2012-09-17, 10:38
Medlem
allfajudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebekah84
Enligt mig så är det bara Heroin IV som ger total eufori. Jag kan må jävligt bra på morfin men aldrig så som på H..

ja håller med,ja gick på horse iv för flera år sen å har bara gått på sub eller dolcontin sen dess.men så tog mitt lager med dol slut när ja va i oslo å va då tvungen att köpa varor. de va en helt annan känsla än morfin. så min slutsats är, morfin mår jag bra av å heroin mår jag kung av.
Citera
2012-09-19, 00:32
Medlem
Floatings avatar
Hej

Har kommit över några morfin meda, 10 mg. Hur länge kan jag tänkas känna av effekterna av X antal tabletter? Och hur många ska man ta som nybörjare?
Citera
2012-09-19, 20:41
Medlem
allfajudes avatar
beror på hur stukad du vill bli,men börja me 4-5 st å se hur du mår.
Citera
2012-09-19, 20:44
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floating
Hej

Har kommit över några morfin meda, 10 mg. Hur länge kan jag tänkas känna av effekterna av X antal tabletter? Och hur många ska man ta som nybörjare?

Morfin är värdelöst att inta oralt, rektalt är det som gäller för morfin om man inte vill ta det IV. Behövs minst 100 mg för oralt enligt mig, men testa med 50 mg först o känn efter.
Citera
2012-09-19, 21:10
Medlem
Rebekah84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floating
Hej

Som nybörjare (nu tänker jag att du är helt grön utan tolerans) så tror jag inte att du behöver mer än 20-40mg. Tror du kommer må gott på det.

Har du aldrig rört opiater tidigare så tycker jag inte att du ska göra det nu heller. Bättre att inte veta hur morfinet omfamnar en.
Skulle istället rekommendera en holk eller möjligtvis lite benzo.
Citera
2012-09-19, 22:03
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Dolcontin Depotgranulat för upplösning i vatten...? Någon som har erfarenhet av detta. Bör ge samma effekt som vanligt Dolcontin? Snabbare påslag, och utan metoder att eliminera depoeffekten?
Citera
2012-09-22, 00:47
Medlem
En vän här i Usa visade mig några runda rosa moffepiller med ABG tryckt på ena sidan och sedan 30 för mg på andra, någon som har någon erfarenhet av dom?
Senast redigerad av L0IS 2012-09-22 kl. 01:14.
Citera
2012-09-22, 03:14
Medlem
Hur många timmar BÖR jag vänta efter sista dosen av Dolcontin som jag kör rektalt (krossat och upplöst i vatten) innan jag kan ta och hoppa över på subutex igen, vill inte riskera akut abs, hur många timmar tycker ni, skulle uppskatta om folk med erfarenhet att hoppa från opiater och opioider > subutex/subuxone svarade.
Tack!
Citera
2012-09-22, 10:53
Medlem
allfajudes avatar
gå från opiater till sub har jag bara bra erfarenhet av,jag har tagit sub dagen efter horse å de har ja inte blivit dålig av men jag fick ta ganska hög dos.typ 2st 8mg men de kanske är lite inviduelt? men ja mådde väll inte kanon men helt OK.
Citera
2012-09-29, 16:12
Medlem
allfajudes avatar
undra varför dom röda 100mg dollisarna bara har lite färg man skrapar bort,å dom gröna/blå 200mg har som tjock färg man kan riva bort? de är dagens fråga.
Citera
2012-10-02, 08:36
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allfajude
undra varför dom röda 100mg dollisarna bara har lite färg man skrapar bort,å dom gröna/blå 200mg har som tjock färg man kan riva bort? de är dagens fråga.

Är det inte så att det är depottabletter, och att det yttre lagret är morfin som direkt går ut i kroppen? Med andra ord. Ta INTE bort det lagret.
Citera
2012-10-02, 10:33
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Är det inte så att det är depottabletter, och att det yttre lagret är morfin som direkt går ut i kroppen? Med andra ord. Ta INTE bort det lagret.
Nix, det är substansen som sådan som har den långa halveringstiden per oralt (morfinsulfat). Det hjälper alltså inte att t.ex. krossa tabletterna som en del tror, för att avliva en myt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in