Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-11, 18:16
Medlem
Oxytorsks avatar
När jag var som värst uppe i mitt missbruk käkade jag 800mg depot + 80mg snabbverkande och detta hämtade jag ut på apoteket pga skador.

Edit: Kan även nämnas att jag jobbade under denna period.
Senast redigerad av Oxytorsk 2025-12-11 kl. 18:19.
Citera
2025-12-13, 23:42
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackBeer
Det där var extremt.
I Sverige är det en omöjlighet. Läkaren skulle bli av med rätten att skriva ut narkotika klassade läkemedel. 1100mg No way. Apoteket skulle larma till IVO.
Citera
2025-12-14, 09:51
Medlem
Hej 👋 vad är de alla skriver att gabapentin kombinerat med oxycontin kan ge andningsdepp? Jag har gabapentin på recept för nervsmärta 1600mg dag men har fått ett litet paket oxycontin av ortopeden här i Stockholm kan jag ta båda samtidigt utan att vara orolig? Oxy är på 5 mg per tablett..
Citera
2025-12-14, 16:55
Medlem
FlashbackBeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nofear99
Hej 👋 vad är de alla skriver att gabapentin kombinerat med oxycontin kan ge andningsdepp? Jag har gabapentin på recept för nervsmärta 1600mg dag men har fått ett litet paket oxycontin av ortopeden här i Stockholm kan jag ta båda samtidigt utan att vara orolig? Oxy är på 5 mg per tablett..
Oxy ger sänkt andningsfrekvens. När man kombinerar läkemedel kan de ibland förstärka varandras effekter. Så din andningsfrekvens kanske sänks ännu mer när du tar gabapentin samtidigt som du tar oxy. Rådgör med dina läkare, de vet bättre än Flashback vad som är säkert i ditt fall.
Citera
2025-12-14, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nofear99

Gapa är rävgift, sluta med skiten säger jag bara.
Citera
2025-12-21, 02:37
Medlem
No6s avatar
Köp skiten svart bara. Jag är en enstöring, tar 1 timme sen har jag Oxy i handen. Fattar inte hur korkade folk måste vara. Lita på mig, du kommer bara lägga dyrbar tid, pengar på ingenting. Du kommer bara bli frustrerad. Skit i vården.
Senast redigerad av No6 2025-12-21 kl. 02:52.
Citera
2025-12-21, 03:54
Medlem
Dumbledwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Köp skiten svart bara. Jag är en enstöring, tar 1 timme sen har jag Oxy i handen. Fattar inte hur korkade folk måste vara. Lita på mig, du kommer bara lägga dyrbar tid, pengar på ingenting. Du kommer bara bli frustrerad. Skit i vården.
Är inte oxy väldigt dyrt på den svarta marknaden? Man är också lite korkad om inte förstår att det går att få utskrivet i princip vad som helst. Bara man sätter sig in i hur systemet fungerar och kan spela spelet.
Citera
2025-12-21, 09:52
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbledwarf
Är inte oxy väldigt dyrt på den svarta marknaden? Man är också lite korkad om inte förstår att det går att få utskrivet i princip vad som helst. Bara man sätter sig in i hur systemet fungerar och kan spela spelet.
Jo, Oxy är väldigt dyrt ja - för dig. Varför? Just för att de är svåra att få tag på. Varför? För att det är väldigt sällsynt att någon läkare skriver ut de. Knappt någon som har dem, och dem som har dem släpper gärna inte på de.

Svarta dvs utländska Oxy går nog på 3-4 kr/g men beror på vart i riket man bor.

Skojar du, Oxy utskrivet mot i princip vad som helst? Som vadå? Berätta gärna om detta spelet. Går du till en privatläkare? Går för helvete inte ens få en flaska hostmedicin längre för den innehåller Etylmorfin. Systemet? Fungerar som så att innan det ens är talan om Oxy ska du gå igenom Kodein, Morfin, Tramadol och klenare opiater/opioider. OM du ens kommer så långt. Förmodligen får du starkare Ipren/Alvedon skickad hem.Har för mig Oxy är 1.5 gånger så starkt som Morfin.

Jag tror kanske du redan har Oxy på recept, därför är det "enkelt" att få utskrivet enligt dig.

