2009-09-04, 16:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Varulvens år är dyr eftersom det var bindningsproblem med den första utgåvan. Den är limmad och sidorna lossnar om man nyser på den. Mitt eget ex är försett med gummisnudd trots att jag enbart läst den en gång men ändå föll sidorna ur.

Vet du om något förlag utomlands fortfarande publicerar Cycle of the Werewolf på engelska? Minns att jag såg att den fanns som pocket på SF Bokhandeln för en del år sedan då jag praktiserade där, men sist jag var där fanns den inte... Antar att det är en bok som går ut, just för den anses så eftertraktad.
Citera
2009-09-04, 18:42
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Vet du om något förlag utomlands fortfarande publicerar Cycle of the Werewolf på engelska? Minns att jag såg att den fanns som pocket på SF Bokhandeln för en del år sedan då jag praktiserade där, men sist jag var där fanns den inte... Antar att det är en bok som går ut, just för den anses så eftertraktad.
Kollar man adlibris så finns den att köpa i tre olika utgåvor på engelska.
Citera
2009-09-06, 02:26
Medlem
Pierre-Marcs avatar
Jag har läst flera av Kings böcker, däribland Desperation som jag tyckte om. Nu undrar jag om någon vet om Desperations "tvilllingbok" The Regulators getts ut på svenska.
Citera
2009-09-06, 05:20
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierre-Marc
Jag har läst flera av Kings böcker, däribland Desperation som jag tyckte om. Nu undrar jag om någon vet om Desperations "tvilllingbok" The Regulators getts ut på svenska.

Väktarna heter den. Borde finnas på närmsta bibliotek.
Citera
2009-09-06, 10:54
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Väktarna heter den. Borde finnas på närmsta bibliotek.

Stämmer, och den är skriven under pseudonymen Richard Bachman.
Citera
2009-09-06, 13:34
Medlem
Pierre-Marcs avatar
Tackar. Den verkade ju inte finnas i bokhandlarna.
Citera
2009-09-06, 15:35
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierre-Marc
Tackar. Den verkade ju inte finnas i bokhandlarna.

Nä den är svår att få tag på även begagnad.. Jag fick till sist tag i den på tradera
Citera
2009-09-28, 14:11
Medlem
jazzgossens avatar
Jag är inne på "magiker och glas" nu, tycker det är grymt hittills, den nuvarande är inte lika spännande, men intressant.

Har en fråga med, kanske lite OT: Vad är gåtan som Jake får i bokhandeln, den där svaret är en flod?
Citera
2009-10-11, 11:57
Medlem
Har några här läst Bag of bones?

Har hört att många sagt att de tycker att det är bland hans bästa böcker medans andra säger att den suger. Vilket är det?!
Citera
2009-10-11, 12:08
Medlem
jeremy-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridollf

Har hört att många sagt att de tycker att det är bland hans bästa böcker medans andra säger att den suger. Vilket är det?!

Jag tycker att den lämnar en lite oberörd faktiskt. Den är rätt mysig i perioder, men tar också väldigt lång tid på sig att berätta en i grunden väldigt enkel spökhistoria.

Du klipper den lätt med andra ord, men kommer knappast bli imponerad. För övrigt är den svenska titeln "Benrangel" rätt töntig.
Citera
2009-10-11, 16:50
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridollf

Jag tyckte att den var helt okej, ganska annorlunda jämfört med hans andra skräckböcker.
Känner dock att det är dags att läsa om den snart, var några år sen sist.
Citera
2009-10-11, 17:34
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Tror att jag har alla böcker med Stephen King, på svenska naturligtvis. Men jag måste säga att en klar försämring har skett. Hans gamla romaner är nästintill oslagbara, idag tycker jag bara att han är seg och konstig. Den sista med honom jag köpte var Signal. Nu blir det inga fler. Han har gjort sitt i min bokhylla.
Men böcker som t ex Det, Christine, Pestens Tid och hans novellsamlingar är bland det bästa som har skrivits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in