Flashback bygger pepparkakshus!
2012-04-12, 18:50
Medlem
smoketheherbs avatar
Har slutat med OxyContin höll ungefär på ett halvår , slutade nu i söndags asså ATn är inte o leka med. Skulle råda er alla att aldrig prova eller fastna för denna drog. Visst jag kärade ner mig totalt men kom endå till en punkt i livet där de gällde droger eller livet och nu väljer jag livet.

PZ

Mvh/ Smoketheherb
Citera
2012-04-12, 19:39
Medlem
illegalodlares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoketheherb
Har slutat med OxyContin höll ungefär på ett halvår , slutade nu i söndags asså ATn är inte o leka med. Skulle råda er alla att aldrig prova eller fastna för denna drog. Visst jag kärade ner mig totalt men kom endå till en punkt i livet där de gällde droger eller livet och nu väljer jag livet.

PZ

Mvh/ Smoketheherb

Hej, tänkte fråga en sak angående ditt inlägg svara om du vill..

Visste du inte innan vad du gav dig inte på innan du börja med opiater? Alla som börjar med tyngre droger önska jag att de var medvetna om att de kan bli deras död till slut...

MVH

//Illegal
Citera
2012-04-13, 00:00
Medlem
Q-dancers avatar
Om man vill sälja 5 oxycontin 80mg:are snabbt vad är då ett rimligt pris att ta för dom?
Citera
2012-04-13, 01:28
Medlem
Zabriskie.Points avatar
1-3kr/mg. Skulle aldrig betala mer än 240:- för en 80mg, sen verkar ju folk gå över lik för att få tag på dessa små piller... Jag förstår inte riktigt hysterin, men för 240:- får du nog iväg dem rätt kvickt.

Mvh
Citera
2012-04-13, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-dancer
Om man vill sälja 5 oxycontin 80mg:are snabbt vad är då ett rimligt pris att ta för dom?
Beror väl på hur snabbt. Jag anser att allt över 2kr/mg är orimligt så ta 1-2kr/mg om de ska gå snabbt.
Citera
2012-04-13, 10:32
Medlem
Q-dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megakaka
Beror väl på hur snabbt. Jag anser att allt över 2kr/mg är orimligt så ta 1-2kr/mg om de ska gå snabbt.

Istället för 2kr/mg, 160*5=800kr så kan man ju dra iväg det för 600-700kr istället? Då borde det väl ändå gå snabbt?
Citera
2012-04-15, 15:59
Medlem
NigguhScootchs avatar
tjosan, är 20mg en bra första dos att bomba? Vill helst inte ligga helt sänkt utan kunna gå runt som vanligt helst.
Citera
2012-04-15, 18:03
Medlem
Q-dancers avatar
Har du någon opiat tolerans? Annars så börja på 20mg det är en ok första dos, sen är det bara att fylla på om du inte känner dig nöjd. Men överdriv inte för mycket om du inte har tolerans, och blanda inte med benso eller alkohol första gången heller.

Cannabis boostar sjukt mycket. Se till att dom är ordentligt krossade om det är depottabletter.

Sitter själv just nu på 40mg krossade OxyContin 80mg. Ska ta 40 till om ett tag och röka lite mer fint röka.
Citera
2012-04-17, 22:07
Medlem
undervattenfisks avatar
Var längesen sist jag drog i mig oxycontin och tänkte vad jag ska sikta på för dos IV? kör jag morfin kan jag stå stadigt efter 30-40mg med benso i kroppen sen tidigare, så vilken dos på't ungefär? hur mycket starkare är oxikodon mot morfin?
Citera
2012-04-17, 22:22
Medlem
Cautions avatar
Det är något starkare IV. Har du tolerans? Testa annars först med 20mg utan benso i kroppen. Det är väl värt att inte få ut maxrus första gången i stället för att riskera överdos och död.
Citera
2012-04-17, 22:32
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caution
Det är något starkare IV. Har du tolerans? Testa annars först med 20mg utan benso i kroppen. Det är väl värt att inte få ut maxrus första gången i stället för att riskera överdos och död.
Ja, tänker inte köra idag hur som helst då jag har annat som inte är bra i mig.

Toleransen är väl iaf på lite högre nivå, jag menar kan ju stå och gå efter 40mg morfin intravenöst,
Finns de ingen sorts tabell mellan hur starkare oxikodon är gentemot morfin? såsom de finns bland flera olika benso tex.
Citera
2012-04-18, 07:15
Medlem
Chrippe.s avatar
Hej,

Tänkte tillföra något lite annat till tråden.

Sedan slutet av dec- 2010 har jag gått stadigt på oxy, till en början 20-30 mg, senare 90-120 mg tillsammans med diverse benso, rc;s och andra opiater såsom livsfarliga dexofen, alkohol och lyrica. Men Oxy har alltid varit min huvuddrog som jag snudd på dagligen intagit.

Efter några månader blev jag helt sänkt, fungerade som vanligt och skötte jobbet, men blodtrycket sköt i höjden och suget blev starkare för var vecka, nästintill outhärdligt.
Ganska exakt 1 år senare hände det alla befarar, krampanfall, andningsdepp + hjärtstillestånd orsakat av opiater, lyrica och extremt liten mängd alkohol (8cl starksprit).

Dosen den kvällen var hälften av vad jag tidigare tagit som max, efter några min av hjärtmassage kom jag till medvetande igen. Körd till intensiven med massa gerjor påkopplat på kroppen och ständig övervakning under natten.

Därifrån skrevs remiss till psykolog och senare också för att lämna prover som visade rent. Efter akut besök gick jag CT några veckor, det var en hemsk tid - och faktiskt inget jag önskar ens min värsta fiende. Döden var lika påtaglig under CT,n som på intensivavdelningen.

Jag har fått några återfall med benso, och några med oxy. Som max har det pågått 2 dagar i rad, sedan har jag ryckt upp mig igen. Under våren har jag dragit på mig 3 diagnoser som med all säkerhet kommer pågrund av opiatmissbruket, depression, panikångestsyndrom och social fobi.

Går sedan en tid tillbaka på SSRIpreparatet Cipralex och tidvis imovane mot min tidigare diagnostiserade insomnia. Känner mig så mycket mer levande då än nu, när jag tänker tillbaka på mitt liv då så ser jag mig själv som en idiot och skrattar åt det, men med en tår i ögat då döden blivit så närvarande och påtaglig efter händelsen den kalla vinterdagen för några månader sedan.

...Och här kommer moralkärringen in Se förfan upp med var ni är påväg, som någon skrev ovan; var medveten om att opiatmissbruket kan bli din död. I början ansåg jag mig själv som psykiskt stark och kunde också till en början kontrollera bruket. Men akta, det bryter ner dig snabbare än du tror. Poff - och du är fast, blotta dig och sök hjälp! Gå inte så långt som jag, det tar tid att återhämta sig.

Tack för tiden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in