Resultat: VILL ni (svenskar) bli en minoritet i Sverige?
Jag r svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
4,81%
24 röster
Jag r inte svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
1,60%
8 röster
Jag r svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
76,15%
380 röster
Jag r inte svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
10,02%
50 röster
Bryr mig inte
7,41%
37 röster
2011-08-10, 16:44
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Du fr urskta men vad bablar du om?
Det trden handlar om?

Du babblar om att svenskarna har "ftt nya grannar" bara fr att den tekniska utvecklingen gtt framt och gjort global handel mycket mer tillgnglig pga modern informationsteknologi. S jag undrar vad det har fr betydelse fr det svenska folkets fortsatta existens, just det som trden handlar om.

Jag undrar helt enkelt varfr vi ska byta ut det svenska folket och gra dem till en minoritet i sitt eget hemland, eller missfrstod jag att det du just sade var ett argument fr ett folkbyte?
Citera
2011-08-10, 17:01
Medlem
thegoodshepherds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Jag vet faktiskt inte om den hr statistiken, specifikt, har diskuterats p FB. Hursomhelst, klickar ni p lnken s mrker ni att utvecklingen gr i en klar riktning; svenskarna hller p att bli en (potentiellt frfljd) minoritet i Sverige (samma trend mrker vi av ven i andra vstlnder).

Som svensk s tycker jag att det hr r den absolut viktigaste frgan vi i Sverige str infr, och jag kan inte begripa att s f verkar bry sig. S jag stller frgan (till svenskarna d), VILL ni bli en minoritet i Sverige?

Ja och helst s fort som mjligt. r etnisk svensk sjlv men letar fr fullt efter en invandrar tjej att rasblanda med. Hon ska vara s mrk som mjligt, grna med nikab. r hon muslim konverterar jag.
Citera
2011-08-10, 17:23
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Det trden handlar om?

Du babblar om att svenskarna har "ftt nya grannar" bara fr att den tekniska utvecklingen gtt framt och gjort global handel mycket mer tillgnglig pga modern informationsteknologi. S jag undrar vad det har fr betydelse fr det svenska folkets fortsatta existens, just det som trden handlar om.

Jag undrar helt enkelt varfr vi ska byta ut det svenska folket och gra dem till en minoritet i sitt eget hemland, eller missfrstod jag att det du just sade var ett argument fr ett folkbyte?
Ingen har sagt ngot om folkbyte, det har du inbillat dig sjlv. Det jag har snackat om r modernisering av sverige.
Citera
2011-08-10, 17:27
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ingen har sagt ngot om folkbyte, det har du inbillat dig sjlv. Det jag har snackat om r modernisering av sverige.

Skulle att ta hit folk vars kulturer ligger vldigt "bak i tiden" vara en modernisering av Sverige?
Citera
2011-08-10, 17:38
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Har ingen sagt ngot om folkbyte? S att du skriver detta:
Citat:
Svenskar kommer alltid att vara i majoritet d svensk r dynamiskt, modernt och frnderligt. Det r jag stolt ver.
... Och:
Citat:
Frst var det is ver norden.
Sen kom samerna.
Sen kom vad mnga rasister tycker om att kalla "etniskt svenskar".
Vi moderniserar hela tiden och dagens process r inget undantag.
... Och:
Citat:
Klart att det gr, Pust pstr att svenskar r blgda och blonda och heter sven och Inga. Det r vi inte, i malm blir namnet mohammed vanligare fr varje dag. Nya religoner kommer och gammla gr. Det r ngot vdligt positivt fr tnk om vi fortfarande hade trott p asagudarna.
... I en trd som handlar om du vill att svenskarna ska bli en minoritet i Sverige, r allts inte ngot som betyder att du str fr detta folkbyte?

