2010-07-12, 12:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebban07
vet ej...men hade svårt att ta den till mej, är det värt att försöka igen?

Verkade va lite mycket hokus-pokus, eller nåt, men ska kanske försöka igen då?

Tycker att du ska göra ett nytt försök så att du kan fortsätta i serien, del två i serien är verkligen riktigt jävla bra och har inte överdrivet mycket hokus pokus och magi. Revolvermannen är bara en introduktion till Roland och hans första ka-tet, Jake.
Citera
2010-07-12, 13:00
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebban07
vet ej...men hade svårt att ta den till mej, är det värt att försöka igen?

Verkade va lite mycket hokus-pokus, eller nåt, men ska kanske försöka igen då?
Jag tycker också att du skall ge den ett nytt försök. Du hade kanske svårt att ta den till dig eftersom inte så mycket förklaras om världen som Roland lever och verkar i (en värld som har gått vidare). Du får dock fler och fler ledtrådar för varje ny bok och som Rakii sa så är del två riktigt bra.
Citera
2010-07-12, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Affelindo
Jag tycker också att du skall ge den ett nytt försök. Du hade kanske svårt att ta den till dig eftersom inte så mycket förklaras om världen som Roland lever och verkar i (en värld som har gått vidare). Du får dock fler och fler ledtrådar för varje ny bok och som Rakii sa så är del två riktigt bra.

ok, jag testar igen! tack ska ni ha!
Citera
2010-07-12, 16:27
Bannlyst
Gillar starkt böckerna han skrev under aliaset Richard Bachman. Synd att inte Running Man filmatiseringen är som boken.
Citera
2010-07-12, 16:45
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dserve
Gillar starkt böckerna han skrev under aliaset Richard Bachman. Synd att inte Running Man filmatiseringen är som boken.

Bachman-böckerna är bra men är bara en liten del av allt bra som King har skrivit. Och av Bachman-böckerna är det väl bara Rage och The Long Walk som sticker ut.
Citera
2010-07-12, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Bachman-böckerna är bra men är bara en liten del av allt bra som King har skrivit. Och av Bachman-böckerna är det väl bara Rage och The Long Walk som sticker ut.

Jag tycker han mer utforskar människans inre och ondska än att ha något onaturligt väsen. Visst i Förbannelse så blir de förtrollade och sådant men det är fortfarande människans inre som utforskas. I min mening iallafall.
Citera
2010-07-12, 19:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jag tycker han mer utforskar människans inre och ondska än att ha något onaturligt väsen. Visst i Förbannelse så blir de förtrollade och sådant men det är fortfarande människans inre som utforskas. I min mening iallafall.

Ja, det är han fruktansvärt bra på att göra men själv tycker jag att han lyckas med det ordentligt mycket bättre i böcker utan övernaturlighet som även inte är skrivna under pseudonymen Bachman. Vi får inte heller förglömma Det och Knackarna som har djupodlade psykologiska aspekter trots övernaturligheter.
Citera
2010-07-13, 09:51
Bannlyst
Har inte läst Det än, men har den här i min bokhylla. Blir lite avskrämd pga storleken. Är nu på den tredje boken av mörka tornet historian. Enligt många i tråden så verkar det gå utför efter den boken, skall jag köpa resterande eller skall jag bara läsa alla gamla SK böcker som jag icke har hunnit än.
Citera
2010-07-13, 14:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Har inte läst Det än, men har den här i min bokhylla. Blir lite avskrämd pga storleken.

Äsch, när man väl har börjat med att läsa boken kan man inte lägga den ifrån sig.
Citera
2010-07-17, 15:53
Medlem
Då har man plöjt igenom de flesta av de nyutgivna King böckerna. Den som jag har kvar är Eldfödd, hur är den? Brukar ha rätt svårt för scifi och föredrar mer när det lutar åt skräckhållet.
Citera
2010-07-17, 21:55
Medlem
shaqims avatar
Läser just nu Talismanen och har väl en 200 sidor kvar eller något. Tycker den är helt okej men helt klart inte det bästa alster han producerat. Sen har han ju iofs skrivit den tillsammans med en annan författare som jag aldrig läst något annat verk av. Vad tycker ni om boken? Spoila inte tack
Citera
2010-07-17, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridollf
Då har man plöjt igenom de flesta av de nyutgivna King böckerna. Den som jag har kvar är Eldfödd, hur är den? Brukar ha rätt svårt för scifi och föredrar mer när det lutar åt skräckhållet.

Eldfödd duger väl, men jag tyckte att den var ganska seg. läsvärd helt klart men den är ju inte som "Det" och resten av hans mästerverk...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in