2021-12-25, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av two-norm
Dagens Industri har i dagens tidning en artikel om inlåsningsavtal i revisionsbranschen.
https://www.di.se/nyheter/revisorsja...ar-miljonkrav/
Artikeln är bakom betalvägg men handlar om att anställda på revisionsbyråer "tvingas" att skriva på avtal som innebär att de blir ersättningsskyldiga om de lämnar byrån och tar med sig kunder. Tidigare förkom endast detta för seniora medarbetare med direkt kundansvar. Nu har det blivit vanligare att även juniora medarbetare kan tvingas skriva på.

För mig är detta ännu ett tecken på att de stora revisionsbyråerna struntar fullständigt i sina anställda.

Lite så kan det vara men det handlar mer om de som har särskilda avtal, ex sub contractors/directors, och partners. Visserligen trist men ändå... Tar lång tid för att komma tid.
Citera
2022-05-22, 21:17
Medlem
Niklas941s avatar
Dags att bumpa tråden lite.
Vad ligger Seniorlönerna på era byråer?
Citera
2022-05-23, 14:09
Medlem
Villkorade Aktieägartillskott - Hur Riktiga Är Dom Normalt

eller har styrelse/aktieägare bara skrivit en revers? O vad händer då vid konkurs
om villkorande personer inte kan infria reversen - resp vad händer med revisorerna
i sådana fall?
Citera
2022-05-23, 22:23
Medlem
Har hört att varje kvitto jag lämnar in kostar min 100kr när ni tittar på det
Citera
2022-05-24, 06:58
Citat:
Ursprungligen postat av Cold123
Har läst igenom dina inlägg och måste säga stort tack för den tid du lagt ner, har fått svar på många frågor och funderingar.

Jag har precis börjat på en av Big 4 och ska jobba med stora bolag. Det är snart dags att sätt upp mål att uppnå det första året. Jag vet att jag vill bli auktoriserad revisor, men det är ju inte först om ett par år.

Har du några tips på vad man kan sätta som bra och konkreta mål att uppnå det första året?

Hur går det på Big 4?

Skulle vara intressant att höra från någon som lever det livet då min vän just börjat jobba på en av de firmorna.
Citera
2022-10-24, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas941
Dags att bumpa tråden lite.
Vad ligger Seniorlönerna på era byråer?

Nu vet jag inte riktigt vad du menar med seniorlön, men 10 år på en big four där är ett exempel jag vet är ca 85 /månad. Fördelat 65 i lön och 250 i årsbonus. Grade director.
Citera
2023-01-03, 10:20
Medlem
Vad är straffet, konsekvensen eller påföljden av att strunta i att skaffa en revisor när ett AB uppfyllt 2 av kriterierna i 2år?

Tex om ABt har fått ändrade förutsättningar så att den år 3 inte uppfyller de 2 kriterierna längre.
Då känns det onödigt att gå igenom processen och kostnaden med att skaffa en revisor, för att påföljande år göra sig av med revisorn igen.
Vågar man chansa och köra utan? Vad är det värsta som kan hända?
Citera
2023-05-07, 17:06
Medlem
Niklas941s avatar
Någon som skrivit provet som kan dela med sig av tips?
Citera
2023-07-06, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas941
Någon som skrivit provet som kan dela med sig av tips?
Gör gamla prov, och gör det under så snarlika förhållanden som möjligt, dvs. ta tid, skriv fullständiga svar osv.

Ta tiden och ladda ner hela "Rätt" serien från FAR Online och spara i en mapp, kommer att komma till nytta när du är under tidspress.

Lär dig att slå i volymerna, medlemsvolymen, redovisningsvolymen, revisionsvolymen osv. dvs. bilda dig en uppfattning om vad som finns var.

Lär dig aktiebolagslagen, läs igenom den ett par gånger.

Ta FAR:s kurs om avvikande revisionsberättelser.
Citera
2023-09-22, 19:20
Medlem
Gör man case lösningar i rektryteringen som audit associate, jag har hört att adecco gör det på pwc , men hur är det på ey, kpmg och deloitte?
Citera
2023-10-17, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lol-lol
Gör man case lösningar i rektryteringen som audit associate, jag har hört att adecco gör det på pwc , men hur är det på ey, kpmg och deloitte?

Ledsen för sent svar men behövde göra ett kort case på intervju för EY, men det varierar från kontor till kontor vad jag förstår. Vissa kontor har det och andra inte. Kan inte tala för de andra företagen.
Citera
2023-12-30, 13:49
Medlem
Någon med insikt i hur löneutvecklingen ser ut i Big4 i dagsläget? Signade med ingångslön på 35 000, utan övertidsersättning i en av storstäderna. Står de siffror Boze tidigare angett på ca 3000/år sig fortfarande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in