2012-10-09, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumho
Då var 600:- inte så farligt för 50ml.

En riktigt bra deal måste jag nog säga!
Citera
2012-10-09, 22:50
Medlem
Brurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
parfym.se
nordicfeel.se
beautystore.se

Finns fler, bara att söka lite själv så kommer du finner fler.

ang. pafymen... Kan det vara Obsession från cK? Verkligen en äldre doft, doftar gubbe, kan man tycka. Men det är den jag kommer på. Annars har du cK One som är i en genomskinlig flaska, men kan inte tänka mig att den skulle hålla sig kvar 3-4 min efter någon lämnat rummet. Däremot Obession, den är en kraftig jävel
Har en Obsession här hemma och det är fan inte den jag tänker på ;'(. Obsession är mer söt än vad den jag tänker på
Citera
2012-10-09, 22:58
Medlem
brainspaces avatar
Vill ha en fräsch parfym, inte stark gubbig eller någon som luktar diskmedel...utan mer tvättstuga...jävligt fräscht helt enkelt. Tips?
Citera
2012-10-09, 23:03
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainspace
Vill ha en fräsch parfym, inte stark gubbig eller någon som luktar diskmedel...utan mer tvättstuga...jävligt fräscht helt enkelt. Tips?
Någon av Cleans dofter kanske skulle passa... Eller Byredo Blanche. Inte speciellt förtjust i någon av dem, men de har förmodligen vad du söker.
Citera
2012-10-09, 23:31
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainspace
Eller one million som nästan varenda har nu för tiden
Citera
2012-10-10, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Eller one million som nästan varenda har nu för tiden
Fy fan! Nej. Inte 1 million...
Citera
2012-10-10, 01:48
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Fy fan! Nej. Inte 1 million...
Men den är ju nummer 1 på alla tjejers listor juuuöööö

För övrigt Beställde jag hem Michael for Men efter rekommendation från irrbloss, har ju funkat med hans tips två gånger tidigare så tredje gången gillt hoppas jag
Citera
2012-10-10, 14:01
Medlem
Bylines avatar
Har alltid varit förtjust i parfymer och annat lukta gott, och jag är en trogen kund hos Lush. Har nu dock utvecklat ett starkt "beroende" av doften Chanel no 5, men den är ju så dyr, så dyr. Den finns att spruta på sig gratis dock både på Kicks och på Åhléns där jag bor, men nu så nöjer jag mig inte längre med detta utan vill äga en egen flaska. Mitt problem är dock, att jag har fått för mig att parfymen luktar helt annorlunda jämfört med den vanliga flaskan EdT eller EdP. Min väninna säger att jag inbillar mig, och att det är samma doft fast i olika spädning. Jag hävdar bestämt att min näsa säger mig något annat.

Det vore fint om det vore samma doft, då parfymen kostar 1 995:- för futtiga 15 ml medan EdT (eller var det EdP?) "bara" kostar 895:- för hela 100 ml.
Citera
2012-10-10, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Har alltid varit förtjust i parfymer och annat lukta gott, och jag är en trogen kund hos Lush. Har nu dock utvecklat ett starkt "beroende" av doften Chanel no 5, men den är ju så dyr, så dyr. Den finns att spruta på sig gratis dock både på Kicks och på Åhléns där jag bor, men nu så nöjer jag mig inte längre med detta utan vill äga en egen flaska. Mitt problem är dock, att jag har fått för mig att parfymen luktar helt annorlunda jämfört med den vanliga flaskan EdT eller EdP. Min väninna säger att jag inbillar mig, och att det är samma doft fast i olika spädning. Jag hävdar bestämt att min näsa säger mig något annat.

Det vore fint om det vore samma doft, då parfymen kostar 1 995:- för futtiga 15 ml medan EdT (eller var det EdP?) "bara" kostar 895:- för hela 100 ml.
Det kan skilja sig doftmässigt mellan Edt och Edp, ja. Om det är det du menar.
Citera
2012-10-10, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumho
Då var 600:- inte så farligt för 50ml.

Vart fick du betala det där överkomliga priset?
Citera
2012-10-10, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clarre2
Vart fick du betala det där överkomliga priset?
Han "splittade" en flaska, alltså köpte en liten mängd ur en stor flaska. Antagligen med någon vän eller någon annan som ville gå ihop och dela på hela summan så fler han få lite...
Citera
2012-10-10, 16:20
Medlem
rottweilerzs avatar
Har nu runt tre dagsparfymer och dessa är:

Acqua Di Gio - Essenza.
Puma - Green Man.
Umbro - Action.

Av dessa dofter är det bara en som är "en riktig doft". Om två veckor blir det ett nytt inköp på två parfymer. L´Eau d´Issey Pour Homme Intense av Issey Miyake och Paco Rabanne - One Million. Den förstnämnda som dagsparfym och den andra som kvällsparfym. Mitt bredda sortiment beror på att folk inte ska känna "Här kommer Pumaboy". Jag vill variera i mina dofter.

Nu till min fråga. Jag har inte så mycket pengar och att köpa riktiga dofter.. Detta är ett lyx som bara kan unnas ibland. Jag brukar därför köpa parfymer på KICKS och låta dom stå kvar i förpackningen. Brukar då endast använda någon vanlig deo "24h" och en Deospray från t.ex Biotherm. Jag vill kunna dofta utan att slösa på mina "rika" dofter. Visst, det funkar med Biotherm som förövrigt luktar väldigt fräscht och gott dessutom - men det är inte samma sak. Jag vill kunna använda mina riktiga dofter ENDAST ibland. Vid t.ex middag eller dejt eller bio med en kompis. Funkar det att använda en billig "fattiglappsparfym" vid vanliga tillfällen? Dom som inte luktar "Jag vill våldta dig, du luktar så gott" - dom som doftar härligt.. Men inte underbart. Utan kanske mer sportigt och så? Funkar det att göra så och använda mina parfymer bara IBLAND? Vore bra så att man slipper och leva fattigt bara för att man ska dofta underbart. Jag vill INTE använda Axe.. Usch. Jävla fjortisdoft.

Så... Tips? Kram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in