2012-09-15, 22:48
Medlem
NirvanAs avatar
Är det omöjligt att få känna eufori eller åtminstone stark välmående känsla vid oralt intag av morfin?

Det enda jag känner oavsett dos (allt mellan 20-100mg) är värmekänsla, trötthet, tung andning.. men det värsta av allt är att det alltid känns som en klump en bit ner i halsen, som ett litet tryck ovanför bröstkorgen typ, och helt omöjligt att äta nåt... nån som känner igen sig eller kan berätta mer om detta?
Citera
2012-09-16, 12:07
Medlem
allfajudes avatar
de är väll lite olika för alla, en del mår mest illa å yr i huvudet av morfin.en del mår super bra . man kan få gå in sej på de oxo innan man mår bra,en del spyr ju som fan på horse tex men mår ändå bra,ja har nästan aldrig spytt av morfin eller varor bara nångång när ja överdoserat lite. de är min erfarenhet allafall rätt eller fel.?
Citera
2012-09-16, 15:33
Medlem
Rebekah84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är det omöjligt att få känna eufori eller åtminstone stark välmående känsla vid oralt intag av morfin?

Det enda jag känner oavsett dos (allt mellan 20-100mg) är värmekänsla, trötthet, tung andning.. men det värsta av allt är att det alltid känns som en klump en bit ner i halsen, som ett litet tryck ovanför bröstkorgen typ, och helt omöjligt att äta nåt... nån som känner igen sig eller kan berätta mer om detta?

Enligt mig så är det bara Heroin IV som ger total eufori. Jag kan må jävligt bra på morfin men aldrig så som på H..
Citera
2012-09-16, 16:41
Medlem
Slingshots avatar
Citat:

Första gången jag tog morfin oralt räckte det med ynka 50 mg Dolcontin för att få lite eufori, klumpen i halsen kan bero på ångest.
Citera
2012-09-16, 17:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Första gången jag tog morfin oralt räckte det med ynka 50 mg Dolcontin för att få lite eufori, klumpen i halsen kan bero på ångest.
Vadå ångest? Jag har ingen ångest, jag får en fysisk smärta i bröstkorgen/halsen.
Citera
2012-09-16, 17:13
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Vadå ångest? Jag har ingen ångest, jag får en fysisk smärta i bröstkorgen/halsen.

Man kan få det utav opiater och har själv fått det utav morfin/heroin, klump i halsen o smärta över bröstet.

Eller så har du fått halsbränna utav det och det kan man också få utav morfin och då blir det svårt att äta något.
Senast redigerad av Slingshot 2012-09-16 kl. 17:18.
Citera
2012-09-16, 17:29
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Man kan få det utav opiater och har själv fått det utav morfin/heroin, klump i halsen o smärta över bröstet.

Eller så har du fått halsbränna utav det och det kan man också få utav morfin och då blir det svårt att äta något.
Normalt sett ska man inte få den känslan va? Ska testa rövpanna det och se om det blir samma känsla i halsen ändå

Svarar du inte på pm?
Citera
2012-09-16, 18:03
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Normalt sett ska man inte få den känslan va? Ska testa rövpanna det och se om det blir samma känsla i halsen ändå

Svarar du inte på pm?

Nej du kan ha ett bråck i magmunnen som blir värre när du tar opiater eller så kanske blir ditt svalg bedövat utav morfinet och det känns som en klump.
Citera
2012-09-16, 18:22
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Nej du kan ha ett bråck i magmunnen som blir värre när du tar opiater eller så kanske blir ditt svalg bedövat utav morfinet och det känns som en klump.
Har iofs aldrig blivit så här av Oxy (testat kanske 6-7 gånger) och aldrig av tram heller.
Citera
2012-09-16, 18:24
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Har iofs aldrig blivit så här av Oxy (testat kanske 6-7 gånger) och aldrig av tram heller.

Kanske den extrema histaminfrisättningen som morfin har som gör att det bli så för dig, du kanske är extra känslig för det o det svullnar upp i svalget.

Testa ta någon antihstamin till och se om det blir någon skillnad.
Citera
2012-09-16, 18:54
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Kanske den extrema histaminfrisättningen som morfin har som gör att det bli så för dig, du kanske är extra känslig för det o det svullnar upp i svalget.

Testa ta någon antihstamin till och se om det blir någon skillnad.
Funkar postafen?
Citera
2012-09-16, 19:53
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Funkar postafen?

Ja det är en antihistamin så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera