2013-05-30, 00:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Nån som vet om Det finns i två delar? Jag vet att Christine, Nattmaror och drömlandskap samt Mardrömmar finns i två delar, och när jag hittade Det på biblioteket så verkar boken finns i två delar. Stämmer det? Verkar inte hitta mycket information på nätet. Finns det fler böcker som finns i 2 delar?

Den första svenska utgåvan av Det ifrån Legenda är i två delar.
Citera
2013-05-30, 00:28
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
EDIT: Det är klart att det finns vettiga, mystiska storys bland de senare verken också. Jag känner bara inte till dem...

Jag tycker att du ska ge hans roman om Kennedymordet en chans, väldigt bra bok där det mest övernaturliga är tidsresor, men det vävs in så bra i handlingen så att det blir sekundärt.
Citera
2013-05-30, 02:54
Medlem
NewDeers avatar
Jag håller på med "Duma Key" nu, men har fastnat. Blir den bättre eller ska jag strunta i den?
Citera
2013-05-30, 03:37
Medlem
Gantz92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Jag håller på med "Duma Key" nu, men har fastnat. Blir den bättre eller ska jag strunta i den?

Jag tycker det är en av de bättre böckerna han släppt på länge. Hur långt har du läst?

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag tycker att du ska ge hans roman om Kennedymordet en chans, väldigt bra bok där det mest övernaturliga är tidsresor, men det vävs in så bra i handlingen så att det blir sekundärt.

En bra bok som ser ut att komma adapteras till tv av J.J. Abrams. http://www.deadline.com/2013/04/j-j-abrams-bad-robot-to-option-stephen-king-novel-112263-for-tv-series/
Senast redigerad av Gantz92 2013-05-30 kl. 03:41.
Citera
2013-05-30, 03:48
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gantz92
Jag tycker det är en av de bättre böckerna han släppt på länge. Hur långt har du läst?
80 sidor ungefär, hans dotter har just varit och hälsat på. Jag lockades av handlingen men jag tycker den är lite förutsägbar och... pretto?
Citera
2013-05-30, 04:01
Medlem
Gantz92s avatar
Citat:
80 sidor ungefär, hans dotter har just varit och hälsat på. Jag lockades av handlingen men jag tycker den är lite förutsägbar och... pretto?

Skulle råda dig att läsa åtminstone kanske 20-30 sidor till. Gillar du den inte vid det laget så kanske du bör läsa nåt annat.
Citera
2013-05-30, 11:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Tycker att det är en av hans bättre böcker på länge, den blir bättre ju längre in man läser i den.
Citera
2013-05-30, 13:16
Medlem
CrazyWorlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Nån som vet om Det finns i två delar?

Jag kan även bekräfta att Det finns i två delar. Jag har nämligen dessa två. Utgiven av Bra Spänning (Bra Böcker). Har dock inte läst Det än. Heller inte Pestens tid.
Håller på med Under Kupolen just nu, sen tänkte jag ta upp Mörka tornet igen, är på bok 5.

Någon som vet något nytt om filmatiseringen av Mörka tornet?

Ang. Under Kupolen, den kommer som tv-serie. Börjar sändas 24 Juni på cbs.
Citera
2013-05-30, 13:18
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyWorld
Ang. Under Kupolen, den kommer som tv-serie. Börjar sändas 24 Juni på cbs.

Tack för det, har läst tidigare om tv-serien men trodde att den låg längre fram i tiden.
Citera
2013-05-30, 14:15
Medlem
Det släpps ju en ny King Roman den 4 juli, Joyland heter den. Jag har rätt så höga förväntningar på den då jag verkligen tycker att King ryckt upp sig de senaste åren.

Hans son Joe Hill har även släppt en fantastiskt skräckroman, NOS4A2 heter den.
Citera
2013-05-30, 15:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asfas
Det släpps ju en ny King Roman den 4 juli, Joyland heter den. Jag har rätt så höga förväntningar på den då jag verkligen tycker att King ryckt upp sig de senaste åren.

Håller med om att han har ryckt upp sig på sistone, hans nittiotal och en bit in på tvåtusentalet var inte så värst bra i min mening, minns att jag läste Dreamcatcher som första roman av King då den kom ut och blev grymt besviken. Hearts in Atlantis är väl en av de bästa böcker som han skrev under den perioden tillsammans med någon enstaka bra novellsamling. Ser mycket fram emot Joyland då han som sagt har levererat bra böcker nu med Duma Key och romanen om mordet på JFK.

Doctor Sleep kommer väl ut senare i år också om jag inte tar fel nu, uppföljaren på The Shining?
Citera
2013-05-30, 21:57
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Håller med om att han har ryckt upp sig på sistone, hans nittiotal och en bit in på tvåtusentalet var inte så värst bra i min mening

Jag har inte läst så många böcker från 2000-talet. Men 90-talet var inte så illa. Där finner man några av mina personliga favoriter. Som till exempel Benrangel och Köplust. Gillar Pestens tid också (i alla fall den korta versionen, då jag inte har läst den långa ännu).

Citat:
Doctor Sleep kommer väl ut senare i år också om jag inte tar fel nu, uppföljaren på The Shining?

Ska komma ut i september, men jag vet inte när boken kommer till Sverige. Om vi får den engelska utgåvan ungefär samtidigt eller om vi får vänta ett tag på en svensk översättning.
Senast redigerad av Spyrran 2013-05-30 kl. 21:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in