Citat:
Ursprungligen postat av
InteAlltid
Min fråga blir, när ska du börja tjäna pengar och hur? Hittills har du inte visat på vilket sätt Lyoness och Lyconett ger avkastning? Bara att du kan få bonus och provision på konsumtion vilket sedan länge är klarlagt.
Du förstod inte poängen med att efter 5 år + 6-7 månader är jag "square even"?
Då har jag fått 4845 x 7 vilket innebär att min "insats" är "reglerad" och nu är resterande enbart på plus sidan! För att ha rätt till dessa Provisioner behöver jag generera 50 SP / 5 veckor. Det står dessutom i Kompensationsplanen!
Hur dessa 50 Sp kan skapas har vi gått igenom!
All bonus jag får vilket är 80% av utdelningen kommer företagen till glädje (vilket Pellets inte begriper) och jag tjänar på det.
Din fråga på hur bonusen fungerar:
Du får 3800 kr i Bonus för varje BC1 när den når 35/35.
Ex: BC1 x 4 har get dig Bonus =3800 kr x 4 = 15200 kr i INNESTÅENDE Bonus på ditt Lyoness konto.
Nu köper jag något för 10000 kr hos en Lyoness ansluten företagare:
1. Betala först med egna pengar
2. Företaget fick sålt för 10000 kr .
3. Lyoness sytemet känner av mitt köp och att jag har 15200 kr innestående.
4. Nu får jag 10000 kr insatt på mitt bankkonto och kvar på Lyoness kontot finns nu 5200 kr att nyttja.
Summering:
Företaget fick sålt en vara,
jag valde just dem för jag kunde utnyttja min Bonus (har du en ICA bonus att nyttja handlar du inte hos COOP när du vill nyttja den) och jag fick dessutom varan "jäkligt" billigt!
Så att sätta in 1-3 Rabattvärdecheckar / månad gör nog inte mig till ett rikt troll men det kommer göra en väsentlig skillnad för min månadsbudget framöver.
Hur mycket du vill lägga i detta är ditt eget val.
Att det inte fungerar påstås endast av personer som inte har provat.
Min DD som Mickell pratade om består i att jag följt ett par personer och har genom deras Balans system fått se
"ett antal" Units både i BC1 och BC2 ge sina Bonusar.
Därför är jag inte bekymrad över detta system för det gagnar båda parter!
/J