På mig drog dem ut samtliga tänder, jag fick 10 st 5 mgs Morfin. Kunde lika gärna gett mig sockerpastiller. Innan ni hakar upp och mobbar mig för detta, mina tänder ruttnade efter ett flera år långt missbruk av Amfetamin. Nu har jag fått nya, ersättande tänder. Vill ni göra er lustiga på det varsgod bryr mig inte.
Senast redigerad av No6 2025-12-21 kl. 10:00.
Citera
2025-12-21, 14:53
Medlem
Dumbledwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Jo, Oxy är väldigt dyrt ja - för dig. Varför? Just för att de är svåra att få tag på. Varför? För att det är väldigt sällsynt att någon läkare skriver ut de. Knappt någon som har dem, och dem som har dem släpper gärna inte på de.

Svarta dvs utländska Oxy går nog på 3-4 kr/g men beror på vart i riket man bor.

Skojar du, Oxy utskrivet mot i princip vad som helst? Som vadå? Berätta gärna om detta spelet. Går du till en privatläkare? Går för helvete inte ens få en flaska hostmedicin längre för den innehåller Etylmorfin. Systemet? Fungerar som så att innan det ens är talan om Oxy ska du gå igenom Kodein, Morfin, Tramadol och klenare opiater/opioider. OM du ens kommer så långt. Förmodligen får du starkare Ipren/Alvedon skickad hem.Har för mig Oxy är 1.5 gånger så starkt som Morfin.

Jag tror kanske du redan har Oxy på recept, därför är det "enkelt" att få utskrivet enligt dig.
Nej jag menade bara rent allmänt. Du kan få utskrivet i princip vad du vill om du verkligen försöker.
Det hjälper om man har ett intresse för olika system som lagar, regler, försäkringar och liknande.

Det är också viktigt att man är någorlunda bra på att kommunicera och har en god relation med läkare/sjuksyster.
Citera
2025-12-21, 23:00
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbledwarf
Nej jag menade bara rent allmänt. Du kan få utskrivet i princip vad du vill om du verkligen försöker.
Det hjälper om man har ett intresse för olika system som lagar, regler, försäkringar och liknande.

Det är också viktigt att man är någorlunda bra på att kommunicera och har en god relation med läkare/sjuksyster.

Nu har jag inte ens försökt få just Oxy utskrivet, men jag instämmer helt med dig.

Om man läser på om mediciner, verkningar (och biverkningar), diagnoser, regler, rättigheter osv och samtidigt är tillräckligt smart/manipulativ kan man få vad som helst.

Jag lyckades under min läkemedelsmissbruks-tid få mer eller mindre obegränsat med Stesolid, Xanor, z-analoger, Lyrica etc. Det var så mycket att jag kunde missbruka det och ändå ha mängder över varje månad, och t om medicin jag inte ens hämtat ut. Det tog tid och det handlade om att bygga upp förtroende över tid, vara en bra "skådespelare" och som du säger måste man vara bra på att kommunicera.

På den tiden hade jag ironiskt nog ett väldigt välordnat liv med högstatus jobb och fancy kläder osv. Idag när jag är fri från droger av alla de slag är jag arbetslös och går omkring i billiga kläder. Men jag är fri från skiten iaf.

Men ja, visst går det att få vad som helst utskrivet om man verkligen bestämmer sig för det och anstränger sig.
Citera
2025-12-22, 00:59
Medlem
No6s avatar
Fel, om ni visar för läkaren att ni har kunskaper om massa narkotikaklassade mediciner kommer denne säga just det "Du får inga, jag märker hur mycket kunskap du har om alla klassade preparat osv". Det är vad aset till läkare sa till mig innan jag slängdes in i häktet t.ex.

Jag tror ni som lyckats "snacka er till det" har haft turen att träffa bra läkare. Eller så är ni som min farsa var, extremt bra på att snacka er till det ni vill ha. Jag förstår vad ni menar tror jag. Min farsa var en jävel på att just prata, den mannen kunde pratat sig till att få exakt vad han ville ha.

Det är så fruktanssvärt skönt att slippa jaga tabletter på vårdcentralen, vilket jag gjorde i många år oftast utan resultat. Bara bestämma med sin kran 1 timme senare har du det i handen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in