Citat:
Ursprungligen postat av
Herkulesbig
Visst har vi lagt fram sak efter sak här, men så vanligt vägras det ta emot, eller så lägger ni fram en massa teorier från så kallade German Rudolf, utan har själv kollat upp om det stämmer.
Nej, jag har inte "vägrat att ta emot" något, bäste
Herkulesbig.

Anser du att så är fallet står det dig fritt att visa vad det skulle gälla. Däremot har jag -- Med argument -- avfärdat bland annat Henryk Taubers vittnesmål om kremeringar, av den enkla anledningen att det han säger tycks mig helt orimligt på vanlig naturvetenskaplig basis (självkremerande kroppar, bland annat). Så antingen ljuger han medvetet eller så är han kraftigt förvirrad; i endera fallet är hans vittnesmål inte trovärdigt. Samma sak med Kurt Gerstein, Ada Bimko (alias Hadassah Rosensaft) med flera.
De "troende" har förvisso "lagt fram sak efter sak" som du säger, men när bevisen är undermåliga måste en intellektuellt hederlig människa underkänna dem. Även om det finns gott om dem. Bolsjevikernas undersökande kommission kunde ju även gräva fram ett antal "ögonvittnen" som själva hade sett (Eller deltagit i!) den ondskefulla hitleristiska massakern vid Katyn. Att dessa ljög, antingen de nu gjorde det med ont uppsåt eller hade blivit torterade till det av NKVD, är vi nog överens om. Varför utgår man då automatiskt från att en sådan figur som Tauber (som också blev förhörd av bolsjevikernas utredare) talar sanning? Särskilt som hans vittnesmål innehåller sådana flagranta märkligheter.
Citat:
Visst du försökte i början men visas snart svårt handskas och börja nu också trängas in i en hörna. Och börja få svårt belägg för dina inlägg, nu har jag inte läst de sista 3 veckors inlägg, pågrund av jobb på andra sidan jordklotet. Men sista sidorna har du visat var du står och vägra ta emot ren fysiskt bevis, bara avfärda det.
Ursäkta,
Herkulesbig, men här tramsar du ju bara.

De senaste sidorna har möjligen varit en något pinsam historia för
Dr Tinnitus och
Vänlige Viktor, men knappast mig. Jag har inte i denna tråd avfärdat något enda utan goda grunder för det -- Vill du påstå detta så får jag be dig att citera mig där jag skulle ha gjort det. Ja, jag har inte ens avfärdat "gaskamrarna" helt, fastän det inte finns minsta lilla bevis för dem. Men nog måste det vara acceptabelt att påpeka att Tinnitus' från Pressac återvunna "bevis" om massgasningar inte alls är några sådana, utan som allra mest indicier och enligt mig inte ens det? Eller har du något att invända i sak mot Mattognos analys av vad dörrarna och
Gasprüfer skall ha varit till för? Ingenting säger att de användes till att gasa människor, mer än leveranserna av Zyklon till lägret (som ju är väldokumenterade) kräver att denna användes till mordiska ändamål. Självaste Pressac, en mycket kunnig man som verkligen försöker försvara historien om gasmorden, skriver ju just om dessa leveranser av avlusningsgift:
http://www.holocaust-history.org/auschwitz/pressac/technique-and-operation/pressac0015.shtml
Citat:
The relative confusion about the method of using the toxic product in the gas chambers was aggravated by the fact that the SS Bauleitung often grouped in the same building two completely different sanitary functions: showers and incineration furnaces (for example in the Natzweiler camp in France). This proximity brought about a forced association. While in many homicidal gas chambers the showerheads were dummy, there were many testimonies that asserted that the toxic gas was diffused by them. Confusion reinforced by the fact that Zyklon-B was, above all, the regulation pest control agent used by the Wehrmacht, used to delouse effects and combat insects and rodents in premises. During the trials that were held after the war, the tons of Zyklon-B ordered by the camps were attributed to homicidal use without any verification. By far the greater part (over 95 percent) was destined for delousing (effects and buildings) while only a very small part (less than 5 percent) had been used for homicidal gassings.
Citat:
Jag uppfattade dig som en klok person som man kan ta emot. Om du hade tagit emot information , så skulle du snabbt komma underfund med att denna "förintelse" är för STORT för de skulle bara vara en konspiration av zioniester, vilket många förnekare tro.
