2013-01-28, 10:50
Medlem
postade tidigare i tråden om Cissi Wallin ljuger, men ingen verkade veta, så jag testar att posta här:

nån som vet vilket datum av hennes show när hon diskuterar hur tråden om henne på flashback diskuterar vad hon säger vissa datum, och hur hon ändrar sig? man hör just henne säga detta som en reklambit för radio1. Har googlat och inte hittat datum, har även kollat på radio1s hemsida.

t.p.f
Citera
2013-01-30, 11:12
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BV56
Aschberg är definitivt inte dum i huvudet! Klart det finns människoraser lika väl som det finns raser hos alla andra djurarter. Vi har en djurskyddslag och en diskrimineringslag.

Svar på gammal grej:

Är det helt enkelt inte så att bara medlemmar av samma `ras´ kan fortplanta sig med varandra. Sedan kan det ju förekomma skillnader inom samma ras.
Citera
2013-01-30, 11:22
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyyouthere
13:15 och framåt i detta klipp http://play.radio1.se/catchup/7036

Att lyssna på gamla program verkar stökigt.. eller är det bara jag?
Jag vill inte signa in varken fejjan, twitter eller googel för att kunna lyssna tillbaks.

Sen tror jag `Shabbes´ funktion är mer att stötta Robban med googlingar å annan internet info.
Tror inte det är hans styrka
Citera
2013-01-30, 11:27
Medlem
08oss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eagles
Att lyssna på gamla program verkar stökigt.. eller är det bara jag?
Jag vill inte signa in varken fejjan, twitter eller googel för att kunna lyssna tillbaks.

Sen tror jag `Shabbes´ funktion är mer att stötta Robban med googlingar å annan internet info.
Tror inte det är hans styrka
Det är bara du: http://streamcontrol.mtgradio.se/feed/4
Jag tyckte appen var rätt värdelös, som jag minns det så kan man inte ens lyssna på gamla avsnitt där.
Citera
2013-01-30, 14:04
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08os
Det är bara du: http://streamcontrol.mtgradio.se/feed/4
Jag tyckte appen var rätt värdelös, som jag minns det så kan man inte ens lyssna på gamla avsnitt där.

Lysande.. tack.. tror faktiskt att Radio1/MTG ogärna missar möjligheten få in några pluringar av de som fräckt önskar `efter´lyssning.
Jag menar, ingen reklam kan ju hänga kvar. Vore ju ekonomiskt självmord om alla goa gamla "Dä ä Mycke rooligare å gå i skoolan nu när jag fattar nåe..att min personliga HonneyBonney jobbar svart.." skulle leva kvar in i oändligheten.
Bättre försöka slussa in så många som möjligt i någon av de sociala medierna - som ju knappast bedriver ideell verksamhet - eller, vilket självklart är optimalt, att ständigt ha kanalen på.
Igen. Tack för länken. Ingen reklam.
Och Ja, appen suger.. men är praktisk om man är ute å rör på sig.
`Efter´lyssning där kan jag dock inte hitta.. men det kanske bara är jag.. eller du
Citera
2013-01-31, 08:36
Medlem
Personligen så tror jag att alla stammisar som ringer in till Aschberg är troll förutom Lennart.
Citera
2013-01-31, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okhrana
Personligen så tror jag att alla stammisar som ringer in till Aschberg är troll förutom Lennart.
Nej inte Stickan (om han nu räknas som stammis?) han är för vettig för att vara ett troll. Inger eller Ingvon tror jag är efterbliven på riktigt. Hon verkar vilja komma med något men skämmer bara ut sig lite mer varje gång. Som när hon igår ringde till Kindmark och skulle prata bengaliska eldar fast hon aldrig sett på fotboll eller ens sett en bengal. Hon ringde två gånger för att man skulle vara riktigt säker på hur lite koll människan hade
Citera
2013-01-31, 22:15
Medlem
Tycker fortfarande dom bör fixa någon slags nummervisare så att dom kan skita i att ta in vissa av dessa stammisar varje dag samt busringarna.

Det handlar inte om någon censur utan att de flesta av dessa stammisar har inget vettigt att komma med, och speciellt inte när dom ringer i varje program hela dagarna. Dom tar upp onödig tid, ta in dom någon gång i veckan så får dom sin chans att prata lite. Nu pratar jag om dom som man varje gång får dra ut "vart vill du komma, jag förstår inte vad du menar, vem pratar du om"? Den typen.

Lennart och Stickan är i alla fall vettiga, man får ut något av att lyssna på dom. Jari kan man skratta åt ibland men han är helt efterbliven ofta också.
Citera
2013-02-01, 08:50
Medlem
Skånske Jan

http://www.youtube.com/watch?v=ZiDn-dxY6eo
Citera
2013-02-05, 13:05
Medlem
Cuprums avatar
Ja Stickan och Lennart är de enda stammisarna som har nått att komma med. Jari är rolig inland, men nu för tiden ringer han in oavsett ämne mest för ringandets skull och bara splergar. Riktigt trött på Jari. Ingvon är ju helt efter. Glad att jag sällan hör Ingrid ringa in. Socken självbelåten, självrättfärdig och korkad kärring.

Johan H är rätt skön också, trots att han är en pensionär på ålderdomshem så är han kort å koncis. Han säger kort de han ska säga i några kärnfulla meningar, sen bara hej då. Fler stammisar borde lära sig av honom. Aschberg är jävligt duktig på att tyda honom då han förstår allt han säger, ibland har jag svårt att förstå hans gamla och något sluddriga röst.

Diggar verkligen Stickans dialekt, är inte stockholmare själv (bor här sedan några år men knappast infödd) men han har den där äldre Jönsson-ligestockholmskan som jag tycker är en fröjd för öronen.
Citera
2013-02-05, 14:48
Medlem
rutger9999s avatar
Jag gillar den där negressen (som säger ofta att hon är från Somalia) som ofta ringer in och alltid får Robban emot sig.
Citera
2013-02-06, 01:46
Medlem
Cuprums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rutger9999
Jag gillar den där negressen (som säger ofta att hon är från Somalia) som ofta ringer in och alltid får Robban emot sig.

Aklilo?
Tror de är Eritrea faktiskt.
Minns ett avsnitt när diskussionen rörde diktaturen i Eritrea, och hon ringde in och försvarade regimens handlande, tror aldrig jag har hört Aschberg debattera så argt emot henne som då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in