2009-10-13, 06:56
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
någon som läst Marvels serieverision av The Dark Tower?
Faktiskt mycket trevlig läsning och bra ritat.
Håller med, rekommenderar den till alla som gillar böckerna. Satan vad böckerna är bra förresten!
Citera
2009-10-20, 20:28
Medlem
sphinxen_111s avatar
Blev tipsad att läsa Kings böcker Det, Christine och Pestens tid och har letat både på internet och i bokhadeln efter dessa böcker, översatta till svenska förståss, utan resultat. Nu börjar jag bli irriterad!

Någon som vet hur och var jag kan hitta dessa böcker?
Citera
2009-10-20, 20:32
Medlem
jeremy-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sphinxen_111
Blev tipsad att läsa Kings böcker Det, Christine och Pestens tid och har letat både på internet och i bokhadeln efter dessa böcker, översatta till svenska förståss, utan resultat. Nu börjar jag bli irriterad!

Jag gjorde en snabbsökning på Pestens Tid på tradera, och den fanns där till bra pris.
Så kolla upp tradera. Sidan fullkomligt svämmar över av hans verk.
Citera
2009-10-20, 20:39
Medlem
janwindahls avatar
Citat:

Tradera, har fyndat merparten av min samling där. Är du ingen samlare så kör på pockets, billigare frakt då.
Citera
2009-10-20, 20:43
Medlem
sphinxen_111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeremy-jones
Jag gjorde en snabbsökning på Pestens Tid på tradera, och den fanns där till bra pris.
Så kolla upp tradera. Sidan fullkomligt svämmar över av hans verk.

Aha kanske kan vara nåt. Tycker ändå det är konstigt att det skall vara så svårt att få tag på nämda böcker i bokhandeln resp. internethandeln. Angående tredera: Är det så att om titeln är skriven på svenska är boken översatt till svenska? Jag har nämligen sett flertalet böcker som har svenska titlar men när man slår upp dom upptäcker man till sin stora förvåning att de är på engelska.
Citera
2009-10-20, 20:47
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Aha kanske kan vara nåt. Tycker ändå det är konstigt att det skall vara så svårt att få tag på nämda böcker i bokhandeln resp. internethandeln. Angående tredera: Är det så att om titeln är skriven på svenska är boken översatt till svenska? Jag har nämligen sett flertalet böcker som har svenska titlar men när man slår upp dom upptäcker man till sin stora förvåning att de är på engelska.

Väldigt få av dom gamla böckerna har getts ut på nytt i Sverige, därför är begagnat enda alternativet.

Angående titeln så beror det ju på vad annonsören har skrivit, folk söker väl oftast efter den svenska titeln så då skriver dom den. Men oftast står det i beskrivningen om boken är på svenska eller inte.
Senast redigerad av janwindahl 2009-10-20 kl. 20:50.
Citera
2009-10-20, 21:07
Medlem
GSE_s avatar
Läs alla säger jag. Visst skiftar det i kvalitè från och till men alla är helt klart läsvärda om man gillar King. Men till favoriterna här väl It, Thinner, Roadrage, Rage, Suffer och Jaunting samt The Shining. Pestens Tid och Köplust är ju väldigt bra också.
Citera
2009-10-20, 21:09
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_
Läs alla säger jag. Visst skiftar det i kvalitè från och till men alla är helt klart läsvärda om man gillar King. Men till favoriterna här väl It, Thinner, Roadrage, Rage, Suffer och Jaunting samt The Shining. Pestens Tid och Köplust är ju väldigt bra också.

Suffer och Jaunting har jag aldrig hört talas om.. Är det noveller? Har dom någon svensk titel?

Edit: Hittade dom, "The Jaunt" och "Suffer The Little Children" vad dom korrekta titlarna.
Senast redigerad av janwindahl 2009-10-20 kl. 21:13.
Citera
2009-10-20, 22:02
Medlem
sphinxen_111s avatar
Christine! består den av två delar? Läsvärda?
Citera
2009-10-20, 22:06
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Christine! består den av två delar? Läsvärda?

Finns utgiven både i en och två delar. Det är ingen skillnad, dom har bara delat samma bok helt enkelt.

Helt okej bok, varken bäst eller sämst. Filmatiseringen bör undvikas.
Citera
2009-10-20, 22:08
Medlem
sphinxen_111s avatar
Aha vafan! Är jäkligt nyfiken på King men har ingen aning av vilken jag ska börja med! Några tips? Hårdrockarn tipsade mig om Christine men vad säger ni andra?
Citera
2009-10-20, 22:09
Medlem
janwindahls avatar
Vad gillar du för böcker annars? Nämn några favoriter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in