2018-02-16, 00:34
Medlem
ursprungligens avatar
Jag fattar ingenting. Hur kan det vara en pyramid av snöbollar att sälja "Enheter" i "Moln"?

Luftslott har väl alltid haft hög avkastning och varit lika långlivade som snöbollar i helvetet?

Hur mycket rabatt får man? 3%? vem skulle ens orka bry sig om 3% rabatt när man tjänar tiodubbelt så mycket rabatt om man kollar på nätet efter bättre erbjudanden. Jag tror många klappmongon här i tråden skulle tjäna mer pengar på att köpa och använda en kassabok och fundera på om det är en sund idé att låsa sina pengar några år i att köpa "moln" för pengarna.

Moln har en obehaglig förmåga att ändra form och försvinna över tiden, speciellt när det hettar till och blir lite varmt om fötterna.

Den som inte fattar att det här är ett Ponzie, pyramidspel eller snöbollssystem har väldig otur när de tänker och borde nog skaffa sig en god man.
Citera
2018-02-16, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKossmos
Ingen aning vad bolle betyder, men du bestämmer inte över vad jag gör. Att du inte satt dig in i Lyconet och förstått vad det innebär att jobba med det är ditt problem, inte mitt.

Om du så gärna önskar få dina pengar tillbaka hoppas jag verkligen du får det.

Men kom inte och gnäll om några år ifall det visar sig att investera i Italien moln var det du borde gjort.
jeg har satt meg godt inn i lyconett og casback world så ikke kom med den..np er det slik at Norge ikke vil ha dette i sitt land og jeg har mistet troen og all tilit er borte..du kan så ikke i dine fulle fem mene jeg skal forsette med dette tullet ..ang den italienske sky veit du like godt som meg du ikke kan garantere noe som helst..nå skifter lyoness navn igjen og sksl hete my world og samle hele dritten under nytt flagg..nye regler og forholde seg til.øsrrike pga Norge har stengt firma gjør dette enda mer usikkert og derfor gjør jeg som Norge og mange hundre markeds fører takk for meg og lykke til videre..dere vil trenge det
Citera
2018-02-16, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag fattar ingenting. Hur kan det vara en pyramid av snöbollar att sälja "Enheter" i "Moln"?

Luftslott har väl alltid haft hög avkastning och varit lika långlivade som snöbollar i helvetet?

Hur mycket rabatt får man? 3%? vem skulle ens orka bry sig om 3% rabatt när man tjänar tiodubbelt så mycket rabatt om man kollar på nätet efter bättre erbjudanden. Jag tror många klappmongon här i tråden skulle tjäna mer pengar på att köpa och använda en kassabok och fundera på om det är en sund idé att låsa sina pengar några år i att köpa "moln" för pengarna.

Moln har en obehaglig förmåga att ändra form och försvinna över tiden, speciellt när det hettar till och blir lite varmt om fötterna.

Den som inte fattar att det här är ett Ponzie, pyramidspel eller snöbollssystem har väldig otur när de tänker och borde nog skaffa sig en god man.

Om du inte ens vet nått om systemet varför säger du ens något?

Du vet inte hur mycket rabatt man får och du har ingen aning om systemet ändå dömer du det till ett olagligt system?

Däremot så borde nog flera folk i denna tråden ha en god man som hjälper en med inlägg här i tråden!
Citera
2018-02-16, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petter100
jeg har satt meg godt inn i lyconett og casback world så ikke kom med den..np er det slik at Norge ikke vil ha dette i sitt land og jeg har mistet troen og all tilit er borte..du kan så ikke i dine fulle fem mene jeg skal forsette med dette tullet ..ang den italienske sky veit du like godt som meg du ikke kan garantere noe som helst..nå skifter lyoness navn igjen og sksl hete my world og samle hele dritten under nytt flagg..nye regler og forholde seg til.øsrrike pga Norge har stengt firma gjør dette enda mer usikkert og derfor gjør jeg som Norge og mange hundre markeds fører takk for meg og lykke til videre..dere vil trenge det

Vad du vet och inte vet får stå för dig, och vad du har fått för information får stå för din upline.

Jag vet vad jag har och jag vet exakt hur vårat system fungerar, jag känner mig helt och hållet trygg i mitt val av business.

Att dom byter namn påverkar oss inte nämnvärt så det är inge fara!

Ha det gött petter och lycka till med att få din investering tillbaka! Skriv gärna ifall du lyckas!
Citera
2018-02-16, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
Det är inte påhittat Pellets!
Det står väldigt tydligt i avtalen för respektive "LEDV Customer Cloud"
Start - slut datum!

