Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Jag r "etniskt svensk" (som ni rasister sger) och jag anser att det r jag som skyddar den svenska kulturen, den svenska kulturen har lnge varit frnderlig och det ska den fortstta att vara.
Jag r en typisk svensk, min farfarsfar var frukten av en romans mellan en frgad amerikansk cirkusartist och ett lettiskt hembitrde. Det r svenskt. Blandat."
-Fredrik Reinfeld
Du skyddar allts ett folk och dess kultur genom att se till att den inte kan knnas igen? Genom att se till att dess arv och historia inte har ngon som helst koppling till framtiden? Du har sannerligen en skev syn p hur ngonting bevaras.
Reinfeldts uttalande som du citerar r helt frmmande fr de flesta mnniskor. Ngonting som inte har ngon frknippning med det svenska folket, kan aldrig vara svenskt. En arab r genetiskt avlgsen till svenskar och en folkgrupp utan historisk eller geografisk anknytning till den svenska. Med Reinfeldts logik finns det inga folkgrupper och inga kulturer. Om svensk kultur r "blandat", d r det ju inte svensk kultur. En kultur blandat med ngot annat, det r ju en blandning, allts finns varken av kulturerna.
Att Reinfeldt anser svenskarna vara barbarer sger ju ett och annat om hans syn p oss ocks.
Citat:
Behver jag ens svara p detta? Jag ser mnniskan som en art. Jag sitter inte och delar in i raser och etniciteter som rasister gr.
Mnniskan r en art, men mnniskan bestr ocks av raser och etniciteter. Det finns massvis med arter p jorden, och i princip alla arter bestr av raser. Jag tycker att vi br bevara denna biologiska mngfald, tycker inte du det? Kan du inte se ngot vackert i den biologiska mngfald vi har p jorden med arter och raser av mnga olika sorter? En vacker mngfald av flora och fauna?
Citat:
Det har jag inte psttt, snarare har jag sagt att det inte spelar ngon som helst roll d vi alla tillhr samma art. Vi r alla mnniskor och vi mste respektera varandra. Vi ska inte spotta svaga mnniskor i ansiktet.
Du ser inget vrde i att bevara det svenska folket. Du nskar fortstta med en invandringspolitik som innebr att det svenska folket och den svenska kulturen frsvinner. Kom ihg; det svenska folket r uppbrarna av den svenska kulturen, utan svenskar, ingen svensk kultur.
Har jag psttt att biologiska organismer av arten mnniska r ngot annat n mnniskor? Jag tycker att vi ska respektera alla folkslag, jag tycker vi ska respektera alla folkslags rtt till existens och att f bevara och utveckla sin kulturella srart, sin rtt att utva sjlvstyre och ha makt ver sitt eget de. Jag tycker inte heller att vi ska spotta, som du sger, "svaga mnniskor i ansiktet", frgan blir, vad har det att gra med att lta folkgrupper f verleva och bevara sin kulturella srart?