2018-02-04, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hans.greta
Jo du behöver jobba för dina 1300 personer kommer inte konstant att använda lyonesskortet så du måste arbeta in nya som använder det hela tiden och det lär ha krävt x antal timmar i arbete för att få ihop 1300. Om du stoppar 10k i fickan i månaden så betyder det att du har glömt att betala skatt och sociala avgifter (bevisat av dom siffror du visat oss) alltså är du skyldig staten ca 65k för ifjol.

Läsförståelse är inte eran grej!

Dessa personer har handlat på detta vis i över 5 månader nu och det kommer fortsätta, så länge CBW finns. Det tog mig ungefär 3 helger att dela ut dessa kort och snitta nog en 30h fre-sön x 3. Så ca 90h som nu betalar mig varje månad. Plus kanske 10 st 1h möten med företagsägaren.

Det är först nu i år som jag kan ta upp i deklarationen att jag tjänar dessa pengar så jag kommer sköta allt rätt och riktigt.
Citera
2018-02-04, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKossmos
Läsförståelse är inte eran grej!

Dessa personer har handlat på detta vis i över 5 månader nu och det kommer fortsätta, så länge CBW finns. Det tog mig ungefär 3 helger att dela ut dessa kort och snitta nog en 30h fre-sön x 3. Så ca 90h som nu betalar mig varje månad. Plus kanske 10 st 1h möten med företagsägaren.

Det är först nu i år som jag kan ta upp i deklarationen att jag tjänar dessa pengar så jag kommer sköta allt rätt och riktigt.

Men är du efterbliven på riktigt?
Ingen fortsätter använda ett dyligt kort en längre tid då dom upptäcker att det inte är värt besväret.
Så bra att du kommer skatta och betala sociala avgifter. Men påstå inte att du tjänar 10k när du hamnar på hälften efter avgifter
Citera
2018-02-04, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hans.greta
Men är du efterbliven på riktigt?
Ingen fortsätter använda ett dyligt kort en längre tid då dom upptäcker att det inte är värt besväret.
Så bra att du kommer skatta och betala sociala avgifter. Men påstå inte att du tjänar 10k när du hamnar på hälften efter avgifter

Som jag sade så är inte läsförståelse eran grej.

Mina kunder kommer garanterat fortsätta använda sitt kort, dom har en matbutik där dom handlar redan så varför inte dra kortet. Det har även tillkommit ett café där dom kan fika samt även andra företag påväg in.

Jag ser hur min inkomst ökar för varje månad som går då det ansluts fler kunder. Så jag är inte ett dugg orolig för min framtid, det räcker att du tänker på din egen!
Citera
2018-02-04, 22:33
Medlem
Citat:
Som jag sade så är inte läsförståelse eran grej.

Mina kunder kommer garanterat fortsätta använda sitt kort, dom har en matbutik där dom handlar redan så varför inte dra kortet. Det har även tillkommit ett café där dom kan fika samt även andra företag påväg in.

Jag ser hur min inkomst ökar för varje månad som går då det ansluts fler kunder. Så jag är inte ett dugg orolig för min framtid, det räcker att du tänker på din egen!

Även om matbutiken skulle vara kvar så kommer set där kortet hamna i en låda så småningom.

Sen är nog du fel person att snacka om läskunnighet som inte verkar klara av att läsa om vad sim händer i skrivande stund runt om i rätts salar och har totalt missat vad ett snöbolls system är. Du har heller inte tillräckligt bakom pannbenet för att förstå att lyoness är ett sådant.
Citera
2018-02-05, 09:57
Medlem
Citat:
Ja? Men det är företaget som betalar rabatten till kunden via oss! Det är väll inte så svårt att förstå.
Bra! Då kan du på sedvanligt klappmongo sätt sluta dravla om att affärerna betalar ut rabatter till kunderna

Citat:
Sätt dig själv och fixa ett register på dina kunders kontonummer och sen sätter du dig i slutet av varje vecka och skickar tillbaka 2kr dit och 5kr dit och 9kr dit. Fattar du vilket enormt arbete vi lyfter bort från företaget och sköter åt dom?
Hur korkad är du? Vet du hur dataregister funkar? Är du medveten om att det tog mig c:a 60 minuter att dunka ihop ett sådant system - sedan att man kör rabatten på månadsbasis istället för veckobasis är en piss i missisippi i sammanhanget.
Att ta 11% på alla köp och 8.000 i en engångsavgift för detta är bara ocker...

