Citat:
Ursprungligen postat av
DrKossmos
En ärlig fråga, är du kommunist? För du verkar veta precis hur alla gör och hur alla ska vara och jag vet bara en "ideologi" som jobbar på detta vis.
Det är även bevisat genom Lyoness offciciella siffror och rapporter som tidigare länkats i tråden.
Kommunist - nej
Faktabaserat - Ja
ALltså - fakta är att klappmongon anslutna - handlar inte mer än för 300/500 per månad (Eller 6 veckors period om vi skall vara noga)
Citat:
Ursprungligen postat av
DrKossmos
Jag laddar mitt presentkort idag och har pengarna där imorgon, varför skulle jag inte göra detta? Jag får 2% på hela insättningen plus 15 öre extra när jag drar mitt mastercard i deras kassa! Inget bensinbolag erbjuder bättre rabatt på bensin.
Stackars klappmongo -
Det tar inte en dag att överföra pengarna till presentkortet.
Anledningen är extremt enkel..
1) Du måste ha pengar och tillgängligt belopp hos Lyoness (Inte från ditt vanliga lönekonto)
2) Sedan skall du föra över pengarna till Presentkortet genom din Lyoness inloggning
Källa ->
https://www.lyoness.com/se/cashback/...-k-presentkort
Not: Det tar dessutom längre tid under röda dagar o.s.v. - och "glömmer" du att ladda så är det kört... Då kan du helt plötsligt inte handla besnin...
Dessutom gäller dom endast på bemannade stationer och inte obemannade....
Citat:
Ursprungligen postat av
DrKossmos
Haha bevisat? Så bara för att du hävdar att en butik är dyrare än en annan så är det bevis?
Nu är du ju urbota blåst...
Om jag kan handla en normal veckomatkasse för 500:- på en butik nära mig - så åker jag inte 4 mil enkel resa för att jag en bonus på 4% för EXAKT samma matkasse för 1000:-.
ENkel budget - precis som alla normala individer gör. Dock ni klappmongon verkar ha ett väldigt konstigt matematik tänkande
Citat:
Ursprungligen postat av
DrKossmos
Dom restaurangerna jag har besökt som är CBW anslutna kostar exakt lika mycket som alla andra.
Ehhh - du missade poängen tydligen...
Det finns inte tillräckligt med restauranter anslutna för att kunna ha den utgiften per månad.
Om du nu inte jobbar/bor precis brevid "Spice Garden" (1 av 14 restauranter i Stockholm anslutna) och endast käkar deras mat konstant månad ut och månad in. Svensson gör inte det , men tydligen ni klappmongon
Källa ->
https://www.lyoness.com/se/search?f=...58&ft=extended
Citat:
Ursprungligen postat av
DrKossmos
Det är helt otroligt hur mycket sanning och bevis du besitter. Det är helt uppenbart att du inte är en visionär. Så fortsätt du och driv ditt cafe som du vill och ha det gött.
Har aldrig drivit ett Café , kommer heller inte att göra det eftersom det inte går med den konkurrenssituation som finns...
Citat:
Ursprungligen postat av
DrKossmos
Svara på frågan, om jag nu får ihop dessa 50SP genom konsumtion är det fortfarande ett pyramidspel?
Antingen helt själv eller att jag har mina 19 kunder som handlar.
Ja det är det...
Eftersom du ö.h.t. skall kunna erhålla den bonusen som ni klappmongon utlovar på era seminarium och träffar (Och även här i tråden) bygger på att man raggar upp fler klappmongon så är det ett pyramidspel.
Det gör ju inte helller sasken bättre för er att det är omöjligt att skrapa ihop 50SP utan att ragga upp ett klappmongo - vilket gör att man måste få tag på fler klappmongon och sen är det ett pyramidspel/PONZI...