Citat:
Ursprungligen postat av holymountain
Jag är helt och hållet noob när det gäller detta.
Är det dumt att blanda en 100mg dolcontin med lite subuxone. Ska träffa en kill och äta middag med honom och vill inte vara den tragiskt tysta tjejen som knappt vågar kolla killen i ögonen.
Eller ska jag endast ta suboxone (kass på att stava ja) och strunta i dolcontinet.
Har också 4 xanax. Så hur tycker ni jag ska göra??0
Blanda
INTE morfin och suboxone eller subutex. Du kommer åka på akuta abstinenssymptom.
Jag tycker du ska ta 0,5-1 mg Xanor, beroende på vad du har för tolerans. Tar du mer kommer du bara se trött ut och ha svårt att hänga med (även fast du kommer tro att du normal). Sen tänk på att inte dricka för mycket när du ätit benzo, det blir 1+1=3 i effekt, alltså lite oberäkneligt, speciellt när du äter så potent benzo som Xanor.
Om du måste ha en opiat i dig så tycker jag att du hellre tar morfin än buprenorfin. Bara du inte tagit buprenorfin i stora doser det senaste dygnet så är det lugnt att ta morfn, men ta inte för mycket av det heller, det blir samma som med för mycket benzo då. Alltså du blir väldigt trött, skillnaden är att på opiater känner du att du är trött.
Jag utgår från att du är helt novis, du har ingen märkvärdig tolerans, ingenting. Därför tycker jag du kan ta 1/4 av 100 mg Dolcontin (kanske lite till, det är ändå svårt att bryta helt rätt) sen kan du kombinera det med från 0,25-0,5 mg Xanor. Då kommer du må bra och det borde inte bli för mycket.
Edit: För att styrka det jag säger framför vad andra säger här så vill jag poängtera att du har suboxone, alltså buprenorfin blandat med naloxon, det har tendensen att ge vissa människor ångest när man får i sig det tillsammans med buprenorfinet. Sen generellt sett mår fler människor mer illa på buprenorfin än på morfin.
En lågdos av bägge substanser ger dig avslappning på fler områden än att bara välja ett preparat, dvs flera områden i hjärnan stimuleras och lugnas.