Du ser i trdstarten ett klart och tydligt besked:
http://affes.wordpress.com/2011/04/0...ing-i-sverige/
Fortstter vi med denna invandringspolitik s kommer svenskarna att bli en minoritet i Sverige, att dma av dina svar s nskar du detta. Du nskar byta ut svenskarna mot "en modernisering", som allts bestr, att dma av dina svar, av araber som heter Mohammed. Araber r inte svenskar, allts blir svenskarna utbytta, detta r vad du uttryckt dig positivt om i hela trden, frstr du nu vad jag pratar om?
Citera
2011-08-10, 17:46
Medlem
Citat:
Du ser i trdstarten ett klart och tydligt besked:
http://affes.wordpress.com/2011/04/0...ing-i-sverige/
Fortstter vi med denna invandringspolitik s kommer svenskarna att bli en minoritet i Sverige, att dma av dina svar s nskar du detta. Du nskar byta ut svenskarna mot "en modernisering", som allts bestr, att dma av dina svar, av araber som heter Mohammed. Araber r inte svenskar, allts blir svenskarna utbytta, detta r vad du uttryckt dig positivt om i hela trden, frstr du nu vad jag pratar om?
Jag str fr att sverige moderniserars, vrlden moderniseras. Grnser flyttas och folk flyttar. Det r inget som vi kan eller br stoppa. Om det du och alla andra rasister kallar fr "etniska svenskar" skulle hamna i minoritet r inte intressant. Det spelar helt enkelt ingen roll. Vi r alla mnniskor och vi r alla lika mycket vrda.
Citera
2011-08-10, 18:02
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Jag str fr att sverige moderniserars, vrlden moderniseras. Grnser flyttas och folk flyttar. Det r inget som vi kan eller br stoppa. Om det du och alla andra rasister kallar fr "etniska svenskar" skulle hamna i minoritet r inte intressant. Det spelar helt enkelt ingen roll. Vi r alla mnniskor och vi r alla lika mycket vrda.
Det r ngot som vi kan och br stoppa, vill du att det svenska folkets srart, dessa unika fenotyp och dess kulturella srart, ska frsvinna? r du svensk sjlv? Vill du verkligen att ditt eget folk och kultur ska frsvinna ur historien fr att aldrig nnsin mer existera? Endast bli ett minne blott?

Ojoj, s nu r man rasist fr att man vill att det svenska folket och den svenska kulturen ska f fortstta finnas, liksom alla andra folk i hela vrlden? Du har tydligen ingen aning om vad ordet betyder. Det spelar allts ingen roll om det svenska folket och den svenska kulturen gr under? Ser du absolut inget vrde i att bevara folkslag och kulturer?

Fr jag frga dig en frga? Anser du att det inte heller spelar ngon roll om en stor del av alla djurarter p jorden frsvinner? Du ser absolut inget vrde i att bevara den biologiska mngfalden p jorden?
Citat:
Vi r alla mnniskor och vi r alla lika mycket vrda
Ja, s bara fr att alla mnniskor har samma mnniskovrde s innebr det att alla olikheter bland mnniskor och folkgrupper mste utrotas?
Senast redigerad av Deliberately 2011-08-10 kl. 18:06.
Citera
2011-08-10, 18:16
Medlem
Citat:
Det r ngot som vi kan och br stoppa, vill du att det svenska folkets srart, dessa unika fenotyp och dess kulturella srart, ska frsvinna? r du svensk sjlv? Vill du verkligen att ditt eget folk och kultur ska frsvinna ur historien fr att aldrig nnsin mer existera? Endast bli ett minne blott?

Ojoj, s nu r man rasist fr att man vill att det svenska folket och den svenska kulturen ska f fortstta finnas, liksom alla andra folk i hela vrlden? Du har tydligen ingen aning om vad ordet betyder. Det spelar allts ingen roll om det svenska folket och den svenska kulturen gr under? Ser du absolut inget vrde i att bevara folkslag och kulturer?
Jag r "etniskt svensk" (som ni rasister sger) och jag anser att det r jag som skyddar den svenska kulturen, den svenska kulturen har lnge varit frnderlig och det ska den fortstta att vara.
Jag r en typisk svensk, min farfarsfar var frukten av en romans mellan en frgad amerikansk cirkusartist och ett lettiskt hembitrde. Det r svenskt. Blandat."
-Fredrik Reinfeld

Citat:
Fr jag frga dig en frga? Anser du att det inte heller spelar ngon roll om en stor del av alla djurarter p jorden frsvinner? Du ser absolut inget vrde i att bevara den biologiska mngfalden p jorden?
Behver jag ens svara p detta? Jag ser mnniskan som en art. Jag sitter inte och delar in i raser och etniciteter som rasister gr.

Citat:
Ja, s bara fr att alla mnniskor har samma mnniskovrde s innebr det att alla olikheter bland mnniskor och folkgrupper mste utrotas?
Det har jag inte psttt, snarare har jag sagt att det inte spelar ngon som helst roll d vi alla tillhr samma art. Vi r alla mnniskor och vi mste respektera varandra. Vi ska inte spotta svaga mnniskor i ansiktet.
Senast redigerad av AllaOlikaAllaLika 2011-08-10 kl. 18:19.
Citera
2011-08-10, 18:21
Medlem
Citat:
Behver jag ens svara p detta? Jag ser mnniskan som en art. Jag sitter inte och delar in i raser och etniciteter som rasister gr.