Tex

ITCC (Italien)
Första utbetalning 2020-10-19.
November 2020 startar den månatliga tilldelningen av Shopping
Points. Månatliga Shopping Points från ITCC genererar SP-volym (SP
Balance för bokning + SP Career) alternativt löses in och betalas ut (om en
Discount Voucher finns tillgänglig).
ITCC-programmet avslutas 2023-10-19

Det är den stora skillnaden mellan enhet och moln:

Enhet har en fast utbetalningsplan (KP) men inga datum för när det sker = summan är förutbestämd och ej föränderlig.

Moln har fasta datum för utbetalning, dock ej fastslaget hur mycket dessa kommer ge = summan ej förutbestämd men föränderlig.

Och där har vi det fetstilta ditt indoktrinerade klappmongo.

Ni har ingen summa - utan kan lika gärna förlora hela skiten - vilket även kommer att bli verkligheten också...

För vad skulle ni göra om Italien går samma väg som Norge? Och helt plötsligt blir helt förbjudet?

Hoppsan , det fanns ingen utbetalning som "börjar 2020 och slutar 2023"

Stackars klappmongon som inte inser verkligheten...
Citera
2018-02-16, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
För mig är det en form av samarbete när du låter ett företag sponsra dig och du bär deras logga på matchtröjan och skyltar med företagets namn på hela hemma arenan!

Samarbetet är som så att FC Inter låter sig sponsras och accepterar därmed Cashback World som premium partner - delar ut CBW kort till sina fans som genom sin konsumtion sponsrar sin klubb (vänskapsbonus 1% går direkt till klubben).

Om 100000 fans handlar för 1000 kr/ månad blir det 1000.000 kr i intäkt till klubben. Nu är det fler än 100.000 fans som är potentiella mottagare.

Kalla det vad du vill, FC Inter och AS Roma har accepterat att förknippas med Cashback World genom denna sponsring.
¨
Men stackars klappmongo...

A) Att sponsra är INTE ett samarbete - det är sponsring och ingenting annat - men ni klappmongon vrider om era lögner så det passar er påhittade verklighet

B) Dom har inget tvång att dela ut till sina fans eller någonting. Lyoness/Lyconet/Cashback Card har sitt namn på deras tröjor för en kostnad - ingenting annat

C) Nu ljuger du åter igen. Era siffror har visat på 300-500:- spendering per individ , att drömma om högre summor är bara ni klappmongon som kan göra - speciellt när ni sitter och tokrunkar framför era skärmar till era påhittade siffror som kommer att komma år 2085
Citera
2018-02-16, 14:15
Medlem
Citat:
Men om vi ska förstå hur systemet är tänkt att fungera måste vi sätta oss in i hur det kan vara.

Om det sker konsumtion så man får ihop 50 SP är det fortfarande ett pyramidspel?

3) Vilken värld lever du i? Jag handlar bensin för minst 3000 kr varje månad, mat för 1500 kr till hemmet, lunch ute för 1500 kr, sen kläder, nöjen, digitala prylar, netflix, spotify. Jag bränner lätt 10000 varje månad?

Vilken värld lever du i ditt stackars klappmongo?

NI har själva levererat siffror på vad medlemmar handlar för
Norge har en utredning som visar vad medlemmar handlar för....

Bensin = omöjligt att kunna spendera 3.000 per månad eftersom du är tvungen att ladda ditt PRESENTKORT i förtid hela tiden och detta är det absolut INGEN som gör (förutom något enstaka klappmongo möjligen.

Mat = Omöjligt att ha en månadsbudget på 1500 med dom matbutiker som är anslutna , detta är bevisat flertalet gånger i tråden. EN matbudget på 1500 hos en Lyoness ansluten butik motsvarar en matbudget på 3000:- hos en COOP , ICA Maxi, Willys , Lidl eller valfir storkedja.

Lunch ute = Samma sak här - lika omöjligt att kunna spendera 1500:- per månad med de anslutna lunchrestauranger....

Du lever i en dröm - precis som alla klappmongon och inget av er klappmongon har fortfarande levererat hållbara anledningar till varför man skall bli medlem - eller verför man som näringsidkare skall ta emot kortet...

1) "Gratis" - Inte ett argument eftersom det inte går att använda någonstans
2) "Spara Pengar" - Se punkt 1 - eftersom det bara är små butiker med klappmongon anslutna så blir kostnaden att hnadla hos dessa större än att gå till vanliga stormarknader.

Och affärsdelen är redan avhandlad - det är inte ekonomiskt försvarbart med dom kostander som tillkommer i samband med att ansluta sig till Bluff å Båg
Citera
2018-02-16, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Och där har vi det fetstilta ditt indoktrinerade klappmongo.

Ni har ingen summa - utan kan lika gärna förlora hela skiten - vilket även kommer att bli verkligheten också...

För vad skulle ni göra om Italien går samma väg som Norge? Och helt plötsligt blir helt förbjudet?

Hoppsan , det fanns ingen utbetalning som "börjar 2020 och slutar 2023"

Stackars klappmongon som inte inser verkligheten...