Vore jag resonlig så skulle jag hålla med dig; nu håller jag
inte med dig, alltså är jag
inte resonlig . . . Högre nivå än så vet jag att du kan hålla i debatten,
Herkulesbig!
Men angående det sagda: Nja, jag skulle snarare säga att den har blivit stor med tiden. Det var ju inte tusentals "ögonvittnen" som kallades till Nürnberg 1946 för att berätta om "gasmorden i dödsfabrikerna", utan ett mycket behändigare antal. De ursprungliga, oberoende vittnena -- Som inte i efterhand kan ha byggt sina historier på populärkulturversionen av "Förintelsen" -- är faktiskt efter vad jag kan se mycket få.
Sedan gick det ju som bekant också en massa rykten under kriget om gaskamrar och all möjlig annan greuelpropaganda, och lättpåverkade personer kan nog lätt ha fått för sig att de själva sett dessa med egna ögon. Ungefär som att mer eller mindre varenda amerikansk stridsvagsnförare i Normandie 1944 nu på hemmet säger sig ha slagits mot tyska "Kungstigrar", medan det i själva verket knappt fanns en enda sådan i tjänst på västfronten och bara ett par hundra över huvud taget tillverkades under hela kriget. Men det gick rykten om dem, så därför har "alla" sett dem. Hur mycket mer så lär det inte vara med Holocaust, som vi alla ständigt har blivit itrattade av bland annat TV i många årtionden nu? Det är inte konstigt om gamla, mer eller mindre dementa människor inbillar sig saker och tror att de själva "var med" om det.
Det finns sedan förstås även judiska vittnen från kriget som känns mer vederhäftiga och som inte bör avfärdas likt Ada Bimko. Den gode Oskar Strawczynski, till exempel, berättar om hur han och hans fru redan när de anlände till Treblinka tack vare rykten var övertygade om att de skulle bli mördade med gas. Då ligger det förstås nära till hands för honom att anta (som han också gör) att hans fru, som försvann under kriget, också hamnade i en gaskammare. Likväl påstår han -- Och detta borgar för hans hederlighet i denna fråga, enligt mig -- inte själv att han skulle ha sett någon gaskammare; det enda han säger i sitt vittnesmål är att han hörde om sådana från andra och trodde på vad de sade. Annars har han även många andra intressanta personliga detaljer att meddela i övrigt, från att chefen för lägerorkestern var en ärkebuffel till att (som han tycks rapportera litet avundsjukt) kvinnorna i lägret blev bortskämda av personalen med lätta arbeten, milda straff för regelbrott och fina kläder. Överlag skriver han både nyanserat och för det mesta trovärdigt, så hans korta lilla historia rekommenderar jag gärna:
http://www.amazon.com/Escaping-Hell-Treblinka-Israel-Cymlich/dp/0976073994
Citat:
Våga titta utanför så upptäcker du snabbt, vad de ville och vad de våga göra. Helt klart de ville judarna skulle försvinna från deras "revir", när det inte gick som de ville, så var det bara på ett sätt de skulle kunna göra det på. Det enligt "Goebbels" bland annat, vilket i sina otaliga inlägg i diverse ställen, framkommer det tydligt.
Att få bort judarna från Tyskland är det väl ingen som förnekar att NS-ledningen både ville och försökte åstadkomma. Inte heller att många otvivelaktigt for illa, svalt och omkom under deporteringarna, eller blev utsatta för grovt våld och dog av den anledningen. Det som är omstritt är såvitt jag kan se främst tre saker:
1) huruvida det fanns en "generalplan för att fysiskt mörda alla judar" i Tyskland och Europa;
2) huruvida judar mördades med giftgas i stor skala; samt slutligen
3) det exakta antalet judar som mördades eller omkom -- Det är ju inte "six millions or nuthin'" som gäller, även om man lätt får det intrycket av de halmgubbar som främst de "Förintelse"-ortodoxa ofta uppställer.
Sammantaget är det mitt intryck att riktiga bevis saknas för att ge ett jakande svar i fråga 1, att fråga 2 är tveksam men att det likaledes saknas riktiga bevis även där, samt att svaret på fråga 3 måste ge en siffra väsentligt lägre än de sex miljonerna (fastän det ändå måste röra sig om allraminst hundratusentals offer, och skulle kunna vara miljoner). Det är vad jag har kommit fram till så här långt på helt ärliga grunder; jag kan försäkra att jag inte påstått saker som jag inte själv tror på eller anser vara vettigt underbyggda.