Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: VILL ni (svenskar) bli en minoritet i Sverige?
Jag är svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
4,81%
24 röster
Jag är inte svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
1,60%
8 röster
Jag är svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
76,15%
380 röster
Jag är inte svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
10,02%
50 röster
Bryr mig inte
7,41%
37 röster
2011-08-10, 19:46
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OKPOSO
Så du påstår att Mohammed är svenskt?

Det du skriver är inget annat än en förbannad diskvalificering och ignorans av en av världens största religioner. Mohammed är inte svenskt, det är islamskt/arabiskt.

Däremot kan Mohammed vara svensk, men namnet kommer aldrig vara svenskt.

Svenskt är, vilket jag hoppas du förstår, inte arabiskt - det är två spritt skiljda kulturer.
Lika lite som arabiskt är svenskt.
Namn så som Mohammed har blivit en del av den svenska kulturen då svenskhet är föränderligt.
Citat:
Du inleder med att säga att du inte delar in folk i raser och etniciteter, sedan säger du rasist.
Just precis, JAG delar inte in i vi och dem tänkande. Jag är en sann antirasist som kämpar för alla människors lika värde.
Citat:
Vart tror du ordet rasist kommer ifrån?
Det kommer från att rasister som du delar in människor i olika raser.
Citat:
Detta är alltså vad du har att säga om en religion som fortfarande har tusentals troende idag världen över
Det finns inga människor som tror på asagudarna längre. Det är precis som latin, omodernt och utdött.
Citera
2011-08-10, 23:28
Medlem
OKPOSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Namn så som Mohammed har blivit en del av den svenska kulturen då svenskhet är föränderligt.

Visst är svenskhet föränderligt.

Men Mohammed är likväl, och snarare ett uttryck för islam och den arabiska kulturen.

Kan inte påstå att jag sett många blonda Mohammeds genom åren, däremot har jag sett många Mohammeds som har två föräldrar som bekänner islam.

Citat:
Just precis, JAG delar inte in i vi och dem tänkande. Jag är en sann antirasist som kämpar för alla människors lika värde.

Kul, du är alltså som alla normalt funtade människor - anti-rasist alltså. Great for you!

Det som svenskar inte alls förstår är ju dock att med mångkultur så följer även vi och dem tänkandet. För om alla varit homogena hade vi inte haft någon mångkultur, men Sverige är ju trots allt en ung mångkultur. Så uppvaknandet kanske kommer, Folkpartiet är ju på väg dit i alla fall. Tack gud.

Sverige har långt ifrån samma tänk som mitt hemland USA till trots att båda är mångkulturer.

I USA vet vi att vi alla är olika och accepterar det, och gläds åt våra olikheter och våra egenheter. Alla är unika.

Att vi ser olikheter betyder på inga sätt att vi diskriminerar eller är rasister.

Citat:
Det kommer från att rasister som du delar in människor i olika raser.

Hela din post når sitt klimax här. Där du helt utan några som helst grunder kallar mig rasist. Lite som hela den här posten och dina tidigare - saknar grund.

Du läste inte min länk va?
Men det är intressant att du kallar mig, och därmed hela hela världen för rasister, då FN konstaterat att raser ur många synpunkter definitivt är relevant att diskutera/forska kring. Vilket framgår i min länk.

Men som jag skrev i tidigare inlägg, din ignorans finner fan inga gränser.

Citat:
Det finns inga människor som tror på asagudarna längre. Det är precis som latin, omodernt och utdött.

Man offrar givetvis inga större grejer längre, men trodde faktiskt du skulle förstå att asatron fortfarande är högst levande. Men tydligen inte.

http://www.samfundetfornsed.se/

Som sagt din ignorans finner fan inga gränser. Det är helt otroligt vad du till synes helt ovetandes diskriminerar och nedskriver andra kulturer och i detta fall trossamfund.
Senast redigerad av OKPOSO 2011-08-10 kl. 23:47.
Citera
Medlem
Svenskar tar sin majoritetsposition i samhället, nationellt och lokalt, för givet.
Sorgligt hur naiva svenskar är. Svenskar är ett fegt folk, inget annat jag kan säga om den saken, aldrig har jag någonsin sett svenskar som stått upp för någonting riktigt värdigt, förutom SD.
Citera
Medlem
526s avatar
Hur många procent är muslimer i västeuropa?
Citera
2011-08-10, 23:37
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Hur många procent är muslimer i västeuropa?