Herregud pellets...

Om vi tar börsen som ett exempel, vad finns det där som säger att du kommer gå plus? Vad händer ifall företaget går i konken jo pengarna fryser inne.

Detta med att sponsra ett moln är precis på samma sätt, det kan gå åt helvete och inga pengar kommer komma tillbaka men det kan också gå väldigt bra och vi tjänar en del pengar på det.

Detta är ett medvetet val i gör, sen att det finns folk som lovar att det inte kan gå åt helvete får stå för dom som har lovat detta. Jag gör aldrig det.

Men kan bara ta ett exempel, mina föräldrar fick tipset om att satsa aktier i HM för ca 20 år sen för det kommer aldrig och gå dåligt. Men nu går det inte så jävla bra.

Slutsatsen är att man kan aldrig förutspå framtiden och man måste vara medveten om vad man gör och aldrig satsa pengar man inte har råd att förlora.
Citera
2018-02-16, 15:09
Medlem
Citat:
Herregud pellets...

Om vi tar börsen som ett exempel, vad finns det där som säger att du kommer gå plus? Vad händer ifall företaget går i konken jo pengarna fryser inne.

Detta med att sponsra ett moln är precis på samma sätt, det kan gå åt helvete och inga pengar kommer komma tillbaka men det kan också gå väldigt bra och vi tjänar en del pengar på det.

Detta är ett medvetet val i gör, sen att det finns folk som lovar att det inte kan gå åt helvete får stå för dom som har lovat detta. Jag gör aldrig det.

Men kan bara ta ett exempel, mina föräldrar fick tipset om att satsa aktier i HM för ca 20 år sen för det kommer aldrig och gå dåligt. Men nu går det inte så jävla bra.

Slutsatsen är att man kan aldrig förutspå framtiden och man måste vara medveten om vad man gör och aldrig satsa pengar man inte har råd att förlora.
Stackare , du är uppenbarligen hjärntvättad - samma klappmongo svammel....
Du lär dig tydligen aldrig , precis som alla klappmongon....

DU kan inte jämföra Ponzi med "Börsen" eller "Aktier"...

En aktie ger mig rösträtt i ett företag
En aktie kan jag sälja NÄR JAG VILL!!! (Vinst eller förlust - men det är upp till mig att sälja när jag vill.....)
En aktie ger aktieutdelning en gång per år - OM styrelsen så beslutar.

Enda gången som en aktie blir värdelös är om företaget går i konkurs (Vilket händer extremt sällan om företaget jag handlat aktier i finns på OMX eller annan VÄLKÄND marknad.

Om du nu läser ovan - så bör till och med ett hjärntvättat klappmongo som du inse att...

Molnplacering i Lyoness/Lyconet/Cashbackcard INTE ger mig rösträtt
Molnplacering i Lyoness/Lyconet/Cashbackcard INTE ger mig rätt att sälja mina andear när jag vill
Molnplacering i Lyoness/Lyconet/Cashbackcard INTE ger mig aktieutdelning en gång per år om styrelsen så beslutar

Ni svammalar så mycket lögner så det är tacksamt för oss vanliga - eftersom ni utgör definitionen av epitetet "Klappmongo"
Citera
2018-02-16, 15:19
Medlem
Citat:
Vilken värld lever du i ditt stackars klappmongo?

NI har själva levererat siffror på vad medlemmar handlar för
Norge har en utredning som visar vad medlemmar handlar för....

En ärlig fråga, är du kommunist? För du verkar veta precis hur alla gör och hur alla ska vara och jag vet bara en "ideologi" som jobbar på detta vis

Citat:
Bensin = omöjligt att kunna spendera 3.000 per månad eftersom du är tvungen att ladda ditt PRESENTKORT i förtid hela tiden och detta är det absolut INGEN som gör (förutom något enstaka klappmongo möjligen.

Jag laddar mitt presentkort idag och har pengarna där imorgon, varför skulle jag inte göra detta? Jag får 2% på hela insättningen plus 15 öre extra när jag drar mitt mastercard i deras kassa! Inget bensinbolag erbjuder bättre rabatt på bensin.

Citat:
Mat = Omöjligt att ha en månadsbudget på 1500 med dom matbutiker som är anslutna , detta är bevisat flertalet gånger i tråden. EN matbudget på 1500 hos en Lyoness ansluten butik motsvarar en matbudget på 3000:- hos en COOP , ICA Maxi, Willys , Lidl eller valfir storkedja.

Haha bevisat? Så bara för att du hävdar att en butik är dyrare än en annan så är det bevis?

Citat:
Lunch ute = Samma sak här - lika omöjligt att kunna spendera 1500:- per månad med de anslutna lunchrestauranger....

Dom restaurangerna jag har besökt som är CBW anslutna kostar exakt lika mycket som alla andra.