Citat:
För att företaget betalar ut Shopping points till den som handlar, om du förstår systemet så förstår du.

Kommer du ihåg Shopping pointsen vi vill åt för att lägga in i det passiva systemet (50sp = 1 enhet) vi har?
Det är precis här vi får den sp till enheten som vi sen lägger in i systemet och vi får fart på allt.
Och nu svammlar du igen - trots att du hävdade överst att CashbackWorld betalar ut...
Lägg ner och håll dig till rätt begrepp..
"CashbackWorld betalar Shopping Points till kunden - INTE BUTIKERNA!!!"

Citat:
Så här kan man återigen inte räkna! Statistiskt bevisat så handlar en lojal kund oftare och för mer pengar. Så den ickelojala kunden tjänar du 20 kr på.
Men så har du dina lojala kunder nu som får rabatt hos dig och gör ett större köp för dom passar på och köper allt dom kan hos dig, så du kanske tjänar 30kr på den kunden. Sen betalar du då givetvis rabatten till kunden och det kostar dig totalt 10kr säger vi. då går du plus minus noll med CBW. (vi räknar bort startavgiften just nu för den får du räkna på långsikt att tjäna tillbaka.)

Men ifall du börjar sälja fler varor varje vecka så kan du göra större inköp hos din grossist och då kan du börja pris pressa gentemot grossisten och få ner kostnaden och då få en högre marginal.

Säger det igen men du kan inte bara stirra dig blind på kronor! DET GÅR INTE! Man kan inte räkna på det sättet du gör, förstår inte ens hur du kan driva ett företag så som du räknar.
Är du helt slut? Du vet uppenbarligen inte (på sedvanligt klappmongo sätt) hur det är att driva ett företag.

Om en normal kund handlar för 100:- så tjänar jag 20:-
Om en klappmongo kund handlar för 100:- så tjänar jag 9:-
För att jag skall tjäna 30:- så måste alltså klappmongokunderna handla konstant 3 gånger mer än svensson kunderna - och verkligheten fungerar inte så.
Eftersom jag är tvungen att höja priset så finns det inga lojala kunder kvar.
Du måste inse att jag hellre tar en normal kund extra än 2 klappmongon eftersom jag tjänar mer på den normala kunden än 2 klappmongon.

Citat:
Jag har tusen anledningar till varför företag ska gå med i CBW.
Och fortfarande har inte en enda hållbar anledning presenterats i tråden av något klappmongo

Citat:
Givetvis vill ha med så många som möjligt men tror du själv att nått företag i världen kan få med varenda människa? Varför har inte ICA eller Coop 100% i Sverige?
Om alla mina kunder är med - kommer jag att tvingas höja priserna med 10-15% vilket gör att jag kommer att gå i konkurs eftersom alla kunder kommer att gå där det är 10% billigare. Det tjänar kunderna 6% på eftersom dom bara får 4% i Cashback.

Citat:
Om du förstår vad man skriver.

Ska försöka förklara så att du förstår.

Tror du vi har köpt presentkorten och nu detta uppladdningsbara plastkort utan Circle K's vetskap?

Givetvis vet dom om vad vi gör och varför vi vill köpa presentkort, sen finns det inget avtal företagen emellan vad jag vet, men vi hade inte fått lov och trycka upp Circle K på korten utan deras tillstånd.

Vad det blir för "sammarbete" eller "avtal" kan jag inte svara för då jag inte har skrivit det.

"Ärendenummer - XXXXXX

Hej XXXXXX

Gällande samarbetsfråga mellan Circle K och Lyoness/Lyconet/CashbackWorld.

Circle K har inget samarbete med Lyoness/Lyconet/CashbackWorld.
CashbackWorld köper endast presentkort av oss.

Med anledning av de länkar du bifogat så har vi vidarebefordrat ditt mail
till vår marknadsavdelning då vi har ett samarbete med Mastercard.

Med Vänlig Hälsningar
XXXXXXX"

Citat:
Va bra! Väntar på ett svar där, och hur löd svaret du fick från Mastercard och Circle K? Du får gärna ta en bild på mailet och visa upp det här.