N, inte du och mnga andra hjrntvttade svenskar. Detta kommer inte hindra dig frrn att bli en frfljd minoritet i framtiden d 95% av de vi tar in hller hrt p egna folket... Inser du inte det?
Citera
2011-08-10, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
N, inte du och mnga andra hjrntvttade svenskar. Detta kommer inte hindra dig frrn att bli en frfljd minoritet i framtiden d 95% av de vi tar in hller hrt p egna folket... Inser du inte det?
Varfr skulle jag inse en falsk verklighet phittad av en flashbackrasist?
Citera
2011-08-10, 18:52
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Jag r "etniskt svensk" (som ni rasister sger) och jag anser att det r jag som skyddar den svenska kulturen, den svenska kulturen har lnge varit frnderlig och det ska den fortstta att vara.
Jag r en typisk svensk, min farfarsfar var frukten av en romans mellan en frgad amerikansk cirkusartist och ett lettiskt hembitrde. Det r svenskt. Blandat."
-Fredrik Reinfeld
Du skyddar allts ett folk och dess kultur genom att se till att den inte kan knnas igen? Genom att se till att dess arv och historia inte har ngon som helst koppling till framtiden? Du har sannerligen en skev syn p hur ngonting bevaras.

Reinfeldts uttalande som du citerar r helt frmmande fr de flesta mnniskor. Ngonting som inte har ngon frknippning med det svenska folket, kan aldrig vara svenskt. En arab r genetiskt avlgsen till svenskar och en folkgrupp utan historisk eller geografisk anknytning till den svenska. Med Reinfeldts logik finns det inga folkgrupper och inga kulturer. Om svensk kultur r "blandat", d r det ju inte svensk kultur. En kultur blandat med ngot annat, det r ju en blandning, allts finns varken av kulturerna.

Att Reinfeldt anser svenskarna vara barbarer sger ju ett och annat om hans syn p oss ocks.
Citat:
Mnniskan r en art, men mnniskan bestr ocks av raser och etniciteter. Det finns massvis med arter p jorden, och i princip alla arter bestr av raser. Jag tycker att vi br bevara denna biologiska mngfald, tycker inte du det? Kan du inte se ngot vackert i den biologiska mngfald vi har p jorden med arter och raser av mnga olika sorter? En vacker mngfald av flora och fauna?
Citat:
Det har jag inte psttt, snarare har jag sagt att det inte spelar ngon som helst roll d vi alla tillhr samma art. Vi r alla mnniskor och vi mste respektera varandra. Vi ska inte spotta svaga mnniskor i ansiktet.
Du ser inget vrde i att bevara det svenska folket. Du nskar fortstta med en invandringspolitik som innebr att det svenska folket och den svenska kulturen frsvinner. Kom ihg; det svenska folket r uppbrarna av den svenska kulturen, utan svenskar, ingen svensk kultur.

Har jag psttt att biologiska organismer av arten mnniska r ngot annat n mnniskor? Jag tycker att vi ska respektera alla folkslag, jag tycker vi ska respektera alla folkslags rtt till existens och att f bevara och utveckla sin kulturella srart, sin rtt att utva sjlvstyre och ha makt ver sitt eget de. Jag tycker inte heller att vi ska spotta, som du sger, "svaga mnniskor i ansiktet", frgan blir, vad har det att gra med att lta folkgrupper f verleva och bevara sin kulturella srart?
Citera
2011-08-10, 19:23
Medlem
OKPOSOs avatar
Citat:
Klart att det gr, Pust pstr att svenskar r blgda och blonda och heter sven och Inga. Det r vi inte, i malm blir namnet mohammed vanligare fr varje dag. Nya religoner kommer och gammla gr. Det r ngot vdligt positivt fr tnk om vi fortfarande hade trott p asagudarna.

S du pstr att Mohammed r svenskt?

Det du skriver r inget annat n en frbannad diskvalificering och ignorans av en av vrldens strsta religioner. Mohammed r inte svenskt, det r islamskt/arabiskt.

Dremot kan Mohammed vara svensk, men namnet kommer aldrig vara svenskt.

Svenskt r, vilket jag hoppas du frstr, inte arabiskt - det r tv spritt skiljda kulturer.
Lika lite som arabiskt r svenskt.

Hade Mohammed vidare varit svenskt hade det inte varit tal om ngon mngkultur. Fast du vill vl hvda att Brage har potential att vara typiskt amerikanskt.

Citat:

Du inleder med att sga att du inte delar in folk i raser och etniciteter, sedan sger du rasist.

Vart tror du ordet rasist kommer ifrn?

Vidare r det av hg relevans att dela in mnniskor i olika raser och etniciteter, ven om man inte r rasist din ignoranta idiot. Forskare brukar ex. gra det mer n ofta.

Lnkar hr lite matnyttigt fr din del.

Citat:
En sdan barbarisk del av den svenska historian br vi aldrig mer ngonsin lta upprepa sig.

Detta r allts vad du har att sga om en religion som fortfarande har tusentals troende idag vrlden ver.

Din ignorans och idioti finner fan inga grnser, jag blir uppriktigt sagt frbannad nr jag lser mycket av den ogenomtnkta smrja du yttrar.
Senast redigerad av OKPOSO 2011-08-10 kl. 19:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in