Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-17, 21:32
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
Det är en Armoneve Oxycodon hydroclorid. Står Armoneve 10 mg/5 mg depottablett

Okej, eftersom det är depot tar det längre tid innan dem börjar verka. Det du kan göra är att tugga sönder den andra tablettet, då kommer effekten någorlunda snabbt.
Citera
2019-08-17, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Okej, eftersom det är depot tar det längre tid innan dem börjar verka. Det du kan göra är att tugga sönder den andra tablettet, då kommer effekten någorlunda snabbt.

Alltså ska jag stoppa tabletten i munnen och tugga sönder den med tänderna och sen svälja det eller låta den smälta i munnen?
Citera
2019-08-17, 22:27
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Alltså ska jag stoppa tabletten i munnen och tugga sönder den med tänderna och sen svälja det eller låta den smälta i munnen?

Du tuggar sönder med tänderna och sväljer pulvret.
Citera
2019-08-17, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Du tuggar sönder med tänderna och sväljer pulvret.

Har gjort det , när kommer effekten?
Citera
2019-08-18, 01:17
Medlem
Tog 20mg totalt. Kan säga kände inte något skön eufori rus förutom trötthet.
Citera
2019-08-18, 02:03
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Tog 20mg totalt. Kan säga kände inte något skön eufori rus förutom trötthet.

Tråkigt att det inte blev mer än så, får nog testa större mängd nästa gång. Vissa blir sköna som fan på bara 5-10mg utan tolerans, medans andra behöver 30-40. Sen är inte depottabletterna dem bästa i russyfte. Vill man ha en starkare peak så är det kapslar som gäller. Personligen har jag alltid gillat att ta ett par depot, och ett par snabbverkade.
Citera
2019-08-18, 14:04
Medlem
Någon som kan förklara hur man löser upp oxycodone för att kunna skjuta dom?
Citera
2019-08-19, 13:23
Medlem
STABILO99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicketsomgorenglad
Såg att du fått bra svar redan på skillanden om pillren. Blev det en lagom dos? Gillar atmosfären hör inne. Inte ofta någon är inne för att hata och skulle de ämdå göra det brukar jag tnka att det nog har det ganska tufft det kan vara dör skon klämmer för nösta dag kan samma skriva nåt helt underbart. Man riskerar att bli ´lite olynnig av opiater men nör man väl passerat en gräns (kommit för långt upp i tolerans brukar drogen ändå dosen vara ha calmat down den persoen och då går det ju mycket bättre.
Är inte expert på något vis men kan en del om oxy oralt .. Ibalnd krossar jag dem och ibland hela. HHela kan göra ett långt skönt rus mer i värsta fall att bara blir relaxed. Det jag tom vara önsvärt ibland. Oxy är en bra prdukt men det är sällan den ger kickar även om det råkar vara ett dåligt tillfälle för dig. Hoppas och tror på dig. mvh L

Oxy är mer rakare genereltt. Gör jobbet, smärta i mitt fall. En satdig dos till morgonkaffet. Har iofs bara lyckats bli skön av tram en gång och det var över 10 år sedan (1 st 50 mg tablett desuutom lol ) vid en knäskada. Testat tram två gånger efter det men får otrevlig huvudvärk men för er som kan ta vice versa så kan jag tänka mig trammen är mer som att ligga som på bomull men ska ha en jävulst AT. Kör på det du gillar och lår det inte bli en vaqrdaglig grej om det inte redan är det.
mvh

Skrev fel, menade såklart att 2x20mg var för hög dos för mig. 1x20mg blev helt okej faktiskt. Saknade dock den där varma känslan man får av tram. Men kanske ger det ett nytt försök i framtiden vem vet. Man blir lite sugen när man kollar på filmer där de noddar och har det gott.

Som sagt, jag har ingen smärta eller liknande utan kör kanske en gång varannan månad eller så. Tycker det är lagom, betydligt bättre än att dricka hejdlöst flera gånger i månaden.