Inkopierat då jag inte kommer åt någon uppladdningssite från jobbet.
Men konstaterat åter igen - inget samarbete finns mellan Circle K och Lyoness/Lyconet/CashbackWorld - det var bara ett bluff försök från ett sedvanligt klappmongo
Citera
2018-02-05, 10:03
Medlem
Citat:
För att företag vill ha lojala kunder och sen givetvis har vi vänskapsbonusen som inte är direkt stor tillgång i Sverige idag, men om man tittar på Italien så kan den bli enorm.

Och du räknar så galet så det är helt otroligt.

Lojala kunder?

Om en matkasse kostar 700:- i en butik - men 800:- i en annan butik så handlar den normala personen matkassen där den kostar 700:- - inte 800:- för att jaga 4% Cashback (776:-)

Räknar galet?

Nej - räknar inte galet

Varan kostar 100:- för kunden - min vinst är 20:- för en normal kund (20%)
Lyoness/Lyconet/CashbackWorld tar 11% på 100:- vilket gör att det endast kvarstår 89:- och min vinst är alltå endast 9:- (9%)

9:- av 20:- = 45%

Tyvärr - det är helt katastrofala siffror för vilken butik som helst...
Citera
2018-02-05, 10:10
Medlem
Mer katastrofala siffror att funder över när det gäller Norge....

Uppskattningsvis finns det 150.000 klappmongon med kort i Norge

595 klappmongo butiker finns i Norge som accepterar kortet
778 klappmongo butiker totalt i Norge

Nu till påståendet från våran tråds klappmongo gällande "lojala" kunder...

Hur kommer det sig att dessa 150.000 klappmongon inte handlar i alla anslutna butiker och är lojala?
Då spricker ju klappmongots resonemang?

"The income of the company and individual participant comes almost exclusively from the replacement of new participants and their payments to Lyoness, and not from sales or consumption of goods, services or other benefits."

Källor
https://lottstift.no/nb/om-oss/aktue...t-til-lyoness/
https://www.lyoness.com/no/search
Citera
2018-02-05, 19:57
Bannlyst
@Pellets:

Det här med kostnader för CBW har vi ju avhandlat gång på gång med dig. Ditt sätt att argumentera är inte riktigt ärligt då du ständigt jämför dina NOLL (0 kr) i marknadsföringskostnader med kostnaden för CBW.

För att det för det överhuvudtaget ska bli någorlunda jämförbart behöver du jämföra med en företagare som faktiskt redan har utgifter.

Din vinstprocent som är det intressanta i slutändan är ju nämligen beroende på balansen mellan utgifter och inkomster.

Väljer du skära ner en kostnad så kan du lägga den någon annanstans utan förändra balansen. Om denna nya satsning sedan ger dig + eller - i intäkt är ju en annan historia. Den har du ingen koll på när det gäller CBW, det är endast vilda gissningar och spekulationer från din sida.

Som tidigare sagts: målet är INTE att 100% av kunderna ska utnyttja CBW kortet för då får du en avsevärt kostsam marknadsföringsutgift för ditt företag. Målet är att öka kunderna med 15-20%.

Minska vanlig traditionell utgift och slår sedan ut din CBW kostnad på dina 100% kunder så får du en helt annan verklighet än den trångsynta "Pelletsvärld" du lever i.

Du tror du vet vad det innebär att driva företag. Det räcker inte att "kunna" räkna marginaler...
Citera
2018-02-06, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
@Pellets:

Det här med kostnader för CBW har vi ju avhandlat gång på gång med dig. Ditt sätt att argumentera är inte riktigt ärligt då du ständigt jämför dina NOLL (0 kr) i marknadsföringskostnader med kostnaden för CBW.

För att det för det överhuvudtaget ska bli någorlunda jämförbart behöver du jämföra med en företagare som faktiskt redan har utgifter.

Din vinstprocent som är det intressanta i slutändan är ju nämligen beroende på balansen mellan utgifter och inkomster.

Väljer du skära ner en kostnad så kan du lägga den någon annanstans utan förändra balansen. Om denna nya satsning sedan ger dig + eller - i intäkt är ju en annan historia. Den har du ingen koll på när det gäller CBW, det är endast vilda gissningar och spekulationer från din sida.

