Resultat: VILL ni (svenskar) bli en minoritet i Sverige?
Jag r svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
4,81%
24 röster
Jag r inte svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
1,60%
8 röster
Jag r svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
76,15%
380 röster
Jag r inte svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
10,02%
50 röster
Bryr mig inte
7,41%
37 röster
2011-08-04, 14:34
Medlem
Fiolitos avatar
Jag kan helt rligt sga att jag skiter i om jag tillhr majoriteten eller inte, jag kommer troligtvis varken ta till mig icke-vsterlndsk kultur eller knna mig hotad av att tillhra minoriteten i vilket fall som helst, s vad r problemet?

edit: Om ni r s stolta svenskar, bete er som sdana i sdant fall. Vi r grymma p att ta det lugnt oavsett vad som hnder, istllet fr att hoppa p varandra som ett gng konfliktskande testoreronblattar. S vilket r det bsta sttet fr en svensk att hantera en utlndsk majoritet? Bete sig svenskt! Ryck p axlarna, kp en glass, lunka p och skt ditt s kan andra mer juvenila folk sl sig p brstet ver att de tillhr majoriteten.
Senast redigerad av Fiolito 2011-08-04 kl. 14:41.
Citera
2011-08-04, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Och det r det hr som fascinerar mig s mycket (ven med mig sjlv), varfr bryr sig ingen.
En SJ-konduktr kastar ut en flicka ur ett tg - landssorg.
Statistik presenteras som sger att svenskarna hller p att bli en (potentiellt frfljd) minoritet i Sverige - ingen bryr sig.

Det r den hr sjlvdestruktiva likgiltigheten som jag finner s fascinerande.

Sjlvklart r det fascinerande, Svenskars beteende verhuvudtaget r det. Det hade varit ganska intressant, bara att se andras reaktioner om man postade den statistiken p ett strre stlle n flashback forum. Diskussioner r ngonting bra!
Citera
2011-08-04, 14:42
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acoholic
sjlv s ska jag flytta till thailand med min sambo , och dr r jag minoritet, men inte r de fientliga fr det som ni bljjpojkrumsnassar (troligtvis har ni aldrig slagits heller, ni har nog aldrig heller blivit utsatt fr tortyr, ni sitter p era pojkrum och runkar och enda landet ni varit r danmark)

De r nog tacksamma att folk med kapital kommer dit. Kan du verkligen inte se skillnaden mellan att Muhammed och Fatima och deras sex sner kommer hit till Sverige, utan ngot som helst att rra sig med - mot att du som (troligtvis) hyfsat vlbrgad man ker till Thailand?

Sen vet jag inte riktigt vad slagsml och tortyr har att gra med att svenskarna hller p att bli en minoritet.
Citera
2011-08-04, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fiolito
Jag kan helt rligt sga att jag skiter i om jag tillhr majoriteten eller inte, jag kommer troligtvis varken ta till mig icke-vsterlndsk kultur eller knna mig hotad av att tillhra minoriteten i vilket fall som helst, s vad r problemet?
"Problemet" r att du av ngon anledning fr fr dig att blattarna och negrerna helt sonika kommer lta dig vara och leva som du vill nr de r i majoritet.
Citera
2011-08-04, 14:43
Medlem
Citat:
Och det r det hr som fascinerar mig s mycket (ven med mig sjlv), varfr bryr sig ingen.
Statistik presenteras som sger att svenskarna hller p att bli en (potentiellt frfljd) minoritet i Sverige - ingen bryr sig.

Folk bryr sig bara om det som de lser i tidningen den dagen, och sen en vecka eller tv framt kanske, hgst. De r knslomssigt styrda och r inte ens medvetna om det sjlva. Minns du tex munkarna i Burma? Det var ngon kampanj om att alla skulle ha rda klder p sig fr ett par r sen fr att visa solidaritet med dem. Hur mnga bryr sig nu? Hur mnga kommer bry sig om svlten i Somalia om en mnad? Det sjuka r att rubrikerna i de strsta dagstidningarna stter agendan fr vad vi ska bry oss om, allt annat hamnar i skymundan. Om alla dagstidningar skulle skriva om Henrik Schyfferts penis imorgon, d skulle de flesta f fr sig att Henrik Schyfferts penis r viktig och ngot som r vrt att diskutera.
Citera
2011-08-04, 14:49
Medlem
Citat:

De r inte likgiltiga, man slr det frn sig, man fr inte tnka p snt. Man tar snabbt blicken frn snt som om du upptcks kan gra dig till en mltavla, det har blivit en reflex.