Citat:
Du lever i en dröm - precis som alla klappmongon och inget av er klappmongon har fortfarande levererat hållbara anledningar till varför man skall bli medlem - eller verför man som näringsidkare skall ta emot kortet...

1) "Gratis" - Inte ett argument eftersom det inte går att använda någonstans
2) "Spara Pengar" - Se punkt 1 - eftersom det bara är små butiker med klappmongon anslutna så blir kostnaden att hnadla hos dessa större än att gå till vanliga stormarknader.

Och affärsdelen är redan avhandlad - det är inte ekonomiskt försvarbart med dom kostander som tillkommer i samband med att ansluta sig till Bluff å Båg

Det är helt otroligt hur mycket sanning och bevis du besitter. Det är helt uppenbart att du inte är en visionär. Så fortsätt du och driv ditt cafe som du vill och ha det gött.

Svara på frågan, om jag nu får ihop dessa 50SP genom konsumtion är det fortfarande ett pyramidspel?
Antingen helt själv eller att jag har mina 19 kunder som handlar.
Citera
2018-02-16, 15:34
Medlem
Citat:
En ärlig fråga, är du kommunist? För du verkar veta precis hur alla gör och hur alla ska vara och jag vet bara en "ideologi" som jobbar på detta vis.
Det är även bevisat genom Lyoness offciciella siffror och rapporter som tidigare länkats i tråden.

Kommunist - nej
Faktabaserat - Ja

ALltså - fakta är att klappmongon anslutna - handlar inte mer än för 300/500 per månad (Eller 6 veckors period om vi skall vara noga)

Citat:
Jag laddar mitt presentkort idag och har pengarna där imorgon, varför skulle jag inte göra detta? Jag får 2% på hela insättningen plus 15 öre extra när jag drar mitt mastercard i deras kassa! Inget bensinbolag erbjuder bättre rabatt på bensin.
Stackars klappmongo -
Det tar inte en dag att överföra pengarna till presentkortet.
Anledningen är extremt enkel..
1) Du måste ha pengar och tillgängligt belopp hos Lyoness (Inte från ditt vanliga lönekonto)
2) Sedan skall du föra över pengarna till Presentkortet genom din Lyoness inloggning

Källa -> https://www.lyoness.com/se/cashback/...-k-presentkort

Not: Det tar dessutom längre tid under röda dagar o.s.v. - och "glömmer" du att ladda så är det kört... Då kan du helt plötsligt inte handla besnin...
Dessutom gäller dom endast på bemannade stationer och inte obemannade....

Citat:
Haha bevisat? Så bara för att du hävdar att en butik är dyrare än en annan så är det bevis?
Nu är du ju urbota blåst...
Om jag kan handla en normal veckomatkasse för 500:- på en butik nära mig - så åker jag inte 4 mil enkel resa för att jag en bonus på 4% för EXAKT samma matkasse för 1000:-.
ENkel budget - precis som alla normala individer gör. Dock ni klappmongon verkar ha ett väldigt konstigt matematik tänkande

Citat:
Dom restaurangerna jag har besökt som är CBW anslutna kostar exakt lika mycket som alla andra.
Ehhh - du missade poängen tydligen...
Det finns inte tillräckligt med restauranter anslutna för att kunna ha den utgiften per månad.
Om du nu inte jobbar/bor precis brevid "Spice Garden" (1 av 14 restauranter i Stockholm anslutna) och endast käkar deras mat konstant månad ut och månad in. Svensson gör inte det , men tydligen ni klappmongon

Källa ->https://www.lyoness.com/se/search?f=...58&ft=extended

Citat:
Det är helt otroligt hur mycket sanning och bevis du besitter. Det är helt uppenbart att du inte är en visionär. Så fortsätt du och driv ditt cafe som du vill och ha det gött.
Har aldrig drivit ett Café , kommer heller inte att göra det eftersom det inte går med den konkurrenssituation som finns...

Citat:
Svara på frågan, om jag nu får ihop dessa 50SP genom konsumtion är det fortfarande ett pyramidspel?
Antingen helt själv eller att jag har mina 19 kunder som handlar.
Ja det är det...
Eftersom du ö.h.t. skall kunna erhålla den bonusen som ni klappmongon utlovar på era seminarium och träffar (Och även här i tråden) bygger på att man raggar upp fler klappmongon så är det ett pyramidspel.

Det gör ju inte helller sasken bättre för er att det är omöjligt att skrapa ihop 50SP utan att ragga upp ett klappmongo - vilket gör att man måste få tag på fler klappmongon och sen är det ett pyramidspel/PONZI...
Citera
2018-02-16, 15:43
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

Jag har 34 øre + 3,65% med mitt mastercard i Norge. Trodde det var det vanliga? Men du kanske menar att man får dina 2% i tillägg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in