2014-05-29, 19:21
Medlem
Om förväntningarna var höga förut är de ännu högre nu

Hur är det med frakten på myperfumesample? Lite svårt att tyda infon.
Citera
2014-05-29, 19:46
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
Om förväntningarna var höga förut är de ännu högre nu

Hur är det med frakten på myperfumesample? Lite svårt att tyda infon.

Jag tror om du är över en viss summa så slipper man fraktkostnad men tänk på att det finns risk att du får betala tullavgift. Jag fick betala 200kr därifrån en gång.
Citera
2014-05-29, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
Weird, min parfymkollektion är inte alls stor men vi verkar dela många parfymer ändå, Pi inräknat Otroligt fin vaniljton i den. Hade använt den flitigare om den nu räckte längre på mig bara...

har testat många men finns ju en uppsjö av parfymer :/.

Aqua Di Gio, Diesel: Fuel for Life, Spicebomb och den Klassiska Gröna Hugo Boss flaskan är nog mina favoriter, har säkert missat många.

Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Givenchy Pi var faktiskt bra innan de valde att göra om den, inte alls lika idag som den en gång var.

jag märkte det idag, fick hem den igår och öppnade den idag och provade. Luktar inte alls lika starkt och lika länge som den jag hade för längesen. Vet du vad dom har ändrat? Visst luktar den gott men mer "matt" doft
Citera
2014-05-29, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Dior homme intense är överhypad!

Aventus har jäkla mycket hype MEN den lever seriöst upp till det, luktar något otroligt gott, rökig och fruktig som ändras med tiden.

Folk älskar denna parfym och man får blickar på sig med den!

Din andra fråga så kan jag helt klart säga att det är en mainstreamdoft även om den luktar som inget annat så behöver du inte va någon parfymnörd för tycka om den. Det är alltså inte i klass som Amouage eller andra niche parfymer som kan va svåra och gilla.

Vet inte någon som inte gillar Aventus!

Bäst stället och sampla den är på "Myperfumesample.com"

Blev väldigt intresserad av just Aventus, vad bör man köpa? Flaska på 120ml eller en spray? Tänkte beställa flaskan men man kanske skulle prova sample först?
Citera
2014-05-29, 21:42
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAnus
Blev väldigt intresserad av just Aventus, vad bör man köpa? Flaska på 120ml eller en spray? Tänkte beställa flaskan men man kanske skulle prova sample först?
Flaskan på 120 ml har också sprayfunktion. Eller vad menar du? Sedan är ju speciellt Aventus lite olika från batch till batch. Köper du ett sample så är det inte ens säkert du vet vilken batch det är. Sedan är det inte alltid man får reda på vilken batch det är på den hela flaskan man beställer.
Citera
2014-05-29, 22:17
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAnus

Jag köpte från Skins.nl, billigt och bra.

Sen det där med batcher tycker jag är lite överskattat och känns jobbigt att vara nojig över.

Jag har doftat på 3 st Aventus med helt olika batchnr och de luktar likt den ena. T ex mitt ena sample, om man doftar den ur "korken" så luktar den annorlunda från korken från min flaska. Däremot sprayar jag båda på armen så luktar det likadant.

Du kommer bli nöjd med vilken du än köper , tänk bara på att det är något med Aventus som gör att man inte känner av den så mycket efter några timmar MEN den finns där, din näsa har bara blivit för van av den.

Min håller hela dagen, sprayar jag nacken och råkar träffa kläderna så sitter doften kvar i kläderna i flera dagar

Det som är bra med Aventus är att den kommer aldrig bli mainstream. För dyr och säljs bara på ett ställe i Sverige om jag har rätt, så man behöver inte oroa sig att det blir som One million/aqua di gio.

Aventus är verkligen något speciellt

Kolla även in Royal Oud!!
Citera
2014-05-29, 22:29
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Jag köpte från Skins.nl, billigt och bra.

Sen det där med batcher tycker jag är lite överskattat och känns jobbigt att vara nojig över.

Jag har doftat på 3 st Aventus med helt olika batchnr och de luktar likt den ena. T ex mitt ena sample, om man doftar den ur "korken" så luktar den annorlunda från korken från min flaska. Däremot sprayar jag båda på armen så luktar det likadant.

Du kommer bli nöjd med vilken du än köper , tänk bara på att det är något med Aventus som gör att man inte känner av den så mycket efter några timmar MEN den finns där, din näsa har bara blivit för van av den.