Som tidigare sagts: målet är INTE att 100% av kunderna ska utnyttja CBW kortet för då får du en avsevärt kostsam marknadsföringsutgift för ditt företag. Målet är att öka kunderna med 15-20%.

Minska vanlig traditionell utgift och slår sedan ut din CBW kostnad på dina 100% kunder så får du en helt annan verklighet än den trångsynta "Pelletsvärld" du lever i.

Du tror du vet vad det innebär att driva företag. Det räcker inte att "kunna" räkna marginaler...

Marginaler är A & O i att driva företag , jag måste ha tillräckligt med marginal för att kunna lyfta en dräglig lön. Att gå +/-0 i Företaget innebär att jag inte kan få betalt...

Men just ja - du är ett klappmongo så du har väl lite svårt att inse detta.

Lika svårt är det tydligen att titta på siffror och se att det inte är hållbart...

Här kan du få riktiga siffror...

Månadsnitt med handlande kunder = 3450 Stycken
Snittköp per kund = 892:-
Vinstmarginal = 20% (178,40:-)

Snittförsäljning per månad är då = 3.077.400:-
Snittvinst per månad är då = 615.480:-

Nu ansluter jag mig till Klappmongonas Riksförening........

Följande kommer att inträffa (Enligt dig)
A) Jag kommer att få 15% mer kunder -> c:a 517 st

Följande kommer även att inträffa - och det är fakta , och det borde till och med du inse.
B) Jag kommer att tappa 15% kunder -> c:a 517 st
Varför? Jo - för kunder ÄR medvetna om att Lyoness/Lyconet/Cashbackworld är ett Bluff & Båg företag och dom vill inte bli på-prackade ett klappmongo kort. Dom vill heller inte ha att göra med ett företag som är anslutet till ett företag som blivit förbjudet i Norge och är under utredning i flertalet andra länder.

Nu har jag alltså gått +/- 0 i kunder.
Jag har fått 517 kunder som jag endast tjänar 80,28:- per köp på
Jag har kvar 2933 kunder som jag tjänar 178,40:- per köp på

Summa vinst -> 41504,76 + 523247,2 = 564751,96:-

Ehhhh - jag kommer alltså att MINSKA min vinst med 50.000 -> 1 mindre anställd som får sparken för att jag inte har råd att ha kvar honom.....
Citera
2018-02-06, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Marginaler är A & O i att driva företag , jag måste ha tillräckligt med marginal för att kunna lyfta en dräglig lön. Att gå +/-0 i Företaget innebär att jag inte kan få betalt...

.....bla bla bla.....

Följande kommer även att inträffa - och det är fakta , och det borde till och med du inse.
B) Jag kommer att tappa 15% kunder -> c:a 517 st
Varför? Jo - för kunder ÄR medvetna om att Lyoness/Lyconet/Cashbackworld är ett Bluff & Båg företag och dom vill inte bli på-prackade ett klappmongo kort. Dom vill heller inte ha att göra med ett företag som är anslutet till ett företag som blivit förbjudet i Norge och är under utredning i flertalet andra länder.
Pellets..... du är utan omsvep en av de mest trångsynta personer jag stött på!
Du till och med vill att jag som är ansluten företagare via CBW ska köpa ditt inskränkta resonemang som bygger på ANTAGNDEN!

Inga av våra kunder har lämnat, tvärtom! Dessutom så ser vi ett långsamt ökande konsumerande både i antalet kunder samt deras snitt konsumtion inom CBW....

Ledsen för denna verklighet!
Citera
2018-02-06, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
Pellets..... du är utan omsvep en av de mest trångsynta personer jag stött på!
Du till och med vill att jag som är ansluten företagare via CBW ska köpa ditt inskränkta resonemang som bygger på ANTAGNDEN!

Inga av våra kunder har lämnat, tvärtom! Dessutom så ser vi ett långsamt ökande konsumerande både i antalet kunder samt deras snitt konsumtion inom CBW....

Ledsen för denna verklighet!

Vilket datum kopplade du företaget till cbw och vilket orgnr har ni?
Citera
2018-02-06, 20:10
Moderator
Gromguttens avatar
Sista dagarna før Lyoness i Norge? Tre dagar kvar innan fristen går ut før nedsläckning är det åtminstone.

De kørde i allafall en kursning i hur man øvertalar i lokalerna om jag inte såg helt fel. Frågan är bara vem som skall øvertalas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in