Flashback bygger pepparkakshus!
2012-12-18, 15:22
Medlem
dyings avatar
Om man jämnför Oxi/Oxy med Morfin/Dolc, på vilken skala hamnar dom på två? Kanske lite luddig fråga men

Funderar på att gå över till något starkare än moffe, men som inte är heroin.. Oxy är närmast då eller?
Citera
2012-12-18, 15:49
Medlem
Melestors avatar
När är onset för nasalt?
Citera
2012-12-18, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dying
Om man jämnför Oxi/Oxy med Morfin/Dolc, på vilken skala hamnar dom på två? Kanske lite luddig fråga men

Funderar på att gå över till något starkare än moffe, men som inte är heroin.. Oxy är närmast då eller?

Ja, oxy is da shit. Moffe är ju reservvara, silvervara, ej guldvara.

Det fantastiska med oxy är dess renhet, garanti av kvalité, och ruset som är dosberoende. En försiktig tjej kan tugga en 5mg:are och blir småmysig och fnittrig och få ut mycket av det. Men som man är väl 20-40 spetrumet som gäller vid början, och tugga. Räcker inte det kan man ta 40 till.
Går utmärkt att kombinera med måttlig alkohol om man utelämnar alla bensos. En flaska rödvin och gänget tuggar 20mg var första gången, och sinnesstämningen blir spännande.
Ja, det finns mycket man kan göra, många kombos. Även för oss som har tagit skiten heroin.

Skippa den ädla konsten att röka h. Det är inte värt det. Kan man komma över oxycontin så är man "framme". Dolc är värdelöst f ö. Morfin är inte helbra heller som sagt.
Citera
2012-12-18, 16:50
Medlem
NirvanAs avatar
Enda gången jag fick ut nåt av oxy var när jag spruta det i analen. När jag tog det oralt tog jag allt från 40-60mg oxynorm och kände absolut ingenting av det. Då ska oxy ha bra biotillgänglighet oralt också, så det är konstigt.
Citera
2012-12-18, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Enda gången jag fick ut nåt av oxy var när jag spruta det i analen. När jag tog det oralt tog jag allt från 40-60mg oxynorm och kände absolut ingenting av det. Då ska oxy ha bra biotillgänglighet oralt också, så det är konstigt.

Det är konstigt. Men vissa påstår det. Men du är den tredje jag vet? Det är rätt lite om och alla de man vet och hört som känner ordentligt med eufori på 60mg (40). 2 Paracetamol och en joint, och du kanske ändrar syn...
De flesta rookies känner påtagligt redan vid 10 tuggat. Jag vet det. Många t o m vid 5. Om du är opatnaiv dvs.
Citera
2012-12-18, 18:21
Medlem
Puttepastors avatar
[quote=jimps]Nej, det är inte alls att jag håller mitt heroin så kärt som du tror. Det är inte mer än vad du håller ditt oxikodon kärt.

Jag har också fått åka ambulans efter en överdos, en gång. Fick precis som du Narcan, (naloxon) även om det var långt efter överdosen (runt 20-30 minuter), jag började andas på egen väg innan ambulansen kom dit. Men läpparna var lila och jag var i ett krampliknande tillstånd och minns självklart inget. Men efter uppvaknandet så var jag klarvaken. Anledningen till att jag fick naloxon var att jag hade nedsatt syrekapacitet.

Jag vet mycket väl om högkostnadsskyddet och vad det är, har själv en autoimmun sjukdom som så klart är kronisk, mina sprutor (TNF-alfahämmare) jag hämtar ut varje månad för det kostar strax över 10 000:-, så det räcker med ett uttag för mig för att komma upp i högkostnadsskyddet.

Likaså förut när jag hade Lyrica 150 mg x 2 per dag så fick jag hämta ut 200-burkar som gick på strax över 2300:-, men numera har jag 225 x 2 per dag och då blir det inte längre burkar men det gör inget, för jag hämtar aldrig ut småköp utan går alltid upp snabbt upp i högkostnadsskyddet, alltid vid ett köp. Men m.a.o sitter du då med en massa småköp för att sedan efter tiotals gånger komma upp i högkostnadsskyddet? Varför pratar vi om det ens, gillar du att vara sjuk?

