Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: VILL ni (svenskar) bli en minoritet i Sverige?
Jag är svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
4,81%
24 röster
Jag är inte svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
1,60%
8 röster
Jag är svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
76,15%
380 röster
Jag är inte svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
10,02%
50 röster
Bryr mig inte
7,41%
37 röster
2011-08-04, 14:34
Medlem
Fiolitos avatar
Jag kan helt ärligt säga att jag skiter i om jag tillhör majoriteten eller inte, jag kommer troligtvis varken ta till mig icke-västerländsk kultur eller känna mig hotad av att tillhöra minoriteten i vilket fall som helst, så vad är problemet?

edit: Om ni är så stolta svenskar, bete er som sådana i sådant fall. Vi är grymma på att ta det lugnt oavsett vad som händer, istället för att hoppa på varandra som ett gäng konfliktsökande testoreronblattar. Så vilket är det bästa sättet för en svensk att hantera en utländsk majoritet? Bete sig svenskt! Ryck på axlarna, köp en glass, lunka på och sköt ditt så kan andra mer juvenila folk slå sig på bröstet över att de tillhör majoriteten.
Senast redigerad av Fiolito 2011-08-04 kl. 14:41.
Citera
2011-08-04, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Och det är det här som fascinerar mig så mycket (även med mig själv), varför bryr sig ingen.
En SJ-konduktör kastar ut en flicka ur ett tåg - landssorg.
Statistik presenteras som säger att svenskarna håller på att bli en (potentiellt förföljd) minoritet i Sverige - ingen bryr sig.

Det är den här självdestruktiva likgiltigheten som jag finner så fascinerande.

Självklart är det fascinerande, Svenskars beteende överhuvudtaget är det. Det hade varit ganska intressant, bara att se andras reaktioner om man postade den statistiken på ett större ställe än flashback forum. Diskussioner är någonting bra!
Citera
2011-08-04, 14:42
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acoholic
själv så ska jag flytta till thailand med min sambo , och där är jag minoritet, men inte är de fientliga för det som ni blöjjpojkrumsnassar (troligtvis har ni aldrig slagits heller, ni har nog aldrig heller blivit utsatt för tortyr, ni sitter på era pojkrum och runkar och enda landet ni varit är danmark)

De är nog tacksamma att folk med kapital kommer dit. Kan du verkligen inte se skillnaden mellan att Muhammed och Fatima och deras sex söner kommer hit till Sverige, utan något som helst att röra sig med - mot att du som (troligtvis) hyfsat välbärgad man åker till Thailand?

Sen vet jag inte riktigt vad slagsmål och tortyr har att göra med att svenskarna håller på att bli en minoritet.
Citera
2011-08-04, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fiolito
Jag kan helt ärligt säga att jag skiter i om jag tillhör majoriteten eller inte, jag kommer troligtvis varken ta till mig icke-västerländsk kultur eller känna mig hotad av att tillhöra minoriteten i vilket fall som helst, så vad är problemet?
"Problemet" är att du av någon anledning får för dig att blattarna och negrerna helt sonika kommer låta dig vara och leva som du vill när de är i majoritet.
Citera
2011-08-04, 14:43
Medlem
Citat:
Och det är det här som fascinerar mig så mycket (även med mig själv), varför bryr sig ingen.
Statistik presenteras som säger att svenskarna håller på att bli en (potentiellt förföljd) minoritet i Sverige - ingen bryr sig.

Folk bryr sig bara om det som de läser i tidningen den dagen, och sen en vecka eller två framåt kanske, högst. De är känslomässigt styrda och är inte ens medvetna om det själva. Minns du tex munkarna i Burma? Det var någon kampanj om att alla skulle ha röda kläder på sig för ett par år sen för att visa solidaritet med dem. Hur många bryr sig nu? Hur många kommer bry sig om svälten i Somalia om en månad? Det sjuka är att rubrikerna i de största dagstidningarna sätter agendan för vad vi ska bry oss om, allt annat hamnar i skymundan. Om alla dagstidningar skulle skriva om Henrik Schyfferts penis imorgon, då skulle de flesta få för sig att Henrik Schyfferts penis är viktig och något som är värt att diskutera.
Citera
2011-08-04, 14:49
Medlem
Citat:

De är inte likgiltiga, man slår det från sig, man får inte tänka på sånt. Man tar snabbt blicken från sånt som om du upptäcks kan göra dig till en måltavla, det har blivit en reflex.

