditt samtal", borde besvaras med "Du, det var mest du som skötte snacket"

Edit 2: Lyssnade på hennes program idag. Med operabögen som gäst. Till och med HAN fick nog av Cissi! Fatta hur jobbig du måste vara som person om inte ens supergayrightaktivisten orkar med henne längre.

Ska försvara Ewa lite. Hur hon är som psykolog vet jag ju inte. Och hennes nya bok har jag ingen lust att läsa. Hon är inte den bästa att ge tips till desperata inringare, men hon är ändå trevlig och försöker vara så pedagogisk så mycket hon bara kan. Jämför med Cissi, tycker jag Ewa inte alls är självupptagen och skrytsam. Bara lite pretentiös, precis som alla andra jävla psykologer eller läkare brukar vara. Det ingår i deras yrke typ?
Men det viktigaste är att hon LÅTER LYSSNARNA RINGA IN och PRATA. De som ringer in pratar även om riktigt grova grejer som är intressanta att lyssna på. Bara idag ringde det in en brud som snacka om hennes barndom och pappan som var riktigt äcklig mot henne. Det bara hon som får in såna samtal.

Du kanske inte är vaken så tidigt till Gerts Värld, men Kim och Gert är riktigt sköna att lyssna på medan du äter frukost (skiter på toan) .

Edit: Skönt att veta att Radio1 åtminstone inte stödjer rassehororna i Sverige. Gert ibland, men han blir PK direkt tack vare Kim, vilket är riktigt roligt att lyssna på. Som när han sa "Det finns väl ingen som har sett en Rom jobba". Kim flippaaaaaaaaaaa, hahahaha!

Smackyhead

Måste motvilligt hålla med mkt av det du skriver. Håller med om Ewa vs Cissi när jag läste det du skrev,
Kul att du verkar ha pungkulor och funderar uppmana hennes 40-åriga snubbe att dunka på henne. Snäppet vassare vore om DU sa till hennes snubbe "nu ska jag sätta på din brud i alla hål och avsluta med munnen så hon tappar rösten och få henne prata mindre i Radio

Motvilligt börjar jag kanske gilla Cissi. Bisexuelle Philip som säger sig vara mäklare kallar sig även "överklass" Jäkla tönt. man kallar sig inte överklass, det är något man är genom arv och generationer tillbaka. Han har säkert bytt sitt namn till Philip med "Ph" och har ett vanligt "son-namn" som jan hittat upp, typ från "Filip Eriksso"n till "Philip B. Erixon" "mellaninitial kan stå för "Bernadotte" som Kungafamiljens efternamn. Snacka om wannabe.

Jag tror att denne Filip är en mytoman oh Cissi har sagt till honom att de kan träffas på lunch/middag. Crazy, vad säger hennes gmmelgubbe (40-åringen som hon säger snart 40) Diffålder 12 år, då cissi är 28 och hennes gubbe E 40 snart och hon vill ha barn innan 30. Hon verkar inte hört talas om ofrivillig barnlöses utan utgår från att alla dörrar är vidöppna i hennes väg.

Men som sagt kan ändra mig och börja gilla henne?!?!?!?!:
Citera
2013-09-24, 09:44
Medlem
[quote=Rafi-IBR|45385271]Sensation 1:
Jari ringde in till Fredrik Steen hundcoachen! Måste varit första gången, vilket är en sensation enligt mig [quote]

Han har ringt till Fredrik Steen innan huruvida man kan ha hundar i hundgård eller inte.
Citera
2013-09-24, 21:53
Medlem
Jag hoppas att alla utom Aschberg bytes ut men det är nog bara utopi. Kanalen kommer att dra med dom gamla parhästarna och allt är som en enda lång repris.
Vet inte vem jag avskyr mest men i turordning blir det Kim, Cissi och Eva Ruusz delad plats. Sen kommer den gubbsjuke stofilen Fylking vilken borde ha annat att göra än och sitta och visa upp sin dementa sjukdom i direktsändning.
Den där Fredrik Steen kan försvinna från jordens yta och hans röst är så vidrigt gäll och osäker att man blir spyfärdig. Den som räddar stationen är Robert Aschberg.
Citera
2013-09-25, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag hoppas att alla utom Aschberg bytes ut men det är nog bara utopi. Kanalen kommer att dra med dom gamla parhästarna och allt är som en enda lång repris.
Vet inte vem jag avskyr mest men i turordning blir det Kim, Cissi och Eva Ruusz delad plats. Sen kommer den gubbsjuke stofilen Fylking vilken borde ha annat att göra än och sitta och visa upp sin dementa sjukdom i direktsändning.
Den där Fredrik Steen kan försvinna från jordens yta och hans röst är så vidrigt gäll och osäker att man blir spyfärdig. Den som räddar stationen är Robert Aschberg.

Jag tycker Aschberg är som bäst när han har en gäst, gillar inte när han har friåkning, han låter mest irriterad och om någon tar en andningspaus i 30 sekunder eller presenterar sig så fräser han direkt.
"Hej Robban, jag heter Ev..."
"Ja kom igen nu!"