Monster, mrdare och haters, spelar ingen roll om dom har rtt, de tycker fel.
Citera
2011-08-04, 14:55
Medlem
Mannuss avatar
Nej, det vill de inte. Inte om de frstr vad som hnder nr s sker. Problemet r att ingen frstr ett skit. De tror att ett land kan vara ett idylliskt Sverige proppfullt med araber, negrer, sydamerikaner, somalier och annan brun smrja och fortfarande vara "Sverige". De frstr inte att Sverige kommer att bli som det folk som lever hr.
Citera
2011-08-04, 14:58
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
text
Personligt tips: att lgga sig ner och bla vid minsta motgng kommer inte att f folk att frst sanningen, och det kommer heller inte att kra ut invasionsarmn ur landet.
Citera
2011-08-04, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Personligt tips: att lgga sig ner och bla vid minsta motgng kommer inte att f folk att frst sanningen, och det kommer heller inte att kra ut invasionsarmn ur landet.

Var inte s sker p det, enligt expo och expressen r vgen till seger att lsa in sig p toan.

Tjurigast vinner?
Citera
2011-08-04, 15:06
Medlem
Fiolitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
"Problemet" r att du av ngon anledning fr fr dig att blattarna och negrerna helt sonika kommer lta dig vara och leva som du vill nr de r i majoritet.

Under de ren som jag har varit p det hr forumet har n s lnge inte lyckats komma med ngot rimligt argument som tyder p att de inte skulle lta mig vara.

Ni har pratat om erfarenheter av kaxiga invandrare som rr sig i flock. Jag har aldrig haft problem med ngon invandrare p stan, dremot frdomsfulla svenska birakillar som, ven de, rr sig i flock. Vilket r rtt sjlvklart, eftersom svenskar r majoriteten och det drfr finns fler utav dem. Min pong r att sdana finns bland alla folk eftersom folk generellt r idioter. Men varfr skulle jag vara rdd fr invandrarna nr jag har sttt p mnga sdana, men det nrmsta jag har haft till problem med dem r jobbiga ungar p badhuset?

Ni har ocks dragit upp statistik, som ven den r rtt sjlvklar. Sklart att underklassungdomar dominerar brottsstatistiken, och invandrarna r dagens underklass. Frestll er vilka fina, laglydiga svenskar ni hade sttt p om ni hade kltt upp er och spatserat runt i Sdermalm mitt i natten under frra sekelskiftet. Jag antar att om invandrarna blir en majoritet s fr de ocks mer inflytande, och en strre del av dem blir utbildade och hgavlnade. Medan arbetarklassungdomarna fortstter gra det de gr bst, f utlopp fr sina aggressioner ver att ha vxt upp i en obildad, hoppls milj genom att beg brott.

Men om nu, mot all frmodan, det vrsta skulle hnda och vi skulle bli en frtryckt minoritet r det vl bara att gra samma sak som de gjorde? Bli flyktingar, flytta till ngon annan del av vrlden och frka oss dr? Problem solved.
Citera
2011-08-04, 15:09
Medlem
Christopher.s avatar
Sedan Adolf frlorade fr 60 r sedan knns det meningslst att frska bevara homogena samhllen. Idag rder folkvandringstider igen och jag har planer p att sjlv lmna moder svea. Dock kan vi alla leva i harmoni om vi lever i ett liberalt samhlle. Vrlden tillhr mnskligheten men mnniskan tillhr sig sjlv, lnge leve friheten, lnge leve liberalismen.
Citera
2011-08-04, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Sedan Adolf frlorade fr 60 r sedan knns det meningslst att frska bevara homogena samhllen. Idag rder folkvandringstider igen och jag har planer p att sjlv lmna moder svea. Dock kan vi alla leva i harmoni om vi lever i ett liberalt samhlle. Vrlden tillhr mnskligheten men mnniskan tillhr sig sjlv, lnge leve friheten, lnge leve liberalismen.
Gr vad du vill men hll dig borta frn Somalier, annars fr du ha kul med dina race mixer ventyr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in