2010-07-06, 10:10
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Novellen är "The end of the whole mess", ursprungligen publicerad 1986, ingår i Nightmares and dreamscapes (Nattmaror och drömlandskap).

Ah perfekt, tusen tack, nu ska jag leta reda på den
Citera
2010-07-06, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridollf
Är på semester nu och jag såg att de hade 2 king böcker i den lilla bokavdelningen på campingen, Staden som försvann eller död zon, vilken ska jag ta?
Två riktigt bra och jämna böcker, håller dock Staden som försvann snäppet högre.
Citera
2010-07-06, 10:27
Medlem
Måste inhandla en massa Stephen King.
Jag har nyss beställt ALLT KAN HÄNDA : 14 MÖRKA BERÄTTELSER.
Hur är den?
Citera
2010-07-06, 23:06
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donbistotovarr
Måste inhandla en massa Stephen King.
Jag har nyss beställt ALLT KAN HÄNDA : 14 MÖRKA BERÄTTELSER.
Hur är den?

Bra! Innehåller t ex novellen "1408", mer känd som film, och flera andra historier som är rätt suggestiva och otäcka, och en del sedvanligt King-splatter med exploderande ögon med mera så klart. Den innehåller också en icke-fiktiv berättelse, "Jack Hamiltons död", som tilltalade mig mycket eftersom jag diggar berättelser om Den Stora Depressionens gangsters. Sedan innehåller den lite tråkigare partier också, som ett inlägg i "Det mörka tornet"-sagan, som jag blev gruvligt besviken på efter att ha läst halva första boken.
Citera
2010-07-07, 01:15
Medlem
Kronoparks hunds avatar
Läste nydligen klart Varsel, jävlar vilken bra bok!
Citera
2010-07-07, 01:38
Medlem
PaiN i Stugan^s avatar
Blev lite sugen på att läsa en bok av King, men jag vet inte riktigt vilken, då han har skrivit ett antal.

Är det någon bok som verkligen sticker ut från mängden som ett mästerverk eller kan man välja fritt? Detta blir min första Stephen King-bok bör tilläggas, har dock sett en hel del filmer baserade på dennes böcker.

Så... tips som första bok?

edit: Skit i att det ska vara ljudbok.
Senast redigerad av PaiN i Stugan^ 2010-07-07 kl. 01:41.
Citera
2010-07-07, 03:12
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaiN i Stugan^
Blev lite sugen på att läsa en bok av King, men jag vet inte riktigt vilken, då han har skrivit ett antal.

Är det någon bok som verkligen sticker ut från mängden som ett mästerverk eller kan man välja fritt? Detta blir min första Stephen King-bok bör tilläggas, har dock sett en hel del filmer baserade på dennes böcker.

Jag rekommenderar "The Stand". Tveklöst hans bästa bok
Citera
2010-07-07, 04:32
Medlem
Silverstakes avatar
Citat:

Cujo, eldfödd eller Revolvermannen (7 böcker)!
Citera
2010-07-07, 05:25
Medlem
The Meatballs avatar
Citat:

Pestens tid (The Stand som tidigare nämnts) eller Det.

Jag skulle vilja hävda att de är Kings främsta verk. Det är dock tegelstensvarning på båda, men låt inte det skrämma dig.
Citera
2010-07-07, 07:57
Medlem
Citat:

Duma Key
Drömfångare
Helt jävla fantastiska!
Citera
2010-07-07, 10:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Cujo och Gerald's Game är de två som verkligen sticker ut ur mängden enligt mig, förjävla bra båda två.
Citera
2010-07-07, 14:34
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donbistotovarr
Mina favoriter än så länge av Stephen King är Drömfångare och Duma Key.

En liten fråga: Har du läst någonting av Kings produktion från 70 och 80-talen, eller endast böcker från de två senaste decennierna?

Angående PaiN i Stugans fråga: Själv anser jag Det, Pestens tid och Jurtjyrkogården vara hans tre bästa. Efter Köplust har kvaliteten tyvärr drastiskt förvärrats, åtminstone enligt min ringa mening.
Senast redigerad av General Nogi 2010-07-07 kl. 14:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in