2017-07-31, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Commission=provision
Ja! Och?
Fram till 35/35 är det utbetalning i kontanter! Provision/Commission samma sak - olika språk!

/J
Citera
2017-07-31, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonwill85
Jasså?
Om jag handlar hos en Lyoness ansluten butik för 3800 kr och får tillbaka 3800 kr från mitt Bonuskonto, har jag inte då gynnat en Lyoness ansluten företagare?

Fan alltså!

/J

Får butiken utbetalt 3800kr från Lyoness eller hur funkar den biten?
Citera
2017-07-31, 23:37
Medlem
Citat:
Ja! Och?
Fram till 35/35 är det utbetalning i kontanter! Provision/Commission samma sak - olika språk!

/J

Var ju exakt det jag skrev... Fast du rättade mig och skrev samma sak på engelska!
Citera
2017-08-01, 00:11
Medlem
Citat:
Ponzi/ Pyramid med en insats som du kan konsumera tillbaka och där "utdelningen" inte plockas ut i direkta kontanter utan först måste gynna företagen genom konsumtion menar du?

Ja, fy fasen!

Ser inga problem med att avsätta 475 kr /månad och fortsätta med det.
475 x 12 = 5700 kr / år

Beräknad ROI 5 år (beräkning på gällande tider för stunden vilket tenderar gå fortare)
innebär 5700 x 5 år = 28500 kr i Rabattvärdecheckar INNAN den första Unitsen gett totalt 4845 kr inkl Bonusen (3800 kr, dvs 80%).

Efter 6-7 månader är jag "square even" med min insats!

Bonusen syftar till stimulera konsumeringen inom Lyoness!

Ni vill fasen INTE se syftet med detta!

/J

Så du tänker själv fylla alla unit i ditt bonusbalansprogram genom egen konsumtion via köp av värdecheckar? Då kommer du köpa värdecheckar och konsumera för 33 250kr för att efter det få en bonus på 3800kr som du kan handla för i Lyoness-anslutna butiker. Under tiden har du också fått utbetalt 1045kr i kontanter i form av provision. Sett ur ett konsument-perspektiv, fine men det var ju inte riktigt därför du visade intresse för Lyoness och Lyconet. Det var ju inte för att gynna konsumtion som var grunden för ditt intresse utan att tjäna pengar.

Min fråga blir, när ska du börja tjäna pengar och hur? Du skrev i ett av dina första inlägg att du sökte ett bra sätt att förvalta arvet du fått efter din pappa inför framtiden och att Lyoness/Lyconet var ett intressant alternativ för att få en bra avkastning. Hittills har du inte visat på vilket sätt Lyoness och Lyconett ger avkastning? Bara att du kan få bonus och provision på konsumtion vilket sedan länge är klarlagt.
Citera
2017-08-01, 00:20
Medlem
chimichurris avatar
Citat:
Ja! Och?

/J

Att du inte förstår att du inte kommer att göra några pengar. Du försvarar Lyoness som en religiös försvarar gud. Han har alltid funnits och finns överallt men det går inte att bevisa. Trams och dravel från en outbildad människa enligt mig.
Senast redigerad av chimichurri 2017-08-01 kl. 00:24.
Citera
2017-08-01, 07:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Min fråga blir, när ska du börja tjäna pengar och hur? Hittills har du inte visat på vilket sätt Lyoness och Lyconett ger avkastning? Bara att du kan få bonus och provision på konsumtion vilket sedan länge är klarlagt.
Du förstod inte poängen med att efter 5 år + 6-7 månader är jag "square even"?
Då har jag fått 4845 x 7 vilket innebär att min "insats" är "reglerad" och nu är resterande enbart på plus sidan! För att ha rätt till dessa Provisioner behöver jag generera 50 SP / 5 veckor. Det står dessutom i Kompensationsplanen!
Hur dessa 50 Sp kan skapas har vi gått igenom!

All bonus jag får vilket är 80% av utdelningen kommer företagen till glädje (vilket Pellets inte begriper) och jag tjänar på det.

Din fråga på hur bonusen fungerar:

Du får 3800 kr i Bonus för varje BC1 när den når 35/35.
Ex: BC1 x 4 har get dig Bonus =3800 kr x 4 = 15200 kr i INNESTÅENDE Bonus på ditt Lyoness konto.

Nu köper jag något för 10000 kr hos en Lyoness ansluten företagare:

1. Betala först med egna pengar
2. Företaget fick sålt för 10000 kr .
3. Lyoness sytemet känner av mitt köp och att jag har 15200 kr innestående.
4. Nu får jag 10000 kr insatt på mitt bankkonto och kvar på Lyoness kontot finns nu 5200 kr att nyttja.

