Resultat: VILL ni (svenskar) bli en minoritet i Sverige?
Jag r svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
4,81%
24 röster
Jag r inte svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
1,60%
8 röster
Jag r svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
76,15%
380 röster
Jag r inte svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
10,02%
50 röster
Bryr mig inte
7,41%
37 röster
2011-08-11, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OKPOSO
Visst r svenskhet frnderligt.

Men Mohammed r likvl, och snarare ett uttryck fr islam och den arabiska kulturen.

Kan inte pst att jag sett mnga blonda Mohammeds genom ren, dremot har jag sett mnga Mohammeds som har tv frldrar som beknner islam.

Kul, du r allts som alla normalt funtade mnniskor - anti-rasist allts. Great for you!

Det som svenskar inte alls frstr r ju dock att med mngkultur s fljer ven vi och dem tnkandet. Fr om alla varit homogena hade vi inte haft ngon mngkultur, men Sverige r ju trots allt en ung mngkultur. S uppvaknandet kanske kommer, Folkpartiet r ju p vg dit i alla fall. Tack gud.

Sverige har lngt ifrn samma tnk som mitt hemland USA till trots att bda r mngkulturer.

I USA vet vi att vi alla r olika och accepterar det, och glds t vra olikheter och vra egenheter. Alla r unika.

Att vi ser olikheter betyder p inga stt att vi diskriminerar eller r rasister.

Hela din post nr sitt klimax hr. Dr du helt utan ngra som helst grunder kallar mig rasist. Lite som hela den hr posten och dina tidigare - saknar grund.

Du lste inte min lnk va?
Men det r intressant att du kallar mig, och drmed hela hela vrlden fr rasister, d FN konstaterat att raser ur mnga synpunkter definitivt r relevant att diskutera/forska kring. Vilket framgr i min lnk.

Men som jag skrev i tidigare inlgg, din ignorans finner fan inga grnser.

Man offrar givetvis inga strre grejer lngre, men trodde faktiskt du skulle frst att asatron fortfarande r hgst levande. Men tydligen inte.

http://www.samfundetfornsed.se/

Som sagt din ignorans finner fan inga grnser. Det r helt otroligt vad du till synes helt ovetandes diskriminerar och nedskriver andra kulturer och i detta fall trossamfund.

Medan latinska, grekiska och andra sterlndska namn ssom Pontus, Markus, osv r svenska? Tnk om, tnk rtt.
Citera
2011-08-11, 01:24
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madja
ca 1,7 miljoner invandrare och barn till invandrare.
Ca 7,3 etniska svenskar, samer, finlandsvenskar, valloner.

Denna rdsla fr att bli en minoritet r helt ologiskt. 100 000 invandrare per r? 40 000 av dessa r skerligen svenskar som tervnder, sedan r ju 30 000 - 40 000 danskar, norrmn, finnar, osv. Resten r mhnda frn krigsdrabbade omrden som Irak, Somalien, osv. Men givetvis kan ni nassar/rassar/pack/drgg skrmma folk mycket enklare genom att f dem att tro att det r 100 000 somalier som kommer med kameler och apor till sverige och stter upp sitt tlt. Skrmseltaktik. Terrorism. Inte ens er vn anders breivik kunde skrmma oss vanliga, hrt arbetande svenska medborgare.

Nej. Rdslan r helt logisk. Enligt Thomas Lindh, framtidsforskare p Institutet fr framtidsstudier i Stockholm (http://www.framtidsstudier.se), s r vi svenskar i minoritet omkring r 2050. Dvs om ca 40 r.

Citat:
r 2050 kommer mer n halva Sveriges befolkning att vara invandrare eller andra generationens invandrare. Det tror Thomas Lindh, forskningsledare p Institutet fr framtidsstudier i Stockholm.
Det Sverige som vi knner i dag kommer inte lngre att finnas. Fr att klara att frsrja alla vra gamlingar mste vi f in mer folk. Det kommer att bli en omfattande arbetskraftsinvandring, sger han.

Blir vi inte lika blonda lngre?
Inslaget av blonda, blgda minskar ngot.
Invandringen kommer i huvudsak frn Mellanstern och Nordafrika.

Blir Sverige muslimskt?
Ja, det kommer att bli ett mycket kraftigare muslimskt inslag.

Metro (2005-09-29 - sidan 6)
Citera
2011-08-11, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Rdslan r helt logisk. Enligt Thomas Lindh, framtidsforskare p Institutet fr framtidsstudier i Stockholm (http://www.framtidsstudier.se), s r vi svenskar i minoritet omkring r 2050. Dvs om ca 40 r.
h nej.. "det tror THOMAS LINDH"..

Jag tnker inte lta en person avgra nationens och rikets framtid.
Citera
2011-08-11, 01:58
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madja
h nej.. "det tror THOMAS LINDH"..

Jag tnker inte lta en person avgra nationens och rikets framtid.

Men han forskar om framtiden. S han br ha visst hum om vad han pratar om.
Citera
2011-08-11, 02:05
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Har aldrig sett mig som svensk utan alltid kallat mig Stockholmare xD S lnge vi stockholmare r en majoritet innanfr tullarna s r jag njd

(btw, en skning som flyttat till Stockholm tenderar att bli assimilerad!)
Citera
2011-08-11, 02:06
Bannlyst
Citat:
Men han forskar om framtiden. .

Citat:
S han br ha visst hum om vad han pratar om
Inte en chans. Han r bara en rdd liten bokmal.
Citera
2011-08-11, 02:10
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten

Inte en chans. Han r bara en rdd liten bokmal.

Om svenskarna snart blir i minoritet i Malm, s r det nog ven fullt mjligt att de i framtiden kan bli det i resten av landet ocks.
Citera
2011-08-11, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Om svenskarna snart blir i minoritet i Malm, s r det nog ven fullt mjligt att de i framtiden kan bli det i resten av landet ocks.

Snart? Trodde svenskarna var sllsynta i Malm?
Citera
2011-08-11, 04:32
Medlem
Citat:
Men han forskar om framtiden. S han br ha visst hum om vad han pratar om.

Haha.. "forskar om framtiden".. lter som en komedi
Citera
2011-08-11, 07:34
Medlem
Soyuzs avatar
Vart r M_A_R nr man behver honom?
Citera
2011-08-11, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Namn s som Mohammed har blivit en del av den svenska kulturen d svenskhet r frnderligt.

I helvete heller. Det r INTE en del av vr vackra kultur och kommer ALDRIG att bli heller fr den delen.

Du r en sdan mnniska som r jvligt svr att tycka om, du snackar bara skit hela tiden.
Citera
2011-08-11, 12:07
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaSpliff
I helvete heller. Det r INTE en del av vr vackra kultur och kommer ALDRIG att bli heller fr den delen.

Du r en sdan mnniska som r jvligt svr att tycka om, du snackar bara skit hela tiden.
Finns en unge i Malm som r "etniskt svensk" som heter Mohammed Jnsson, bara inse att Sten och Inga inte r modernt lngre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in