2013-06-17, 11:29
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Det faktum att det inte finns några som helst materiella eller dokumentära bevis för några gasningar i Belzec stör dig alltså inte nämnvärt?
Ja, det är klart att dokument vore bra.

Menar du att frånvaron av dokument bevisar något?
Är det vanligt med upprättade dokument av sådana dåd vi talar om?

Att oberoende källor talar om samma sak är dock något som borde bekymra dig.

/VV
2013-06-17, 14:33
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Du har ingen rätt att ge mig betyg så du kan behålla ditt IG. Vad gäller AF tråden så trodde jag att vi båda var överens om att du förödmjukat dig själv tillräckligt för den här gången?

Självklart kan jag göra det: du citerar en rad ur ett brev. Brevraden leder till.... Germar. Men Germar har bara samma utryckta brevrad och hänvisar i sin tur till en annan bok. Finns brevet i den boken eller är det återigen samma rad som, i bästa fall, leder oss till ännu en bok? Rena kurragömman. Den revisionistiska metoden?
Och du tycker att det räcker... Klart du är underkänd. Jag vet inte om du har en så rubba uppfattning och tror att noter är petitesser som man bara strör omkring för att verka trovärdig.

AF: Det mest förutmjukande är väl det du gör; diskuterar en bok du inte har läst, och inte tänker läsa (välj smiley). Kursstart i Anne Frank-tråden i september. Väl mött!
2013-06-18, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Som sagt, för tredje gången: redogör för förföljelsen av Europas judar under andra världskriget. Du har ju skrivit att den skett så sätt i gång. Kristallnatten 1938 har du nämnt.

Eller ska du svamla vidare om häxor och ufon???

Nej, det räcker alldeles utmärkt med att jag redogjort för kristallnatten som någonting bevisbart, till skillnad från ditt svammel om massgasningar. Det är Du som hävdar att ett massmord skett medelst gasning, och då är det också Du som skall belägga detta.

Eller ska Du svamla vidare om annat???

Jag inser naturligtvis vart Du vill komma.

Det är det vanliga tramset ni GasTroende tar till när ni ställs mot väggen om bevis:

“Du kan inte bevisa händelse X heller“.

(vilket vi naturligtvis kan, se t.ex Kristallnatten).

Så detta är alltså det argument ni har att komma med som bevis för GasMyten, efter flera år i detta forum?

En hänvinsing till att vi inte kan bevisa den eller den andra händelsen heller?

Ja, herrejävlar...

Men visst, skulle det till äventyrs visa sig att det man kan vänta sig i form av bevis efter judeförföljelserna de facto inte existerar, då kan vi givetvis inte kalla det hela en historisk realitet.

Detsamma gäller GasMyten.

Och Ja, jag tänker absolut fortsätta skriva om häxor som flyger till Blåkulla, vilka lätt kan “bevisas“ med samma argumentation ni GasTroende använder. Det är just detta ni inte begriper; ni använder ett resonemang som kan “bevisa“ vilka stolligheter som helst och ni är utan tvekan exakt samma typ av människor som en gång i tiden trodde på Blåkullafärderna.
2013-06-18, 06:22
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Nej, det räcker alldeles utmärkt med att jag redogjort för kristallnatten som någonting bevisbart, till skillnad från ditt svammel om massgasningar. Det är Du som hävdar att ett massmord skett medelst gasning, och då är det också Du som skall belägga detta.

Eller ska Du svamla vidare om annat???

Jag inser naturligtvis vart Du vill komma.

Det är det vanliga tramset ni GasTroende tar till när ni ställs mot väggen om bevis:

“Du kan inte bevisa händelse X heller“.

(vilket vi naturligtvis kan, se t.ex Kristallnatten).

Så detta är alltså det argument ni har att komma med som bevis för GasMyten, efter flera år i detta forum?

En hänvinsing till att vi inte kan bevisa den eller den andra händelsen heller?

Ja, herrejävlar...

Men visst, skulle det till äventyrs visa sig att det man kan vänta sig i form av bevis efter judeförföljelserna de facto inte existerar, då kan vi givetvis inte kalla det hela en historisk realitet.

Detsamma gäller GasMyten.