Folk som har relativt vettiga saker att säga låter han jättesur mot, däremot får Jari eller vad han heter gärna babbla om helt irrelevanta saker i 20 minuter.
Citera
2013-09-25, 18:55
Medlem
Smackyheads avatar
Vilken underbar dag på radio1. Först vinner Rafi mot dennis i smartast i stan. Sedan hörs Ali yousuf, sedan klagar valle som vanligt hos Gert. Hos Aschberg får valle stammis varning, rafi uppmanas bära klänning och Ali Yousuf stör sig på mäns rövar som sticker in i hans näsa. Fan börjar tro dessa 3 trollar radio1 hårt. Om ena hörs så dröjer det inte länge innan nästa hakar på.
Citera
2013-09-25, 19:20
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Vilken underbar dag på radio1. Först vinner Rafi mot dennis i smartast i stan. Sedan hörs Ali yousuf, sedan klagar valle som vanligt hos Gert. Hos Aschberg får valle stammis varning, rafi uppmanas bära klänning och Ali Yousuf stör sig på mäns rövar som sticker in i hans näsa. Fan börjar tro dessa 3 trollar radio1 hårt. Om ena hörs så dröjer det inte länge innan nästa hakar på.

Vad är detta? Antar att det går i "Gerts Värld" ? Tyvärr kan jag inte lyssna under längre stunder i det programet, men jag gillar Rafi hårt!
Citera
2013-09-25, 20:09
Medlem
Smackyheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Vad är detta? Antar att det går i "Gerts Värld" ? Tyvärr kan jag inte lyssna under längre stunder i det programet, men jag gillar Rafi hårt!

Ska lägga till att svennepelle ringde in idag till Gert. Historielennart har jag hört ringa in till varje program som går ända sedan kindmark igår kväll. Förfaaan vad tråkig han är!!! Håller aldrig Käft dessutom, babblar på i en kvart varje gång.

Det här stycket tycker jag är så jävla bra, kan inte sluta skratta. Troling på hög nivå. 1.04.00 till 01.04.45. "LENNAART!!!!!!!!" http://play.radio1.se/catchup/8775
Senast redigerad av Smackyhead 2013-09-25 kl. 20:51.
Citera
2013-09-25, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ska lägga till att svennepelle ringde in idag till Gert. Historielennart har jag hört ringa in till varje program som går ända sedan kindmark igår kväll. Förfaaan vad tråkig han är!!! Håller aldrig Käft dessutom, babblar på i en kvart varje gång.

Det här stycket tycker jag är så jävla bra, kan inte sluta skratta. Troling på hög nivå. 1.04.00 till 01.04.45. "LENNAART!!!!!!!!" http://play.radio1.se/catchup/8775
Befann mig på tuben då påväg hem, och jag kunde verkligen inte sluta skratta. Folk kollade allt konstigt på mig
Citera
2013-09-26, 12:39
Medlem
Rafi-IBRs avatar
Igår på, löningsdag, var en av bästa Aschbergs och Rafi blev smartast i stan i Gerts värld

Varsågoda, länkarna längst nere.
Smartast i stan mellan Rafi och Dennis vid 09:25> (Rafi vann)
Rafi ringer igen till Gert 51:02> och öser kritik över Aschberg och klagar på att han blir fimpad och bojkottad av Cissi Wallin. Gert ger goda råd samt för en klok diskussion med Kim som inte verkar få in nåt i skallen. Som vanligt

Efter "LENNAART!!!!!!!!" 1.04.00> som avslutades med Valle som inte har tid och la på, ringer
Rafi 1:34:40> som snackar avfeminiseringen och genus och stör sig på kvinnor som bär manskläder. Aschberg uppmanar Rafi att bära klänning och stolpskor innan han fimpas

Valle ringer in 1:23:50> och snackar om att raka huvet och Achberg rekommenderar tupé
(Tror Valle ringer ytterligare en gång och får stammisvarning av Robban.)

Sen kommer Ali Jousuf 1:56:30> och snackar om hantverkaren som kaklade i hans hus och Ali Jousuf fick hantverkarns arsle i fejan varefter han kastade ut hantverkarns kläder och hantverkarn själv.

Även Stickans inringning 1:25:08> gav ett gott skratt när han snackade tjejertrosor och om en snygg brud böjer sig fram och det står Biltema på resåren (1:27:55) t.om. Aschberg garvade högt *hahaha

Aschberg: http://play.radio1.se/catchup/8775
Gerts Värd: http://play.radio1.se/catchup/8760
Citera
2013-09-26, 19:13
Medlem
lazydogmics avatar
Jösses!
prat om prostitution hos Ashberg i dag.
Lyssnade sporadiskt. andra inringaren (tror jag) var en working girl som slutat gå på gatan.
Lite prat fram o tillbaka om hur det går för henne mentalt, efter hon slutat.
Robert säger tack för samtalet, hej.
Då skyndar hon sig att säga.

"Jag ska/har i alla fall sluta ta den i tvåan"

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in