2014-05-30, 23:10
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Är Royal Oud en bra arbetsdoft som inte är så störande för omgivningen? Jag gillar Egoiste men jag har ju tyvärr fått för mig att inte köpa dofter som vanligt folk enkelt kan få tag i butik.
Har bara testat sample av Royal Oud, men äger full flaska av Egoiste. Egoiste är lite för tung för arbetet tycker jag, men Royal Oud är lite mer upplyftande. Baserat på samplet skulle jag tro Royal Oud funkar utmärkt till arbetet, fast kanske inte mitt i sommaren.
Citera
2014-05-31, 07:28
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Har bara testat sample av Royal Oud, men äger full flaska av Egoiste. Egoiste är lite för tung för arbetet tycker jag, men Royal Oud är lite mer upplyftande. Baserat på samplet skulle jag tro Royal Oud funkar utmärkt till arbetet, fast kanske inte mitt i sommaren.
Upplyftande? Jag tillhör förmodligen det andra lägret då för Royal Oud är nog den sämsta Creed jag testat. Doftar gammal fimp på mig. Undrar varför den heter Royal Oud också. Får inte ut någon oud öht.
Citera
2014-05-31, 09:39
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Upplyftande? Jag tillhör förmodligen det andra lägret då för Royal Oud är nog den sämsta Creed jag testat. Doftar gammal fimp på mig. Undrar varför den heter Royal Oud också. Får inte ut någon oud öht.
Jag har ju som sagt bara doftat från ett sample, och jag tyckte det var en mycket behaglig doft. Len och rund, hittade inget som påminde om gammal fimp i den . Sedan håller jag med om namnet liksom många andra. Huvudfokus är inte oud. Några har föreslagit att den borde hetat Royal Wood & Spices, vilket stämmer bättre, eller Royal Sandalwood.
Citera
2014-05-31, 09:53
Medlem
karlsoons avatar
Citat:

Man tackar och bockar
Citera
2014-05-31, 12:19
Medlem
Brukar ni "layer" (blanda) era dofter? Tex Aventus (behöver ej vara just Aventus utan vilken doft som helst) tillsammans med någon annan doft?

Jag testade av ren nyfikenhet att ta ett spray av Aventus och sedan ett spray av Tobacco Vanille ovanpå. Doftar inte dåligt, men ingenting jag kommer fortsätta att göra.

Skulle hur som helst vara roligt att höra om ni har några trevliga blandningar (som blir bra) att dela med er av.
Senast redigerad av Ritinkin 2014-05-31 kl. 12:21.
Citera
2014-05-31, 19:14
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som vet om det finns nån billigare variant av CC 1872? Nån som påminner...Fruity, Spicy doft
Citera
2014-05-31, 19:20
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Brukar ni "layer" (blanda) era dofter? Tex Aventus (behöver ej vara just Aventus utan vilken doft som helst) tillsammans med någon annan doft?

Jag testade av ren nyfikenhet att ta ett spray av Aventus och sedan ett spray av Tobacco Vanille ovanpå. Doftar inte dåligt, men ingenting jag kommer fortsätta att göra.

Skulle hur som helst vara roligt att höra om ni har några trevliga blandningar (som blir bra) att dela med er av.
Jag har testat lite kombinationer som funkat, men desto fler som inte funkat . Dofter är lite som musik. Gillar man två låtar betyder det ju inte att det låter vackert om man spelar båda samtidigt, snarare det motsatta . Kommer tyvärr inte ihåg några kombinationer nu, men oftast är dofterna bäst var och en för sig.
Citera
2014-05-31, 19:44
Bannlyst
Får man tag i samples från Creed inrikes eller bara utrikes?
Citera
2014-05-31, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAnus
Får man tag i samples från Creed inrikes eller bara utrikes?

Bara utrikes, vad jag vet. Svenska sidor som säljer samples är ytterst få, och då är det inga samples som man är intresserad av. Allt det trevliga hittar man på utländska sidor.
Citera
2014-05-31, 20:24
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Jag har testat lite kombinationer som funkat, men desto fler som inte funkat . Dofter är lite som musik. Gillar man två låtar betyder det ju inte att det låter vackert om man spelar båda samtidigt, snarare det motsatta . Kommer tyvärr inte ihåg några kombinationer nu, men oftast är dofterna bäst var och en för sig.

Rätta mig om jag har fel. Men jag har för mig att du provade GIT tillsammans med någon annan doft i en lyckad kombination?
Citera
2014-05-31, 20:41
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Rätta mig om jag har fel. Men jag har för mig att du provade GIT tillsammans med någon annan doft i en lyckad kombination?
Kan stämma, minns dock inte. Finns kanske i tråden om man söker .
Citera
2014-05-31, 21:02
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jepp, en fantastisk kombo är MFK APOM som bas och några spray Heeley St Clements
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in