Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-12-20, 18:57
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjacktorsk
Hellu!

Kommit över oxycontin 5 mg, 6 st, samt 2 ml pumpar

Jag behöver minst 20 mg, hur fan ska jag lösa det? Det blir ju sjukt mycket pulver till en liten skit pump. Vill ju ha kicken.. Hur ska jag lösa detta på bästa sätt?

Är ju gråtfärdig, kan ju inte bli sämre..

Tugga i dig dom istället.

Annars här, OxyContin injektion för nybörjare. Läs HELA!

Krya på dig. Opiatsjuk?
Citera
2012-12-20, 18:59
Medlem
kopralens avatar
felpost
Citera
2012-12-20, 23:16
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjacktorsk
Hellu!

Kommit över oxycontin 5 mg, 6 st, samt 2 ml pumpar

Jag behöver minst 20 mg, hur fan ska jag lösa det? Det blir ju sjukt mycket pulver till en liten skit pump. Vill ju ha kicken.. Hur ska jag lösa detta på bästa sätt?

Är ju gråtfärdig, kan ju inte bli sämre..

OK. Oxikodons vattenlöslighet ligger runt 100mg/ml så som du märker så är det inga problem att få in 30mg på 2ml. Det gäller bara att få ut Oxikodonet ur tabletterna. OxyContin är relativt lätta att lösa. Även om det är mycket pulver så är det ingen omöjlighet.
Jag brukade lösa ungefär 40mg Oxikodon per 0.5ml.

Det var länge sedan jag styrde med OC men du kanske kan prova att först krossa 3st 5mg och lösa i 1ml, värma på lite, lite suga upp det som blir kvar genom filter och återupprepa proceduren på de sista.

Eller så löser du upp dom i mer vatten och när du sedan är klar och sitter med några milliliter lösning så reducerar du ner den till 1-1½-2ml.
Som du ser har du flera alternativ.
Senast redigerad av Unbalanced 2012-12-20 kl. 23:20.
Citera
2012-12-21, 00:18
Medlem
Puttepastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Det låter ganska likt mig.

Läs min tråd om metadon i samband med smärttillstånd där jag blev helt bombardera av idioter dock, men du får lite av min historia.

Om du över lång tid äter opioider så är metadon i princip det bästa du kan använda dig av när man pratar om toleransutveckling och hur bra effekt man faktiskt får såvida vi pratar om starkare opioder. Det står ganska väl om metadon på Wikipedia, läs på engelska också. Där skriver man mer om farmakologin kring metadon. T.ex misstänker man att det är för att metadon också binder sig till NMDA-receptorn som man får en mindre toleransutveckling. Det är ju allmänt känt att ibogain och ketamin t.ex har en positiv effekt på toleransutveckling för opiater, eftersom dom också binder till NMDA-receptorn.

Metadon är kraftfullt, även i låg dos på grund av dess höga dospotens. Man uppnår inte full effekt förrän efter runt en vecka på grund av att metadon lagrar sig i fettvävnaden, sen har ju metadon också en väldigt lång halveringstid. Men min läkare säger att det kan ta längre tid än så innan man uppnår full effekt, de är väldigt individuellt. Det är en full agonist precis som heroin och oxy m.fl.

Jag behandlas också via smärtklinik. Men som sagt, läs min tråd, det finns ett par bra svar och några studier länkade där. Sen finns det mycket trångsynta människor som ska tycka och tänka om andra. Precis som jag tycker du själv gjorde ganska nyligen i ett inlägg. Men nu har jag ägnat mig tid åt att ge dig råd, trots det...

Sorry för det har en tuff vecka inte meningen att vara otrevlig tack för att du tog dig tid ska kolla in tråden din ska ställas in på metadon i januari efter diskprotes operation 4 år har jag varit fånge i mitt hem känns det som så hoppas det blir lite bättre efter Op
Citera
2012-12-21, 20:47
Medlem
dyings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justHigh
Ja, oxy is da shit. Moffe är ju reservvara, silvervara, ej guldvara.
Det fantastiska med oxy är dess renhet, garanti av kvalité, och ruset som är dosberoende.

Låter exakt som jag föreställd mig.. Tyvärr har jag ej möjligheten att testa Oxy, vilket är mitt No1 just nu känns det som. Det skulle kännas så rätt och så skönt! Men ja, man får väl leva och lära lite till!
Citera
2012-12-22, 14:46
Medlem
qleks avatar
har 130mg oxy och ska käka det idag och på julafton hur mke tror ni jag behöver för att kicka? vet inte hur min tolerans ligger till har bara käkat opioider 2ggr på 4månader men innan de hade jag käkat 1-3ggr varje vecka i 1 och ett halvt år mest tram. Kunde käka ungefär 800mg och då blev jag inte jätte sänkt bara trammad. Vad tror ni? käkat oxy några gånger innan fast de va längesen
Citera
2012-12-22, 14:59
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlek
har 130mg oxy och ska käka det idag och på julafton hur mke tror ni jag behöver för att kicka? vet inte hur min tolerans ligger till har bara käkat opioider 2ggr på 4månader men innan de hade jag käkat 1-3ggr varje vecka i 1 och ett halvt år mest tram. Kunde käka ungefär 800mg och då blev jag inte jätte sänkt bara trammad. Vad tror ni? käkat oxy några gånger innan fast de va längesen
Jag skulle börjat på 50mg
Citera
2012-12-22, 15:20
Medlem
Marlboromans avatar
Börja på 20mg, ska du tugga/snorta eller bara käka dom?
Citera
2012-12-22, 15:41
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlboroman
20mg kommer inte ge nåt när han har så hög tolerans på tram.
Citera
2012-12-22, 15:51
Medlem
uuy1851s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Man kan ju alltid ta mer sen efter om det inte gav nog med effekt?
Citera
2012-12-22, 16:12
Medlem
qleks avatar
Citat:
Jag skulle börjat på 50mg
Som jag hade tänkt.
Citat:
Ursprungligen postat av Marlboroman
Idag kan jag ju snorta men på julafton kan jag inte. Kan ju inte knacka upp hos släkten direkt hehe ^^
Citat:
Jo men har ju bara tagit tram 2ggr på 4månader toleransen borde la gått ner?
Citera
2012-12-22, 18:22
Medlem
Hej, äter 10mg morgon och kväll pga smärta.

Tänkte gå ut på nyår och dricka lite, ska jag fortsätta med de som vanligt eller sluta?
Ifall jag ska sluta, går det bra att inte ta några tabletter samma dag, eller måste jag sluta några dagar innan.

Ska inte dricka så hemst mycket, 3-5 starköl kanske.

edit: oxycodone och oxynorm (5mg av varje)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in