Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-14, 18:05
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-B.Alle
Tack för ditt svar, var väl bara lat som inte kollade inlägg 47, antog att det inte fans någon FAQ eftersom den inte stod på förstaposten.
Har snart gått 60minuter och känner av 20mg rejält, nu snortade jag som nurse jackie gjorde dvs. inte andades in utan snöt in så det mesta åkte ner oralt.
Personligen tycker jag det liknar tram då jag nu känner mig speedad, lite skakig och svettas. Det påminner om första eller andra timmen efter man tagit tram. Hur som hur så mår jag bra denna fina fredag
Trevlig helg på er pundarvänner!

I början är det vanligt att man känner sig speedad även om jag hellre skulle vilja kalla det energisk. Men det går vanligtvis över efter en stund och blir sedan vad jag skulle uttrycka mig som; ett mer sänkt tillstånd. Det är också lite av en doseringsfråga alltså om man blir energisk eller sänkt.

Oavsett vad så är bägge tillstånden mycket behagliga och det är ganska skönt att man kan ha ett rus som innehåller både och.

Men jag håller med, det är skumt att trådens FAQ ligger där den gör och att det inte påpekas i rubrik eller liknande.
Citera
2011-10-14, 19:31
Medlem
Indos avatar
Citat:
Undrar samma sak, har snortat 20mg nu så får vi se om det är något krut i dessa Hoppas på att få lite tram-feelings då många säger att ruset liknar typ tramadol fast mkt starkare.
Orkade inte köra rövpanna så fick bli snorting, som nurse jackie
Edit: Har gått 10 min sedan jag snortade 20mg och känner redan att något börjar hända i kroppen
Hehe bra där!! Har själv tagit 40mg oralt och 20mg nasalt,Känner mig redigt svängd nu
Riktigt mycket energi har jag,Och tvärmoffad

Edit : Fyllde nyss på med en 10mg oxynorm, PARRTYYY
Citera
2011-10-14, 20:30
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Hehe bra där!! Har själv tagit 40mg oralt och 20mg nasalt,Känner mig redigt svängd nu
Riktigt mycket energi har jag,Och tvärmoffad

Edit : Fyllde nyss på med en 10mg oxynorm, PARRTYYY

Ligger på 40mg nu och svettas som en gris, ingen eufori ännu direkt, ska ta 20mg till nu. Drar fram pumpen och tar dem 20mg i en rövpanna.
Har tot. hittills snortat 40mg tot. alltså inte andats in det utan snutit in det.
Citera
2011-10-14, 22:54
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ligger på 40mg nu och svettas som en gris, ingen eufori ännu direkt, ska ta 20mg till nu. Drar fram pumpen och tar dem 20mg i en rövpanna.
Har tot. hittills snortat 40mg tot. alltså inte andats in det utan snutit in det.

Så jag brukade köra på den gamla goda tiden man fick tag i Oxy. Inte rövpanna då, utan snortning. Av mina opioid-rus så har snortade Oxys givit mig de skönaste rusen. Det var tider det, under mina smekmånader med opioiderna när jag utan problem kunde ta endast 1-2ggr per vecka... Good times.

Tror dock inte jag kommer uppleva det igen. Dels för att Oxy är svårt att få tag i, dels för jag har jobbig opioidtolerans samt att jag funderar på att kicka opioiderna för gott... De gör mer skada än nytta på mig nu! Vi får se. Kommande AT övertalar mig säkert till att köpa opi igen.
Citera
2011-10-15, 00:07
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Så jag brukade köra på den gamla goda tiden man fick tag i Oxy. Inte rövpanna då, utan snortning. Av mina opioid-rus så har snortade Oxys givit mig de skönaste rusen. Det var tider det, under mina smekmånader med opioiderna när jag utan problem kunde ta endast 1-2ggr per vecka... Good times.

Tror dock inte jag kommer uppleva det igen. Dels för att Oxy är svårt att få tag i, dels för jag har jobbig opioidtolerans samt att jag funderar på att kicka opioiderna för gott... De gör mer skada än nytta på mig nu! Vi får se. Kommande AT övertalar mig säkert till att köpa opi igen.

