2012-12-16, 08:02
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eufori9
Hur menar du " lär inte göra om det"? För ett par veckor sedan drog jag i mig 2mg sub ca24 timmar efter att jag hade tagit dolcontin (60mg tror jag). Mådde inte dåligt på något vis, men fick ingen vidare effekt. Men det får jag nästan aldrig av bara 2mg sub. (Det gäller suboxone, om nu det spelar nån roll)

Morfin har en halveringstid på 2-4 timmar, vilket betyder att om du nu tog buprenorfin 24 timmar efteråt så hade det gått 4-12 halveringstider, vilket är tillräckligt för att inte åka på en akut abstinens som man annars i värsta fall gör...
Citera
2012-12-16, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Morfin har en halveringstid på 2-4 timmar, vilket betyder att om du nu tog buprenorfin 24 timmar efteråt så hade det gått 4-12 halveringstider, vilket är tillräckligt för att inte åka på en akut abstinens som man annars i värsta fall gör...
Har för mig jag tog sub drygt 12 timmar efter 60mg dolcontin senaste gången. Det funkade bra. Minns inte hur mkt sub. 2 eller 4mg.
Citera
2012-12-20, 21:24
Medlem
Hur lång tid brukar ni vänta med att ta dolcontin efter sub-intag? Har för mig att jag väntade drygt 24 timmar senast, men jag vill ju inte gå miste om nåt.

Och tvärtom - hur länge väntar ni med att ta sub(oxone) efter dolc?

Så jag inte riskerar att elda för kråkorna...
Citera
2012-12-21, 20:53
Medlem
dyings avatar
Alltså kör ni dolc oralt eller rektalt? Känner jag vill ha bäst OMPF när jag kör
Citera
2012-12-21, 21:07
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dying
Alltså kör ni dolc oralt eller rektalt? Känner jag vill ha bäst OMPF när jag kör
Jag gillar morfin meda bättre
Citera
2012-12-21, 21:14
Medlem
dyings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag gillar morfin meda bättre

Må säga att jag diggar det också! Men nu har jag bara testat Morfin Meda, och ej Dolccontin.. Vad är skillnaden? (hur tar du morfin meda á 10mg.. ?)
Citera
2012-12-21, 21:17
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dying
Må säga att jag diggar det också! Men nu har jag bara testat Morfin Meda, och ej Dolccontin.. Vad är skillnaden? (hur tar du morfin meda á 10mg.. ?)
Dolcontin tas upp långsammare, en annan substans, (undantaget om du skjuter IV)

Eftersom jag har obegränsat lager så behöver jag inte oroa mig för att det tas upp dåligt oralt, så jag brukar köra oralt. Dock kvarstår det att det blir aningen "intensivare" känsla rektalt, men tycker det är så kladdigt och bökigt, måste förbereda en massa och kan inte bara spontanköra som med oralt.

Nasalt kör jag aldrig, så vidrigt när pulvret rinner ner i halsen (omöjligt för allt att stanna i näsborrarna)
Citera
2012-12-21, 22:26
Medlem
Hur lång tid brukar ni vänta med att ta morfin om ni har tagit sub? Tog 2mg sub vid 15-snåret. Kan jag ta morfin imorgon kväll?
Citera
2012-12-22, 14:21
Medlem
mrurbjans avatar
under ett par dagar har vi tagit mängder fluezepam,
druickit alcohol och tagit droppar med "tramadol al"
på typ sockerbitar

idag är vi nyktra, men nu ska vi skjuta detta "tramadol al"
vilket omvandlas till morfin har jag för mig.

är detta en bra idea?
Citera
2012-12-22, 16:01
Medlem
24 timmars mellanrum mellan sub och dolcontin räckte för mig. Känner mig glad och snäll - moffad.
Citera
2012-12-25, 18:25
Medlem
holymountains avatar
Jag är helt och hållet noob när det gäller detta.

Är det dumt att blanda en 100mg dolcontin med lite subuxone. Ska träffa en kill och äta middag med honom och vill inte vara den tragiskt tysta tjejen som knappt vågar kolla killen i ögonen.
Eller ska jag endast ta suboxone (kass på att stava ja) och strunta i dolcontinet.

Har också 4 xanax. Så hur tycker ni jag ska göra??0
Citera
2012-12-25, 18:40
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holymountain
Jag är helt och hållet noob när det gäller detta.

Är det dumt att blanda en 100mg dolcontin med lite subuxone. Ska träffa en kill och äta middag med honom och vill inte vara den tragiskt tysta tjejen som knappt vågar kolla killen i ögonen.
Eller ska jag endast ta suboxone (kass på att stava ja) och strunta i dolcontinet.

Har också 4 xanax. Så hur tycker ni jag ska göra??0

Blanda INTE morfin och suboxone eller subutex. Du kommer åka på akuta abstinenssymptom.

Jag tycker du ska ta 0,5-1 mg Xanor, beroende på vad du har för tolerans. Tar du mer kommer du bara se trött ut och ha svårt att hänga med (även fast du kommer tro att du normal). Sen tänk på att inte dricka för mycket när du ätit benzo, det blir 1+1=3 i effekt, alltså lite oberäkneligt, speciellt när du äter så potent benzo som Xanor.

Om du måste ha en opiat i dig så tycker jag att du hellre tar morfin än buprenorfin. Bara du inte tagit buprenorfin i stora doser det senaste dygnet så är det lugnt att ta morfn, men ta inte för mycket av det heller, det blir samma som med för mycket benzo då. Alltså du blir väldigt trött, skillnaden är att på opiater känner du att du är trött.

Jag utgår från att du är helt novis, du har ingen märkvärdig tolerans, ingenting. Därför tycker jag du kan ta 1/4 av 100 mg Dolcontin (kanske lite till, det är ändå svårt att bryta helt rätt) sen kan du kombinera det med från 0,25-0,5 mg Xanor. Då kommer du må bra och det borde inte bli för mycket.

Edit: För att styrka det jag säger framför vad andra säger här så vill jag poängtera att du har suboxone, alltså buprenorfin blandat med naloxon, det har tendensen att ge vissa människor ångest när man får i sig det tillsammans med buprenorfinet. Sen generellt sett mår fler människor mer illa på buprenorfin än på morfin.

En lågdos av bägge substanser ger dig avslappning på fler områden än att bara välja ett preparat, dvs flera områden i hjärnan stimuleras och lugnas.
Senast redigerad av jimps 2012-12-25 kl. 18:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in