Men om vi ska fortsätta diskutera vad vi har för droger på Apoteket; det jag haft tidigare är buprenorfin, detta då i en dynamisk dos. Först 10 mg-plåster som fördelas över en vecka. Sen på det Temgesic 0,4 mg buprenorfin där jag fick ta som mest 1,2 mg per dag, tre stycken alltså. Sistnämnda är för akut smärtlindring medan plåstren ger en grundläggande smärtlindring.

Men det jag har idag är metadon och då vill jag återigen tillägga att jag inte är med i något program utan är en smärtpatient och det var precis så med buprenorfinet också.

Men jag tycker det jättebra att du kan fixa fram en massa Oxy via sjukvården. Så du slipper krångla med den svarta marknaden. Jag har haft OxyNorm i en kort period förut, det var OxyNorm som fick mig att älska opioider.

Minns hur jag, i ung ålder, fick ut ett gäng OxyNorm och en kväll då jag hade tagit ordinerad dos, fick rätt bra känsla, mådde ganska bra psykiskt. Ovetandes om hur populära och bra detta preparat var så bestämde jag mig för att ta dubbel dos mot vad läkaren hade föreskrivit, dagen efter. Minns hur det blev riktigt tungt samtidigt som ångesten bara sköljde av mig som en ljummen ström av vatten, det kändes verkligen så. Det var då jag verkligen förstod att jag gillade opioider.

Annars hade jag då innann bara haft Citodon eller Dexofen, detta från och med 13 års ålder ungefär. Det var så fruktansvärt dåliga preparat mot min smärta, det var så pass att jag aldrig nästan använde preparaten. Kodein reagerar jag knappt på och aldrig riktigt gjort.

Fixa o fixa jag måste äta det för att ens ta mig upp ur sängen tyvärr !! Du skrev att du har metadon nu dom ska ställa in mig på det i januari isamband med operation hur upplever du att det fungerar för smärtan för det kommer bi det jag ska stå på fram över för värken inget anat smärtrehab ska ha hand om det fattar jag det som upplever du stor skillnad på metadon o värken gäfört med andra opiater ???
Citera
2012-12-18, 22:31
Medlem
Audacias avatar
Kort fråga. Osäker på vart frågan egentligen borde vara lagd, men kör här ändå.

Om jag skulle besöka tex Florida och där påpeka min ryggvärk, som är en egentlig ryggvärk, och där under mitt besök söka hjälp för min värk, och såledels få hjälp på medicinsk väg. Vad säger tullen om detta?

Låt säga att jag tex fått (motsvarande) Oxycontin för 30 dagars bruk, eller 60 dagars bruk för att slå till på stort. Vad säger eventuell tull om detta OM detta skulle komma till deras kännedom?
Är det tillåtet så länge jag har ett recept, eller är det stenhårt att det gäller inom EU etc?

Skulle vara tacksam för en klarhet i vad som gäller just när det gäller USA och receptbelagda mediciner mot värk!
Citera
2012-12-18, 22:43
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Jag har upplev något väldigt underligt flera gånger EFTER OxyCodon. Jag uppmärksammade det inte ordenterligt förrän jag läste att en till användare hade upplevt samma sak, (kan ha varit dolcontina, du får ju gärna uttala dig om du läser detta)

Det jag upplevt är att, detta händer bara efter kortare tider på OxyCodon ELLER om man -2-3 dagar in på avtändningen efter ett Opie-Race- kör en dag på Oxy. Det som händer är att välmåendet håller i sig efter Oxy't har gått ur, det är inte det direkta Opi-välmåendet men då man ska drabbas av ATn så känner man hur man mår genuint bra.

Detta har hänt flera gånger, men enbart på OxyCodon. Någon mer som har känt detta?
Citera
2012-12-18, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marlboroman
Tack som fan för svaret Visste inte att smärtstillande effekten kunde boostas så mycet av paracetamol. Aja får ändå vänta på att subben ska gå ur mig innan jag kan testa. Subben hjälpte mig med smärtan,undrar hur mycket oxy kommer att hjälpa mig.

Paracetamol och en fin joint, boostar. En liten räcker så ruset blir rätt mix. Sen när "värmen" kling lite av, en joint till efter någon timme eller två.
Det är nice! Det går även ta ett glas rött.