Och Ja, jag tänker absolut fortsätta skriva om häxor som flyger till Blåkulla, vilka lätt kan “bevisas“ med samma argumentation ni GasTroende använder. Det är just detta ni inte begriper; ni använder ett resonemang som kan “bevisa“ vilka stolligheter som helst och ni är utan tvekan exakt samma typ av människor som en gång i tiden trodde på Blåkullafärderna.

Jag konsaterar att du alltså är oförmögen att redogöra för judeförföljelsen i Europa 1933 - 1945 och föredrar att tala om häxor.
2013-06-19, 09:40
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Att det finns ett patent är inte bevis för att processen fungerar.

Återigen,koks användes i kombination med andra bränslen i ugnarna.Ugnen i patentet nämndes bara som ett exempel på att förbränningen ej kräver att bränslet till 100% består av koks.

Citat:
Säger personen som kom med en källa från fuskarna på nizkor, något som du också avslöjades med och fick äta upp.

Säger personen som alltid hänvisar till fuskarna på IHR och Germar Rudolf som "otroligt" nog lyckats "motbevisa" över 70 års forskning utförd av 1000-tals historiker!Det visar med all tydlighet på hur många sekunder de har ägnat varje fråga!

Citat:
Jaja, skillnaden är inte så särskilt stor mellan dem.

Skillnaden mellan IHR's magasin och "En ding,ding värld" är heller inte stora.

Citat:
Du är verkligen helt borta! Det är inte jag som ska komma med någon bevisning för Serenys påståenden om Stangl utan det är hON som ska komma med bevis för att Stangl verkligen sa vad hon påstår.

Sereny behöver inte bevisa något.Bokens innehåll är en vedertagen sanning.
2013-06-19, 10:21
Medlem
Citat:
Därför att de tjänade på lögnen låter inte som en orimlig hypotes.

Vissa medverkande i boken såg sig fortfarande som Nazister och hemlighöll heller inte detta faktum.
Därför är din hypotes helt orimlig.

Citat:
Jag börjar allt mer få känslan av att du är någon form av troll eller liknande, något som jag iof misstänkt ett bra tag nu.

Jag visade bara på dina metoder i klartext.T.ex,att använda sig av vittnesmål för egen del och sedan avfärda vittnesmål som bevis när meningsmotståndaren försöker framföra sin bevisning.
Du har snart använt varje fult knep som finns i boken,inklusive knepet av påskina att din motståndare är ett troll!

Troll kommer inte med sakliga bevis som nedanstående (från Wannseekonferensen) som bevisar att deporteringen längre österut än Polen är en myt:

doktor Bühler meddelade att Generalguvernementet med glädje skulle se den slutgiltiga lösningen av detta problem ta sin början i Generalguvernementet, eftersom transporter där inte spelar någon särskilt stor roll, och inte heller skulle aktionen hindras av arbetskraftsproblem.

Detta är den mest uttalade anspelningen på "den slutliga lösningens" verkliga syfte under hela konferensen.Om avsikt faktiskt var att evakuera judarna österut, varför skulle då transporterna inte spela någon större roll för judarna i Generalguvernementet? Bühler gjorde sig uppenbarligen inga illusioner om vad som skulle hända Europas judar:de skulle inte komma längre österut än till Generalguvernementet.

Sid.335 SS en ny historia Adrian Weale.

Att du finner mina svar provokativa beror inte på att jag är ett troll,utan att du står helt svarslös inför dem.
2013-06-19, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menschenkind
En bild på en trave ved. Vad vill det säga? Den kan komma var som helst ifrån.

De officiella bolsjevik-fotograferna tog aldrig några bilder i onödan, utan fotograferade det de hade användning för. (I studio eller i fält, men alltid tillrättalagt.) Kanske ville man här visa att det var denna ved som de fascistiska bestarna använde till de påstådda "kremeringsgroparna" i Auschwitz' träskmarker? Men något bevis för vedeldad kremering utgör då inte bilden.

Ja,veden kan komma var som helst ifrån.
Bilden stöder vittnesmålen som säger att ved till viss del användes som bränsle i ugnarna.

