2011-02-17, 20:49
Medlem
Jadå, kör på!
Citera
2011-02-17, 21:50
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
No interactions were found for the drugs you selected.

You searched for interactions between the following drugs :

* Lyrica Capsules
* Morphine Tablets

Kör på!
Citera
2011-02-17, 22:13
Medlem
mrsquadratics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyspike
Hejsan! Jag har tagit 60mg dolcontin med röv fix, Är det lugnt att ta en 150 Lyrica i en rump fix, eller äta det. Utan att det kan bli några risker? eller farligt på något vis??

Tacksam för snabba och givande svar!! tack

Ja, det borde va lugnt..
Citera
2011-02-18, 09:22
Medlem
Xalterads avatar
Lyrican förstärker morfinet, men det är så pass låg dos att det inte ska vara några problem.
Citera
2011-02-19, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyspike
Hejsan! Jag har tagit 60mg dolcontin med röv fix, Är det lugnt att ta en 150 Lyrica i en rump fix, eller äta det. Utan att det kan bli några risker? eller farligt på något vis??

Tacksam för snabba och givande svar!! tack

Snorta det ist...
Citera
2011-02-23, 15:47
Medlem
Dolcontin Rektalt, frågor

Hur gör man för att förbereda vätskan som skall upp i röven?
Läste detta någonstans
"Gnugga bort filmen med en fuktig trasa, krossa mellan sked el dyl. kör på två milli
värm på pannan tills lösningen är klar, det kan koka lite. Sug upp and up it goes..
Prova sedan att koka om med 2milli igen ifall inte allt kom med.."

Ska det alltså kokas och grejer? Är det inte bara krossa, lösa upp i vatten sen tuta och köra?
Citera
2011-02-24, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glominte666
Hur gör man för att förbereda vätskan som skall upp i röven?
Läste detta någonstans
"Gnugga bort filmen med en fuktig trasa, krossa mellan sked el dyl. kör på två milli
värm på pannan tills lösningen är klar, det kan koka lite. Sug upp and up it goes..
Prova sedan att koka om med 2milli igen ifall inte allt kom med.."

Ska det alltså kokas och grejer? Är det inte bara krossa, lösa upp i vatten sen tuta och köra?

Om du inte kokar upp så löser det sig inte.
Men kör på 4 meter vatten direkt istället för 2, och låt det koka lite extra. Sug upp, sära och tryck pumpen i gumpen!
Citera
2011-02-24, 15:43
Medlem
mrsquadratics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashslack
Om du inte kokar upp så löser det sig inte.
Men kör på 4 meter vatten direkt istället för 2, och låt det koka lite extra. Sug upp, sära och tryck pumpen i gumpen!

det behöver väl inte lösas när det ska upp i rumpan väl? Det är ju skillnad om du ska ta det i armen..
Citera
2011-02-24, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsquadratic
det behöver väl inte lösas när det ska upp i rumpan väl? Det är ju skillnad om du ska ta det i armen..

Det har du väl iofs rätt i, men jag spenderar gärna dom 2 minuterna extra det tar att få en fin lösning vid spisen, än att jag har en risig vatten/pulverblandning som ska upp, då man inte är säker på att allt ens följer med.
Citera
2011-02-25, 13:40
Medlem
mrsquadratics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashslack
Det har du väl iofs rätt i, men jag spenderar gärna dom 2 minuterna extra det tar att få en fin lösning vid spisen, än att jag har en risig vatten/pulverblandning som ska upp, då man inte är säker på att allt ens följer med.

true, true..
Citera
2011-02-25, 16:19
Medlem
Kan inte pumpen ta skada av kokande vatten, typ böja sig och så? det är ju plast menar jag..
Citera
2011-02-25, 16:47
Medlem
KryddAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Ja, det har en biotillgänglighet på endast runt 30 % oralt. Skjuter du det kan du dö, om du inte har tolerans. Snorta o ta i sketan vet jag inte. Men en 100 mg oralt är bra för en nybörjare, det var med en sån jag miste min opioid-oskuld!

Hur är det med korstollerans mot Tramadol och Subutex? De har jag tolerans mot, men Dolcar har jag aldrig testat, men kan nu få tag i det för 1.5kr per mg (finns 100mg tabbs och 60 mg tabbs). Är priset rimligt och hur mkt bör jag ta? Jag kommer garanterat att köra oralt då jag inte kör IV, jag får leva med dålig biotillgänglighet. Är detta mer nice är subutex och tramadol tex, eller är det motsvarande ungefär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in