Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: VILL ni (svenskar) bli en minoritet i Sverige?
Jag är svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
4,81%
24 röster
Jag är inte svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
1,60%
8 röster
Jag är svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
76,15%
380 röster
Jag är inte svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
10,02%
50 röster
Bryr mig inte
7,41%
37 röster
2011-08-11, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OKPOSO
Visst är svenskhet föränderligt.

Men Mohammed är likväl, och snarare ett uttryck för islam och den arabiska kulturen.

Kan inte påstå att jag sett många blonda Mohammeds genom åren, däremot har jag sett många Mohammeds som har två föräldrar som bekänner islam.

Kul, du är alltså som alla normalt funtade människor - anti-rasist alltså. Great for you!

Det som svenskar inte alls förstår är ju dock att med mångkultur så följer även vi och dem tänkandet. För om alla varit homogena hade vi inte haft någon mångkultur, men Sverige är ju trots allt en ung mångkultur. Så uppvaknandet kanske kommer, Folkpartiet är ju på väg dit i alla fall. Tack gud.

Sverige har långt ifrån samma tänk som mitt hemland USA till trots att båda är mångkulturer.

I USA vet vi att vi alla är olika och accepterar det, och gläds åt våra olikheter och våra egenheter. Alla är unika.

Att vi ser olikheter betyder på inga sätt att vi diskriminerar eller är rasister.

Hela din post når sitt klimax här. Där du helt utan några som helst grunder kallar mig rasist. Lite som hela den här posten och dina tidigare - saknar grund.

Du läste inte min länk va?
Men det är intressant att du kallar mig, och därmed hela hela världen för rasister, då FN konstaterat att raser ur många synpunkter definitivt är relevant att diskutera/forska kring. Vilket framgår i min länk.

Men som jag skrev i tidigare inlägg, din ignorans finner fan inga gränser.

Man offrar givetvis inga större grejer längre, men trodde faktiskt du skulle förstå att asatron fortfarande är högst levande. Men tydligen inte.

http://www.samfundetfornsed.se/

Som sagt din ignorans finner fan inga gränser. Det är helt otroligt vad du till synes helt ovetandes diskriminerar och nedskriver andra kulturer och i detta fall trossamfund.

Medan latinska, grekiska och andra österländska namn såsom Pontus, Markus, osv är svenska? Tänk om, tänk rätt.
Citera
2011-08-11, 01:24
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madja
ca 1,7 miljoner invandrare och barn till invandrare.
Ca 7,3 etniska svenskar, samer, finlandsvenskar, valloner.

Denna rädsla för att bli en minoritet är helt ologiskt. 100 000 invandrare per år? 40 000 av dessa är säkerligen svenskar som återvänder, sedan är ju 30 000 - 40 000 danskar, norrmän, finnar, osv. Resten är måhända från krigsdrabbade områden som Irak, Somalien, osv. Men givetvis kan ni nassar/rassar/pack/drägg skrämma folk mycket enklare genom att få dem att tro att det är 100 000 somalier som kommer med kameler och apor till sverige och sätter upp sitt tält. Skrämseltaktik. Terrorism. Inte ens er vän anders breivik kunde skrämma oss vanliga, hårt arbetande svenska medborgare.

Nej. Rädslan är helt logisk. Enligt Thomas Lindh, framtidsforskare på Institutet för framtidsstudier i Stockholm (http://www.framtidsstudier.se), så är vi svenskar i minoritet omkring år 2050. Dvs om ca 40 år.

Citat:
År 2050 kommer mer än halva Sveriges befolkning att vara invandrare eller andra generationens invandrare. Det tror Thomas Lindh, forskningsledare på Institutet för framtidsstudier i Stockholm.
– Det Sverige som vi känner i dag kommer inte längre att finnas. För att klara att försörja alla våra gamlingar måste vi få in mer folk. Det kommer att bli en omfattande arbetskraftsinvandring, säger han.

Blir vi inte lika blonda längre?
– Inslaget av blonda, blåögda minskar något.
Invandringen kommer i huvudsak från Mellanöstern och Nordafrika.

Blir Sverige muslimskt?
– Ja, det kommer att bli ett mycket kraftigare muslimskt inslag.

Metro (2005-09-29 - sidan 6)
Citera
2011-08-11, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Rädslan är helt logisk. Enligt Thomas Lindh, framtidsforskare på Institutet för framtidsstudier i Stockholm (http://www.framtidsstudier.se), så är vi svenskar i minoritet omkring år 2050. Dvs om ca 40 år.
Åh nej.. "det tror THOMAS LINDH"..

Jag tänker inte låta en person avgöra nationens och rikets framtid.
Citera
2011-08-11, 01:58
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madja
Åh nej.. "det tror THOMAS LINDH"..

Jag tänker inte låta en person avgöra nationens och rikets framtid.

Men han forskar om framtiden. Så han bör ha visst hum om vad han pratar om.
Citera
2011-08-11, 02:05
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Har aldrig sett mig som svensk utan alltid kallat mig Stockholmare xD Så länge vi stockholmare är en majoritet innanför tullarna så är jag nöjd

(btw, en skåning som flyttat till Stockholm tenderar att bli assimilerad!)
Citera
2011-08-11, 02:06
Bannlyst
Citat:
Men han forskar om framtiden. .

Citat:
Så han bör ha visst hum om vad han pratar om
Inte en chans. Han är bara en rädd liten bokmal.
Citera
2011-08-11, 02:10
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten

Inte en chans. Han är bara en rädd liten bokmal.

Om svenskarna snart blir i minoritet i Malmö, så är det nog även fullt möjligt att de i framtiden kan bli det i resten av landet också.
Citera
2011-08-11, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Om svenskarna snart blir i minoritet i Malmö, så är det nog även fullt möjligt att de i framtiden kan bli det i resten av landet också.

Snart? Trodde svenskarna var sällsynta i Malmö?
Citera
2011-08-11, 04:32
Medlem
Citat:
Men han forskar om framtiden. Så han bör ha visst hum om vad han pratar om.

Haha.. "forskar om framtiden".. låter som en komedi
Citera
2011-08-11, 07:34
Medlem
Soyuzs avatar
Vart är M_A_R när man behöver honom?
Citera
2011-08-11, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Namn så som Mohammed har blivit en del av den svenska kulturen då svenskhet är föränderligt.

I helvete heller. Det är INTE en del av vår vackra kultur och kommer ALDRIG att bli heller för den delen.

Du är en sådan människa som är jävligt svår att tycka om, du snackar bara skit hela tiden.
Citera
2011-08-11, 12:07
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaSpliff
I helvete heller. Det är INTE en del av vår vackra kultur och kommer ALDRIG att bli heller för den delen.

Du är en sådan människa som är jävligt svår att tycka om, du snackar bara skit hela tiden.
Finns en unge i Malmö som är "etniskt svensk" som heter Mohammed Jönsson, bara inse att Sten och Inga inte är modernt längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in