Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: VILL ni (svenskar) bli en minoritet i Sverige?
Jag är svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
4,81%
24 röster
Jag är inte svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
1,60%
8 röster
Jag är svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
76,15%
380 röster
Jag är inte svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
10,02%
50 röster
Bryr mig inte
7,41%
37 röster
2011-08-10, 16:44
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Du får ursäkta men vad bablar du om?
Det tråden handlar om?

Du babblar om att svenskarna har "fått nya grannar" bara för att den tekniska utvecklingen gått framåt och gjort global handel mycket mer tillgänglig pga modern informationsteknologi. Så jag undrar vad det har för betydelse för det svenska folkets fortsatta existens, just det som tråden handlar om.

Jag undrar helt enkelt varför vi ska byta ut det svenska folket och göra dem till en minoritet i sitt eget hemland, eller missförstod jag att det du just sade var ett argument för ett folkbyte?
Citera
2011-08-10, 17:01
Medlem
thegoodshepherds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Jag vet faktiskt inte om den här statistiken, specifikt, har diskuterats på FB. Hursomhelst, klickar ni på länken så märker ni att utvecklingen går i en klar riktning; svenskarna håller på att bli en (potentiellt förföljd) minoritet i Sverige (samma trend märker vi av även i andra västländer).

Som svensk så tycker jag att det här är den absolut viktigaste frågan vi i Sverige står inför, och jag kan inte begripa att så få verkar bry sig. Så jag ställer frågan (till svenskarna då), VILL ni bli en minoritet i Sverige?

Ja och helst så fort som möjligt. Är etnisk svensk själv men letar för fullt efter en invandrar tjej att rasblanda med. Hon ska vara så mörk som möjligt, gärna med nikab. Är hon muslim konverterar jag.
Citera
2011-08-10, 17:23
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Det tråden handlar om?

Du babblar om att svenskarna har "fått nya grannar" bara för att den tekniska utvecklingen gått framåt och gjort global handel mycket mer tillgänglig pga modern informationsteknologi. Så jag undrar vad det har för betydelse för det svenska folkets fortsatta existens, just det som tråden handlar om.

Jag undrar helt enkelt varför vi ska byta ut det svenska folket och göra dem till en minoritet i sitt eget hemland, eller missförstod jag att det du just sade var ett argument för ett folkbyte?
Ingen har sagt något om folkbyte, det har du inbillat dig själv. Det jag har snackat om är modernisering av sverige.
Citera
2011-08-10, 17:27
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ingen har sagt något om folkbyte, det har du inbillat dig själv. Det jag har snackat om är modernisering av sverige.

Skulle att ta hit folk vars kulturer ligger väldigt "bak i tiden" vara en modernisering av Sverige?
Citera
2011-08-10, 17:38
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Har ingen sagt något om folkbyte? Så att du skriver detta:
Citat:
Svenskar kommer alltid att vara i majoritet då svensk är dynamiskt, modernt och föränderligt. Det är jag stolt över.
... Och:
Citat:
Först var det is över norden.
Sen kom samerna.
Sen kom vad många rasister tycker om att kalla "etniskt svenskar".
Vi moderniserar hela tiden och dagens process är inget undantag.
... Och:
Citat:
Klart att det gör, Pust påstår att svenskar är blåögda och blonda och heter sven och Inga. Det är vi inte, i malmö blir namnet mohammed vanligare för varje dag. Nya religoner kommer och gammla går. Det är något vädligt positivt för tänk om vi fortfarande hade trott på asagudarna.
... I en tråd som handlar om du vill att svenskarna ska bli en minoritet i Sverige, är alltså inte något som betyder att du står för detta folkbyte?