Monster, mördare och haters, spelar ingen roll om dom har rätt, de tycker fel.
Citera
2011-08-04, 14:55
Medlem
Mannuss avatar
Nej, det vill de inte. Inte om de förstår vad som händer när så sker. Problemet är att ingen förstår ett skit. De tror att ett land kan vara ett idylliskt Sverige proppfullt med araber, negrer, sydamerikaner, somalier och annan brun smörja och fortfarande vara "Sverige". De förstår inte att Sverige kommer att bli som det folk som lever här.
Citera
2011-08-04, 14:58
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
text
Personligt tips: att lägga sig ner och böla vid minsta motgång kommer inte att få folk att förstå sanningen, och det kommer heller inte att köra ut invasionsarmén ur landet.
Citera
2011-08-04, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Personligt tips: att lägga sig ner och böla vid minsta motgång kommer inte att få folk att förstå sanningen, och det kommer heller inte att köra ut invasionsarmén ur landet.

Var inte så säker på det, enligt expo och expressen är vägen till seger att låsa in sig på toan.

Tjurigast vinner?
Citera
2011-08-04, 15:06
Medlem
Fiolitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
"Problemet" är att du av någon anledning får för dig att blattarna och negrerna helt sonika kommer låta dig vara och leva som du vill när de är i majoritet.

Under de åren som jag har varit på det här forumet har än så länge inte lyckats komma med något rimligt argument som tyder på att de inte skulle låta mig vara.

Ni har pratat om erfarenheter av kaxiga invandrare som rör sig i flock. Jag har aldrig haft problem med någon invandrare på stan, däremot fördomsfulla svenska birakillar som, även de, rör sig i flock. Vilket är rätt självklart, eftersom svenskar är majoriteten och det därför finns fler utav dem. Min poäng är att sådana finns bland alla folk eftersom folk generellt är idioter. Men varför skulle jag vara rädd för invandrarna när jag har stött på många sådana, men det närmsta jag har haft till problem med dem är jobbiga ungar på badhuset?

Ni har också dragit upp statistik, som även den är rätt självklar. Såklart att underklassungdomar dominerar brottsstatistiken, och invandrarna är dagens underklass. Föreställ er vilka fina, laglydiga svenskar ni hade stött på om ni hade klätt upp er och spatserat runt i Södermalm mitt i natten under förra sekelskiftet. Jag antar att om invandrarna blir en majoritet så får de också mer inflytande, och en större del av dem blir utbildade och högavlönade. Medan arbetarklassungdomarna fortsätter göra det de gör bäst, få utlopp för sina aggressioner över att ha växt upp i en obildad, hopplös miljö genom att begå brott.

Men om nu, mot all förmodan, det värsta skulle hända och vi skulle bli en förtryckt minoritet är det väl bara att göra samma sak som de gjorde? Bli flyktingar, flytta till någon annan del av världen och föröka oss där? Problem solved.
Citera
2011-08-04, 15:09
Medlem
Christopher.s avatar
Sedan Adolf förlorade för 60 år sedan känns det meningslöst att försöka bevara homogena samhällen. Idag råder folkvandringstider igen och jag har planer på att själv lämna moder svea. Dock kan vi alla leva i harmoni om vi lever i ett liberalt samhälle. Världen tillhör mänskligheten men människan tillhör sig själv, länge leve friheten, länge leve liberalismen.
Citera
2011-08-04, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Sedan Adolf förlorade för 60 år sedan känns det meningslöst att försöka bevara homogena samhällen. Idag råder folkvandringstider igen och jag har planer på att själv lämna moder svea. Dock kan vi alla leva i harmoni om vi lever i ett liberalt samhälle. Världen tillhör mänskligheten men människan tillhör sig själv, länge leve friheten, länge leve liberalismen.
Gör vad du vill men håll dig borta från Somalier, annars får du ha kul med dina race mixer äventyr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in