Citat:
Ursprungligen postat av
Iwannakissrihanna
Jag hoppar ibland i Pestens Tid. Ibland är den jättebra verkligen, men ibland är den lite förjävlig. Det trodde jag aldrig jag skulle säga om den boken. Alla hyllar boken till skyarna. Klart en väldigt bra bok, men den är inte en fullpoängare. Kanske jag förstår den bättre vid en omläsning om något år kanske.
Tja, jag läste ut den igårkväll.
Läste den när jag var yngre där på 90-talet någon gång men det "kopplade" liksom aldrig.
(Har lite svårt med att läsa en bibel rakt upp och ner,
föredrar engelsktalande ljudbok, något som bara fanns att tillgå för halvblinda eller helblinda personer på den tiden.. fast på svenska där med Reine Brynolfsson som speaker för alla Stephen Kings verk.. usch

)
Samma sak för nåt år sedan då jag.. lånade.. hem den oavkortade versionen... som engelsk/amerikansk ljudbok... förstod absolut allting som berättades men fick aldrig "känslan".
Provade igen för drygt en månad sedan, och efter en sisådär x antal timmars lyssnande.. ungefär där man fått möta alla huvudkaraktärerna Stu, Larry, Nick, Franny (och Harold), The Walking Dude/Randall Flag och Mother Abigail - samt de andra kufarna Lloyd, Trash Can Man, Tom Cullen osv... så blev jag helt hooked och den gången så tappade jag inte modet.... vilket jag är mycket glad för.
5/5 stjärnor från mig iaf.
----------------------
Jag har samma "dilemma" med boken "Duma Key".
Kommer till den biten där Edgar börjar att etablera sig i just Duma Key, rehabiliterar sig och börjar att måla... men jag tappar modet och byter (ljud)bok.
Samma med "Bag of Bones"... får aldrig den där "känslan" jag nämnde... och hoppar vidare.
Jahopp... hursomhelst.
Dags för ny, eller ny och ny, annan SK-bok.
Skall nog ge just "Duma Key" ett försök, alla här säger att den samt "Bag of Bones" är the shit.. och precis som "DET/IT" samt "The Stand/Pestens Tid" - så får man väl hoppas att man liksom hänger kvar och inte ger upp så fort det segar ihop sig... trots allt, ingenting kan ju vara segare än "Sömnlös"