Citat:
Ursprungligen postat av
anteQlimax
@Pellets:
Det här med kostnader för CBW har vi ju avhandlat gång på gång med dig. Ditt sätt att argumentera är inte riktigt ärligt då du ständigt jämför dina NOLL (0 kr) i marknadsföringskostnader med kostnaden för CBW.
För att det för det överhuvudtaget ska bli någorlunda jämförbart behöver du jämföra med en företagare som faktiskt redan har utgifter.
Din vinstprocent som är det intressanta i slutändan är ju nämligen beroende på balansen mellan utgifter och inkomster.
Väljer du skära ner en kostnad så kan du lägga den någon annanstans utan förändra balansen. Om denna nya satsning sedan ger dig + eller - i intäkt är ju en annan historia. Den har du ingen koll på när det gäller CBW, det är endast vilda gissningar och spekulationer från din sida.
Som tidigare sagts: målet är INTE att 100% av kunderna ska utnyttja CBW kortet för då får du en avsevärt kostsam marknadsföringsutgift för ditt företag. Målet är att öka kunderna med 15-20%.
Minska vanlig traditionell utgift och slår sedan ut din CBW kostnad på dina 100% kunder så får du en helt annan verklighet än den trångsynta "Pelletsvärld" du lever i.
Du tror du vet vad det innebär att driva företag. Det räcker inte att "kunna" räkna marginaler...
Marginaler är A & O i att driva företag , jag måste ha tillräckligt med marginal för att kunna lyfta en dräglig lön. Att gå +/-0 i Företaget innebär att jag inte kan få betalt...
Men just ja - du är ett klappmongo så du har väl lite svårt att inse detta.
Lika svårt är det tydligen att titta på siffror och se att det inte är hållbart...
Här kan du få riktiga siffror...
Månadsnitt med handlande kunder = 3450 Stycken
Snittköp per kund = 892:-
Vinstmarginal = 20% (178,40:-)
Snittförsäljning per månad är då = 3.077.400:-
Snittvinst per månad är då = 615.480:-
Nu ansluter jag mig till Klappmongonas Riksförening........
Följande kommer att inträffa (Enligt dig)
A) Jag kommer att få 15% mer kunder -> c:a 517 st
Följande kommer även att inträffa - och det är fakta , och det borde till och med du inse.
B) Jag kommer att tappa 15% kunder -> c:a 517 st
Varför? Jo - för kunder ÄR medvetna om att Lyoness/Lyconet/Cashbackworld är ett Bluff & Båg företag och dom vill inte bli på-prackade ett klappmongo kort. Dom vill heller inte ha att göra med ett företag som är anslutet till ett företag som blivit förbjudet i Norge och är under utredning i flertalet andra länder.
Nu har jag alltså gått +/- 0 i kunder.
Jag har fått 517 kunder som jag endast tjänar 80,28:- per köp på
Jag har kvar 2933 kunder som jag tjänar 178,40:- per köp på
Summa vinst -> 41504,76 + 523247,2 = 564751,96:-
Ehhhh - jag kommer alltså att MINSKA min vinst med 50.000 -> 1 mindre anställd som får sparken för att jag inte har råd att ha kvar honom.....