Har du någon förklaring till vittnesmålen från Dresden där kremeringsgropar användes på exakt samma sätt som i Auschwitz?(se mitt svar till Erleb i inlägg#2733)
Judisk konspiration i självaste Dresden?

Citat:
Faktum kvarstår att man inte eldar en koksugn med ved, halm och diverse skräp. Det fungerar inte, man får inte värmen man vill ha i ugnen med det bränslet och den blir dessutom förstörd genom denna felaktiga användning.

Har du någon källa till ditt påstående att krematorieugnarna i Auschwitz inte fungerar med ved som bränsle?Du börjar nämligen låta som den doktor eller professor i kremering du INTE påstod att du var.
2013-06-19, 10:56
Medlem
Citat:
Då undrar man ju förstås varför de säkert alltigenom hederliga skribenterna på Holocaust-sidan som LaurentiusLucidor länkar till pratar om sådana ugnar . . .

Visa vart i mina länkar det pratas om att "den mytiska Topf-ugnen" skulle ha varit i drift.
2013-06-19, 11:21
Medlem
Citat:

I praktiken brände man dock med all sannolikt på lägre temperatur än så, för att spara på såväl ugn som bränsle, ingen utrustning mår bra av att ständigt köras på max. (Och snålade man på kokset, eller som vissa har påstått, brände med ved eller med bara kroppsfett -- vilket i och för sig tycks omöjligt, men ändå -- var det med all säkerhet betydligt lägre temperaturer som gällde.) Exakt hur varmt det blev i vanliga fall vill jag inte uttala mig alltför bestämt om, då detta naturligtvis bör ha varierat, men temperaturer i spannet 800-900 Celsius låter inte osannolika. (Lägre spannet för att framgångsrik kremering skall vara möjlig.) Mattogno skriver i den länkade artikeln om snittemperaturer i ordningen 800 grader för de likaledes kokseldade Kori-ugnarna i Sachsenhausen och Lublin/Majdanek.

Nu är "professorn" ute och cyklar igen:

"Holocaust revisionists" answer by claiming that continuous operation harms the furnaces. However, the opposite is true; keeping the furnaces hot, and avoiding repeated changes of temperature, actually preserves the furnace. This fact is acknowledged in a letter from the furnace manufacturer firm Topf to the Mauthausen SS Construction Administration, July 7 1941:

"It is not harmful to operate the incinerators day and night, if required, since the fire clay lasts longer when an even temperature is maintained".

(Quoted in Danuta Czech's "Auschwitz Chronicle 1939-1945", p. 71-2)

Här är en länk till ugnarnas manual:

http://www.holocaust-history.org/~dkeren/cremation/topf-manual.shtml

Once the cremation chamber (muffle) has been brought to a good red heat (approximately 800°C), the corpses can be introduced one after another in the cremation chambers.

Now the pulsed air blower situated to the side of the furnace should be switched on and run for about 20 minutes, ensuring that the two cremation chambers do not receive too much or too little fresh air.

Regulation of the fresh air is by means of a rotary valve in the sir duct. In addition, the air intakes, to the right and left of the chamber doors, should be half open.

As soon as the remains of the corpses have fallen from the chamotte grid to the ash collection channel below, they should be pulled forward towards the ash removal door, using the scraper. Here they can be left for a further 20 minutes to be fully consumed, then the ashes should be placed in the container and set aside to cool.

In the meantime, further corpses can be introduced one after the other into the chambers. The two coke furnaces must be fed with fuel from time to time.

Every evening, the furnace fire bars must be cleaned of clinker and the cinders removed.

In addition, care must be taken that at the end of operations, as soon as the furnace, having burnt everything is empty and no coals remain, that the air valves, doors and damper are closed, so that the furnace does not cool.

After each incineration, the temperature rises in the furnace. For this reason, care must be taken that the internal temperature does not rise above 1100°C (white heat). This increase in temperature can be avoided by introducing additional fresh air.

800 grader var alltså ugnarnas "tomgång",varefter temperaturen höjdes ända till 1100 grader under pågående kremering.