Jag har suttit och umgåtts med skitsnygga tjejer här i soffan, inte sagt att jag har tagit oxy och lyrica - som grund. Sen sitter man i soffan och dricker rött och pratar, och sen säger jag att jag röka på balkongen "faktiskt en joint". Frågar inte om de vill eller inte. Men ofta vill de "smaka", och då blir de hur fnittriga och kan göra vad som helst. (för det blir tillåtet).

Och eftersom man är så jävla avslappnad och leende och charmig mot tjejen i ruset, så känner hon sig totaltrygg, och man är knappast pushy...haha.

Ahh, det är underbart. Men ingen benso, för då dör man. Men det är klart att man dras till varandra kroppar ohämmade som vi är...

Rätt mix av droger, timing och sammanhang, så kan livet med droger och tjejer vara otroligt! Men det tar ett tag innan man självlär sig den optimala ordningen, doserna, timingen osv.
Naturligtvis så "behövs" inte ens tjejen. Man kan ha en underbar nyårsafton t.ex. själv.
Citera
2012-12-18, 23:11
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justHigh
Det är konstigt. Men vissa påstår det. Men du är den tredje jag vet? Det är rätt lite om och alla de man vet och hört som känner ordentligt med eufori på 60mg (40). 2 Paracetamol och en joint, och du kanske ändrar syn...
De flesta rookies känner påtagligt redan vid 10 tuggat. Jag vet det. Många t o m vid 5. Om du är opatnaiv dvs.
Min egen teori är att jag kanske intog dom för tätt inpå mat, men hur fan kan mat isf helt neutralisera euforin och tja...alla egenskaper hos oxynorm

Numera kör jag bara tram och morfin meda, väldigt sporadiskt ska tilläggas, funkar fint för mig, tillräckligt starka
Citera
2012-12-19, 22:24
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttepastor
Fixa o fixa jag måste äta det för att ens ta mig upp ur sängen tyvärr !! Du skrev att du har metadon nu dom ska ställa in mig på det i januari isamband med operation hur upplever du att det fungerar för smärtan för det kommer bi det jag ska stå på fram över för värken inget anat smärtrehab ska ha hand om det fattar jag det som upplever du stor skillnad på metadon o värken gäfört med andra opiater ???

Det låter ganska likt mig.

Läs min tråd om metadon i samband med smärttillstånd där jag blev helt bombardera av idioter dock, men du får lite av min historia.

Om du över lång tid äter opioider så är metadon i princip det bästa du kan använda dig av när man pratar om toleransutveckling och hur bra effekt man faktiskt får såvida vi pratar om starkare opioder. Det står ganska väl om metadon på Wikipedia, läs på engelska också. Där skriver man mer om farmakologin kring metadon. T.ex misstänker man att det är för att metadon också binder sig till NMDA-receptorn som man får en mindre toleransutveckling. Det är ju allmänt känt att ibogain och ketamin t.ex har en positiv effekt på toleransutveckling för opiater, eftersom dom också binder till NMDA-receptorn.

Metadon är kraftfullt, även i låg dos på grund av dess höga dospotens. Man uppnår inte full effekt förrän efter runt en vecka på grund av att metadon lagrar sig i fettvävnaden, sen har ju metadon också en väldigt lång halveringstid. Men min läkare säger att det kan ta längre tid än så innan man uppnår full effekt, de är väldigt individuellt. Det är en full agonist precis som heroin och oxy m.fl.

Jag behandlas också via smärtklinik. Men som sagt, läs min tråd, det finns ett par bra svar och några studier länkade där. Sen finns det mycket trångsynta människor som ska tycka och tänka om andra. Precis som jag tycker du själv gjorde ganska nyligen i ett inlägg. Men nu har jag ägnat mig tid åt att ge dig råd, trots det...
Citera
2012-12-20, 18:41
Medlem
Tjacktorsks avatar
Hellu!

Kommit över oxycontin 5 mg, 6 st, samt 2 ml pumpar

Jag behöver minst 20 mg, hur fan ska jag lösa det? Det blir ju sjukt mycket pulver till en liten skit pump. Vill ju ha kicken.. Hur ska jag lösa detta på bästa sätt?

Är ju gråtfärdig, kan ju inte bli sämre..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in