2024-02-19, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jossarvin
Någon med insikt i hur löneutvecklingen ser ut i Big4 i dagsläget? Signade med ingångslön på 35 000, utan övertidsersättning i en av storstäderna. Står de siffror Boze tidigare angett på ca 3000/år sig fortfarande?

Sent svar men det stämmer ganska bra. Jag började i storstad med med 31 000kr/mån i augusti 2021 och ökade sedan till 34 500kr/mån under 2022 för att nu få 39 000kr/mån som senior.
Citera
2024-11-24, 14:26
Medlem
jag undrar hur Flashback ser på min lön.

Revisorsassistent
4 år erfarenhet.
Liten byrå i mindre stad.
Civilekonom från universitet, ej handels eller liknande, ganska prestigelöst universitet.
Gör lite löpande bokföring, men majoriteten av mina arbetsuppgifter är bokslut, bolagsdeklarationer och revision. Tänk ekonomisk allt i allo.

Lön, mellan 30 och 31 tkr.
Senast redigerad av dogecoinToTheMoon 2024-11-24 kl. 14:37.
Citera
2024-11-24, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyber_zeke
Hej,
Jag har en enskild firma. Kan jag få några ekonomiska fördelar av att ombilda denna till ett AB? Jag tänker närmast på om jag tex kan få skattefria utdelningar på aktierna.
Tack för hjälpen!

Beror på hur mycket du tjänar. Det blir mer administrativt om du kör AB.
Citera
2024-11-27, 00:12
Medlem
Niklas941s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dogecoinToTheMoon
jag undrar hur Flashback ser på min lön.

Revisorsassistent
4 år erfarenhet.
Liten byrå i mindre stad.
Civilekonom från universitet, ej handels eller liknande, ganska prestigelöst universitet.
Gör lite löpande bokföring, men majoriteten av mina arbetsuppgifter är bokslut, bolagsdeklarationer och revision. Tänk ekonomisk allt i allo.

Lön, mellan 30 och 31 tkr.
Låg lön skulle jag säga, du borde nog ligga runt (men helst över) 40 tkr med 4 år i branchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in