Flashback bygger pepparkakshus!
2013-05-23, 21:39
Bannlyst
Frågor ang självmord på oxy.

Detta är inget jag har tänker göra utan det är bara en sak jag tänkt på. Hur många mg hade behövts för att man ska få andningsstillestånd? Att blanda med xanor hjälper ju till, men med hur mycket?
Citera
2013-05-23, 21:41
Medlem
Danne796s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Har ätit Oxy i perioder nu:

Tog två kartor för två månader sedan, varje dag i två veckor, mådde skitbra på det. När jag nu två månader senare tar det igen så mår jag illa när ruset går ur, är det normalt?
jadå, jag mår olika bra nästan vid varje opiat intag, ibland är jag euforisk å har ett tungt rus, ibland känner jag knappt något och mår bara illa, det är inget man riktigt kan kontrollera tyvär :/
Citat:
Ursprungligen postat av -Heisenberg-

Detta är inget jag har tänker göra utan det är bara en sak jag tänkt på. Hur många mg hade behövts för att man ska få andningsstillestånd? Att blanda med xanor hjälper ju till, men med hur mycket?
Simpelt svar: det finns inget svar.

Olika för alla.
Citat:
Ursprungligen postat av jesusofrave
Vad ligger en bra förstados att bli mysig på?
Jag brukar alltid rekommendera låga doser till förstados då det är bäst att först ta reda på om du tål substansen, testa ca 20 mg utan depot, blir du ej nöjd kan man alltid fylla på och då har du fått en uppfattning om hur det känns och om du tål substansen.
Senast redigerad av Danne796 2013-05-23 kl. 21:44.
Citera
2013-05-23, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Danne796
Simpelt svar: det finns inget svar.

Olika för alla.

Bättre svar än så kan du väll komma med om du ska kommentera. Snackar vi 500mg - 1000mg?
Citera
2013-05-23, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Heisenberg-

Drick en kvarting vodka, eller så mycket du kan, gärna med typ grapejuice, skölj ner 120mg tuggat väl i munnen, lägg dig i badkaret fyllt med vatten. Det är garanterad död för en rookie.
Citera
2013-05-24, 06:05
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novix2
Drick en kvarting vodka, eller så mycket du kan, gärna med typ grapejuice, skölj ner 120mg tuggat väl i munnen, lägg dig i badkaret fyllt med vatten. Det är garanterad död för en rookie.
Garanterad skulle jag inte vilja säga, lite beroende på storlek av (miss)brukarens kropp, leverstatus etc.

Hatar verkligen att ge ut råd om självmord, även om det är för diskussionens skull enkom och inte någon som faktiskt tänker utföra det, så ogillar jag det.

Men skulle jag själv använda oxy i suicidsyfte, utan tolerans, så skulle jag dricka en liter grapejuice med vodka (drinkar alltså, starka sådana), sen ta 2-3 x 80mg Oxycontin och krossa dem och slänga i mig cirka 30-40 minuter efter juicen, sen en hög dos Iktoviril (30mg+) och sedan lägga mig i sängen.

Badet rekommenderar jag inte med tanke på hur vattnet snabbt förstör kroppen, med respekt för ev anhöriga, (om det nu finns några dvs).

Men rent krasst, kombinationen alkohol/grapejuice, hög dos Oxy samt en hög dos benzo, bör generera en andningsdepression kraftig nog att avlida utav.

Självklart tycker jag man bör ta itu med sina problem på annat sätt, men har man testat allting och inte har varken vänner eller familj/släkt, och fortfarande mår riktigt dåligt, så tycker jag inte man ska behöva lida för någon annans skull!
Citera
2013-05-24, 06:51
Medlem
Danne796s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Badet rekommenderar jag inte med tanke på hur vattnet snabbt förstör kroppen, med respekt för ev anhöriga, (om det nu finns några dvs).

Men rent krasst, kombinationen alkohol/grapejuice, hög dos Oxy samt en hög dos benzo, bör generera en andningsdepression kraftig nog att avlida utav.

Självklart tycker jag man bör ta itu med sina problem på annat sätt, men har man testat allting och inte har varken vänner eller familj/släkt, och fortfarande mår riktigt dåligt, så tycker jag inte man ska behöva lida för någon annans skull!
Frågan är ju bara om det blir bättre att ta sitt liv eller om det blir ännu värre i afterlife

Skulle jag ta mitt liv genom opiater skulle jag nog ta typ 100 mg stesolid, 1000 mg kodein 1000mg tram och 1000mg oxy, ska man ta sitt liv kan man ju lika gärna göra det ordentligt så man får en garanterad död, annars kan man ju istället få men för livet och behöva leva ännu värre än innan självmordsförsöket.
Citera
2013-05-24, 13:06
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Frågan är ju bara om det blir bättre att ta sitt liv eller om det blir ännu värre i afterlife

Skulle jag ta mitt liv genom opiater skulle jag nog ta typ 100 mg stesolid, 1000 mg kodein 1000mg tram och 1000mg oxy, ska man ta sitt liv kan man ju lika gärna göra det ordentligt så man får en garanterad död, annars kan man ju istället få men för livet och behöva leva ännu värre än innan självmordsförsöket.
Det förutsätter ju ett afterlife, vilket alla inte är lika övertygade om!