Min håller hela dagen, sprayar jag nacken och råkar träffa kläderna så sitter doften kvar i kläderna i flera dagar

Det som är bra med Aventus är att den kommer aldrig bli mainstream. För dyr och säljs bara på ett ställe i Sverige om jag har rätt, så man behöver inte oroa sig att det blir som One million/aqua di gio.

Aventus är verkligen något speciellt

Kolla även in Royal Oud!!
Jag är heller inte säker på att det varierar så mycket på batcherna då jag bara testat en. Däremot är det många på t.ex. Basenotes som hävdar att vissa batcher är riktigt dåliga. Sedan ska tydligen vissa vara rökiga, medan andra helt saknar den rökiga noten. Tycker just röknoten gör Aventus till en bra doft, utan den skulle den kännas ganska tråkig.

Edit: Håller även med om Royal Oud. Älskar den, och har gjort av med mitt lilla sample, så jag slog precis till på en 75 ml-flaska på allbeauty.com, som för övrigt har 10% extra rabatt på Aventus just nu (med koden DAD10), men tyvärr inte på Royal Oud.
Senast redigerad av irrbloss 2014-05-29 kl. 23:12.
Citera
2014-05-30, 00:00
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag är heller inte säker på att det varierar så mycket på batcherna då jag bara testat en. Däremot är det många på t.ex. Basenotes som hävdar att vissa batcher är riktigt dåliga. Sedan ska tydligen vissa vara rökiga, medan andra helt saknar den rökiga noten. Tycker just röknoten gör Aventus till en bra doft, utan den skulle den kännas ganska tråkig.

Edit: Håller även med om Royal Oud. Älskar den, och har gjort av med mitt lilla sample, så jag slog precis till på en 75 ml-flaska på allbeauty.com, som för övrigt har 10% extra rabatt på Aventus just nu (med koden DAD10), men tyvärr inte på Royal Oud.

Alla har varit rökiga som jag tesat.

Jaa Royal Oud är helt underbar! Lik Egoiste på ett sätt. Söt och kryddig och luktar maskulint även om det är en unisex. Först när jag testa den så fick jag lite "mature man" vibbar av den men den är inte lika "mogen" som Egoiste. Dock så försvann dessa farhågor när jag testa den runt andra, folk absolut älska den, unga som gamla. Så även jag kommer och köpa en flaska av denna!

Har hört att Royal Oud ska bli discontinued?
Citera
2014-05-30, 00:09
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Alla har varit rökiga som jag tesat.

Jaa Royal Oud är helt underbar! Lik Egoiste på ett sätt. Söt och kryddig och luktar maskulint även om det är en unisex. Först när jag testa den så fick jag lite "mature man" vibbar av den men den är inte lika "mogen" som Egoiste. Dock så försvann dessa farhågor när jag testa den runt andra, folk absolut älska den, unga som gamla. Så även jag kommer och köpa en flaska av denna!

Har hört att Royal Oud ska bli discontinued?
Egoiste var det första jag tänkte också när jag testade den för första gången. Fast Royal Oud är inte lika tung på samma vis som Egoiste, dessutom finns det någon slags not som påminner lite om mint eller menthol, någon sådan där uppfriskande lite "kylig" not, samtidigt som det är en väldigt varm bas med sandelträ. Läste för övrigt någonstans att den tydligen funkar bra ihop med Aventus vid "layering" (finns det något bra svenskt ord för det för övrigt? ).
Citera
2014-05-30, 02:14
Medlem
Polismannens avatar
Tom Ford - Noir de Noir.
Köptes på rekommendation från en FB'are.
Helt okej.

mvh
Citera
2014-05-30, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polismannen
Tom Ford - Noir de Noir.
Köptes på rekommendation från en FB'are.
Helt okej.

mvh

Var köpte du den? Tänkte om du köpte den ifrån någon bra hemsida.
Citera
2014-05-30, 22:52
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Egoiste var det första jag tänkte också när jag testade den för första gången. Fast Royal Oud är inte lika tung på samma vis som Egoiste, dessutom finns det någon slags not som påminner lite om mint eller menthol, någon sådan där uppfriskande lite "kylig" not, samtidigt som det är en väldigt varm bas med sandelträ. Läste för övrigt någonstans att den tydligen funkar bra ihop med Aventus vid "layering" (finns det något bra svenskt ord för det för övrigt? ).

Är Royal Oud en bra arbetsdoft som inte är så störande för omgivningen? Jag gillar Egoiste men jag har ju tyvärr fått för mig att inte köpa dofter som vanligt folk enkelt kan få tag i butik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in