Summering:

Företaget fick sålt en vara, jag valde just dem för jag kunde utnyttja min Bonus (har du en ICA bonus att nyttja handlar du inte hos COOP när du vill nyttja den) och jag fick dessutom varan "jäkligt" billigt!

Så att sätta in 1-3 Rabattvärdecheckar / månad gör nog inte mig till ett rikt troll men det kommer göra en väsentlig skillnad för min månadsbudget framöver.

Hur mycket du vill lägga i detta är ditt eget val.

Att det inte fungerar påstås endast av personer som inte har provat.

Min DD som Mickell pratade om består i att jag följt ett par personer och har genom deras Balans system fått se "ett antal" Units både i BC1 och BC2 ge sina Bonusar.

Därför är jag inte bekymrad över detta system för det gagnar båda parter!

/J
Senast redigerad av jonwill85 2017-08-01 kl. 08:20.
Citera
2017-08-01, 07:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chimichurri
Då jag känner flera som håller på med detta så vet jag att många glömmer att beräkna skatten......
Du skrev väl själv att DU har "flera vänner" som tjänar på detta men nu plötsligt vill du påstå motsatsen!
Inte så begåvat av dig!
Citat:
Ursprungligen postat av chimichurri
Att du inte förstår att du inte kommer att göra några pengar. Du försvarar Lyoness som en religiös försvarar gud. Han har alltid funnits och finns överallt men det går inte att bevisa. Trams och dravel från en outbildad människa enligt mig.
Vill du diskutera religion med mig så kommer du få en hård debatt för jag är ateist!
Vill du ifrågasätta min akademiska utbildningsnivå så hoppas jag du har mer än mig att skjuta in i den diskussionen!

Skriv gärna något vettigt istället för att fråga vad "folk" tjänar hit eller dit eller antyda att folk är "skattesmitare"!

/J
Senast redigerad av jonwill85 2017-08-01 kl. 07:58.
Citera
2017-08-01, 08:03
Medlem
"Du får 3800 kr i Bonus för varje BC1 när den når 35/35.
Ex: BC1 x 4 har get dig Bonus =3800 kr x 4 = 15200 kr i INNESTÅENDE Bonus på ditt Lyoness konto."
Men då måste du nå 35/35 inom den vecka som din bc1 nått 3/3 För når den 3/3 Så blir den utbetald i slutet av veckan och du får börja om på nästa.
Citera
2017-08-01, 08:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
"Du får 3800 kr i Bonus för varje BC1 när den når 35/35.
Ex: BC1 x 4 har get dig Bonus =3800 kr x 4 = 15200 kr i INNESTÅENDE Bonus på ditt Lyoness konto."
Men då måste du nå 35/35 inom den vecka som din bc1 nått 3/3 För når den 3/3 Så blir den utbetald i slutet av veckan och du får börja om på nästa.
Fel!
Läs ALLA inlägg så förstår du precis vad du ställde för fråga!

/J
Citera
2017-08-01, 08:13
Medlem
Citat:
Fel!
Läs ALLA inlägg så förstår du precis vad du ställde för fråga!

/J
Det står så i den enda kompensationsplan som är länkad. Har du en annan kompensationsplan så får du allt länka den.
Citera
2017-08-01, 08:23
Medlem
Sen har vi den där lilla delen att så fort din enhet har mognat efter 3-5 år så kommer nästa 70 enheter behöva mogna vilket gör att runda två så pratar vi 3-5 år gånger 70 för att nästa runda ska mognas vid rådande konsumptiontakt...
Citera
2017-08-01, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Det står så i den enda kompensationsplan som är länkad. Har du en annan kompensationsplan så får du allt länka den.
Det står absolut inte så i den!
Veckovisa beräkningar innebär enbart beräkningar, INTE nollställning!

När en Unit uppnått 3/3 får den 57 kr.
3/3 kvarstår tills den beräknas 5/5 som då ger 95 kr.

Så fortsätter det till den Uniten når sitt Bonusläge (BC1 = 35/35).
När Bonus är uppnådd är den Unitsen "slut".

Varje nivå betalas givetvis bara en gång men de units som hamnat bakom en Unit står kvar där!

Läs Kompensationsplanen SAKTA ett par gånger, sidorna i rätt ordning, vilket brukar fungera när man vill lära sig något nytt!

/J
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in