Flashback bygger pepparkakshus!
2012-04-18, 14:22
Medlem
NigguhScootchs avatar
12.15 svalde jag 20mg depå, ca 1 timme senare började jag känna en skön effekt. Men nu ca 2 timmar senare känner jag knappt av nånting alls. Borde jag ta 10-20 mg till eller ska jag vänta en stund? snabba svar uppskattas

edit: nu fick jag huvudvärk oxå
Senast redigerad av NigguhScootch 2012-04-18 kl. 14:44.
Citera
2012-04-19, 16:00
Medlem
smoketheherbs avatar
Finns de nå bättre än o röka oxy jag kommer få återfall iaf känns som de faan!
Citera
2012-04-19, 16:35
Medlem
Tag_Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NigguhScootch
12.15 svalde jag 20mg depå, ca 1 timme senare började jag känna en skön effekt. Men nu ca 2 timmar senare känner jag knappt av nånting alls. Borde jag ta 10-20 mg till eller ska jag vänta en stund? snabba svar uppskattas

edit: nu fick jag huvudvärk oxå

Dra det i snoken, och ja 20mg är för lite oralt. Kan även instämma med talaren ovan, rök det
Citera
2012-04-19, 21:29
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoketheherb

Röka heroin, fentanyl? Finns mycket bättre saker än att röka oxy...

Beroende på hur du definierar återfall men, att du skulle få ett återfall är väl inte det största du behöver oroa dig för? Det är väl snarare att du faller tillbaka (eftersom du nu inte vill det) som är det du ska akta dig för.

Inte för att uppmuntra till det men ett återfall kan också vara lärorikt. Efter en tids drogfrihet kan ofta drogen kännas annorlunda och man kan resonera väldigt annorlunda kring det, ofta på ett bättre sätt än när man är i ett missbruk.
Citera
2012-04-20, 21:53
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Funkar det alltså bra att röka oxy? har hört om det tidigare men aldrig prövat själv, har en 80mg liggandes ska pröva röka imorgon eller nån dag jag inte kör gobbe, vilken dos kör du på då? någonstans mellan iv och oralt typ?
Citera
2012-04-20, 22:08
Medlem
Retroflexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Funkar det alltså bra att röka oxy? har hört om det tidigare men aldrig prövat själv, har en 80mg liggandes ska pröva röka imorgon eller nån dag jag inte kör gobbe, vilken dos kör du på då? någonstans mellan iv och oralt typ?

Det går definitivt att röka, men jag tror knappast biotillgängligheten är lika hög som vid oralt/intravenöst intag, och sedan vete fan om man vill ha massa bindemedel i lungorna.
Citera
2012-04-21, 09:59
Medlem
tem04s avatar
Citat:
JO att röka fentanyl är faktiskt trevligare, men oxy är en opi som jag älskar!!
Synd är att jag måste upp i doser som gör att en 28 ask på 20mg räcker två dagar om jag snålar, faaan jag skulle vilja vara tillbaka på -80talet då Ketogan hette Ketogin å tog man 2-3 st var man så moffad att hälften räckte till.
Det är en otrolig känsla mot morfin anser jag, har haft både norm å contin på recept bäst är att ha båda sorterna, synd att Buprenorfin finns....jag är en som brukar det varje dag så då man ska dosa med oxycontin får man jävlas att vara utan det, bara elände med dessa jävla droger.....man vill ha dom men man vill inte .........ja ja detta höll på att bli djupt....jajaja nu äntligen slog oxyn på 160-180 mg....aaaaa tror det var Oxascanden som drog igång loket
Citera
2012-04-22, 14:06
Medlem
Vicious Edds avatar
Är det inte ett jäkla slöseri på Oxy att röka det? Jag menar, om man inte har en alldeles perfekt rökteknik så lär väl en hel del "gå upp i rök" så att säga. Röker man en 80mg kanske man bara får i sig max 50-60mg och resten försvinner ut i luften?

Med tanke på den höga orala biotillgängligheten förstår jag inte varför man väljer detta administreringssätt, om man nu inte har obegränsad tillgång till tabletterna vill säga. Då kan man ju experimentera lite hur som helst.
Citera
2012-04-22, 22:32
Medlem
smoketheherbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk

Funkar fint får direkt känslan. olika kan röka en hel 40mg på en gång
Citera
2012-04-24, 23:10
Medlem
Thisblowsasss avatar
10 stycken 20 mg Oxycontin för 750 kr funderar jag på att köpa. Bra deal eller betalar jag för mycket?
Noll koll på Oxy!
Citera
2012-04-25, 00:51
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thisblowsass
10 stycken 20 mg Oxycontin för 750 kr funderar jag på att köpa. Bra deal eller betalar jag för mycket?
Noll koll på Oxy!
Skampris, verkligen! Nästan så att man hellre väljer att bli blåst än att köpa oxy för det priset...
Citera
2012-04-25, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Skampris, verkligen! Nästan så att man hellre väljer att bli blåst än att köpa oxy för det priset...

Nu tycker jag du tar i.

2kr / mg för Morfin anser jag är BRA pris. 3kr är OKEJ och 4kr är DYRT.

10st 20mg Oxy för 750kr blir 3,75kr / mg. Vilket är.. lite smått dyrt ja. Men jag skulle LÄTT köpa dem för dem finns så sällan. Sen ska dem tydligen vara AWESOME också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in