Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Namn så som Mohammed har blivit en del av den svenska kulturen då svenskhet är föränderligt.
Visst är svenskhet föränderligt.
Men Mohammed är likväl, och
snarare ett uttryck för islam och den arabiska kulturen.
Kan inte påstå att jag sett många blonda Mohammeds genom åren, däremot har jag sett många Mohammeds som har två föräldrar som bekänner islam.
Citat:
Just precis, JAG delar inte in i vi och dem tänkande. Jag är en sann antirasist som kämpar för alla människors lika värde.
Kul, du är alltså som alla normalt funtade människor - anti-rasist alltså. Great for you!
Det som svenskar inte alls förstår är ju dock att med mångkultur så följer även vi och dem tänkandet. För om alla varit homogena hade vi inte haft någon mångkultur, men Sverige är ju trots allt en ung mångkultur. Så uppvaknandet kanske kommer, Folkpartiet är ju på väg dit i alla fall. Tack gud.
Sverige har långt ifrån samma tänk som mitt hemland USA till trots att båda är mångkulturer.
I USA vet vi att vi alla är olika och accepterar det, och gläds åt våra olikheter och våra egenheter. Alla är unika.
Att vi ser olikheter betyder på inga sätt att vi diskriminerar eller är rasister.
Citat:
Det kommer från att rasister som du delar in människor i olika raser.
Hela din post når sitt klimax här. Där du helt utan några som helst grunder kallar mig rasist. Lite som hela den här posten och dina tidigare - saknar grund.
Du läste inte min länk va?
Men det är intressant att du kallar mig, och därmed hela hela världen för rasister, då FN konstaterat att raser ur många synpunkter definitivt är relevant att diskutera/forska kring. Vilket framgår i min länk.
Men som jag skrev i tidigare inlägg, din ignorans finner fan inga gränser.
Citat:
Det finns inga människor som tror på asagudarna längre. Det är precis som latin, omodernt och utdött.
Man offrar givetvis inga större grejer längre, men trodde faktiskt du skulle förstå att asatron fortfarande är högst levande. Men tydligen inte.
http://www.samfundetfornsed.se/
Som sagt din ignorans finner fan inga gränser. Det är helt otroligt vad du till synes helt ovetandes diskriminerar och nedskriver andra kulturer och i detta fall trossamfund.