Vilka doser körde du på då Mr. HentaiMannen-san
Citera
2011-10-15, 00:25
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Vilka doser körde du på då Mr. HentaiMannen-san

Mr. HentaiMannen-san tog allt mellan 10mg till 50mg. Hade ju nästan ingen tolerans back then så jag noddade järnet på 30mg ungefär. Japp, 30mg var min favoritdos, minns jag
Så funkade rövpannan bra, blev du go' Herr B.alle?
Citera
2011-10-15, 01:12
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Mr. HentaiMannen-san tog allt mellan 10mg till 50mg. Hade ju nästan ingen tolerans back then så jag noddade järnet på 30mg ungefär. Japp, 30mg var min favoritdos, minns jag
Så funkade rövpannan bra, blev du go' Herr B.alle?

Haha nej, ja fick inget måbra rus på oxy öht, tagit 60mg totalt, tröttnade och har nu tagit 60mg morfin meda med
Jag och min förbannade jävla tolerans
Citera
2011-10-15, 01:21
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Haha nej, ja fick inget måbra rus på oxy öht, tagit 60mg totalt, tröttnade och har nu tagit 60mg morfin meda med

Min högst personliga uppfattning är att du är för snål i doseringen, du har ju uppenbarligen vana på opiat/opiod-fronten. Du borde nog fläskat i med 80mg(kanske till å me löst i rövpumpen) rakt av på en gång i stället för att få lite mer av den där härliga hästsparken i solar-plexus man vill ha....

Å andra sidan så har ja själv extremt svårt å komma till noddläge på något annat än horse å de kanske e likadant för dig, jag blir mer uppåt å nästan pundig(mer än på tjack faktist) på kod,morfin,dolc, oxy, sub(på den tiden den gav något)
Citera
2011-10-15, 09:35
Medlem
Yohomies avatar
Jag blir också rätt uppåt på oxy. Absolut inte speedad men jag blir pigg och vill göra saker eftersom man mår så pass bra. Det gäller bara om jag tar en ganska liten dos. Tar jag en riktig stor så vill jag bara softa.
Citera
2011-10-15, 10:57
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Jag vill säga att det var trist att du inte fick något vidare rus, men samtidigt vill man ju inte sponsra människors (miss)bruk!

Jag har tagit Oxynorm i ett par månader mot värk, men också självklart utforskat sjunde himlen vilket jag personligen tycker man når varje gång på Oxynorm.
Första gångerna jag tog Oxynorm tog jag 20mg följt av 20mg till efter cirka 30 min. Det brukade vara perfekt för att bli sådär mysig och lagom noddig. De doserna kunde jag köra dagligen under en lång period.
I slutet av min kärlekssaga med Oxynorm tog jag iofs närmare 200-250mg på ett spann på cirka 4-5 timmar, och då mådde jag som en kung!

När abstinensen sedan kom eftersom jag slutade cold turkey så sa min fru något som gjorde att jag tänkte efter lite, "inte undra på att du var så jävla glad och lycklig hela tiden då!", och det är förhäxande hur jävla bra man kan må på Oxy! På gott och ont!

Anyway, best of luck till nästa session bäste herr B-alle!
Citera
2011-10-15, 13:01
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Har för mig att jag läst det tidigare i tråden men är det vanligt med att man får huvudvärk på Oxy? Tycker det är lite lustigt med tanke på att det är en smärtstillande och verkar ha dragit på mig lite jobbig huvudvärk. Har käkat 120mg sedan igår kväll och har hitils inte fått någon "må bra känsla".... det är moffe & kodein som gäller hädanefter istället för dessa förbannade syntetiska opioider.
Citera
2011-10-15, 13:09
Medlem
xanax99s avatar
Huvudvärken upplever många, är dock rätt säker på att de som får den får den pga närings men framförallt vätskebrist, du skrev själv att du svettades en del igår har ja för mig. Kan ta ett tag me mycket vätska innan du återhämtar dig... (du har ju startat ett litet(läs stort) krig i kroppen genom att inta substansen, så nu jobbar givetvis din kropp extra mycket)

Det här är precis samma fenomen som de flesta här på fb lider av när de skriver att de har at efter 1 dag/natt på tjack, ät å drick som du ska å mer därtill så slipper man dessa problem(inte riktat till b.alle då)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in