2017-08-05, 10:59
Medlem
PierreTanguys avatar
Har ett par kompisar som börjar i GBG nu, lite blandat kring big4 och samtligas löner ligger runt 28
Citera
2017-08-05, 13:56
Medlem
Bartender1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrobot
Är du säker på lönerna?

EY Malmö - 25000 + övertidsersättning

Deloitte Malmö - 27000, ingen övertidsersättning, en vecka extra semester och en flexbank

Citat:
Ursprungligen postat av PierreTanguy
Har ett par kompisar som börjar i GBG nu, lite blandat kring big4 och samtligas löner ligger runt 28

En klasskamrat till mig ska börja på EY i GBG som revisorsassistent nu om några dagar, och hon sa att dem har 25k + övertidsersättning som i Malmö.

Med andra ord.

EY Göteborg - 25k + övertidsersättning
Citera
2017-08-05, 14:34
Medlem
PierreTanguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartender1
En klasskamrat till mig ska börja på EY i GBG som revisorsassistent nu om några dagar, och hon sa att dem har 25k + övertidsersättning som i Malmö.

Med andra ord.

EY Göteborg - 25k + övertidsersättning

Oj, jag har två kompisar som börjar just på EY och har 28 + övertid
Citera
2017-08-05, 15:24
Medlem
JohnRoes avatar
Citat:

Citat:
Oj, jag har två kompisar som börjar just på EY och har 28 + övertid

Då tror jag att de överdriver!
Citera
2017-08-05, 16:09
Medlem
Bartender1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRoe

Jag med. Dock vet jag inte om ingångslöner är olika beroende på om man har kandidat eller magister / master. De jag snackar med och jag själv har bara kandidatexamen.

Alternativt så kanske det inte är audit?
Citera
2017-08-05, 17:37
Medlem
PierreTanguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRoe

Citat:
Ursprungligen postat av Bartender1
Jag med. Dock vet jag inte om ingångslöner är olika beroende på om man har kandidat eller magister / master. De jag snackar med och jag själv har bara kandidatexamen.

Alternativt så kanske det inte är audit?

Att jag intygar att dem inte ljuger en tredje gång hjälper väl inte men jag vet att det inte är några lögner. En tredje vän gick hos deloitte för ett tag sen med 29
Citera
2017-08-31, 19:19
Medlem
Hej,

Har börjat söka jobb som junior revisor för augusti 2018 hos de stora firmorna i Stockholm varav jag hittills fått två intervjuer. Hur ser det ut på första intervjun?
Vilka har och inte har case? Samt vad är det för case som behandlas?

Vore fantastisk med trevliga svar!
Citera
2017-08-31, 21:02
Medlem
Någon som kan ge en statusuppdatering på Big 4 i Stockholm? Dvs vilken byrå är bäst och erbjuder bäst utvecklingsmöjligheter inom revision (dvs hur snabbt kan man klättra + löneutveckling).

Om man fick välja fritt var man skulle börja som revisorsassistent, vilken byrå skulle ni rekommendera?

Jobb/fritid-balans är för närvarande irrelevant för mig.
Senast redigerad av DE 2017-08-31 kl. 21:08.
Citera
2017-08-31, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DE
Någon som kan ge en statusuppdatering på Big 4 i Stockholm? Dvs vilken byrå är bäst och erbjuder bäst utvecklingsmöjligheter inom revision (dvs hur snabbt kan man klättra + löneutveckling).

Om man fick välja fritt var man skulle börja som revisorsassistent, vilken byrå skulle ni rekommendera?

Jobb/fritid-balans är för närvarande irrelevant för mig.

Finns i praktiken ingen skillnad mellan Big4. Ska du gå på generella faktorer så är kanske EY bäst tack vare sitt kontor bara ett stenkast från Stureplan.

Första åren gör övertidsersättning mest skillnad för lönen, PWC och EY har någon typ av övertidsersättning medan KPMG och Deloitte löser det genom lite högre ingångslön och "bonus". Normalläget är att övertid är värt MYCKET mer än några tusen mer i baslön.

Min uppfattning är att PWC och EY har något bättre global sammanhållning vilket kan vara en fördel om du vill arbeta mer globalt och ha möjligheter att resa. Detta går att göra på samtliga Big4 och är mer en fråga om hur lätt det är.

Karriärvägarna är identiska på samtliga Big4, någon typ av senior titel efter 2 år, sen manager när du skriver provet efter 4-5 år. Vissa mindre undantag finns men i praktiken går det inte att växa snabbare i karriären än du skriver provet.

Något som har mindre att göra med vilken byrå men som har mest nytta för din karriär är att se till att få jobba med små- och medelstora bolag under dina första år. Det ger dig ett bredare spektrum av erfarenheter och fördjupa förståelse i processer och redovisning.
Citera
2017-09-01, 02:23
Medlem
Hur ser (mid-tier) byråerna på att man har en till två kurser kvar för att uppfylla samtliga akademiska krav från RN (t ex handelsrätt) när man börjar arbeta som revisorsassistent?

Jag har hört att Big 4 ser mellan fingrarna, men vad gäller hos mid-tier (GT, Mazars, BDO)?
Citera
2017-09-04, 12:22
Medlem
Ska på intervju hos ett par av firmorna i Sthlm. Vad är det för klädsel som gäller? Kan man dyka upp i kavaj och jeans, eller är det kostym som gäller?
Citera
2017-09-04, 21:24
Medlem
Bartender1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furix40
Ska på intervju hos ett par av firmorna i Sthlm. Vad är det för klädsel som gäller? Kan man dyka upp i kavaj och jeans, eller är det kostym som gäller?

Tror inte det är någon vidare skillnad på storstad och sthlm, men jag körde på udda kavaj och ett par finbyxor. Skulle undvika jeans och köra med åtminstone chinos om jag var du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in