Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Jag är "etniskt svensk" (som ni rasister säger) och jag anser att det är jag som skyddar den svenska kulturen, den svenska kulturen har länge varit föränderlig och det ska den fortsätta att vara.
”Jag är en typisk svensk, min farfarsfar var frukten av en romans mellan en färgad amerikansk cirkusartist och ett lettiskt hembiträde. Det är svenskt. Blandat."
-Fredrik Reinfeld
Du skyddar alltså ett folk och dess kultur genom att se till att den inte kan kännas igen? Genom att se till att dess arv och historia inte har någon som helst koppling till framtiden? Du har sannerligen en skev syn på hur någonting bevaras.
Reinfeldts uttalande som du citerar är helt främmande för de flesta människor. Någonting som inte har någon förknippning med det svenska folket, kan aldrig vara svenskt. En arab är genetiskt avlägsen till svenskar och en folkgrupp utan historisk eller geografisk anknytning till den svenska. Med Reinfeldts logik finns det inga folkgrupper och inga kulturer. Om svensk kultur är "blandat", då är det ju inte svensk kultur. En kultur blandat med något annat, det är ju en blandning, alltså finns varken av kulturerna.
Att Reinfeldt anser svenskarna vara barbarer säger ju ett och annat om hans syn på oss också.
Citat:
Behöver jag ens svara på detta? Jag ser människan som en art. Jag sitter inte och delar in i raser och etniciteter som rasister gör.
Människan är en art, men människan består också av raser och etniciteter. Det finns massvis med arter på jorden, och i princip alla arter består av raser. Jag tycker att vi bör bevara denna biologiska mångfald, tycker inte du det? Kan du inte se något vackert i den biologiska mångfald vi har på jorden med arter och raser av många olika sorter? En vacker mångfald av flora och fauna?
Citat:
Det har jag inte påstått, snarare har jag sagt att det inte spelar någon som helst roll då vi alla tillhör samma art. Vi är alla människor och vi måste respektera varandra. Vi ska inte spotta svaga människor i ansiktet.
Du ser inget värde i att bevara det svenska folket. Du önskar fortsätta med en invandringspolitik som innebär att det svenska folket och den svenska kulturen försvinner. Kom ihåg; det svenska folket är uppbärarna av den svenska kulturen, utan svenskar, ingen svensk kultur.
Har jag påstått att biologiska organismer av arten människa är något annat än människor? Jag tycker att vi ska respektera alla folkslag, jag tycker vi ska respektera alla folkslags rätt till existens och att få bevara och utveckla sin kulturella särart, sin rätt att utöva självstyre och ha makt över sitt eget öde. Jag tycker inte heller att vi ska spotta, som du säger, "svaga människor i ansiktet", frågan blir, vad har det att göra med att låta folkgrupper få överleva och bevara sin kulturella särart?