2014-09-06, 16:37
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag har full flaska av Royal Oud men bara sample av Tobacco Vanille. Drydownen av Royal Oud påminner ganska mycket om öppningen av Tobacco Vanille. Sedan längre in i drydownen blir Tobacco Vanille lite för vaniljig för min smak, fast det kanske beror på mitt sample som är säkert 5-6 år gammalt.

Har nyligen köpt Royal Oud och kommer även köpa Tobacco Vanille igen.
Jag personligen tycker inte att de är speciellt lika så jag rekommenderar att köpa TV.
Jag tror det kan vara ditt sample som spökar och jag tror du har dofter i din samling som isf är mer lika varanndra än RO och TV.
Citera
2014-09-07, 15:18
Medlem
irrblosss avatar
Någon som lyckats hinna testa By Kilians senaste dofter?

Smoke for the Soul
Intoxicated
Light My Fire

Av dessa tycker jag Smoke for the Soul och Intoxicated låter riktigt intressanta. Speciellt Intoxicated som ska ha noter av kardemumma, kaffe, kanel, tobak, vanilj och patchouli.
Citera
2014-09-07, 16:00
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Någon som lyckats hinna testa By Kilians senaste dofter?

Smoke for the Soul
Intoxicated
Light My Fire

Av dessa tycker jag Smoke for the Soul och Intoxicated låter riktigt intressanta. Speciellt Intoxicated som ska ha noter av kardemumma, kaffe, kanel, tobak, vanilj och patchouli.

Nope, men samples på de tre är beställda. Hoppas att man kan hitta en Kilian som någon gång är värd det dom vill ha för en fullpresentation.
Citera
2014-09-07, 16:05
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Nope, men samples på de tre är beställda. Hoppas att man kan hitta en Kilian som någon gång är värd det dom vill ha för en fullpresentation.
Annars tyckte jag deras 50ml refill presentation var snygg och prisvärd tror det gick på runt 850kr

Intressanta dofter, bara inte intoxication påminner om LIDGE så kanske det blir bra (klarar inte av den längre)
Citera
2014-09-07, 16:33
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Annars tyckte jag deras 50ml refill presentation var snygg och prisvärd tror det gick på runt 850kr

Intressanta dofter, bara inte intoxication påminner om LIDGE så kanske det blir bra (klarar inte av den längre)

Prisvärd absolut men jag tycker den riktiga 50ml-flaskan inkl lådan är äckligt läcker och skulle göra sig bra i samlingen. Refillflaskan plus dekant är inte riktigt vad jag anser som snygg presentation.
Citera
2014-09-07, 17:11
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Prisvärd absolut men jag tycker den riktiga 50ml-flaskan inkl lådan är äckligt läcker och skulle göra sig bra i samlingen. Refillflaskan plus dekant är inte riktigt vad jag anser som snygg presentation.
Fast tillräckligt snygg för att inte betala drygt 1000kr mer för fullpresentationen
Citera
2014-09-08, 23:37
Medlem
gasproxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
Hej, har en fråga angående Le Male! Det är så att jag sedan tidigare hade en Le Male flaska jag hade införskaffat från parfym.se. Jag tyckte den luktade förjävlig, alldeles för mycket alkohol vid början för att sedan tas över av nån blandning av söthet/kryddor och lite mint. Vaniljen var helt frånvarande, och det var just vaniljen hos Le Male jag sedan tidigare hade älskat som var ens anledningen varför jag köpte den.

Nu är det så att jag har fått en till Le Male-flaska i present, och denna gång såg inte flaskan ut som den jag köpte från parfym.se. Den grönblåa färgen är något mörkare och de vita ränderna var bra mycket diskretare än på min gamla flaska, där ränderna ser "påmålade" ut och mer vita. Jag kan liksom känna ränderna när jag rör på den gamla flaskan. På den nya så är ränderna en del av flaskan, jag kan inte känna dom. Flaskans material känns också betydligt lenare än på min gamla och lukten känns betydligt mer behagligare.

Kan det vara så att parfym.se har sålt mig en falsk flaska? De anses väl som en seriös återförsäljare?

Kommer upp med bilder imorgon om inte nån redan kan lösa mysteriet

Sommarvarianten av Le Male 2013 var en lättare variant av originalet med lite kryddigare noter och en toppnot av mint, så det kan mycket väl vara den du köpte. Flaskan såg nästan identisk ut förutom skillnader i färgtonen, så det var många som köpte fel.
Citera
2014-09-08, 23:40
Medlem
gasproxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4x
Hallå!

Någon som har eller har använt någon av dessa parfymer?

L'Instant de Guerlain pour Homme Eau Extreme Guerlain for men
La Nuit de l`Homme Yves Saint Laurent for men
Dior Homme Intense Dior for men
Hermes Terre d`Hermes Parfum

Synpunkter?

La nuit Den finns också som parfym (och inte bara eau de toilette) och den sitter som berget hela dagen/kvällen.
Citera
2014-09-09, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gasprox
La nuit Den finns också som parfym (och inte bara eau de toilette) och den sitter som berget hela dagen/kvällen.
I mitt tycke är den en betydligt sämre version.
Citera
2014-09-09, 06:59
Medlem
LaCucarachas avatar
Fick igår chansen att testa den något nyare versionen av Michael Kors - Michael For Men. Alltså versionen där det står Michael Kors på flaskan och inte bara Michael som det gör på min flaska.
Slutsats....INGEN skillnad. Både jag och snubben jag bytte med kände ingen skillnad. Så är det någon skillnad är den så minimal att i varje fall jag inte känner den.

Så om man nu var ute efter en MfM så skulle iaf inte jag bortse från denna flaskan.
Citera
2014-09-09, 14:38
Medlem
Cameltotems avatar
http://www.fragrantica.com/perfume/CoSTUME-NATIONAL/Costume-National-Homme-7047.html

Diggar den allt mer och mer. Riktigt stark kanel doft, som att lukta direkt ner i en påse med kanel. Men det är något mer i den, vet inte vad det kan vara som doftar. Gillar den dock starkt!

Synd att man redan har så många vinterdofter!
Senast redigerad av Cameltotem 2014-09-09 kl. 14:43.
Citera
2014-09-09, 16:49
Medlem
NirvanAs avatar
Finns det några intressanta svenska splittar nånstans för tillfället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in