Du ser i trådstarten ett klart och tydligt besked:
http://affes.wordpress.com/2011/04/06/befolkningsforandring-i-sverige/
Fortsätter vi med denna invandringspolitik så kommer svenskarna att bli en minoritet i Sverige, att döma av dina svar så önskar du detta. Du önskar byta ut svenskarna mot "en modernisering", som alltså består, att döma av dina svar, av araber som heter Mohammed. Araber är inte svenskar, alltså blir svenskarna utbytta, detta är vad du uttryckt dig positivt om i hela tråden, förstår du nu vad jag pratar om?
Citera
2011-08-10, 17:46
Medlem
Citat:
Du ser i trådstarten ett klart och tydligt besked:
http://affes.wordpress.com/2011/04/06/befolkningsforandring-i-sverige/
Fortsätter vi med denna invandringspolitik så kommer svenskarna att bli en minoritet i Sverige, att döma av dina svar så önskar du detta. Du önskar byta ut svenskarna mot "en modernisering", som alltså består, att döma av dina svar, av araber som heter Mohammed. Araber är inte svenskar, alltså blir svenskarna utbytta, detta är vad du uttryckt dig positivt om i hela tråden, förstår du nu vad jag pratar om?
Jag står för att sverige moderniserars, världen moderniseras. Gränser flyttas och folk flyttar. Det är inget som vi kan eller bör stoppa. Om det du och alla andra rasister kallar för "etniska svenskar" skulle hamna i minoritet är inte intressant. Det spelar helt enkelt ingen roll. Vi är alla människor och vi är alla lika mycket värda.
Citera
2011-08-10, 18:02
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Jag står för att sverige moderniserars, världen moderniseras. Gränser flyttas och folk flyttar. Det är inget som vi kan eller bör stoppa. Om det du och alla andra rasister kallar för "etniska svenskar" skulle hamna i minoritet är inte intressant. Det spelar helt enkelt ingen roll. Vi är alla människor och vi är alla lika mycket värda.
Det är något som vi kan och bör stoppa, vill du att det svenska folkets särart, dessa unika fenotyp och dess kulturella särart, ska försvinna? Är du svensk själv? Vill du verkligen att ditt eget folk och kultur ska försvinna ur historien för att aldrig nånsin mer existera? Endast bli ett minne blott?

Ojoj, så nu är man rasist för att man vill att det svenska folket och den svenska kulturen ska få fortsätta finnas, liksom alla andra folk i hela världen? Du har tydligen ingen aning om vad ordet betyder. Det spelar alltså ingen roll om det svenska folket och den svenska kulturen går under? Ser du absolut inget värde i att bevara folkslag och kulturer?

Får jag fråga dig en fråga? Anser du att det inte heller spelar någon roll om en stor del av alla djurarter på jorden försvinner? Du ser absolut inget värde i att bevara den biologiska mångfalden på jorden?
Citat:
Vi är alla människor och vi är alla lika mycket värda
Ja, så bara för att alla människor har samma människovärde så innebär det att alla olikheter bland människor och folkgrupper måste utrotas?
Senast redigerad av Deliberately 2011-08-10 kl. 18:06.
Citera
2011-08-10, 18:16
Medlem
Citat:
Det är något som vi kan och bör stoppa, vill du att det svenska folkets särart, dessa unika fenotyp och dess kulturella särart, ska försvinna? Är du svensk själv? Vill du verkligen att ditt eget folk och kultur ska försvinna ur historien för att aldrig nånsin mer existera? Endast bli ett minne blott?

Ojoj, så nu är man rasist för att man vill att det svenska folket och den svenska kulturen ska få fortsätta finnas, liksom alla andra folk i hela världen? Du har tydligen ingen aning om vad ordet betyder. Det spelar alltså ingen roll om det svenska folket och den svenska kulturen går under? Ser du absolut inget värde i att bevara folkslag och kulturer?
Jag är "etniskt svensk" (som ni rasister säger) och jag anser att det är jag som skyddar den svenska kulturen, den svenska kulturen har länge varit föränderlig och det ska den fortsätta att vara.
”Jag är en typisk svensk, min farfarsfar var frukten av en romans mellan en färgad amerikansk cirkusartist och ett lettiskt hembiträde. Det är svenskt. Blandat."
-Fredrik Reinfeld

Citat:
Får jag fråga dig en fråga? Anser du att det inte heller spelar någon roll om en stor del av alla djurarter på jorden försvinner? Du ser absolut inget värde i att bevara den biologiska mångfalden på jorden?
Behöver jag ens svara på detta? Jag ser människan som en art. Jag sitter inte och delar in i raser och etniciteter som rasister gör.

Citat:
Ja, så bara för att alla människor har samma människovärde så innebär det att alla olikheter bland människor och folkgrupper måste utrotas?
Det har jag inte påstått, snarare har jag sagt att det inte spelar någon som helst roll då vi alla tillhör samma art. Vi är alla människor och vi måste respektera varandra. Vi ska inte spotta svaga människor i ansiktet.
Senast redigerad av AllaOlikaAllaLika 2011-08-10 kl. 18:19.
Citera
2011-08-10, 18:21
Medlem
Citat:
Behöver jag ens svara på detta? Jag ser människan som en art. Jag sitter inte och delar in i raser och etniciteter som rasister gör.