Jo, har man finansiella möjligheter så ska man självklart överdosera utav bara helvete om man nu verkligen har bestämt sig! Finns ju ingen anledning att bli snål på dödsbädden direkt!
Mitt råd var dock riktat till en ändå relativt minimal dos, men som ändå kan/bör generera andningsdepression tillräcklig att avlida utav!
Citera
2013-05-24, 14:47
Bannlyst
Citat:

Det är inte bra att göra så. Det är många som just misslyckas då eftersom du spyr upp det då du blir snurrig etc. Det är inte så att du drop dead bara. Snarare tvärtom, så reagerar kroppen med panik.
Det är som du inte har druckit vatten på länge, tills slut får du världens krafter och springer runt som ett yrt höns. Man ska alltså inte över överdosera, och inte blanda heller när man över över doserar. För då kan såna saker hända, och någon höra eller lägga märke till det och de ger dig narcan osv.

Jag dricker en halv kvarting, tar 40-60mg stess varje dag. Jag vet att skulle jag ta 120mg oxy och en kvarting i badkaret, för jag vet ungefär hur det känns faktiskt. Då jag har gjort, men inte i badkaret.

Badkaret är ju den yttersta garanten för att du dör. Det är den som dödar. Det gäller bara att försätta dig i ett medvetslöst tillstånd INNAN du sjunker ner. Som rookie. Kan jag garantera att 120mg krossat i munnen och en kvarting i grapejuice. Går bra att dricka i badkaret förresten...

Sen dör du. Men jag skullle inte göra så. Inte för att det inte fungerar, för det gör det. Jag skulle göra....ja, det säger jag inte. haha

Det är klart att du kan blanda in ikto. Men nu pratar vi om de enklaste lösningarna - med oxy, i minsta SÄKRA mängd.
Citera
2013-05-25, 06:26
Medlem
Danne796s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novix2
Det är inte bra att göra så. Det är många som just misslyckas då eftersom du spyr upp det då du blir snurrig etc. Det är inte så att du drop dead bara. Snarare tvärtom, så reagerar kroppen med panik.
Det är som du inte har druckit vatten på länge, tills slut får du världens krafter och springer runt som ett yrt höns. Man ska alltså inte över överdosera, och inte blanda heller när man över över doserar. För då kan såna saker hända, och någon höra eller lägga märke till det och de ger dig narcan osv.

Jag dricker en halv kvarting, tar 40-60mg stess varje dag. Jag vet att skulle jag ta 120mg oxy och en kvarting i badkaret, för jag vet ungefär hur det känns faktiskt. Då jag har gjort, men inte i badkaret.

Badkaret är ju den yttersta garanten för att du dör. Det är den som dödar. Det gäller bara att försätta dig i ett medvetslöst tillstånd INNAN du sjunker ner. Som rookie. Kan jag garantera att 120mg krossat i munnen och en kvarting i grapejuice. Går bra att dricka i badkaret förresten...

Sen dör du. Men jag skullle inte göra så. Inte för att det inte fungerar, för det gör det. Jag skulle göra....ja, det säger jag inte. haha

Det är klart att du kan blanda in ikto. Men nu pratar vi om de enklaste lösningarna - med oxy, i minsta SÄKRA mängd.
så du menar att 1000mg intravenöst inte skulle ta kål på någon ?
Citera
2013-05-26, 14:12
Medlem
Halloj! Har fått tag på 2x 5mg Oxycodone Lannacher. Har ingen tolerans. Blir jag skev om jag tuggar i mig båda? Finns det något annat sett att bli skev på dessa utöver att tugga sönder dom?
Citera
2013-05-26, 14:26
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VidMittAtari
Halloj! Har fått tag på 2x 5mg Oxycodone Lannacher. Har ingen tolerans. Blir jag skev om jag tuggar i mig båda? Finns det något annat sett att bli skev på dessa utöver att tugga sönder dom?
Nej, 10 mg är för lite. du behöver då iaf 30 mg.

Ja, du kan skala, krossa, lösa upp och injicera
Citera
2013-05-26, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Nej, 10 mg är för lite. du behöver då iaf 30 mg.

Ja, du kan skala, krossa, lösa upp och injicera
Hmm, hoppas jag kan komma över lite mer då. Jag är inte någon som injicerar, så fungerar det att dra upp i snoken kanske? Annars, hur kan jag pressa upp det rektalt utan pump?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in