Citat:
Ursprungligen postat av
Nic78
Minns jag rätt är det väl serienumret de har skurit bort? Har dock ingen aning om varför.
Min teori är att det är (oanvända) testers som var avsedda att ha ståendes i butiker som prover. Dessa får inte säljas, och därför kan de ha skurit bort den bit där det står typ "TESTER - NOT FOR SALE!" eller liknande. Det kan även vara så att producenten skapat massa testers, och sedan när de reformulerade doften så hade de en hel hög med testers som inte längre stämde överens med nya doften, därför skars testertexten bort och gick ut till återförsäljare för att de skulle bli av med sitt lager.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ritinkin
Hermessence/Hermes - Vetiver Tonka
Den representerar iofs inte riktigt vad vetiver är. Jag ogillar vetiver väldigt mycket, men tycker Vetiver Tonka är ganska trevlig. Hade jag baserat min åsikt om vetiver på VT hade jag blivit missledd för all framtid och blindköpt diverse vetiverdofter

. Gillar man Encre Noire så gillar man antagligen de flesta vetiverdofter, gillar man den inte så ska man vara väldigt försiktig med blindköp som innehåller vetivernot.