2014-03-25, 06:57
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clarre2
Vilken Creed-parfym skulle ni rekommendera för vår/sommar?

Förutom tips ovan så kan Royal Water och Original Vetiver vara värda att kolla in.
Citera
2014-03-25, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Har precis stuvat undan mina höst-och vinterdofter men jag är rätt säker på att det var samma med min flaska.

Okej, har du någon aning om varför det är så?
Citera
2014-03-25, 10:56
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Okej, har du någon aning om varför det är så?

Minns jag rätt är det väl serienumret de har skurit bort? Har dock ingen aning om varför.
Citera
2014-03-25, 10:58
Medlem
Citat:
Minns jag rätt är det väl serienumret de har skurit bort? Har dock ingen aning om varför.

Ja, spelar egentligen ingen roll, bara lite märkligt
Citera
2014-03-25, 11:00
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ja, spelar egentligen ingen roll, bara lite märkligt

Ja det är faktiskt rätt märkligt, känns som de försöker dölja något.
Citera
2014-03-25, 12:33
Medlem
Kumhos avatar
Citat:
Jag märkte precis nu att en liten del av klisterlappen som sitter under min Michael Kors for Men är borstskuren. Jag har inte gjort detta såklart - är det samma på era flaskor?
Samma på min. Köpt på Vivamondo.
Citera
2014-03-25, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumho
Samma på min. Köpt på Vivamondo.
Samma här. Måste ha varit ett jävla jobb med att ta fram alla flaskor ur själva asken/förpackningen och sedan skära bort den lilla delen.
Citera
2014-03-25, 13:34
Medlem
SmithMarxs avatar
Om någon har vägarna förbi Åhlens City i Stockholm kan ni passa på att hämta ut en 7ml miniatyr av Armani Si (damdoft)

http://chic.se/files/2014/03/kupong-giorgio-armani-si.png
Citera
2014-03-25, 14:15
Medlem
Cameltotems avatar
Sugen på testa "vetiver" ingen aning vad de luktar så har ni några tips om vilka vetiver parfymer jag bör kolla in.

Tänkte kolla "Guerlain vetiver" och "Encre Noire Lalique" då jag har hört en del om dom men kan va svårt att hitta.

Så några andra jag bör hålla ögonen på?
Citera
2014-03-25, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Sugen på testa "vetiver" ingen aning vad de luktar så har ni några tips om vilka vetiver parfymer jag bör kolla in.

Tänkte kolla "Guerlain vetiver" och "Encre Noire Lalique" då jag har hört en del om dom men kan va svårt att hitta.

Så några andra jag bör hålla ögonen på?

Hermessence/Hermes - Vetiver Tonka
Citera
2014-03-25, 15:24
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Den var en riktig scrubber för mig. Påminde om smörpopcorn på mig, fruktansvärt.
Citera
2014-03-25, 15:33
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Min teori är att det är (oanvända) testers som var avsedda att ha ståendes i butiker som prover. Dessa får inte säljas, och därför kan de ha skurit bort den bit där det står typ "TESTER - NOT FOR SALE!" eller liknande. Det kan även vara så att producenten skapat massa testers, och sedan när de reformulerade doften så hade de en hel hög med testers som inte längre stämde överens med nya doften, därför skars testertexten bort och gick ut till återförsäljare för att de skulle bli av med sitt lager.

Citat:
Den representerar iofs inte riktigt vad vetiver är. Jag ogillar vetiver väldigt mycket, men tycker Vetiver Tonka är ganska trevlig. Hade jag baserat min åsikt om vetiver på VT hade jag blivit missledd för all framtid och blindköpt diverse vetiverdofter . Gillar man Encre Noire så gillar man antagligen de flesta vetiverdofter, gillar man den inte så ska man vara väldigt försiktig med blindköp som innehåller vetivernot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in