Kremeringstemperaturen är en fråga som enbart är viktig när det gäller kremeringens "renhet".
Renheten och blandning av aska är givetvis helt oviktigt när det gäller förintelsen:

Higher temperatures result in "cleaner" cremation, but are not essential for the burning time. A detailed study, presented in the 1975 conference report of the Cremation Society of Great Britain (see summary of results in p. 88), proved that in the range of temperatures between 500 and 1100 degrees Centigrade, there is only a margin of 6 minutes in the cremation time.

Källa: http://www.holocaust-history.org/~dkeren/cremation/discussion.shtml

EDIT:Intressant att du uteslutande använder revisionistiska källor som stöd till dina påståenden,börjar din lismande fasad månde krackelera?
Senast redigerad av LaurentiusLucidor 2013-06-19 kl. 12:18. Anledning: Tillägg
2013-06-19, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
Patologiska förbränningsugnar, är det muffelugnar?

Vad händer med en krematorieugn när man använder den på samma sätt som en sådan patologisk avfallsförbränningsugn?

Blir den överhettad/överansträngd?

Här är en tämligen färsk tråd på tre sidor på forum.codoh, betitlad:

The Ovens in the Camps are Incinerators Now

http://forum.codoh.com/viewtopic.php?f=2&t=7842

Kanske vi får se krematorieugnarna i Auschwitz gå samma väg som dieselavgasen i Reinhardtlägren - vittnena hade fel om motorerna.

Och krematorieugnarna i Auschwits var i själva verket incineratorer.

Ritningarna måste avkodas.

Barnsligt!

Trådskaparen har diskuterat med "någon" icke namngiven (icke existerande) person som ska ha skickat ritningen på prototyp-ugnen och en modern incinerator,och helt plötsligt skulle det vara dessa ugnar som hela förintelsens vara eller icke vara hänger på!

Tekniska data baseras tvärtom på befintliga,existerande ugnar eftersom prototyp-ugnen aldrig byggdes!

Liknelsen mellan ugnarna i Auschwitz och incineratorer bygger endast på principen att ugnarna aldrig tilläts kallna innan nya lik fördes in för att förbrännas.Detta förfarande förkortar givetvis kremeringstiden betydligt om man jämför med en ugn som startas från rumstemperatur!

Civila krematorier behöver dessutom ta hänsyn till lagar och förordningar som säger att aska ej får blandas,varför enbart ett lik får brännas i taget,samt att askan måste brännas under längre tid för att
få en jämn färg och storlek.

Att ugnarna användes på ett sätt liknande incineratorer står t.o.m att läsa i manualen:

"In the meantime, further corpses can be introduced one after the other into the chambers. The two coke furnaces must be fed with fuel from time to time."

Jag är inte förvånad!Detta är ett praktexempel på hur revisionister "jobbar"!
2013-06-19, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11

Har du hört talas om aktion T-4?
2013-06-20, 19:52
Medlem
Ursprungligen postat av Skoll:
Hur vore det om du sluta tjuta om nazister och klev ner från dina falska moraliska position för att säga något vettigt för en gångs skull? Hur vore det om du sluta tjuta om nazister och klev ner från dina falska moraliska position för att säga något vettigt för en gångs skull?

Usprungligen postat av Babord:
Alltså jag citerade från dig :"Vad Hitler gjorde mot judarna var extremt civiliserat i jämförelse vad judarna gjort mot européer under hela sin barbariska historia".

Ja, jag blev litet överraskad av denna din utgjutelse, klart gränsande till sinnesrubbning!

Och bemötte det alltså med: "Efter denna utgjutelse står det alltså klart, om nu någon tvivlat på det, att Skoll är nazist och judehatare av den värsta sorten!"

Du har sedan tillagt några medeltida påståenden om judarna. Det enda som fattades var att de dessutom låg bakom Digerdöden! Men vem vet, Hitler antog kanske detta också!

Så du är verkligen i ett gott och hedrande sällskap!

Replikväxlingen ovan från sidan 217, inlägg 2595

Så får jag nu tillägga att du också genom ditt fullständigt sanslösa förnekande meriiterat dig som en blivande ledare för t.ex. det avsomnade Nordiska Rikspartiet!
Senast redigerad av Babord 2013-06-20 kl. 19:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in