Får man fråga lite om din smärta?
Citera
2019-08-19, 13:26
Medlem
STABILO99s avatar
Föredrar nog depo framför kapslar. Tycker det är trevligt när man känner den komma smygande och inte slår till på en gång. Förstår dock att de som har smärta gärna vill att den slår in på en gång.
Citera
2019-08-20, 20:15
Avstängd
oggethedoggs avatar
Undrar om nån här går på Mirtazapin bara, och/eller Venlafaxin dagligen som antidepp käkar oxy lite då och då för russyfte? Märker ni någon skillnad i ruset gentemot ifall man ej går på dessa antidepp -mediciner samtidigt?
Citera
2019-08-21, 06:48
Medlem
Håller på å tjafsar med min läkare på VC och eftersom det är leveransproblem med Dolcontin så fick jag Oxycodone utskrivet och han skrev 2 olika recept ett på 10/mg samt 1 på 20/mg och han skrev att jag ska ta 1 tablett av 10/mg till frukost samt 1 tablett av 20/mg till frukost så totalt 30/mg till frukost och likadant på kvällen alltså 1st 10/mg + 1st 20/mg men på själva beskrivningen så har gan skrivit att jag ska äta 30/mg på morgonen och 60/mg på kvällen = totalt 90/mg men han har skrivit ut 50st av varje tablett och 25 dagars intervall mellan uttagen !!
Så jag kontaktade VC igen för att smärtlindringen inte var tillräcklig med den föreskrivna dosen och jag förklarade att jag tog 30/mg 2ggr dagligen och då får jag ännu ett recept på 10/mg och med uppmaningen att den tidigare föreskrivna dosen skulle vara mer än tillräcklig för att ge mig rätt smärtlindring,men att han motvilligt skriver ut detta recept på 10/mg 2x dagligen med 25dagars intervall på uttagen och påtalar nu att min dygnsdos är 110/mg!
Men om man räknar antalet tabletter som jag får ut på dessa recept så blir det 4x10/mg samt 2x20/mg och enligt min miniräknare så blir det totalt 80/mg och inte några 110/mg som VC påstår !!

Så hur ska jag få dom att förstå att dom skriver ut 30/mg mindre i dygnsdos än vad dom säger till mig??
Citera
2019-08-21, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m0ffeguru
Håller på å tjafsar med min läkare på VC och eftersom det är leveransproblem med Dolcontin så fick jag Oxycodone utskrivet och han skrev 2 olika recept ett på 10/mg samt 1 på 20/mg och han skrev att jag ska ta 1 tablett av 10/mg till frukost samt 1 tablett av 20/mg till frukost så totalt 30/mg till frukost och likadant på kvällen alltså 1st 10/mg + 1st 20/mg men på själva beskrivningen så har gan skrivit att jag ska äta 30/mg på morgonen och 60/mg på kvällen = totalt 90/mg men han har skrivit ut 50st av varje tablett och 25 dagars intervall mellan uttagen !!
Så jag kontaktade VC igen för att smärtlindringen inte var tillräcklig med den föreskrivna dosen och jag förklarade att jag tog 30/mg 2ggr dagligen och då får jag ännu ett recept på 10/mg och med uppmaningen att den tidigare föreskrivna dosen skulle vara mer än tillräcklig för att ge mig rätt smärtlindring,men att han motvilligt skriver ut detta recept på 10/mg 2x dagligen med 25dagars intervall på uttagen och påtalar nu att min dygnsdos är 110/mg!
Men om man räknar antalet tabletter som jag får ut på dessa recept så blir det 4x10/mg samt 2x20/mg och enligt min miniräknare så blir det totalt 80/mg och inte några 110/mg som VC påstår !!

Så hur ska jag få dom att förstå att dom skriver ut 30/mg mindre i dygnsdos än vad dom säger till mig??

Nämnde du de mängder som stod på receptet då? Alltså så att han verkligen förstod, kan annars vara ett missförstånd. Fast du kanske stod på höga doser Dolc?

Bästa är väl att verkligen reda ut det och få det svart på vitt om det ska vara 110mg / dag. Annars är det bara konstigt om du inte får den mängd som behövs för att det ska räcka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in