Nä, inte du och många andra hjärntvättade svenskar. Detta kommer inte hindra dig frrån att bli en förföljd minoritet i framtiden då 95% av de vi tar in håller hårt på egna folket... Inser du inte det?
Citera
2011-08-10, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Nä, inte du och många andra hjärntvättade svenskar. Detta kommer inte hindra dig frrån att bli en förföljd minoritet i framtiden då 95% av de vi tar in håller hårt på egna folket... Inser du inte det?
Varför skulle jag inse en falsk verklighet påhittad av en flashbackrasist?
Citera
2011-08-10, 18:52
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Jag är "etniskt svensk" (som ni rasister säger) och jag anser att det är jag som skyddar den svenska kulturen, den svenska kulturen har länge varit föränderlig och det ska den fortsätta att vara.
”Jag är en typisk svensk, min farfarsfar var frukten av en romans mellan en färgad amerikansk cirkusartist och ett lettiskt hembiträde. Det är svenskt. Blandat."
-Fredrik Reinfeld
Du skyddar alltså ett folk och dess kultur genom att se till att den inte kan kännas igen? Genom att se till att dess arv och historia inte har någon som helst koppling till framtiden? Du har sannerligen en skev syn på hur någonting bevaras.

Reinfeldts uttalande som du citerar är helt främmande för de flesta människor. Någonting som inte har någon förknippning med det svenska folket, kan aldrig vara svenskt. En arab är genetiskt avlägsen till svenskar och en folkgrupp utan historisk eller geografisk anknytning till den svenska. Med Reinfeldts logik finns det inga folkgrupper och inga kulturer. Om svensk kultur är "blandat", då är det ju inte svensk kultur. En kultur blandat med något annat, det är ju en blandning, alltså finns varken av kulturerna.

Att Reinfeldt anser svenskarna vara barbarer säger ju ett och annat om hans syn på oss också.
Citat:
Människan är en art, men människan består också av raser och etniciteter. Det finns massvis med arter på jorden, och i princip alla arter består av raser. Jag tycker att vi bör bevara denna biologiska mångfald, tycker inte du det? Kan du inte se något vackert i den biologiska mångfald vi har på jorden med arter och raser av många olika sorter? En vacker mångfald av flora och fauna?
Citat:
Det har jag inte påstått, snarare har jag sagt att det inte spelar någon som helst roll då vi alla tillhör samma art. Vi är alla människor och vi måste respektera varandra. Vi ska inte spotta svaga människor i ansiktet.
Du ser inget värde i att bevara det svenska folket. Du önskar fortsätta med en invandringspolitik som innebär att det svenska folket och den svenska kulturen försvinner. Kom ihåg; det svenska folket är uppbärarna av den svenska kulturen, utan svenskar, ingen svensk kultur.

Har jag påstått att biologiska organismer av arten människa är något annat än människor? Jag tycker att vi ska respektera alla folkslag, jag tycker vi ska respektera alla folkslags rätt till existens och att få bevara och utveckla sin kulturella särart, sin rätt att utöva självstyre och ha makt över sitt eget öde. Jag tycker inte heller att vi ska spotta, som du säger, "svaga människor i ansiktet", frågan blir, vad har det att göra med att låta folkgrupper få överleva och bevara sin kulturella särart?
Citera
2011-08-10, 19:23
Medlem
OKPOSOs avatar
Citat:
Klart att det gör, Pust påstår att svenskar är blåögda och blonda och heter sven och Inga. Det är vi inte, i malmö blir namnet mohammed vanligare för varje dag. Nya religoner kommer och gammla går. Det är något vädligt positivt för tänk om vi fortfarande hade trott på asagudarna.

Så du påstår att Mohammed är svenskt?

Det du skriver är inget annat än en förbannad diskvalificering och ignorans av en av världens största religioner. Mohammed är inte svenskt, det är islamskt/arabiskt.

Däremot kan Mohammed vara svensk, men namnet kommer aldrig vara svenskt.

Svenskt är, vilket jag hoppas du förstår, inte arabiskt - det är två spritt skiljda kulturer.
Lika lite som arabiskt är svenskt.

Hade Mohammed vidare varit svenskt hade det inte varit tal om någon mångkultur. Fast du vill väl hävda att Brage har potential att vara typiskt amerikanskt.

Citat:

Du inleder med att säga att du inte delar in folk i raser och etniciteter, sedan säger du rasist.

Vart tror du ordet rasist kommer ifrån?

Vidare är det av hög relevans att dela in människor i olika raser och etniciteter, även om man inte är rasist din ignoranta idiot. Forskare brukar ex. göra det mer än ofta.

Länkar här lite matnyttigt för din del.

Citat:
En sådan barbarisk del av den svenska historian bör vi aldrig mer någonsin låta upprepa sig.

Detta är alltså vad du har att säga om en religion som fortfarande har tusentals troende idag världen över.

Din ignorans och idioti finner fan inga gränser, jag blir uppriktigt sagt förbannad när jag läser mycket av den ogenomtänkta smörja du yttrar.
Senast redigerad av OKPOSO 2011-08-10 kl. 19:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in