Ca 5 procent. Belgien och Frankrike ligger högst med sina 6 respektive 7,5 procent.

http://www.realisten.se/2011/01/29/var-tioende-i-sverige-muslim-ar-2030/
Citera
2011-08-10, 23:43
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Ca 5 procent. Belgien och Frankrike ligger högst med sina 6 respektive 7,5 procent.

Oj . . . . så pass
Citera
2011-08-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust

HAHAHAHAHAHAHHAHAHA, ynka 5 %. När man läser flashbacks teorier om att judar och muslimer ska ta över europa så tror man ju att det rör sig om ca 35-45 %.
Citera
2011-08-11, 00:30
Medlem
DoctorDeaths avatar
Citat:
HAHAHAHAHAHAHHAHAHA, ynka 5 %. När man läser flashbacks teorier om att judar och muslimer ska ta över europa så tror man ju att det rör sig om ca 35-45 %.
Ja, det kan man faktiskt tro ibland. Hur som helst så ligger problemet i att deras nativitet är extremt hög. En svensk familj har kanske två barn i genomsnitt, men en somalisk har 6 barn.

Ex:
100.000 svenska par två barn vardera. Alltså kommer 200.000 nya svenskar till världen. Befolkningen håller sig vid 200.000.

5.000 somaliska par har sex barn vardera = 30.000 nya somalier. Befolkningen har mångdubblats.

Tänk dig vad som händer när dessa somaliska barn får sexbarnsfamiljer...
Citera
2011-08-11, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorDeath
Ja, det kan man faktiskt tro ibland. Hur som helst så ligger problemet i att deras nativitet är extremt hög. En svensk familj har kanske två barn i genomsnitt, men en somalisk har 6 barn.

Ex:
100.000 svenska par två barn vardera. Alltså kommer 200.000 nya svenskar till världen. Befolkningen håller sig vid 200.000.

5.000 somaliska par har sex barn vardera = 30.000 nya somalier. Befolkningen har mångdubblats.

Tänk dig vad som händer när dessa somaliska barn får sexbarnsfamiljer...
Jag tycker att det är en underbar grej att få barn, varför du hängerläpp över det förstår jag inte.
Citera
2011-08-11, 00:51
Medlem
DoctorDeaths avatar
Citat:
Jag tycker att det är en underbar grej att få barn, varför du hängerläpp över det förstår jag inte.
Eftersom jag just demonstrerade att vi faktiskt blir en minoritet till slut. Förstår du inte att Sverige inte längre lär vara svenskt om det händer? I alla fall inte mer svenskt än Nigeria (och inte ens du kan komma och säga att Nigeria är svenskt!). Jag har i alla fall personligen ingen lust att bli utfryst ur mitt eget land.
Citera
2011-08-11, 00:55
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorDeath
Eftersom jag just demonstrerade att vi faktiskt blir en minoritet till slut. Förstår du inte att Sverige inte längre lär vara svenskt om det händer? I alla fall inte mer svenskt än Nigeria (och inte ens du kan komma och säga att Nigeria är svenskt!). Jag har i alla fall personligen ingen lust att bli utfryst ur mitt eget land.
AllaOlikaAllaLika tänker förmodligen inte längre än näsan.
Han tänker inte på att sina egna (eventuella) barn,barnbarn och barnbarnsbarn kommer bo i ett helt annat land. Bara tanken på hur Europa kommer se ut 2070 är skrämmande.
Citera
2011-08-11, 01:02
Medlem
ca 1,7 miljoner invandrare och barn till invandrare.
Ca 7,3 etniska svenskar, samer, finlandsvenskar, valloner.

Denna rädsla för att bli en minoritet är helt ologiskt. 100 000 invandrare per år? 40 000 av dessa är säkerligen svenskar som återvänder, sedan är ju 30 000 - 40 000 danskar, norrmän, finnar, osv. Resten är måhända från krigsdrabbade områden som Irak, Somalien, osv. Men givetvis kan ni nassar/rassar/pack/drägg skrämma folk mycket enklare genom att få dem att tro att det är 100 000 somalier som kommer med kameler och apor till sverige och sätter upp sitt tält. Skrämseltaktik. Terrorism. Inte ens er vän anders breivik kunde skrämma oss vanliga, hårt arbetande svenska medborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in